Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2008, 17:25   #341
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hij wil een referendum houden. Niets imperialistisch aan. Ik zou me eerder gevleid voelen, als ik jou was..

Door een keeskopke mij gevleid voelen ? Moar manneken toch , jij hebt duidelijk totaal geen voeling met de vlaamse mentaliteit en gedachtengang tegenover jullie ollanderkes. we MOETEN jullie niet niet overtuigd? Ga in 't stad (maar ook in de rest van de vlaamse steden) rond met deze vraag en stel ze aan doorsnee vlamingen. In Antwerpen geef ik u geen drie dagen voor men zodanig op uwe smoel klopt (en blijft kloppen) dat ge naar de spoedafdeling moet.

Citaat:
Voor beide landen zou het een enorme kans zijn
Vlaanderen kan best voor zichzelf zorgen en zal in een Europa een autonome, actieve en welvarende staat zijn ZONDER ollandse bemoeienissen.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 17:32   #342
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Hoe kom ik erbij dat er ellende is in België. Voerstreek, Taalgrens, Leuven Vlaams!, uhh...Brussel-Halle-Vilvoorde... Mens laat je nakijken door een goed psychiater, want ik kan hier nog enkele tienduizenden berichtjes kopiëren die het tegendeel bewijzen. België is het LACHERTJE van Europa, ondanks al haar rijkdom! Want die enorme welvaart heeft jullie nog geen stap verder gebracht bij tolerantie. Of moet ik ook nog een paar duizend berichtjes kopiëren die over jullie vermeende tolerantie gaan?
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 17:35   #343
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht

Door een keeskopke mij gevleid voelen ? Moar manneken toch , jij hebt duidelijk totaal geen voeling met de vlaamse mentaliteit en gedachtengang tegenover jullie ollanderkes. we MOETEN jullie niet niet overtuigd? Ga in 't stad (maar ook in de rest van de vlaamse steden) rond met deze vraag en stel ze aan doorsnee vlamingen. In Antwerpen geef ik u geen drie dagen voor men zodanig op uwe smoel klopt (en blijft kloppen) dat ge naar de spoedafdeling moet.

Vlaanderen kan best voor zichzelf zorgen en zal in een Europa een autonome, actieve en welvarende staat zijn ZONDER ollandse bemoeienissen.
hey gast heb jij iets tegen keeskoppen

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 12 mei 2008 om 17:36.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 17:49   #344
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Hebben franstalige inwoners van België dan geen nationale of regionale trots? Maar goed, dan nog snap ik het niet. Als je een schot voor open doel krijg, dan zorg je toch dat tie zit, of zie ik dat nou verkeerd? Nog nooit is de kans op een vereniging van de franstalige gebieden met Frankrijk zo groot geweest en toch blijven ze maar hangen aan Vlaanderen. Echt niet te begrijpen! Ik zou de kans grijpen...
Ja, ik begrijp dat ook niet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 17:52   #345
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik zie dat je naar het annexionisme bent overgestapt Everytime? Zeer verstandige keuze voor een Franstalige. Ook dit is het herstel van een historische fout. De Belgische revolutie was oorspronkelijk ook een aanhechtingspoging aan Frankrijk.
Het is de beste oplossing voor de Franstaligen. Vive la France! A Bas la Belgique!
Oud 12 mei 2008, 17:52   #346
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard Fusie met Nederland

Zeer aantrekkelijk vooruitzicht.
Eindelijk weer vrije meningsuiting, eindelijk een Grondwet die gerespecteerd wordt.Eindelijk een nationaliteit om fier op te zijn en eindelijk een Koningshuis
waar de koningskinderen werken en niet parasiteren.Misschien wil Beatrix zelfs Delphine adopteren en kunnen ze in hun Grondwet een artikel inlassen dat de Coburgs ten eeuwigen dage van de Nederlandse troon worden uitgesloten. Adieu Filip de taaie.
Oud 12 mei 2008, 17:54   #347
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
we MOETEN jullie niet niet overtuigd?
Spreek voor u zelf. Alle peilingen wijzen uit dat bijna de helft van de Vlamingen een fusie al zien zitten, en dat zal alleen maar stijgen. Vlaanderen bestaat niet enkel uit abruti's.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 12 mei 2008 om 17:56.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 17:55   #348
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Maar de slechtste voor de Waals, Letz, Duits, Picardisch, Bretoens, Baskisch, Corsicaans, Elzassisch, Occitaanstaligen.
Oud 12 mei 2008, 17:58   #349
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben franstalige inwoners van België dan geen nationale of regionale trots? Maar goed, dan nog snap ik het niet. Als je een schot voor open doel krijg, dan zorg je toch dat tie zit, of zie ik dat nou verkeerd? Nog nooit is de kans op een vereniging van de franstalige gebieden met Frankrijk zo groot geweest en toch blijven ze maar hangen aan Vlaanderen. Echt niet te begrijpen! Ik zou de kans grijpen...
De Franstalige inwoners van Belgique willen hun inkomsten niet verliezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 17:59   #350
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Maar de slechtste voor de Waals, Letz, Duits, Picardisch, Bretoens, Baskisch, Corsicaans, Elzassisch, Occitaanstaligen.
Zevers. Ik ben voor de Europa van de grote landen, niet voor de Europa van de regio's. Voor mij moet Zwitserland ook splisten : Franstalige kant naar Frankrijk, Duitstalige kant naar Duitsland en Italiaanse kant naar Italië. Ik weet wel dat het een utopie is maar ik denk dat eentalige landen in feit beter zijn. Zo zijn er al minder problemen.
Oud 12 mei 2008, 17:59   #351
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Spreek voor u zelf. Alle peilingen wijzen uit dat bijna de helft van de Vlamingen een fusie al zien zitten, en dat zal alleen maar stijgen. Vlaanderen bestaat niet enkel uit abruti's.
Het is niet omdat ze een bepaalde optie zien zitten dat ze het daarom ook willen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 18:00   #352
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
De Franstalige inwoners van Belgique willen hun inkomsten niet verliezen.
Ze zouden beter in Frankrijk zijn, dat is toch duidelijk.
Oud 12 mei 2008, 18:01   #353
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik Bekijk bericht
Eindelijk weer vrije meningsuiting, eindelijk een Grondwet die gerespecteerd wordt.Eindelijk een nationaliteit om fier op te zijn en eindelijk een Koningshuis
waar de koningskinderen werken en niet parasiteren.Misschien wil Beatrix zelfs Delphine adopteren en kunnen ze in hun Grondwet een artikel inlassen dat de Coburgs ten eeuwigen dage van de Nederlandse troon worden uitgesloten. Adieu Filip de taaie.
ik wil helemaal geen koningshuis.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 18:02   #354
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Fitna-pamflet heeft wel gezorgd dat er weer over een bepaalde problematiek mag worden gepraat. Met dit kabinet van CDA-CU-PvdA wordt alles weer keurig aan de kant geveegd en moeten we weer gewoon doen alsof bepaalde wijken van grote Nederlandse steden een probleem kennen met grote groepen minderheden die zich niet aan willen passen. Ik denk dat de gemiddelde inwoner van een land als de Verenigde Arabische Emiraten zich zou schamen voor het gedrag van een deel van de islamitische medemens. Het is het feit dat er niets aan een kleine groep onruststokers wordt gedaan dat de gehele groep er negatief door belicht wordt.
Eigenlijk is het Pim Fortuin geweest die het taboe heeft doorbroken en die gemaakt heeft dat men anders ging denken én spreken over de 'migrantenproblematiek' in Nederland. Maar ik erken dat Wilders het discours van Fortuin nog eens heeft overgedaan (en denkelijk voor een stuk terecht). Alleen, hij mist de intelligentie en het charisma van Fortuin. Eigenlijk is hij een naprater. Een beetje zoals de ééndagsvlieg Marco Pastors in de tijd. Wilders zal wellicht politiek iets langer leven dan Pastors, maar toch ook niet zo heel lang vrees ik. Edoch, ik kan me vergissen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door system : 12 mei 2008 om 18:23.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 18:04   #355
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En als medevlamingen het woord "kaaskop" bovenhalen dan ga ik met jou mee. Dan bekruipt mij de drang om gewoon naar Nederland te verhuizen waar ze enkel maar rekening moeten houden moet hun eigen politiek en niet constant moeten vechten tegen een minderheid die zich baas waant.

Kijk, Jazeker, we komen niet altijd overeen, hé, maar hier krijg ik toch vochtige ogen van. Ik zit met het zelfde 'probleem'.

Ik krijg het ook op m'n heupen van de "Ollanderhaat" waar zo veel Vlamingen (en Belgen) onder gebukt gaan.

Als daar ooit een pilleke of een poeierke tegen ontwikkeld wordt, moet dat gvd stiekem in het leidingwater gekapt worden.

Of nee, ik doe het zelf wel, ik offer daar met alle plezier m'n 'congé' voor op.

Zie het als 'positief terrorisme' en 'propaganda van de daad' .
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 18:09   #356
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het is niet omdat ze een bepaalde optie zien zitten dat ze het daarom ook willen.
Het weerlegt het gebral van Abruti.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 18:10   #357
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kijk, Jazeker, we komen niet altijd overeen, hé, maar hier krijg ik toch vochtige ogen van. Ik zit met het zelfde 'probleem'.

Ik krijg het ook op m'n heupen van de "Ollanderhaat" waar zo veel Vlamingen (en Belgen) onder gebukt gaan.

Als daar ooit een pilleke of een poeierke tegen ontwikkeld wordt, moet dat gvd stiekem in het leidingwater gekapt worden.

Of nee, ik doe het zelf wel, ik offer daar met alle plezier m'n 'congé' voor op.

Zie het als 'positief terrorisme' en 'propaganda van de daad' .
Ah maar Jazeker heeft wel gelijk als hij overweegt gewoon naar Nederland te verhuizen. Daar zal hij in een echte land leven waar iedereen van noord naar zuid en van oost naar west zijn taal spreekt. Door Franstaligen zal hij niet verstoord worden, in tegenstelling tot Vlaanderen.
Oud 12 mei 2008, 18:10   #358
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik Bekijk bericht
voor zover ik weet staat zoiets tenminste al in de Belgische grondwet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 18:14   #359
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooie kaart, maar Vlaanderen, dat ooit een zelfbewust en leidende staat was binnen de Nederlanden en samen met Holland, Zeeland en Brabant de kern daarvan vormde, is haar zelfbewustzijn kwijt. Zij is immers bang om Verhollandst te worden. Als je al zo weinig vertrouwen in jezelf hebt, dan kun je maar beter ontkennen dat er ooit iets als de Nederlanden heeft bestaan.
Maar ik ben helemaal niet bang om 'verhollandst' te worden, integendeel. Ik voel me hier in Brussel meer dan zelfbewust genoeg, als Nederlandstalige Belg, als 'Vlaming' en dus ook als 'Nederlander'.

Zoals E. Vermeersch dat (in navolging van F. Pessoa) zo mooi wist te verwoorden:

'Het Nederlands is mijn vaderland'.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 18:15   #360
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ik wil helemaal geen koningshuis.
moi non plus

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be