![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() nee, ik was toen drie.
maar soit, flying dean of niet, iron maiden dat is toch vooral fender stratocaster. ![]() Laatst gewijzigd door Mitgard : 3 mei 2008 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vergeet ook even niet te vermelden dat de strat een crapguitar is. Met een nek zodik als een baseball knuppel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Ja dat weet ik wel, maar ik was onder de indruk van Adrian zijn sound toen, en hij speelde op die tour op een Dean. Vandaar.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad. Mijn eerste gitaar was een strat, toen ik mijn tweede gitaar heb gekocht kon ik plots een stuk beter spelen!
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Pas op, opzich als taktiek is er niets op tegen. Ik deed dat vroeger ook wel is, zo van die riffkes leren spelen op een klassieke gitaar, tegen dat dat redelijk ging was ik op electrische gitaar razendsnel, dan ging dat vanzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Als in een keer alles wat tegenwerkt wegvalt gaat het vanzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
crapguitar zou ik niet zeggen. allround gitaarke hé. de volvo onder de gitaren. een jackson RR, dat is dan de porsche hé. maar dit ging over het kubisme van roland eigenlijk hé. we moeten dat mormel nog wat meer ophemelen. dat is bijvoorbeeld even stevig als het eruit ziet. reviews geven uitstekende crashtest-resultaten: niét kapot te krijgen. en de 2 ingebouwde distortion standen zijn best heavy voor ingebouwd te zijn. maar ik jaag natuurlijk gewoon mijn boss effectjes door het clean channel hé. prachtige metal sound. en NIKS ruis, ook niet bij hoog volume en al. niks gekraak of gezoem... wat een verademing na die marshall-ellende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Gooi alleszins de Marshall nog niet weg, u gaat er later nog naar terug komen, als u beter kan spelen. Vroeg of laat bent u goed genoeg - als u blijft oefenen uiteraard, en dan gooit u al die pedaaltjes en effecten in een doos op zolder, waar ze thuishoren trouwens. En dan plugt u de gitaar gewoon rechtstreeks in de Marshall. Zoals hij eigenlijk moet gespeeld worden. Of misschien alleen met een Tube screamer om de solo's wat te boosten in gain en in puur volume. En als de Marshall ruist hebt u geen of geen goede aarding. Al het andere gekraak en of gezoem ligt in uw goedkope prulkabels die u gebruikt. Of in de zonnebloem van effecten die u daar hebt staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Mitgard : 5 mei 2008 om 05:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef enkel geen geld meer uit aan materiaal. Op die Ibanez blijf ik spelen tot-ie uiteen valt en zolang ik uit die Marshall nog wat geluid kan krijgen blijft-ie dienen. Ik moet nooit het podium op ofzo dus ik zie niet in waarom ik net dat allerfantastiste geluid zou moeten hebben. En nogmaals; ik hecht meer en meer belang uit de muziek die uit de gitaar komt en steeds minder aan hoe die dan wel klinkt (geluidstechnisch gezien). Van Jimi Hendrix kon je ook bezwaarlijk zeggen dat die een goei geluid had maar hij is en blijft wel God onze Vader.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 5 mei 2008 om 07:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik was ooit de trotse bezitter van een Gordon Smith en een Marshall Valvestate 80 (had toen geen geld voor een JCM
![]() Heb er dik spijt van dat ik alles heb weggedaan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
klassieker hé. heb ik vaak op gespeeld bij vrienden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet wel niet meer waar die gebleven is. Weggegeven waarschijnlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of het is een combinatie van duur/goedkoop. dure gitaar/goedkope FX etc. ik ben wel nog van plan binnen afzienbare tijd weer op een podium te staan, nu ik weer contact heb met onze vroegere drummer. daarmee plan ik nog een paar kleine investeringskes te doen. plectrums in alle kleuren enzo. ![]() en hendrix is misschien wel de vintage god maar jani liimatainen is teh heavy riff shreddin' MASTER. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |