![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Het feit dat hij een gemengde afkomst heeft maakt hem nog niet multi-cultureel.
Dat is één ding. Ten tweede versta ik multi-cultuur eerder als een maatschappelijk begrip dat niet zo van toepassing is op één enkele persoon.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar ik denk dat multiculturaliteit wel degelijk bestaat. Dat iemand met meerdere culturele achtergronden het beste uitpikt uit zijn diverse origines. Citaat:
Laatst gewijzigd door Sjaax : 26 april 2008 om 09:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Er is een duidelijk onderscheid tussen multietniciteit en multiculturaliteit. De situatie in onze steden heeft het volgende uitgewezen: multietniciteit werkt, multiculturaliteit duidelijk niet. Ook het zogenaamde 'interculturaliteit' werkt duidelijk niet, vermits in de Vlaamse context niet alle culturele partners zich als gelijken van elkaar beschouwen en er sommigen zeer opdringerig zijn om hun gewoonten en gedragingen door te drukken (in se de islam dus). Alle toegeeflijkheid in een multiculturele context moet van de andere kant komen, de meerderheid van de Vlamingen, gelaïciseerde katholieken of vrijzinnigen dus. Komt daar nog eens bij dat in de islam dat cultuur in 99 % wordt vereenzelvigd met de islam, wat natuurlijk op zich ook problematisch is om een evenwichtige multiculturele maatschappij uit te bouwen. Verder is het maar de vraag in hoeverre die multiculturele samenleving 'rekbaar' kan zijn, als dat inhoudt het onvoorwaardelijk respecteren van ieders gedragingen en gewoonten en geen 'superieur' kader ontwikkelen, zouden we niet mogen protesteren als moslims hier homo's aan appartementsgebouwen opknopen of dat meisjes besneden worden. Een evenwichtige multiculsamenleving is niet alleen praktisch onmogelijk, het is dus zelfs onwenselijk. Al is het maar omdat het archaïsche karakter van de islamitische cultuur niet te vereenzelvigen is met het profane karakter van West-Europa met christelijke roots.
Het beste, in onze contreien, is evolueren naar een gelaïciseerde samenleving met eventueel verschillende privé-godsdienstbelevingen en met een overkoepelend 'verlicht' Europees denkkader. Ik vrees dat we daar echter ver vanaf zijn. Multietniciteit vormt op zich geen probleem en valt niet (meer) tegen te houden. Er zal sowieso een mix up komen van de verschillende rassen en kleuren, dominante genen zullen overleven. Dit wil in se zeggen dat er over 150 jaar enkel nog 'bruine kindjes' ter wereld zullen komen met donkere huid dus, donker haar en donkere ogen. Blonde mensen van het Noorse of Arische type zullen, enkele uitzonderlijke gengemuteerden niet in achting genomen, uitgestorven zijn. Door onderzoekers wordt vaak Suriname als proeftuin aangehaald hoe de Europese bevolking er over 5 �* 8 generaties zal uitzien, als de migratiepatronen zich tenminste doorzetten. In Suriname heeft men de grootste mix up ter wereld van rassen en kleuren gedurende 300 jaar gehad (zwarte slaven, bosnegers, Chinezen en Indonesiërs, blanke Nederlanders, inheemse indianen, etc.). Dus samengevat: multietniciteit op zich levert geen enkel probleem en is onvermijdbaar (tenzij we verbieden dat verschillende kleuren / rassen zich met elkaar voortplanten) ; multiculturaliteit is een illusie en onhoudbaar en betekent de grootste dreiging voor het mensdom op onze planeet. Laatst gewijzigd door freespirit : 26 april 2008 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Cultuur kun je niet 'uitpikken'. Het kan veranderen door externe invloeden, en dan nog slechts op oppervlakkig niveau.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals er in een spel vooraf bepaalde spelregels moeten gevolgd worden of het spel loopt in het honderd, zo moeten er op scholen bepaalde regels gevolgd, in het verkeer, in bedrijven, zelfs in staten.
Iedereen weet dat dit zo klaar is als een klontje, niemand wil veronderstellen dat het niet zo is. Tot ze multicultuur hebben uitgevonden (of opgedrongen omwille van de olie? Eurabia?) waarbij men ons ineens ging wijsmaken dat je gerust kan voetbal spelen terwijl de ene ploeg andere spelregels volgt dan de anderen, en waarbij zelfs de spelers apart nog verschillende regels volgen. Iedereen recht op eigen "regels"..... Dus degenen die menen dat dit kan mogen van mij in hun droomwereldje blijven zitten. Probleem is echter dat voetbalploeg B ondertussen steeds maar extra spelers mee op het veld brengen (dat mag volgens hun "regels). En als ze er 22 hebben dan moet ploeg A het afbollen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 april 2008 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben best multi, nou niet zo culti, maar toch multi.
Woon in één land waar ik geen familie heb, en ook mijn familie woont niet in het land waarvan ze het paspoort hebben. Grootouders komen uit vanallistan. Nu ben ik natuurlijk geen moslim en ook niet lid van een politieke kerk. Multi zijn is niet gemakkelijk, maar wel leuk eigenlijk, zo dacht ik als kind. Ik vond bv in mijn onschuld dat IEDEREEN zijn kinderen moest laten geboren worden op een ander continent, om het iets extra's mee te geven. Tot ik in contact kwam met kinderen wiens grootouders altijd geleefd hadden in de straat waar zij nu zelf ook wonen, en die geboren waren in de gemeente waar ze de rest van hun leven zouden doorbrengen, en mijn ogen gingen open: een nieuwe wereld! Eerlijk gezegd heb ik voor geen van beide situaties een oordeel klaar. Roots hebben kan interessant zijn want ze geven je een basis, een kracht, een referentiekader en al die shit. Voor het gebrek daaraan moet je in deze wereld dus sterk in je schoenen staan. Multiculti is vaak synoniem aan géén culti. Ik zie dat wanneer ik naar het ene land ga, dan hoor ik opeens bij het andere. Of bij de ene etnische groep, dan ben ik buitenbeentje. En bij religieuse gemeenschappen is het helemaal een kwestie van kiezen of delen. Ik bedoel buigen of barsten. Ik neem aan dat dat de reden is waarom ik in Brussel ondanks alles wel kan gedijen, en ik New York de perfecte stad vind. Multiculti, daar komt dus inderdaad heel wat meer bij kijken dan meehobbelen met de geneugten van de islamiserende verrijking. Kijk maar naar de voetbal. Prima voorbeeld! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ben net uitgeslapen van aan avondje op stap met een bont gezelschap met een bont gezelschap van 6 personen, 3 nationaliteiten en 3 religies.... maar dit geheel terzijde.
tegenstanders van multicultuur vergeten precies soms dat monocultuur eigenlijk helemaal niet bestaat: binnen elke maatschappij heb je verschillende tendensen en verschillende normen en waarden. Ik veronderstel dat je je dat vooral weerspiegelt ziet in onze politieke partijen: van heel links naar heel recht. De kunst is om een evenwicht tussen al dit culturen en subculturen te vinden. Zo ook voor religies: de ideale maatschappij zorgt ervoor dat alle religies en ook alle levensbeschouwingen hun plaats hebben.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een avondje westers stappen is nu niet bepaald hét voorbeeld van multiculturaliteit, ook niet als er 15 nationaliteiten en 7 religies bijzitten.
Het stappen op zich toont dat deze mensen zich stuk voor stuk - alvast op die avond - hebben geintegreerd en een "stappen in Vlaanderen" attitude hebben aangenomen. Of ga je nu beweren dat je op dezelfde manier een avondje kan gaan stappen in pakweg Saudi Arabie?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() we hebben het hier toch over ons land, wat heb ik te maken met SA?
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
heu... volgens mij gaat dit draadje over MULTI-culturaliteit. Westers stappen is NIET multi, dat is gewoon westers stappen. Het aantal nationaliteiten, religies, etnieën dat daarbij meegaan maakt niks uit: het culturele gegeven blijft het "westers stappen". Dus iedereen heeft hem gewoon aangepast aan de westerse cultuur op die avond. Ter vergelijking: je zou een poging kunnen wagen om in SA (niet-westerse cultuur) een avondje "westers stappen" in te lassen om die mensen de verrijking van de multicultuur ook eens te laten zien (zie je, in SA is een avondje "westers stappen" dus wèl multi). Alleen ga je wel last hebben om wat disco's en café's te vinden, laat staan dat je bovendien nog een pint wil gaan drinken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ach circe,
en omdat het in SA niet kan/mag, kan/mag het hier ook niet? SA is een fundamentalistisch religieuze dictatuut, ik mag er toch van uitgaan dat wij in een moderne westerse democratie leven dus waarom zou ik onze maatschappij met zo'n maatschappij vergelijken??? Of waarom haal je er anders SA bij? het gaat inderdaad over multiculturaliteit: ik toon met een heel simpel dagdagelijks voorbeeld aan hoe het kan maar blijkbaar vind jij dat moeilijk om te aanvaarden ofzo?
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
We gaan nog moeten geloven dat die extra benadrukking die de linkse kerk en de moslimgemeenschap tot vervelens toe herhalen, dienen om de Westerling ervan te overtuigen dat de multiculturele verrijking niet één en al ellende is. Blijkbaar blijft het veel moeite kosten om die visie erin te hameren, hetgeen erop wijst dat de doorsnee burger niet gediend is met de multiculturele heilsleer. Waarschijnlijk herinnert het aspect van de geforceerde "maakbaarheid" van de multiculturele heilsstaat (of vreedzame samenleving) te veel aan fascistische episodes uit de geschiedenis. Maakbaarheid heeft een fascistisch geurtje, zelfs al kleeft men er het labeltje van links-progressief op. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
zoals een Belgische katholiek tot een Amerikaanse mormoon.... Citaat:
lol, ik zie de krantenkoppen al staan "Sofie en Fatima samen op stap: na een terasje en een lekker etentje gingen ze nog iets drinken en toen zijn ze beiden moe en tevreden naar huis geweest" volgende artikel: "Ahmed en Koen zijn samen gaan voetballen: na een spannende...." volgende artikel: "In de kantine van bedrijf X eten Jef en Amina elke middag..." als het niet in de krant staat, gebeurt het niet ofzo...? Lees jij maar je krant en wees maar bang ik leef gewoon mijn leven
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je blijkt écht niet te willen inzien dat er een verschil is tussen multiCULTURALITEIT en multi-ETNICITEIT. Een avond westers stappen = WESTERS STAPPEN, gelijk of je dit nu met 27 verschillende nationaliteiten en tien verschillende huidskleuren doet. Maar omdat het voorbeeld van SA je blijkbaar angst inboezemt, mag je ook vergelijken met de Lappen. Een avondje westers stappen in Lapland is nu ook niet bepaald hetzelfde als een avondje westers stappen in Antwerpen. Daarentegen is een avondje iglo-zitten in Antwerpen wèl een multiculturele bedoening. Je snapt het écht niet hé
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Overigens is er weinig verschil in het gehalte aan multiculturaliteit in Marokko of SA. Opmerkelijk toch voor al die lieden die zich de volgelingen van de religie van de verdraagzaamheid noemen. Citaat:
Deze morgen in de 7de dag kon je van één der laatste aboriginals uit Kuregem horen over hoe gezellig het leven is in het multikulturele heilsgemeente Kuregem. Ik vraag me dan af waarom al die progressieve leuteraars over de verrijkende multiculturaliteit niet gezellig gaan samenhokken met die multiculturele verrijkers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |