![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() Heb ik dat ooit gezegd? Ik begrijp alleen maar indien mensen tot het uiterste worden gedreven, domme dingen gaan doen. En indien de politie of zo niet ingrijpt, dan is het ergens logisch dat mensen het recht in eigen handen willen nemen. Daarbij, een tik of een pakje slaag kan je moeilijk vergelijken met systematische kindermishandeling. Dat is inderdaad bruut geweld, maar in deze situatie spreken we niet over geweld. Eerder over een radeloze buurman / buurvrouw die dat pakje slaag als een laatste aan te wenden middel zal gebruiken. Een soort van verdedigingsmechanisme ook. Het is niet omdat ik geweld radicaal afkeur, ik mij niet mag verdedigen tegen mensen die mij kwaad willen doen. Daarbij, is een kind een tik geven ook automatisch echt geweld, dat is iets anders dan een kind bont en blauw slagen, hé ! Ik heb zelf in mijn jeugd ook uitzonderlijk een paar tikken gehad, en achteraf gezien maar goed ook, maar ik kan bezwaarlijk stellen dat ik in mijn kindertijd mishandeld ben. Professioneel of als jeugdbegeleider zal ik nooit kinderen met één vinger aanraken (tenzij ze mij slaan of in een wurggreep willen houden of zo: wettige zelfverdediging), maar als ze in mij privé het bloed van onder de nagels pesten, kan de onweerstaanbare drang toeslaan ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
|
![]() Anders luisteren die immers niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() en dan hadden we t nog niet over geweld onder kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kinderen moeten beschermd worden, maar er moet ook mogelijkheid zijn om hen onder handen te nemen indien ze misdaden begaan. Vandaag weten die allochtone kinderen zéér goed dat de wet hen vrijwel niks maken kan, en die misbruiken dat gruwelijk. In hun land van oorsprong zouden ze nogal ne gang gaan, denk ik, in het geval van gewelddadigheden, diefstal, drugstrafiek enz enz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() zever. Leer kinderen opvoeden zonder geweld. Gewoon beetje meer tijd in investeren.
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-ofwel ook te slaan op kinderen en partner -zich ook te laten mishandelen. Slaande vaders krijgen dikwijls slaande zonen, geslagen vrouwen krijgen dikwijls geslagen dochters. Kinderen slaan is een bekentenis van pedagogische onkunde (of domheid) Laatst gewijzigd door filosoof : 14 mei 2008 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() en zo hoort het ook vind ik.
![]() |
#173 |
|
![]() u heeft blijkbaar een probleem met mensen die GEEN problemen hebben met allochtonen. Ik vind dat u dikwijls op mensen zoals filsoof kapt. Waarom vraag ik mij af?
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() Luisterde jij niet zonder dat je klop kreeg?
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 mei 2008 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van alle suggesties die hier te lezen vallen, lijkt mij het voorstel van Anna List (en dat van Polly Correct) het beste: contact leggen & die kinderen leren kennen (tegelijk leren die ook jou kennen).
Het is natuurlijk wel een andere situatie, maar bij ons op school pas ik een gelijkaardige strategie toe. Ik ben een van de weinige leraars die - vaak mee toezicht houdt op de speelplaats (ik maak dan van de gelegenheid gebruik om met leerlingen te praten) - zich na beëindiging van de dagtaak niet zo snel mogelijk en langs de achterkant van het gebouw (de uitgang van de parkeergarage) wegrept. Ik verlaat de school samen met de leerlingen, en blijf vaak nog een tijdlang op straat met hen babbelen. Ook heb ik al leerlingen die iets op straat verloren waren mee helpen zoeken. Ik weet ondertussen dat ik door de meeste leerlingen echt wel gerespecteerd word (al moet ik ze nu nog zover krijgen dat ze zich ook voor het vak 'Nederlands' wat meer inspannen), en gemakkelijker iets van hen verkrijg dan collega's die de leerlingen alléén in het klaslokaal zien, en voor de rest een erg minachtende/autoritaire/agressieve houding aannemen. Veel 'pestgedrag' valt te verklaren als een 'schreeuw om aandacht'. Geef die aandacht, en het pestgedrag verdwijnt. Spijtig genoeg zijn er ook uitzonderingen. Met de 'die-hards' valt helaas nog weinig aan te vangen. Daar zijn andere maatregelen nodig. In dergelijke gevallen moet de straf voldoende 'hard' zijn (maar ook hier is 'geweld' meestal af te raden).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 14 mei 2008 om 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik "kap" enkel op mensen die mij niet eerlijk voorkomen, die bewust de waarheid verstoppen, feiten verdraaien en/of goedpraten, volgens mij oneerlijk zijn...Als u filosoof bij deze categorie rekent zijn dat uw zaken, en u hebt dat gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U lijkt me wel een goedmenende leraar. Maar die "meestal" intrigeert mij ? ...Betekent dat dat u "soms" toch wel geweld gebruikt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Neen, ik bedoelde enkel dat sommige 'pestkoppen' al te ver heen zijn voor een 'zachte' aanpak. Zelf heb ik slechts enkele keren 'geweld' (en dan was het telkens zelfverdediging) moeten toepassen toen ik met 'krapuul' te maken kreeg, en toen was ik nog geen leraar. Bovendien was dat 'geweld' nu ook weer niet erg spectaculair, hoor, maar gelukkig wel vrij effectief.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
Wat is er trouwens mis dat hij het opneemt voor de allochtonen? Is dat verkeerd? Moet iedereen dezelfde mening hebben? Waar dient dit forum dan voor?
![]() |