Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2008, 19:24   #61
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die moslimlanden zijn monocultureel ja, en daar heb ik zeer grote problemen mee, absoluut.

Eindelijk een antwoord op mijn vraag. Wat een zware bevalling om dat gezegd te krijgen. En durf je die monoculturaliteit in moslimlanden evenzeer te bekritiseren als het vermeend monoculturele denken van rechts Vlaanderen waarmee je zo'n groot probleem hebt?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 19:28   #62
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Blijkbaar ziet de groet criticus Online het verschil niet tussen enerzijds gewapenderhand een land binnenvallen om al even gewapenderhand alle bodemrijkdommen uit dat land weg te roven (desnoods met 100.000 dode Iraki's en 4000 dode Amerikanen tot gevolg) en anderzijds naar een land migreren, er proberen een leven op te bouwen, te wonen en te werken.

Dat van die bodemrijkdommen wegroven moet je eerst nog maar eens bewijzen.
Waar wel bewijzen van bestaan is de grote roof en plundering van onze grondstoffen, namelijk onze sociale zekerheid, door een kolonne verrijkers die er nooit toe bijgedragen hebben en nooit zullen toe bijdragen.
Da's evenzeer een vorm van kolonisering, met zijn eigen vorm van collateral damage (de dagelijkse slachtoffers van halalcriminaliteit bij voorbeeld).
Oud 1 mei 2008, 19:32   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Waar wel bewijzen van bestaan is de grote roof en plundering van onze grondstoffen, namelijk onze sociale zekerheid, door een kolonne verrijkers die er nooit toe bijgedragen hebben en nooit zullen toe bijdragen.
Da's evenzeer een vorm van kolonisering, met zijn eigen vorm van collateral damage (de dagelijkse slachtoffers van halalcriminaliteit bij voorbeeld).
Dat mag je toch ook eens bewijzen.
Wie plundert er onze sociale zekerheid zonder ooit bijgedragen te hebben?
Hoe gaat dat in zijn werk?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 19:39   #64
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat mag je toch ook eens bewijzen.
Wie plundert er onze sociale zekerheid zonder ooit bijgedragen te hebben?
Hoe gaat dat in zijn werk?

Er zijn inderdaad redelijk wat cijfers bekend over werkloosheid bij allochtonen. Ik geef één cijfer: in 2006 hebben er zich bij de VDAB meer dan 70.000 allochtone werklozen aangemeld. Dat is 15,6 percent van het totale aantal werklozen. Dat is een hoger percentage dan hun aandeel in de bevolking.

Via de techniek van de gezinshereniging worden jaarlijks duizenden van dergelijke werklozen ingevoerd. Die leven natuurlijk niet van het manna dat allah uit de hemel laat vallen, maar van een uitkering.
Oud 1 mei 2008, 20:03   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn inderdaad redelijk wat cijfers bekend over werkloosheid bij allochtonen. Ik geef één cijfer: in 2006 hebben er zich bij de VDAB meer dan 70.000 allochtone werklozen aangemeld. Dat is 15,6 percent van het totale aantal werklozen. Dat is een hoger percentage dan hun aandeel in de bevolking.

Via de techniek van de gezinshereniging worden jaarlijks duizenden van dergelijke werklozen ingevoerd. Die leven natuurlijk niet van het manna dat allah uit de hemel laat vallen, maar van een uitkering.
Wie zegt dat die allochtone werklozen nog nooit hebben bijgedragen?

De mensen die ons land binnenkomen via gezinshereniging, hebben helemaal geen recht op een uitkering.
Zij leven van het inkomen van hun man, vrouw, ouders, of van hun eigen inkomen uit arbeid.
Hoeveel duizenden mensen komen er België jaarlijks binnen in het kadervan gezinshereniging?
Oud 1 mei 2008, 20:08   #66
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat die allochtone werklozen nog nooit hebben bijgedragen?
Zeg eens, hoe draagt een werkloze allochtoon dan bij?

Citaat:
De mensen die ons land binnenkomen via gezinshereniging, hebben helemaal geen recht op een uitkering.
Dat betwijfel ik.
Ik geloof dat het OCMW van Antwerpen alleen al zo'n put van 50 miljoen euro maakte door hoofdzakelijk dat soort klienteel te bedienen.

Citaat:
Zij leven van het inkomen van hun man, vrouw, ouders, of van hun eigen inkomen uit arbeid.
Hoeveel duizenden mensen komen er België jaarlijks binnen in het kadervan gezinshereniging?
Veel te veel. En ze komen echt niet voor de Belgische mosselen friet of ons aardig weer.
Oud 1 mei 2008, 20:20   #67
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg eens, hoe draagt een werkloze allochtoon dan bij?
Net zoals de autochtone Belg, ofwel heeft hij/zij gewerkt, en heeft hij/zij bijgedragen. Ofwel komt hij/zijvan school en hebben zijn/haar ouders bijgedragen.

Citaat:
Citaat:
Dat betwijfel ik.
Ik geloof dat het OCMW van Antwerpen alleen al zo'n put van 50 miljoen euro maakte door hoofdzakelijk dat soort klienteel te bedienen.
Dat mag je zoveel betwijfelen als je wil. Dat is zo.
Je kan alleen een leefloon ontvangen als niemand binnen het gezin een inkomen heeft. Mensen die via gezinshereniging het land binnenkomen kunnen dus geen leefloon krijgen van het OCMW. Vraag maar na.

Citaat:
Veel te veel. En ze komen echt niet voor de Belgische mosselen friet of ons aardig weer.
Je sprak van "duizenden". Dan moet je toch kunnen zeggen hoeveel duizenden.
Oud 1 mei 2008, 20:38   #68
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Er heeft nog nooit een monocultureel Vlaanderen bestaan, laat staan dat het "ingevoerd" zou kunnen worden.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 21:19   #69
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik weet nu via de verwittiging die ik kreeg dat Mbeya de kopvod als een belediging opvat. Haar islamo-ingepakte vriendinnen zullen het graag horen dat Mbeya absoluut niet over dezelfde kam geschoren wil geschoren worden met hen. Of hoe ik erin slaagde om de zelfverklaarde progressiefjes hun ware aard zelf te laten blootleggen.
for the record: ik ben niet gaan klagen over jouw platvloerse opmerking, het zegt meer over jou dan over mij

ik weet wel dat als ik in discussie met moslimvriend(inn)en ga, dat zij zich nooit tot dergelijke uitlatingen verlagen, misschien daarom dat ik liever met hen omga dan met mensen als jij.
Oud 1 mei 2008, 21:20   #70
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

wat uiteraard de bedoeling was van de openingspost.

*kusje aan Roger Verhiest.*
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 21:22   #71
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waar wel bewijzen van bestaan is de grote roof en plundering van onze grondstoffen, namelijk onze sociale zekerheid, door een kolonne verrijkers die er nooit toe bijgedragen hebben en nooit zullen toe bijdragen. Da's evenzeer een vorm van kolonisering, met zijn eigen vorm van collateral damage (de dagelijkse slachtoffers van halalcriminaliteit bij voorbeeld).
geef ons eens de cijfers van alle Marokkanen, Turken, Italianen, Polen,... die hier sinds de jaren 60-70 in de mijnen hebben gewerkt, in de fabrieken, in alle klotejobs die de belgen niet wouden doen en bereken dan eens hoeveel rsz die allemaal samen hebben betaald, hoeveel winsten er dankzij hen is gemaakt,...
Oud 1 mei 2008, 21:25   #72
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Eindelijk een antwoord op mijn vraag. Wat een zware bevalling om dat gezegd te krijgen. En durf je die monoculturaliteit in moslimlanden evenzeer te bekritiseren als het vermeend monoculturele denken van rechts Vlaanderen waarmee je zo'n groot probleem hebt?
moest je zelf niet zo druk bezig zijn met uw geroep en getier zou je t zelfs gelezen kunnen hebben....

waarom 'vermeend' monocultureel denken?
Oud 2 mei 2008, 07:50   #73
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
geef ons eens de cijfers van alle Marokkanen, Turken, Italianen, Polen,... die hier sinds de jaren 60-70 in de mijnen hebben gewerkt, in de fabrieken, in alle klotejobs die de belgen niet wouden doen en bereken dan eens hoeveel rsz die allemaal samen hebben betaald, hoeveel winsten er dankzij hen is gemaakt,...
Waarom geef jij ons die cijfers niet?
En tegelijk het aantal Belgen die ook in de mijnen werkten, want hier insinueer je bedriegelijk dat er geen Belgen in de mijnen werkten.
Zeg er ook bij hoe lang gemiddeld hun carrière duurde, en vergelijk dat met het aantal jaren dat ze pensioen trekken. Vervolgens tel je er de latere maatschappelijke kost bij van de werkloosheid van hun niet-geintegreerde werkloze kinderen en kleinkinderen.
Oud 2 mei 2008, 07:56   #74
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
moest je zelf niet zo druk bezig zijn met uw geroep en getier zou je t zelfs gelezen kunnen hebben....

waarom 'vermeend' monocultureel denken?
Blijven ademen meisje.

Rechts Europa heeft helemaal geen probleem met een bepaalde vorm van multiculturaliteit. Enkel bepaalde bevolkingsgroepen, gekend voor hun integratieonwil van generatie op generatie, gekend voor hun hoge participatiegraad in de criminaliteit, gekend voor hun achterlijk religieus normen- en waardensysteem dat volledig haaks staat op de beschavingswaarden zijn ongewenst.
Oud 2 mei 2008, 09:25   #75
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog veel meer dan jij durft van achter je pc'tje hoor.
Oud 2 mei 2008, 12:06   #76
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
nog veel meer dan jij durft van achter je pc'tje hoor.

Ja, ja, en dat zouden we moeten geloven ...
Oud 3 mei 2008, 21:34   #77
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijven ademen meisje.

Rechts Europa heeft helemaal geen probleem met een bepaalde vorm van multiculturaliteit. Enkel bepaalde bevolkingsgroepen, gekend voor hun integratieonwil van generatie op generatie, gekend voor hun hoge participatiegraad in de criminaliteit, gekend voor hun achterlijk religieus normen- en waardensysteem dat volledig haaks staat op de beschavingswaarden zijn ongewenst.
Als blijkt dat 100% van een bevolkingsgroep zich crimineel gedraagt, gekend is voor hun achterlijk religieus normen-en waardensysteem en noem maar op dan ben ik de eerste om mee te roepen 'aanpassen of opkrassen' en ik ben niet de enige.
Alleen is dat de realiteit niet.

Het gaat het hier om individuen, hoogstens bendes en geen volledige bevolkingsgroep, die inderdaad een groot probleem vormen voor onze maatschappij.

DIE moeten aangepakt worden! toch geen hele bevolkingsgroep???

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 mei 2008 om 21:35.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 22:27   #78
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

deze middag op "ongehoorde meningen" op radio 1: een pedagogische onderzoeker, ben zijn naam vergeten, zei dat 85% van de allochtone jongeren nooit in aanraking met politie of gerecht komt !
Oud 4 mei 2008, 08:44   #79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als blijkt dat 100% van een bevolkingsgroep zich crimineel gedraagt, gekend is voor hun achterlijk religieus normen-en waardensysteem en noem maar op dan ben ik de eerste om mee te roepen 'aanpassen of opkrassen' en ik ben niet de enige.
Alleen is dat de realiteit niet.

Het gaat het hier om individuen, hoogstens bendes en geen volledige bevolkingsgroep, die inderdaad een groot probleem vormen voor onze maatschappij.

DIE moeten aangepakt worden! toch geen hele bevolkingsgroep???
Wachten tot 100 % ?
De realiteit leert ons dat 15 % al meer dan genoeg om serieuse maatschappelijke overlast te bezorgen.
Oud 4 mei 2008, 09:18   #80
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eindelijk een soort van antwoord op 'Hoe monocultureel moet Vlaanderen zijn?'.
Vlaanderen moet dus niet monocultureel zijn! Kan Vlaanderen soms Europacultureel zijn?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be