![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | |
|
Europees Commissaris
|
Oh, en als nog levende figuren ook meetellen, misschien ze man ve love to hate, die heerlijke schurk van een Kissinger. Wel op voorwaarde dat hij volledig vrank en vrij mag spreken, bvb. door eerst een wonderbaarlijk krachtig waarheidsserum toegediend te zijn gekregen.
|
|
|
|
|
#402 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Euh... louter op basis van de biografietjes op die website: - bij een leidersfiguur als Gobo zou ik me te geïntimideerd voelen - aan een onzeker kind als een Wimmie, dat blijkbaar alles wil doen om in de smaak te vallen, zou ik me door ergeren - Mollie lijkt me een seut - Bobbie spreekt me teveel aan, maar ik vrees dat ik me in m'n zwakke momenten alleen maar zal bezighouden met hem te proberen opbeuren - waar ik zeer slecht in ben aangezien ik zelf niet zo'n geweldige positivo ben; - oom Roel misschien omdat hij steeds op reis is en z'n medefreggel dus niet teveel lijkt lastig te vallen; maar anderzijds wil ik hem niet als vriend hebben omdat ik geen zin heb om telkens brieven uit verre oorden te beantwoorden Dus: Jet is m'n favoriet! -
|
|
|
|
|
#403 | |
|
Europees Commissaris
|
Ik denk niet dat je het democratische gehalte van een land kunt afmeten aan het aantal bestaande partijen. Een hypothetisch land waar alles vrijelijk door de bevolking wordt beslist, zonder partijen én zonder dat de reële macht in handen is van een groep oligarchen komt me democratischer voor dan een iets minder hypothetisch land met een tweepartijenstelsel, waarbij beide partijen met handen en voeten gebonden zijn aan de belangen van de kleine, leidende klasse van dat land. Maar anderzijds spreekt het verbieden van partijen niet meteen in het voordeel van het democratische gehalte van een staat (bvb. de Spaanse staat), en ben ik een principiële tegenstander van formele kiesdrempels en eerder aangetrokken tot het zo laag mogelijk maken van de reële kiesdrempel (in de ietwat naïeve hoop hoop dat zo'n meerpartijenstelsel, dat daardoor bevorderd wordt, ook aanleiding zal geven tot een daadwerkelijke versterking van de positie van alternatieve zienswijzen).
|
|
|
|
|
#404 | |
|
Europees Commissaris
|
Continentaal. Ik ontbijt graag zwaar (lekker veel boterhammen), maar met opgewarmd vlees moet je mij 's ochtends niet al te veel lastigvallen. Temeer daar ik dol ben op m'n ochtendlijke boursin. Leve een ontbijt van water en brood (en beleg)!
Laatst gewijzigd door Burkide : 8 mei 2008 om 12:33. |
|
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Europees Commissaris
|
Neen, die heb ik helaas nog niet bekeken. Ik heb het al gezegd: ik kijk veel te weinig films.
|
|
|
|
|
#406 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#407 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#408 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#409 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
rooikes, blondjes, brunettes of zwartjes?
|
|
|
|
|
|
#410 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
stel dat ik u over een paar jaar benoem tot secretaris van de Vlaamse Esperantobeweging, wat zou jouw bijdrage zijn?
|
|
|
|
|
|
#411 | |
|
Europees Commissaris
|
Ze zijn me in ieder geval toch niet bijgebleven.
|
|
|
|
|
#412 | |
|
Europees Commissaris
|
(Waarom zou een mens moeten kiezen?
Maar als het moet... Brunettes. Die passen het best bij m'n chimay bleue.
|
|
|
|
|
#413 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Iik zou natuurlijk de Brusselse afdeling binnen de Vlaamse Esperantobeweging willen integreren. En verder vooral trachten zoveel mogelijk in de media te komen. Ik weet nog niet hoe; ik vermoed dat een bommencampagne niet de aangewezen weg is. Of misschien lobbyen bij de onderwijsinstanties, waarbij ik niet zou vragen om meteen lessen Esperanto in te lassen, maar bvb. ernaar streven dat het als "curiosum" ergens in een taalhandboek zou verwerkt worden. Veel kans op slagen heeft dat echter niet, vrees ik.
|
|
|
|
|
#414 |
|
Minister
|
Er liggen 1.000 vrouwen aan je voeten. Allemaal willen ze met je naar bed. Hoeveel neem je er in 1 x mee naar je slaapkamer?
|
|
|
|
|
|
#415 |
|
Minister
|
Wat is het belangrijkste dat je gedaan of gelaten hebt omwille van het milieu?
|
|
|
|
|
|
#416 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#417 |
|
Minister
|
Burkide, wat heb je misdaan, dat Dronkoers je draad niet volspamt?
|
|
|
|
|
|
#418 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
stel dat je drie wensen mag doen, wat zou je wensen?
|
|
|
|
|
|
#419 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
stel dat je een eigen sekte zou beginnen, wat zouden dan de drie belangrijkste religieuze dogmas zijn?
|
|
|
|
|
|
#420 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
hoe groot acht je de kans dat we nog deze eeuw een buitenaardse intelligente levensvorm zullen ontdekken, mijzelf niet meegerekend?
|
|
|
|