Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2008, 23:26   #21
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Godsdienst of beter gezegd de belemmering door deze religie speelt een zeer belangrijke rol in het aanvaarden en integreren van vreemdelingen. Surinamers en Antillianen zijn geen moslim's, Indonesiërs in principe wel maar tot voor kort niet al te fanatiek (hoor dat er nu in het thuisland een fundamentalisering bezig is met Arabische geldsteun). Degenen die zich niet goed integreren, Noord-Afrikanen, zijn wel vrij streng moslim. Hieruit kunnen we dus conclusies trekken ... en behoeft dus geen verder betoog.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 13:21   #22
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Vlak na WO II kwamen duizenden Indo's vanuit Indonesie (Nederlands Indie) naar Nederland.
Binnen 10 jaar waren zij volledig geintegreerd in de Nederlandse samenleving en hebben zelfs de Nederlandse cultuur verrijkt.
Indo's stonden aan de wieg van de Nederlandse popcultuur. Natuurlijk waren er wel wat problemen in het begin, soms waren er vechtpartijen tussen de 'blanken' en de 'blauwen', maar die hadden zelden een rascistische achtergrond. Hollanders vielen vaak op die prachtige Indische vrouwen en Indo's op onze roomblanke dochters. Er zijn dan ook ontzettend veel halfbloedjes hier, een term die de Indo's zelf ook graag gebruiken.
Met Ambonezen en Surinamers zie je eigenlijk hetzelfde, hoewel daar in het begin meer problemen mee waren. De meesten van hen hebben nu hun plek gevonden in de Nederlandse samenleving.
Waarom lukt het de ene groep wel en de andere groep niet: opgenomen worden in de Nederlandse samenleving.
Ik neem aan dat voor Belgie hetzelfde geldt met de immigranten uit Belgisch Congo.
Ik ging wel eens in Brusselse dancings waar voornamelijk Congolezen kwamen vroeger, in de tijd dat je daar nog binnenkon, zo een 30 jaar geleden. Goede muziek, en funn, maar ze waren wel vreselijk jaloers op hun overigens dikwijls mooie grieten, als je dat soort mensen mooi vind natuurlijk. De meisjes waar ik in mijn vriendenkring mee omging liepen ook niet met negers aan de arm rond, en voor zover ik weet kweekten ze er evenmin halfbloedjes mee...En dat waren toch niet precies VB-stemmers. Die partij bestond toen nog niet eens trouwens. Ze had geen nut van bestaan,want er waren véél minder vreemdelingen...
Het heeft nooit echt geklikt tussen Belgen en Congolezen, maar vroeger was er niet veel last met die mensen, ieder leefde in zijn eigen wijk, zonder rassenvermenging, en zonder geweld. Vandaag zijn de negers slecht beïnvloed door de magrebijnen, en stellen zich gewelddadig aan. De komst van asielzoekers met een verleden als kind-soldaat (dus met bloed op de handen ) heeft de situatie zeker niet verbetert. Wee u, toerist of domme Brusselaar, als u s'nachts uit wandelen gaat in de Matongé-wijk...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 13:26   #23
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon Bekijk bericht
Mijn inziens zijn alle mensen gelijk en pleit ik voor gelijke rechten en plichten ongeacht de afkomst, kleur, ...

Maar ik vraag mij vooral af waar een Belg het recht haalt om te beslissen of te bepalen hoe een ander mens moet leven.
De vreemdeling is steeds de zonde bok en groot dutske en
de frustratie van het mislukken van jullie maatschappijmodel, wordt afgeschoven op de vreemdeling...

indien die er niet mochten zijn , wie zal dan de schuld krijgen....

Zijn de belastingen te hoog , de put in de SZ te groot, moet men huisvuilzakken betalen , tax op flessen water of batterijen betalen,
... het is altijd de vreemdeling , die niet werkt, in een BMW rijdt,
9 op 10 met een leren vest , haar vol van de gel , vol van goud,...
komaan zeg , vinden jullie dat zelf nu niet achterhaald en belachelijk
Persoonlijk wil ik helemaal niet bepalen hoe anderen moeten leven. Er zijn enkel een zeker aantal dingen die ze moeten respecteren, en andere zaken die ze niet mogen doen, als ze bij mij wonen...
Het staat hen ook vrij om naar andere oorden te trekken.
Oud 29 april 2008, 13:30   #24
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Een factor die meespeelt heeft waarschijnlijk te maken met de grootte van de immigratiegolf. Er bestaan vast sociologische analyses over.

Bijvoorbeeld de immigranten in Amerika in vorige eeuwen pasten zich niet aan aan de Indiaanse culturen (a good injun is a dead injun).
Zogauw inwijkelingen met zodanig veel zijn dat ze meer dan 10 % van de bevolking uitmaken, is er geen integratie meer mogelijk. Als ze met nog meer zijn, gaan ze verzoeken om HUN regels op te leggen.
Dat is gebeurt in Amerika, in Australië, en nu willen de moslims dat hier proberen. Zijn wij daar niet mee gediend, moeten we ons weren. Zo simpel is dat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be