![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik moet zeggen dat ik aanvallen op weerloze en kwetsbare figuren ook erger vindt. Kinderen, voornamelijk uit gemarginaliseerde milieu's, bevinden zich daaronder. Het is te zeggen, als er prioriteiten moeten gesteld worden in de samenleving zijn zij wat mij betreft de eerste die beschermd moeten worden. Tenslotte zijn zij ook nog in groei, en iedereen met een beetje mensenkennis weet dat wat er tijdens je jeugd gebeurd redelijk bepalend kan zijn voor je verder leven. Bovendien maken zij ook de toekomst uit. En als er op een gegeven moment een volledige generatie van misbruikte (bv.) 30-jarigen rondloopt voorspel ik niet veel goeds voor die samenleving. (Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot. Een minder gelukkige jeugd hoeft natuurlijk ook niet te betekenen dat latere problemen gegarandeerd zijn, zeker niet als er ergens een 'corrigerende' invloed optreedt, maar het vergroot de kans wel.
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je 't over roofdieren hebt moet je de moed hebben de lijn door te trekken. Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2008 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Naar het schijnt dragen groepen die een bepaalde seksuele voorkeur hebben een bepaald kenmerk dragen (denk aan oorbellen met een bepaald symbool, t-shirts, ketting, tatoo, ...) zodat anderen met dezelfde voorkeur hem of haar kunnen herkennen... Bij pedofielen is dit ook zo. Moest de politie dit teken kennen zou het natuurlijk een stuk handiger zijn.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2008 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2008 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Voor de rest heb ik geen probleem met de kwalificatie roofdier, want dat zijn ze nu eenmaal. Maar als je denkt dat dat enkel gaat om Dutroux'tjes of de vieze man in de morsige overjas of iets te maken heeft met politie-efficiëntie. De ergste roofdieren doen zich voor als lieve huisdiertjes.
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2008 om 14:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn groepen die zich wel laten tatoëren. Het was dan ook maar een voorbeeld. Jammergenoeg denk ik niet dat zij het doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Als dat waar is en ik kom ooit iemand tegen met zo'n symbool. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Netslet heeft het symbool hierboven net doorgelinkt. Maar ik weet niet of het waar is.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Waarom probeert u zo om ons daarvan te overtuigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De politie gaat haar boekje te buiten door de kwalificatie "roofdier" te gebruiken, omdat ze daarmee voor rechter speelt en omdat ze bovendien een verdachte veroordeelt die nog niet voor de rechter is verschenen. Ik kan begrijpen dat mensen heel kwaad zijn op misdadigers die hun kinderen verkrachten, maar het is van het allergrootste belang dat politie en gerecht koelbloedig te werk gaan en zich in hun woorden en daden niet laten beïnloeden door persoonlijke emoties. Als de politie zwaardere woorden en methoden begint te gebruiken voor bepaalde misdadigers, op basis van een persoonlijke morele inschatting, dan ligt de totale willekeur van de politiestaat op de loer. Ook inhoudelijk ga ik niet akkoord met wat je zegt. Of je het nu graag hoort of niet, maar zelfs de meest wrede pederast is en blijft een mens, hoe "dierlijk" je zijn gedrag ook kunt vinden. Het is niet makkelijk om vrede te nemen met de onbehaaglijke idee dat er mensen zijn die er net uitzien zoals jij en ik, en die op elk moment onherroepelijke schade kunnen toebrengen aan hun medemensen zonder de minste wroeging. Maar die onbehaaglijke idee is spijtig genoeg de werkelijkheid, en die moeten we recht in de ogen kijken in plaats van door truukjes als onmenselijking (bv. door iemand een "roofdier" te noemen) de waarheid te verhullen. Mensen als Dutroux zijn mensen zoals jij en ik, met een persoonlijke geschiedenis, een jeugd, een moeder en een vader, vrienden, ideeën, angsten, dromen, enz. We kunnen pas vooruitgang boeken als we de oorzaken begrijpen waardoor zij tot hun verschrikkelijke daden zijn kunnen komen, en we kunnen die oorzaken pas onderzoeken als we eerst en vooral accepteren dat zij mens zijn. Maar als je dan toch persé de link met het dierenrijk wil maken: Ghandi heeft ooit gezegd dat je de graad van beschaving van een maatschappij kunt aflezen van hoe die maatschappij met haar dieren omgaat. Je zou dat kunnen uitbreiden en zeggen dat je die graad van beschaving ook kunt afleiden van hoe een maatschappij met haar misdadigers omgaat.
Laatst gewijzigd door Doki : 6 mei 2008 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |