![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar ale laat ons antwoorden; zijde zot? Wurgen in de vorm van mij proberen vermoorden? Hoe dom kunde dan wel zijn om daar nog contact mee te willen... Nuja ik denk dat je jezelf dan ook wat in vraag moet beginnen stellen hoor als je na tien jaar nog niet doorhebt dat je verliefd bent (en jawel zelf indien de liefde blind maakt) op een geschift persoon. Fin zo een dingen gebeuren wel... Ik zou wel efkes HEEEEL kapot zijn maarja ik denk dat de kans op zo een verhaal zo miniem is (1 op 10 miljoen koppels/jaar?) dat ik er zelf niet verder ga op ingaan...
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
Wat ik hier doe is waarschijnlijk antwoorden op de gestelde vraag zoals in de meeste topics maar da's maar een gok. Wat doe jij hier?
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zie openingsvraag
waarop jij: dom-dommer-domst (waarop ik: zie avatar en onderschrift. zoek het zelf maar uit ![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 24 april 2008 om 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() ²
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zo naïef ![]()
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Als ik het serieus moet nemen: Dat hangt heel erg van de situatie af. Wat heeft ervoor gezorgd dat het zo ver is kunnen komen? Hoe was jullie band precies? Is er een manier waarop jullie dit hadden kunnen voorkomen? Hebben jullie dit beide in de hand gewerkt? Zijn er juridische staartjes aan te pas gekomen of heb je het zo gelaten? Is er iets fundamenteels veranderd waardoor je alleen zijn met de persoon nooit meer kan vertrouwen (ik denk dan aan een ziekte ofzo bij de persoon waardoor deze zichzelf niet altijdd onder controle heeft?), los dan van het feit dat het natuurlijk niet makkelijk is om iemand te vertrouwen die je heeft proberen te wurgen... ![]() Dat zijn allemaal heel andere situaties en maar enkele van de elementen die ik zeker zou laten meespelen bij je beslissing... maar ik heb geen ervaring met relaties die zo lang duren/geduurd hebben en zeker niet met zulk een situatie. Op basis van enkel de gegevens in je beginpost zou mijn advies zijn: hoe je precies moet reageren hangt heel erg af van de context en ook van de indruk die de situatie op jou achtergelaten heeft. Doe daarom niets waar jij je niet goed bij voelt. En ga hier zeker niet te licht over. Ten eerste zou ik als voorwaarde voor mekaar terugzien stellen dat je enkele garanties hebt dat de persoon in de toekomst zich weer niet op deze wijze laat gaan. Je kan iemand graag zien en opnieuw willen ontmoeten om wat voor reden dan ook, maar daarbij het risico lopen dat je je leven geeft omdat de persoon zichzelf niet in de hand heeft, of om de één of andere reden agressie gebruikt lijkt me nogal vergaand. ![]() Een therapie (waar jullie desnoods voor een stuk samen aan deelnemen als dat relevant en/of nodig is) lijkt me daarbij nogal essentieel, want wat dit ook veroorzaakt moge hebben, die reactie is niet goed te praten en toont aan dat er toch wel ergens iets fout zit.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 april 2008 om 00:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is analoog, maar geen parodie.
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn punt is dat zo'n topic zinloos is.
Nevermind.
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() De kat uit de boom melken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat maar. Ik ben geen groots relatiebemiddelaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() het zou dan ook behoorlijk zielig zijn om een parodie te maken of dramas die ook wel echt gebeuren...
![]() http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...eID=j31mvre6_2 http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=g5tpol4u http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...onouders.dhtml http://www.demorgen.be/dm/article/li...=Gezinsdrama-s ...
Laatst gewijzigd door largo_w : 25 april 2008 om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() jij zou mij kunnen knuffelen?
![]() Wat naïef betreft; ik denk het niet!
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Echter....wurgen is nochtans zeer extreem, een zéér persoonlijke manier van doden. Iemand afschieten, neersteken, vergiftigen, ... da's zo gebeurd, 3 seconden verstandsverbijstering is voldoende, en je kan er achteraf makkelijker afstand van nemen (de onweerstaanbare drang). Iemand letterlijk doodknijpen vereist niet alleen heel wat meer tijd, ook een overtuiging om door te zetten, vooral omdat je dan ook nog eens in de ogen van je slachtoffer kijkt....(gesteld dat het hier niet om zorgvuldig geplande moord gaat). De woede en de razernij die daarmee gepaard gaan, zijn van een angsaanjagende intensiteit. Ik weet het niet, maar ik denk dat als de persoon op dat moment bereid was door te zetten, en je dus jezelf hebt moeten redden, er redelijkerwijs geen terugkeer meer mogelijk is. Very dark territory. Zelfs passie moet rationele fundamenten hebben, of het verteert alles zonder scrupules.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 25 april 2008 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk dat ik eens moet stoppen op openingsposten te reageren ![]()
![]() |
#59 |
|
![]() Je kan nooit voor iemand anders bepalen wat zinvol of niet is.
Daarenboven acht ik mezelf niet zo verheven dat ik denk dat ik niets van andere mensen hun visie kan leren. Dat ruikt ook een beetje naar een meerwaardigheidscomplex en dat is al even schadelijk als het tegenovergestelde.
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Euh, je start een topic, die wel serieus is, maar waarvan je zelf aangeeft dat hij zinloos is? Mocht je toch inhoudelijke reacties willen: Een zus van me heeft bekend eens hetzelfde met haar man gedaan te hebben. Ze hebben problemen en op dat moment kon ze haar frustatie alleen op die manier kwijt. Het dichtknijpen van iemands keel wil nog niet direct zeggen dat je een poging doet iemand dood te maken. Er zijn nog enkele minuten te gaan, waarin pas de ware aard van de daad blijkt. Het geeft wel te denken. Blijkbaar heeft de man (heb jij) al een berg signalen gemist. Soms moet je een stapje terug doen voordat het echt uit de hand loopt zoals nu. |
![]() |
![]() |