![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Er bestaan trouwens nog andere vervoersmiddelen dan een fiets. Met de auto of met de trein kan je heel gemakkelijk Zwitserland doorkruisen. |
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
Europees Commissaris
|
Ik heb het in een ander topic ook eens gezegd. Ik heb zelfs buitenlandse kenissen die niet eens weten dat er uberhaupt een nederlandstalig gedeelte is in Belgie. Dat soort vraag zou dus volledig de door jou bedoelde impact missen.
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Gouverneur
|
Naar het schijnt speelt De Post alle adressen door van degenen die ook maar iets bestellen bij het VB aan de Staatsvuiligheid .
|
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Vlamingen bleven onder hen, alsof de aanwezigheid van buitenlanders een probleem was. Het liet me denken aan al die Vlamingen die naar Costa Del Sol vertrekken en die onder Vlamingen blijven. Nog een keer herhaal ik dat ik niet wil veralgemenen maar hebben sommige Vlamingen niet een probleem met het feit dat andere talen en culturen bestaan? Laatst gewijzigd door Everytime : 17 mei 2008 om 13:27. |
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
|
Citaat:
Thuis spreek je je eigen taal maar op school leer je Engels of Frans. Erg handig als je perfect Engels of Frans spreekt. |
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De vriendin van een Franse (en ik zeg wel Franse, uit Frankrijk dus) vriendin van mij heeft een stage in Vlaanderen gelopen. Ze voelde zich door de Vlamingen compleet verworpen en het blijft voor haar een zeer slechte ervaring.
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
Europees Commissaris
|
In de Maghreb kan iedereen die wat gestudeerd heeft Frans. De simpele mensen die ongeletterd zijn en degene die eerder op het platteland wonen of in bergdorpjes wonen niet. Maar ik ben ooit eens iemand tegen gekomen die wel Frans kon , maar het pertinent weigerde te spreken, uit principe zei ie, tegen de verfransing en verwesterlijking van zijn samenleving, hij weigerde om de taal van de ex-bezetter te praten.U mag 3 keer raden wat zijn politieke overtuigingen waren.....
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad. Voor vele buitenlanders is België een Franstalig land.
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
|
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
|
Ja, dat wij niet automatisch aan haar reet likken komt dan over als verworpen. Laat ze maar terugkomen als ze minder bekrompen is.
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
Minister-President
|
tja...Franstalig hé...ik heb onlangs twee Portugezen gekend die gestudeerd hebben in Vlaanderen en die hebben hier vrienden gemaakt voor het leven. Het land vonden ze maar niks, maar Vlamingen vonden ze hele fijne mensen.
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
|
Citaat:
Of die borden in Dilbeek, "ik sport, jij sport... wij sporten in het Nederlands". Sorry hoor, maar dat vind ik er ook over.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 17 mei 2008 om 13:57. |
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
|
Citaat:
Die hadden honger en ze zijn op zoek naar eten als ze plots een weide passeren waar lekker groen gras stond. Nu, die heel grote stier joeg de twee kleinere weg en begon van het gras te eten. De twee gingen verder en het gebeurde weer, een weide en de grote stier joeg de kleine weg om het gras te eten in alle rust. weet u wat de moraal is van het verhaal? A little bull goes a long way. |
|
|
|
|
|
|
#317 | |
|
|
Citaat:
is het Nederlands niet wel genoeg misschien? |