![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk worden ook de Walen op die manier wijzer maar ik zie daar nog niet veel van.
![]() |
![]() |
#422 | |
Minister
|
![]() Dat hebben wij ook een eeuw of wat moeten doen, niet? Maar omdat wij een duidelijk andere taal spraken, zijn wij veel vroeger aan onze emancipatie begonnen. Het is zoals een opgroeiend meisje, dat zich wel makkelijk kan afzetten tegen haar vader maar het veel moeilijker heeft om zich los te maken van haar moeder.
De Walen zitten een kleine halve eeuw achter op ons, maar toch in hetzelfde schuitje. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Minister
|
![]() Ik pak jou helemaal niet aan, ik wijs op de perversie van de francofone spin: "democratisch verkozen burgemeesters" is een leugen. Ze wordt zelfs door Vlaamse media overgenomen, en het had dus best gekund dat jij het niet wist, maar daarom is het niet minder een leugen. Erger is wel dat een supranationaal orgaan dat zich de pretentie aanmeet te onderzoeken en te oordelen, die leugen ook overneemt. Het is nochtans heel simpel na te gaan: elk handboek over de gemeentewet zal je vertellen dat burgemeesters in België niet verkozen worden.
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 19 mei 2008 om 00:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die lusten mij rauw, sinds ik op "hun"forum die bourgeois brusselaars met Vlaamse roots beschuldig van het gijzelen van 10.000.000 Belgen. Ik probeer ook op dat forum de Walen uit hun kot te lokken, maar blijkbaar laten die gans de discussie over aan die Brusselaars. Eigenlijk zijn de meeste Franstalige kranten van Brusselse makelij en dat verklaart ook wel het feit dat ze de Brusselse mentaliteit weergeven. Vers l'avenir" is, denk ik de enige echt Waalse krant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Minister-President
|
![]() Klopt, de zorgverzekering geldt voor bewoners van Vlaanderen, ik kan er geen beroep op doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Minister
|
![]() Jij zou liever zien dat de Vlaamse overheid etnische criteria hanteert, zoals je zelf doet voor de Rand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
|
![]() Citaat:
In Nederland moet men eerst bewijzen dat men Nederlands kent voor men Nederlander wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
|
![]() Citaat:
Iets heel anders is natuurlijk Wallonië en Brussel tegen mekaar uitspelen, wij hebben er belang bij dat er zo weinig mogelijk institutionele banden bestaan tussen Wal en Bru. Daar is het mss nog niet te laat voor.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 19 mei 2008 om 06:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze keer is het een uitnodiging om een methode te ontwikkelen om de Franstaligen, die wel in Vlaanderen willen wonen maar geen Vlaming willen worden, noch hun taal willen leren, te laten bewijzen dat ze het waard zijn om als Vlaming in Vlaanderen te worden aanvaard. Misschien moeten we toch maar eens in Australië gaan kijken hoe dat daar in zijn werk gaat.
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 19 mei 2008 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 mei 2008 om 07:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan me anders moeiteloos voorstellen dat een Franstalige Belg geen grotere schande kan worden aangedaan dan door hem tot een van die salles flamins te degraderen waarop hij tot vandaag met minachting neerkijkt.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 mei 2008 om 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is idd één van de opvallendste kenmerken van de Vlaamse emancipatiestrijd, dat wij dat taalnationalisme stilaan achter ons aan het laten zijn en naar een natievorming op basis van burgerschap gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Evenmin of dat b.v. het arrondissement Oudenaarde (het armste van Vlaanderen...) vergelijkbaar is met de expansie-pool van Zuid-West-Vlaanderen-een klein beetje intellectuele eerlijkheid kan ook geen kwaad... En wat doe je dan met Brasschaat, met Schilde, met Kalmthout, met Ekeren, met Essen?-> het krioelt er van de 'Hollanders' (die ook de boel verpesten)-> geen reactie (maar laat de Brusselaars daar gaan wonen... -> wat is nu echt het verschil??? Dat de enen Hollands praten (wat niet eens onze taal is, en de anderen Frans, die wel onze 2de taal is?). Soyons sérieux, en VOORAL: konsekwent!!! Laatst gewijzigd door Boontjes : 19 mei 2008 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb het al vermeld: de meeste Walen houden ook niet van de Brusselaars en denk je dat de Walen nu voordeel halen uit de situatie?? het zijn enkel en alleen die bourgeois Brusselaars die heel het land, dus ook Wallonië gijzelen, omwille van hun Franse hoogmoed. Het wordt hoog tijd dat ook de Walen zich beginnen te roeren. Laat Brussel en zelfs de faciliteitengemeenten aan die Brusselaars, maar laat zowel Wallonië als Vlaanderen alle Waalse en Vlaamse ambtenaren en werknemers weghalen uit Brussel en binnen enkele jaren worden die oproerkraaiers in hun eigen stad onder de voet gelopen. Laat ons de rest van Brabant Vlaams houden en laat ze in hun eigen sop gaarkoken, maar maak een einde aan dit circus en laten we ons niet langer belachelijk maken. Mouwen opstropen en beginnen werken aan de andere zaken die nu blijven liggen, maar echt dringend worden, willen we onze toppositie behouden en veilig stellen!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En die 'Ollanders' spreken wel degelijk dezelfde taal. |
|
![]() |
![]() |