![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vlaamse overheid die geen enkel respect betoont voor een minderheid, zoals ook de Raad van Europa besloot. Het gaat niet eens over de uitbreiding van Brussel, maar over de behandeling van franstaligen in Vlaanderen zelf. Bvb. democratisch verkozen burgemeesters die niet benoemd worden omdat ze de taal gebruiken van de meerderheid van hun inwoners... doet me sterk denken aan de Franse behandeling van Basken of Corsicanen.
Laatst gewijzigd door tomm : 16 mei 2008 om 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Veel gewicht heeft die veroordeling niet, niet legaal en niet "moreel". Niet "moreel" omdat de onderzoekers duidelijk niet op de hoogte waren van de plaatselijke situatie, en wel een zeer vreemde keuze van "bronnen" hebben gebruikt. Wel bijvoorbeeld de Brusselse minister-president die niets met de hele affaire te maken heeft, maar blijkbaar geen vertegenwoordiger van de plaatselijke bedreigde minderheid - de Nederlandstalige inwoners van die gemeenten, die met een racistisch bestuur opgescheept zitten (dat gelukkig in toom gehouden wordt door de tutelle van de Vlaamse overheid). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oh, en het feit dat de plaatselijke bevolking documenten in het Frans kan krijgen. In tegenstelling trouwens tot de meeste Waalse faciliteitengemeenten (tenzij er iets nieuws gebeurd is, scoort enkel Vloesberg daarin goed). En het feit dat de Vlaamse overheid wél Franstalige scholen steunt.
Laatst gewijzigd door Burkide : 16 mei 2008 om 00:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |
Europees Commissaris
|
![]() Is er dan één Franstalige partij die die tweetaligheid als een gegeven aanvaard en is er één die die tweetaligheid niet op legale of extra-legale manier wil terugschroeven? En is er dan een die afstand neemt van het FDF, mondeling of door er niet mee te willen regeren?
Laatst gewijzigd door Burkide : 16 mei 2008 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#705 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien beter om flaminganten en franskiljonnen te verbannen naar respectievelijk Wallonië en Vlaanderen. Bart Dewever mag naar de Borinage (La Louvière bvb.), Filip Dewinter naar Marchienne-au-Pont (liefst vlak naast die reusachtige moskee die ze daar gebouwd hebben, op voorwaarde dat de moezzin 5 keer per dag zijn gebeden mag brullen) Bert Anciaux krijgt een mildere straf en mag naar de Ardennen, kan hij daar z'n eigen camping oprichten met "ons Damienne". Maingain mag naar Olen, waar ze enkel "de Frans" kennen maar geen Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat ik ooit VB ga stemmen, hoor, daar niet van. Ik denk dat ik eerder zou emigreren, naar Nederland bijvoorbeeld. Kan ik daar proberen les Frans te geven ![]() En SP gaan stemmen (nog meer ![]() Mijn collega's uit het lager secundair zitten voor het ogenblik met de handen in het haar, omdat ze er maar niet in slagen die 12- , 13- en 14-jarigen tot enige bereidheid tot opletten of studeren te bewegen. De leraressen Nederlands klagen het meest, maar ze zijn niet de enigen die regelmatig een paar dagen moeten thuisblijven omdat ze gewoon 'op' zijn. Ik ben benieuwd naar wat ik volgend jaar over de vloer ga krijgen. Ik mag nog van geluk spreken dat de ergste gevallen al 'weggefilterd' zijn voor ze eventueel in het hoger secundair zouden terechtkomen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 16 mei 2008 om 00:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#708 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar faciliteiten zijn er enkel voor de inwoners . Dus als de bestuurders -als bestuurder onder elkaar zijn om te besturen (in schepencollege of gemeenteraad bijvoorbeeld) is het nederlands de verplichte werktaal . Daar is niks onverdraagzaams aan .
Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 16 mei 2008 om 00:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#709 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hou toch op met uw eenzijdige vooroordelen man
![]() |
![]() |
#710 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het klopt inderdaad dat Nederlandstaligen oververtegenwoordigd zijn in het Brusselse parlement en de Brusselse regering; maar die oververtegenwoordiging hangt samen de oververtegenwoordiging van de Franstaligen in de federale regering en het federale parlement. Laatst gewijzigd door stropdrager : 16 mei 2008 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#711 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ach daar til ik niet zwaar aan. Wel aan de superioriteitswaanzinnige zever die hij uitkraamt, en aan het feit dat alle "democratische" partijen moeten achter z'n gat aanlopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#713 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een hamertje en sikkel in zijn onderschrift, en daar houdt het linkse op bij tomm.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#714 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hem wel al horen Nederlands spreken in de media. Hij spreekt voortreffelijk Nederlands met een licht Hollands accent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#716 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zal het vertalen voor je: versoepeling = uitholling tweetaligheid Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Burkide : 16 mei 2008 om 00:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#717 |
Gouverneur
|
![]() Het had net zo goed een swastikaatje kunnen wezen ...
![]() |
#718 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk eerder aan dit. Ook "links" maar vooral extreem-nationalistisch. En dan in de zeer slechte zin van het woord:
![]() |
![]() |
![]() |
#720 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Goed bestuur", "logisch", "gezond verstand", etc... zijn allemaal synoniemen voor de hegemonie van de burgerij. Er is niet één goed bestuur of één logisch gezond verstand. Er zijn klassetegenstellingen. Alleen probeert de heersende klasse háár beleid als logisch en evident te doen overkomen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |