![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Geen schijn van kans. |
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat ik die dag zei, was puur onzin en trouwens totaal belachelijk, ik geef het toe maar ja, als je als Franstalig sommige reacties hier over Franstaligen lees, reageer je onmiddellijk slecht. Dit is instinctief, denk ik.
|
|
|
|
|
|
#306 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Inderdaad. Bij die plotse voorliefde voor de Vlamingen kan iedereen die dit leest trouwens beter vraagtekens plaatsen: Citaat:
|
|
|
|
#307 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat denk ik niet.
Als we Herr Maingain und C° niet nu onmiddellijk forse tegenwind laten voelen, zal het van kwaad naar erger gaan (want aan Vlaamse kant heeft die man ook z'n tegenhangers, helaas, en die zullen zich nu vast ook niet willen inhouden), en d�*t gun ik hem niet, hoe vriendelijk hij ook moge kunnen glimlachen. Hij heeft uiteraard het recht zijn mening kenbaar te maken (we leven tenslotte nog steeds in een soortement 'démocratie'), maar hij is niet de enige die dat recht heeft, hé! Ook gewone Walen mogen met ons, gewone Vlamingen, kunnen communiceren en ons zèlf eens vertellen wat ze zo al over de gang van zaken denken. Misschien hebben zij wel net zo weinig behoefte aan zelfverklaarde 'spreekbuizen' en 'woordvoerders' als wij, wat denk je? Misschien horen wij wel dingen die Herr Maingain und C° ons liever verzwijgen, bijvoorbeeld dat de gewone Walen ons gelijk geven dat we de kaas niet van onze boterham willen laten pikken. Zij hebben immers al lang geen kaas meer, en misschien zelfs geen boterham. Vriendelijke groeten, djimi
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
#310 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlamingen reageren doorgaans niet 'onmiddellijk', Everytime. De meeste van hen hadden zelfs 178 jaar nodig om ermee te beginnen. Wat wel opvalt is de jouw plotse ommekeer. Met andere woorden: 'Je bent goed door de mand gevallen.' 'Je hooghartige masker is afgevallen.' Wat zou de reden daarvoor kunnen zijn? Jij, die toch al zolang met Frankrijk leeft en die ons zelfs een tijdlang probeerde wijs te maken dat je al naar je geliefde Frankrijk was verhuisd, jij hoeft toch niet bang te zijn voor het einde van de macht van je fransdolle soortgenoten en daarmee ook voor het einde van Belgique?
|
|
|
|
#312 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Genoeg is genoeg. De Waalse leerling die ik in één van mijn klassen zitten heb, bevestigt dat trouwens. Noch hij, noch zijn vrienden, haten 'les flamouch'. Zij begrijpen niet goed wat er gebeurt, dat wel. Maar haten? NO F*****G WAY !!! De Congolezen haten de Vlamingen ook niet, trouwens. Ook de 'Berbères' beginnen in te zien welke stommiteit ze begaan hebben door op het verkeerde 'cheval' te wedden. Het kan wel eens heel spannend worden, de komende jaren.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb zelf als VB'er nog nooit of nimmer opgeroepen om de Waalse haan in de fik te steken, te verscheuren of er op te 'chier'-en. De Vlaamshatende reacties op de forums van Le Soir e tutti quanti ten spijt. Misschien toch maar eens in de spiegel kijken?
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
Europees Commissaris
|
Lees jij eigenlijk wel af en toe eens wat op dit forum ? Het staat hier vol met overdreven impulsieve reacties buiten alle proporties. Everytime moet zowat de eerste persoon zijn sinds ik op dit forum aanwezig ben die van zijn eigen kan toegeven dat ie iets fout gezegd of geschreven heeft. Daar heb je heel veel moed voor nodig om zoiets te doen. Als een Vlaming dit zou doen hadden ze hem al het label "volksverrader" of "zelfhater" opgeplakt. Velen hebben hier al veel ergere en verschrikkelijke dingen geschreven zonder dat het ooit eens in hen opgekomen is van te zeggen dat ze misschien wel eens fout hadden kunnen zitten.
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ja, Studio 100 timmert aardig aan de weg maar dat bedoel ik niet. Films als Braveheart en Rob Roy en nog een paar hebben veel gedaan voor het Schotse imago, zowel intern als internationaal. Dit, gecombineerd met het internationaal cultureel festival in Edinburgh elk jaar in augustus, wat een erg open en vriendelijke uitstraling heeft én prominente sympathieke acteurs als b.v. Sean Connery. Het is helemaal niet zo gek om eens met professionals te praten over imagoverbetering. In tegenstelling tot de eerdere voorbeelden die ik noemde is bijvoorbeeld BHV een gemiste kans. Op één of andere manier is het op het bordje van de Vlamingen gedumpt maar BHV is mediageniek en perfect in twee zinnen uit te leggen, wát iedereen ook zegt. ''We willen BHV splitsen omdat de huidige kieskring discriminerend is en niet in overeenstemming met de rest van het land, zo vindt ook de onafhankelijke rechter. Waarom de Franstaligen dit met alle macht willen tegenhouden is ons een raadsel.'' Dit snappen ze ook in Timboektoe. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 18 mei 2008 om 12:36. |
|
|
|
|
|
|
#316 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#317 |
|
Minister
|
"Wij"? Jij bent dus een ....
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het tweede of derde bericht dat ik hier postte, leverde mij al onmiddelijk de eretitel 'linkiewinkie geitewollensokken pamperflikker' op, en korte tijd later promoveerde ik tot 'volksverrader'. Sommige van mijn 'intellectuele tegenstanders' hebben echter wèl al excuses aangeboden, hoor. Al heb ik natuurlijk zèlf ook wel al een en ander geleerd. En ja, ik geef je gelijk, er zitten hier ook een aantal forummers die ik liever niet tegen het lijf zou lopen (er zouden wel eens brokken kunnen vallen), maar het is hier ook niet altijd zo zwart/wit als je het zou willen voorstellen. En nu zou ik je willen vragen: heb jij ooit al rondgehangen op het forum van Le Soir? Ook daar wordt er nogal gekift en gekapt, hoor. Ook daar stikt het van de 'traîtres', helaas. Vriendelijke groeten, djimi edit: de overdreven impulsiviteit en het grove taalgebruik heeft alles te maken met de relatieve anonimiteit van bvb. fora of chatrooms. Studies wezen al uit dat de meeste mensen het dan moeilijk hebben zichzelf te beheersen als de discussies wat intenser worden. Boeiend materiaal.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 18 mei 2008 om 12:52. |
|
|
|
|
|
|
#320 |
|
Banneling
|
|
|