Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2008, 15:15   #101
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik ga hier niet te diep graven maar wel een paar voorbeelden geven.
In Israel zijn straatborden(aanwijzigingen) in het Hebreeuws,Engels en Arabisch en sinds een tijd zelfs in het Russisch.
Je kan de staatsexamens in het Hebreeuws en Russisch maken.(zelfs in het Nederlands)
Staat Israel is vol moskeeen en kerken en iedereen kan gerust zijn eigen geloof bidden.Israelische arabieren kunnen overal gerust rondwandelen en werken.In de Israelische voetbalcompetitie zijn er veel Arabische ploegen en zelfs in de Nationale ploeg hebje Arabieren.
Als je in een Kenion(shoppingcenter) wil binnenkomen wordt een niet-jood evenveel gecontroleerd als een jood.
Arabieren worden in geen enkele disco of café geweigerd(wat in Europa wel gebeurt)
Van overal te wereld komen mensen in Israel werken : Romeinen,Polen,Nigerianen,Hollanders.....

(ik heb het niet over de nederzettingen he)

Israel is een democratisch land.
Of Israel nu legaal of illegaal is of soms (volgens jullie) te hard/snel reageerd op Palestijnen is een ander zaak.

In Iran wordt elke telefoonconversatie tussen Iran en Israel beluisterd en mogen joden geen banktransacties naar buitenland doen.
Natuurlijk gaan ze voor de camera vertellen dat ze tevreden zijn in Iran,ze nemen de risico niet.
wat je hier opsomt zijn inderdaad positieve zaken.

Maar dit mag niet betekenen dat de ogen worden gesloten voor het lot van vele anderen (nl. de Palestijnse vluchtelingen) en een groot onrecht is gedaan. Zij worden compleet genegeerd, op de collectieve bestraffing na.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 15:23   #102
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
wat je hier opsomt zijn inderdaad positieve zaken.

Maar dit mag niet betekenen dat de ogen worden gesloten voor het lot van vele anderen (nl. de Palestijnse vluchtelingen) en een groot onrecht is gedaan. Zij worden compleet genegeerd, op de collectieve bestraffing na.
De ogen mogen inderdaad niet gesloten worden.
De een sluit de ander niet uit.
Ik heb al in andere topics gezegd dat ik niet met alles akkoord ga wat de staat Israel doet.
Maar ik verdraag ook niet dat anti-Israeliers of pro-Palestijnen Israel als een dictatorstaat zien.

Ik had graag Belgie zien evolueren op dit manier.

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 7 mei 2008 om 15:23.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 15:53   #103
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De ogen mogen inderdaad niet gesloten worden.
De een sluit de ander niet uit.
Ik heb al in andere topics gezegd dat ik niet met alles akkoord ga wat de staat Israel doet.
Maar ik verdraag ook niet dat anti-Israeliers of pro-Palestijnen Israel als een dictatorstaat zien.

Ik had graag Belgie zien evolueren op dit manier.
Het is eiegenlijk dubbel: langs één kant is men democratisch voor diegenen die mogen meedoen, anderzijds onderdrukt men (hoe kan men anders de bezetting noemen, ook al kennen de Palestijnse gebieen een bepaale vorm vann zelfstandigheid) een heel pak mensen, en blijft men ze treiteren door volop nederzettingen te bouwen.

Ik denk dat men komaf kan maken met veel problematische issues als eindelijk serieus en versneld werk wordt gemaakt van de tweestatenoplossing, waarbij Israel het laat om voor het minste van alles af te sluiten en te blokkeren.
Een soort sereuze ondehandelde oplossing, waarmee iedreen tevreden is.
Compenstaie voor de vluchtelingen mag zeker niet onderbreken.

Momenteel ligt de bal bij Israel, welk eindelijk eens serieus gaat meewerken en start met het ontmantelen van alle nederzettingen.

Men kan gebieden ruilen, vb. Galileia met veel Palestijnen voor bepaalde gebieden op de Westelijke Jordaan oever. Opties genoeg.

Maar dat ze (Palestijnen en Israeliers ) nu eens eindelijk in gang schieten

Laatst gewijzigd door goodwill : 7 mei 2008 om 15:54.
Oud 8 mei 2008, 07:56   #104
Francientje
Minister

Standaard

Je droomt. Zeker als je het over Galilea hebt. De Arabieren die daar wonen en dus Israelisch staatsburger zijn wilen in géén geval bij een Palestijnse staat gaan behoren.
Hun grootste vrees is dat Israel daartoe over gaat. Vandaar dat ze voor Israels zestigste verjaardag een moskee blauw en wit hebben geschilderd. En fiks mee doen aan de feestelijkheden.
Ga je voorstel bij hun opperen en...ze eten je rauw.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 09:30   #105
Francientje
Minister

Standaard

En trouwens het gaat niet over nederzettingen. Israel heeft het volledige Gaza gebied
ontruimd. Als dank wordt er nu vanuit Gaza regelmatig op Sderot geschoten.
Andere nederzettingen ontruimen is volgens mij gewoon krankzinnigheid vandaag. Behalve als er STEVIGE garanties worden geboden dat het ontruimd gebied dus NOOIT
zal dienen om Israel aan te vallen.
Voorlopig zit het zo dat elke toegeving vanwege Israel door de Palestijnen wordt bekeken als een Israelische nederlaag. En e willen trouwens niet alleen een eigen staat. die hun aangeoden werd in 1947. Ze willen ALLES.
En jullie vinden dat prachtig. Joden buiten, Arabieren binnen. O.K. Er zijn vijf miljoen
moslims in Frankrijk alleen al. Die dus geen ouders of grootouders hebben die hier
werden geboren. Als het hard tegen hard moet gaan: er komt plotseling enorm veel
plaats vrij in het Middellandse zeegebied als we even een uitwisseling doen: alle Propalestijnse mensen van Noordafrikaanse of Arabische oorsprong in Europa terug
naar het land van hun voorouders. En Israel met al zijn hebben en zijn houden en vooral zijn patenten en zijn universiteiten en zijn ziekenhuizen en zijn start ups verhuizen we dus naar hier. Hoor ik daar gegil? Gekreun? Luid nee geroep?
Wel, wens anderen niet toe wat je niet voor je zelf wenst. Geen enkel land op deze
aardbol zit verlegen om mensen met véél pretentie en bitter, bitter weinig kunnen die op de koop toe de helft van hun eigen bevolking (ik heb het over vrouwen) als minderwaardig of ondergeschikt aan de andere helft beschouwen. We zitten in Europa ook niet uit te kijken naar woestijngodsdiensttoestanden vanuit de zevende eeuw.
Oud 8 mei 2008, 09:36   #106
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
En trouwens het gaat niet over nederzettingen. Israel heeft het volledige Gaza gebied
ontruimd. Als dank wordt er nu vanuit Gaza regelmatig op Sderot geschoten.
Andere nederzettingen ontruimen is volgens mij gewoon krankzinnigheid vandaag. Behalve als er STEVIGE garanties worden geboden dat het ontruimd gebied dus NOOIT
zal dienen om Israel aan te vallen.
Voorlopig zit het zo dat elke toegeving vanwege Israel door de Palestijnen wordt bekeken als een Israelische nederlaag. En e willen trouwens niet alleen een eigen staat. die hun aangeoden werd in 1947. Ze willen ALLES.
En jullie vinden dat prachtig. Joden buiten, Arabieren binnen. O.K. Er zijn vijf miljoen
moslims in Frankrijk alleen al. Die dus geen ouders of grootouders hebben die hier
werden geboren. Als het hard tegen hard moet gaan: er komt plotseling enorm veel
plaats vrij in het Middellandse zeegebied als we even een uitwisseling doen: alle Propalestijnse mensen van Noordafrikaanse of Arabische oorsprong in Europa terug
naar het land van hun voorouders. En Israel met al zijn hebben en zijn houden en vooral zijn patenten en zijn universiteiten en zijn ziekenhuizen en zijn start ups verhuizen we dus naar hier. Hoor ik daar gegil? Gekreun? Luid nee geroep?
Wel, wens anderen niet toe wat je niet voor je zelf wenst. Geen enkel land op deze
aardbol zit verlegen om mensen met véél pretentie en bitter, bitter weinig kunnen die op de koop toe de helft van hun eigen bevolking (ik heb het over vrouwen) als minderwaardig of ondergeschikt aan de andere helft beschouwen. We zitten in Europa ook niet uit te kijken naar woestijngodsdiensttoestanden vanuit de zevende eeuw.
Rustig an Francientje, je moet je niet zo opjagen.

Het belangrijkste is dat er een goede en rechtvaardige oplossing komt voor iedereen.
Wil je dat niet ?
Oud 8 mei 2008, 10:49   #107
Francientje
Minister

Standaard

Een goede en meer dan rechtvaardige oplossing werd indertijd voorgesteld door
Barak in Taba. Hij bood de Palestijnen zo ongeveer alles wat ze eisten aan. Op EEN
detail na: geen afstammelingen van Palestijnse vluchtelingen van 1948 in Israel.
Maar het ambetante is dat Israel de Arabieren en de Palestijnen in het bijzonder de
ogen uitsteekt.
Oud 8 mei 2008, 10:54   #108
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een goede en meer dan rechtvaardige oplossing werd indertijd voorgesteld door
Barak in Taba. Hij bood de Palestijnen zo ongeveer alles wat ze eisten aan. Op EEN
detail na: geen afstammelingen van Palestijnse vluchtelingen van 1948 in Israel.
Maar het ambetante is dat Israel de Arabieren en de Palestijnen in het bijzonder de
ogen uitsteekt.
ok,

maar wat toen is , is toen.
we moeten naar nu kijken.
Oud 8 mei 2008, 10:55   #109
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Gadverdegadver.

Gisteren, PER ONGELUK, het 'debat' op NL tv gezien, met Gretta Duitenberg en Ronny Naftaniel.

Wat een gemeen wijf zeg. Wat een viswijf. Die laat niemand uitspreken, citeert alleen maar gekken, en brult 'Dat is NIET waar' wanneer de waarheid haar niet uitkomt.

Een lamentabel televisiemoment.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 8 mei 2008 om 11:21.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 11:30   #110
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Gisteren aanwezig geweest op een feest voor de 60 jaar van Israel.
Ik kon jammer genoeg niet vieren door 3 redens.

1)De staat is volgens de meeste rabijnen(incl. de mijne) tegen de Torah.

2)Zolang er onschuldige mensen langs beide kanten sterven en Israel een doelwit blijft van landen zoals Iran en Syrie kan ik niet smilen.

3)Ik geloof niet dat een groot deel van de Palestijnse kant(Hamas) ooit vrede wil hebben.

Voor dat iemand we weer als vuile zionist noemt,lees goed wat ik schrijf.

Ik ben pro een rechtse en harde eerste minister(zoals A.Sharon) omdat Palestijnse teroristen op die momenten minder durven.
Bij een lamzak zoals de huidige premier hebben teroristen schrik van niks en schieten gewoon verder.Het is alleen en dankzij de scheidingsmuur dat er weing aanslagen gebeuren.
Het is gewoon pech voor Israel dat AS ging winterslapen toen ze Gush Katif verlieten.De voorziene schietpartijen op steden als Sderot hadden met hem aan de macht nooit gebeurt.

Ik ben tegen (terug)geving van gronden want dat geeft de Palestijnen meer honger en willen ze steeds meer,ze stoppen nooit.
Zeker niet vergeten dat strategisch gezien het ook gevaarlijk kan zijn,zie wat er gebeurt is na het verlaten van Gush Katif.

Zelfs de tegenstanders van Israel moeten begrijpen dat het geen nut heeft om Israel een schietdoel te maken en extremistische Palestijnen macht te geven.Zo los je niks op en maak je de leven zuur van veel onschuldige burgers langs beide kanten.

Israel bestaat nu en ze zijn niet van plan om ergens anders te verhuizen.
En ze gaan alles gebruiken om zich te beschermen.
De Palestijnen proberen alles te doen om weer normaal te kunnen leven door gesprekken(Fatah) of terorisme(Hamas).
Beide Palestijnse groepen haten de joden maar iedereen denkt dat hij de terechte oplossing heeft om hun oude leven terug te krijgen.
Israel had gerust de leger kunnen afschaffen en de Palestijnen vrijheid kunnen geven maar dan steken ze hun eigen volk in gevaar.(joden zijn van natuur geen geweldadige personen en ik wil ene hier die me tegenspreekt)
In andere woorden continu botsing tussen Palestijnse meningen en Israel dat niks zal doen behalve zich verdedigen tot er meer duidelijkheid is.
Fout ligt bij beide kanten en als ze niet eeuwig willen vechten moet er dringend een grote oplossing komen.En niet alleen van een kant.
Door weer grond te geven zal Israel niks oplossen en door 3 dagen wapenstilstand door de Palestijnen in tevoeren zal ook niks veranderen,de 4de dag schieten ze gerust verder.Je kan nog voor jaren de fout aan Israel of de Palestijnen geven of de geschiedenis grondig bestuderen,niks zal daar aan veranderen.
Men moet naar de toekomst kijken !!!!

Als iemand je express of niet express je been breekt blijf je dan eeuwig zeuren waarom hij dat deed of zoek je een oplossing om je been te helen,voila !!

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 8 mei 2008 om 11:31.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 11:34   #111
PollyCorrect

Standaard

Het grootste deel van de Israëlische bevolking is seculair, J. Fiere.
Wees blij dat de Torah niet het land voor 100% maar slechts voor xx% regeert.
Anders zou geen kip er nog leven.

Veel Israëlis gaan trouwen op Cyprus bijvoorbeeld omdat de rabbi's wel degelijk voor een groot deel van het familieleven de touwtjes in handen hebben en dat de enige manier is om daar onderuit te komen.

Ik ben een pro zionist maar ben blij dat het seculiere leven een plaats heeft anders zou ik er niet meer heen gaan.

Zo ziet het fijne publiek maar: Israêl is een veelheid aan vanalles.

CHAG SAMEACH toch maar, J. Fiere.
Oud 8 mei 2008, 11:39   #112
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
ok,

maar wat toen is , is toen.
we moeten naar nu kijken.
Ja ondertussen is het alleen maar erger geworden. Dat is dus NU.
Ik blijf dus bij mijn oplossing als de Arabieren niet héél snel een stuk
redelijker willen worden: verhuis van héél Israel naar het Europese Middellandse zeegebied en verhuis van zeven miljoen propalestijnse moslims in West Europa naar de landen waar hun ouders of hun grootouders etc werden geboren. Trouwens tijdens de Yom Kippour oorlog stonden de Amerikanen
klaar om Israel volledig te verhuizen.
Onnodig er aan toe te voegen dat een dergelijke verhuis te koste zou gegaan
zijn van ingeweken Arabieren.
Alle mensen worden met dezelfde rechten geboren.
Oud 8 mei 2008, 11:40   #113
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
redelijker willen worden: verhuis van héél Israel naar het Europese Middellandse zeegebied en verhuis van zeven miljoen propalestijnse moslims in West Europa naar de landen waar hun ouders of hun grootouders etc werden geboren. Trouwens tijdens de Yom Kippour oorlog stonden de Amerikanen
Perfecte oplossing. Perfecte wereld.

Dan ga ik lekker in de Provence leven.
Eindelijk!!

Francientje
Oud 8 mei 2008, 12:23   #114
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Gadverdegadver.

Gisteren, PER ONGELUK, het 'debat' op NL tv gezien, met Gretta Duitenberg en Ronny Naftaniel.

Wat een gemeen wijf zeg. Wat een viswijf. Die laat niemand uitspreken, citeert alleen maar gekken, en brult 'Dat is NIET waar' wanneer de waarheid haar niet uitkomt.

Een lamentabel televisiemoment.

Ik vond dat ze in het algemeen goed heeft gedaan. Ze heeft in essentie gelijk.
Oud 8 mei 2008, 12:25   #115
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bon,

je kan verhuizen.

Maar de allochtonen die in Europa wonen zijn niet afkomstig uit MO, dus gaan ze ook niet naar daar.

Een ridicuul voorstel.
Oud 8 mei 2008, 12:27   #116
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Ik vond dat ze in het algemeen goed heeft gedaan. Ze heeft in essentie gelijk.
In NL zul je niet veel mensen meer vinden die haar serieus zullen nemen. Hoogstens nog een hysterische Astrid Essed. Best raar dat dat Arafatknuffelende bourgeoiswijf wordt uitgenodigd door de tv.
Oud 8 mei 2008, 12:28   #117
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Bon,

je kan verhuizen.

Maar de allochtonen die in Europa wonen zijn niet afkomstig uit MO, dus gaan ze ook niet naar daar.

Een ridicuul voorstel.
Nee, ik vind het uitstekend.
Brain drain uit het Middenoosten.
Ellendedrain uit Europa.

Utopisch misschien, maar op zich best een Fair Trade
Oud 8 mei 2008, 12:28   #118
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Gisteren aanwezig geweest op een feest voor de 60 jaar van Israel.
Ik kon jammer genoeg niet vieren door 3 redens.

1)De staat is volgens de meeste rabijnen(incl. de mijne) tegen de Torah.

2)Zolang er onschuldige mensen langs beide kanten sterven en Israel een doelwit blijft van landen zoals Iran en Syrie kan ik niet smilen.

3)Ik geloof niet dat een groot deel van de Palestijnse kant(Hamas) ooit vrede wil hebben.

Voor dat iemand we weer als vuile zionist noemt,lees goed wat ik schrijf.

Ik ben pro een rechtse en harde eerste minister(zoals A.Sharon) omdat Palestijnse teroristen op die momenten minder durven.
Bij een lamzak zoals de huidige premier hebben teroristen schrik van niks en schieten gewoon verder.Het is alleen en dankzij de scheidingsmuur dat er weing aanslagen gebeuren.
Het is gewoon pech voor Israel dat AS ging winterslapen toen ze Gush Katif verlieten.De voorziene schietpartijen op steden als Sderot hadden met hem aan de macht nooit gebeurt.

Ik ben tegen (terug)geving van gronden want dat geeft de Palestijnen meer honger en willen ze steeds meer,ze stoppen nooit.
Zeker niet vergeten dat strategisch gezien het ook gevaarlijk kan zijn,zie wat er gebeurt is na het verlaten van Gush Katif.

Zelfs de tegenstanders van Israel moeten begrijpen dat het geen nut heeft om Israel een schietdoel te maken en extremistische Palestijnen macht te geven.Zo los je niks op en maak je de leven zuur van veel onschuldige burgers langs beide kanten.

Israel bestaat nu en ze zijn niet van plan om ergens anders te verhuizen.
En ze gaan alles gebruiken om zich te beschermen.
De Palestijnen proberen alles te doen om weer normaal te kunnen leven door gesprekken(Fatah) of terorisme(Hamas).
Beide Palestijnse groepen haten de joden maar iedereen denkt dat hij de terechte oplossing heeft om hun oude leven terug te krijgen.
Israel had gerust de leger kunnen afschaffen en de Palestijnen vrijheid kunnen geven maar dan steken ze hun eigen volk in gevaar.(joden zijn van natuur geen geweldadige personen en ik wil ene hier die me tegenspreekt)
In andere woorden continu botsing tussen Palestijnse meningen en Israel dat niks zal doen behalve zich verdedigen tot er meer duidelijkheid is.
Fout ligt bij beide kanten en als ze niet eeuwig willen vechten moet er dringend een grote oplossing komen.En niet alleen van een kant.
Door weer grond te geven zal Israel niks oplossen en door 3 dagen wapenstilstand door de Palestijnen in tevoeren zal ook niks veranderen,de 4de dag schieten ze gerust verder.Je kan nog voor jaren de fout aan Israel of de Palestijnen geven of de geschiedenis grondig bestuderen,niks zal daar aan veranderen.
Men moet naar de toekomst kijken !!!!

Als iemand je express of niet express je been breekt blijf je dan eeuwig zeuren waarom hij dat deed of zoek je een oplossing om je been te helen,voila !!
beste,

in je uitgebreide expose, blijf je toch wel blind staren.

Wat is de bedoeling: dat er twee staten komen, op basis van de regels die door de internationale gemeenschap worden gesteld (grenzen van voor 1967).

Stellen dat GEEN grond mag teruggegeven worden, duidt spijtig genoeg op wereldvreemheid en de realiteit niet willen inzien, evenals geen oplossing willen.
Oud 8 mei 2008, 12:29   #119
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
In NL zul je niet veel mensen meer vinden die haar serieus zullen nemen. Hoogstens nog een hysterische Astrid Essed. Best raar dat dat Arafatknuffelende bourgeoiswijf wordt uitgenodigd door de tv.

kunnen we niet tegen de waarheid ?
Oud 8 mei 2008, 12:30   #120
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Bon,

je kan verhuizen.

Een ridicuul voorstel.
Geen mens die suggereert propalestijnse moslims naar het MO te sturen!
Gewoon terug naar het geboorteland van hun ouders of grootouders of
eventueel overgrootouders. Of dat nu Algerije of Marokko is. Of naar Yemen
of naar Pakistan.
Want hier moet dan wel plaats worden gemaakt.
Europa is uiteindelijk geen moslim gebied...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be