![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Gouverneur
|
heeft die zijn vlag nu nog altijd niet? Hoeveel posts kan dat duren, zeg. In die tijd had hij er al lang zelf één kunnen afkalkeren.
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Men heeft er zelfs de term "misdaden tegen de mensheid" voor in het leven geroepen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#224 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
Europees Commissaris
|
Wat is er mis met een vlag (zijnde Belgische Vlaamse, ...) te verbranden?
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ook ik sluit me niet volledig aan bij hun standpunten, maar de hunne liggen wel het dichtste bij mijn prioriteiten. Geen enkele andere partij komt zo dicht in de buurt, dus ik kies de minst erge van alle kwalen. Wanneer ze ooit overdonderend overwicht zouden behalen, zal ik meteen mijn stem elders posten; het is NOOIT wenselijk één partij zo sterk te maken dat ze alles overheerst. En, wat het cordon betreft, ik vind dat een prima zaak: nog nooit is een partij zo succesvol geweest in het realiseren van haar standpunten zonder deel te nemen aan de macht. Stuk voor stuk sijpelen de stokpaardjes van het VB door in de programma's van de andere partijen en worden zo vanaf de zijlijn gerealiseerd. SUPER! |
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens de grondwet en de geldende normen wat betreft het bekijken van een vlag is de Belgische vlag zelfs geen Belgische vlag maar gewoon een vlag van....niets. |
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu wat wel vast staat is dat wat zij de Belgische vlag noemen grondwettelijk niet bestaat. De norm is dat de volgorde van de kleuren word gezien vanaf de vlaggestok en als we dan de volgorde zien die in de grondwet staat beschreven is die vlag niets meer dan een lap stof/vod. Dus vooraleer azert hier nog eens neerbuigend gaat doen over de Vlamingen die zogezegd hun eigen vlag niet kennen zou hij beter daar eerst eens werk van maken. Laatst gewijzigd door daiwa : 17 mei 2008 om 00:44. |
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar halen jullie die onzin toch telkens vandaan? |
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En waar halen jullie die onzin toch telkens vandaan? Fascistisch, bekrompen, op zichzelf teruggeplooid, onverdraagzaam rechts... Welk nut heeft de samenvoeging van Vlaanderen en Wallonië nog in deze tijd? Man, we leven niet meer in 14/18 hoor. We leven nu in een Verenigd Europa. Walen en Vlamingen verschillen in méér dan alleen hun taal. Het zijn nu eenmaal twee verschillende volkeren die kunstmatig aan elkaar verbonden werden in een tijd dat men persé een buffer wilde vormen tegen het 'gevaarlijke' Frankrijk... En vermits Frankrijk allang geen gevaar meer betekent voor de rest van Europa, heeft de bestaansreden voor België allang opgehouden te bestaan. Ik heb zelf tal van Waalse vrienden (jawel hoor, échte Waalse vrienden) die regelmatig de culturele verschillen tussen onze beide volkeren benadrukken. Ze herhalen regelmatig dat ze veel liever onder Vlamingen vertoeven dan onder Walen! Zijn dat dan ook bekrompen, fascistische, op zichzelf teruggeplooide onverdraagzame rechtsen??? ![]() Voeg daar nog de historische ballast aan toe en dan kun je moeilijk spreken van één volk, één natie. Welke natie? Die scherven van een Delfts-blauwe en een kristallen vaas die men tot één vaas aan elkaar heeft willen lijmen met Saksen-Coburgse Pattex? Toen de Vlamingen van grote honger, ziekte en armoede weggelokt werden om over de taalgrens, over de landsgrenzen en over de oceaan heen hun geluk te zoeken, waren de Walen al te blij dat ze ervan verlost werden. Nu heeft men de mond vol van die fameuze solidariteit, maar waar waren de rijke Waalse buren toen Vlaanderen hùn hulp nodig had? Als mijn buurman eens pech heeft en een maand niet rondkomt, zal ik hem best wel helpen. Maar als diezelfde buurman dat blijft vragen en tegelijkertijd zijn levensstijl niet wil aanpassen, wel dan moet hij het maar weten. Dat ze eerst eens schoon schip maken op hun uitgaven; vereenvoudiging structuur gemeenschap en gewest, het deftig wapenen van hun arbeidspotentieel (talen!!!) en geen jarenlange uitkeringshangmatten. Dan zouden ze misschien na een paar jaar al veel meer armslag en overlevingskansen hebben. Je zou eens moeten weten hoeveel ''hulpbehoevende' Waalse 'werklozendynasties' een stacaravan op een van de kustcampings hebben staan... |
|
|
|
|
|
|
#240 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat: