Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2008, 22:29   #3941
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Heb je verwijzingen naar de onderzoeken van de fossielen die in het filmpje genoemd worden?
Oud 20 mei 2008, 22:32   #3942
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Dus, volgens jou, als je een serieverkrachter/killer bent en je hebt een dertigtal vrouwen verkracht en vermoord, volstaat het om je te bekeren opdat je DNA niet meer geïdentifiëerd zou kunnen worden?

Wat ik zeker weet is dat iedereen zich kan bekeren tot een christen en dat je dus naar de hemel gaat dan wat je ook gedaan hebt daarvoor.

Wat ook wel zo zou moeten zijn is dat er idd veranderingen optreden al dan niet onmiddellijk of stilaan in je gedachtenproces. Je zou anders tegen de wereld moeten gaan aankijken.

Of er ook wat aan je DNA/genen verandert ..... er wordt over gespeculeerd dat dat het geval zou kunnen zijn. Maar ik denk niet dat we dat zeker kunnen weten. Dr Hovind zegt daar wel wat over op 1 van zijn video's, dat herinner ik me wel, maar het is speculatie. Het heeft wat te maken met het woordje "regeneratie" dat vermeld wordt in de bijbel samen met het bekeren. Het zou dus kunnen dat er iets aan je DNA/genen wijzigt of wordt toegevoegd of misschien gewoon wordt geactiveerd.

Hier zijn de 2 king james versie passages waar het staat :

Mattheus 19:
28 And Jesus said unto them, Verily I say unto you, That ye which have followed me, in the regeneration when the Son of man shall sit in the throne of his glory, ye also shall sit upon twelve thrones, judging the twelve tribes of Israel.

en Titus 3:
5 Not by works of righteousness which we have done, but according to his mercy he saved us, by the washing of regeneration, and renewing of the Holy Ghost;
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 22:37   #3943
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Heb je verwijzingen naar de onderzoeken van de fossielen die in het filmpje genoemd worden?
http://www.nytimes.com/2007/04/12/sc...nt&oref=slogin

http://www.dinosauria.com/jdp/misc/dna.htm

http://query.nytimes.com/gst/fullpag...52C1A962958260
Oud 20 mei 2008, 22:41   #3944
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Wat ik zeker weet is dat iedereen zich kan bekeren tot een christen en dat je dus naar de hemel gaat dan wat je ook gedaan hebt daarvoor.
Och ja. En mosselen me friet is goei marchandise...
Citaat:
Wat ook wel zo zou moeten zijn is dat er idd veranderingen optreden al dan niet onmiddellijk of stilaan in je gedachtenproces. Je zou anders tegen de wereld moeten gaan aankijken.

Of er ook wat aan je DNA/genen verandert ..... er wordt over gespeculeerd dat dat het geval zou kunnen zijn. Maar ik denk niet dat we dat zeker kunnen weten. Dr Hovind zegt daar wel wat over op 1 van zijn video's, dat herinner ik me wel, maar het is speculatie. Het heeft wat te maken met het woordje "regeneratie" dat vermeld wordt in de bijbel samen met het bekeren. Het zou dus kunnen dat er iets aan je DNA/genen wijzigt of wordt toegevoegd of misschien gewoon wordt geactiveerd.

Hier zijn de 2 king james versie passages waar het staat :

Mattheus 19:
28 And Jesus said unto them, Verily I say unto you, That ye which have followed me, in the regeneration when the Son of man shall sit in the throne of his glory, ye also shall sit upon twelve thrones, judging the twelve tribes of Israel.

en Titus 3:
5 Not by works of righteousness which we have done, but according to his mercy he saved us, by the washing of regeneration, and renewing of the Holy Ghost;

Ik denk niet dat de oorspronkelijke bijbel in het Engels was geschreven.
Oud 20 mei 2008, 22:48   #3945
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb op 't school alleen maar godsdienst gekregen. Evolutieleer werd toen nog niet onderwezen.
Inderdaad de brainwash vanuit godsdienskundig gebied gezien begon dank zij al die katholieke scholen al vanin de kleuterklas...
Voor darwin en zijn evolutietheorie moesten we wachten tot in het middelbaar...
Blijkbaar is pindar dus maar eerst in het middelbaar naar school gegaan...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Tuurlijk ben ik dat ook geweest!
Ik ben echter zaken gaan onderzoeken die iedereen zomaar voor waar aanneemt.(Jezus, 9-11 etc etc)
(publieke opinie) en ik wist ook niet waar ik uit zou komen, maar het is echt zo dat we op een subtiele manier aan alle kanten genaaid worden.
Pin d"Ar
Blijkbaar ben je nog altijd dwalende mijn beste,je schrijfsels zijn daar het beste bewijs van...
En wat genaaid worden betreft,dat is vooral een kenmerk wat je terug vindt bij de gelovigen...Die zich alles en nog wat laten wijsmaken uit schrik om niet gelovig genoeg bevonden te worden...

Laatst gewijzigd door Svennies : 20 mei 2008 om 22:52.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 22:59   #3946
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft wat te maken met het woordje "regeneratie" dat vermeld wordt in de bijbel samen met het bekeren.
Aye. Dat is een moeilijke assumptie. Hoe betrouwbaar is (de vertaling van) de bijbel als basis voor wereldbeschouwelijke wijsheden?

Ik heb er niet heel veel bezwaar tegen als je de tekst van de bijbel gebruikt om je theorieën op te baseren, maar dan zou je deze theorieën wel moeten staven met feiten.
Oud 20 mei 2008, 23:00   #3947
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dé dooddoener van het geloof, hang het varken uit zoals je wil...
Toon dan berouw en al je zonden worden eensklaps vergeven.
Wat een bullshit toch,die gemakkelijke manier om aan je gewetenswroeging te kunnen ontsnappen als gelovige om alzo je plaatsje in het paradijs te vrijwaren...
Weet U mijn beste dat er nog een gemakkelijkere manier is om je plaatsje te verdienen in het paradijs...Doneer een smak geld aan de kerk en koop daarmee een volle aflaat die jou recht op het paradijs geeft...dit middeleeuws gebruik is terug ingevoerd door de vorige paus, en makkelijk toch,je hoeft zelfs géén berouw meer te tonen,en kan je lekker verder het varken blijven uithangen....Mooi toch welke mogelijkheden die kerk aan zijn schaapjes verleend....
Oud 20 mei 2008, 23:04   #3948
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://nl.youtube.com/watch?v=6UIStXAmSyw

Als je gelooft dat deze dino's 65 miljoen jaar oud zijn of ouder dan weet ik niet of we je nog kunnen helpen ...

Dit alleen al toont aan hoe belachelijk de evolutietheorie is, maar ja onze blinde gelovigen zullen wel weer een verklaring hebben zeker ?
Als je gelooft dat deze vent niet staat te liegen, kijk dan eens opnieuw en let op zijn lichaamstaal.
Oud 20 mei 2008, 23:07   #3949
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dé dooddoener van het geloof, hang het varken uit zoals je wil...
Toon dan berouw en al je zonden worden eensklaps vergeven.
Wat een bullshit toch,die gemakkelijke manier om aan je gewetenswroeging te kunnen ontsnappen als gelovige om alzo je plaatsje in het paradijs te vrijwaren...
Weet U mijn beste dat er nog een gemakkelijkere manier is om je plaatsje te verdienen in het paradijs...Doneer een smak geld aan de kerk en koop daarmee een volle aflaat die jou recht op het paradijs geeft...dit middeleeuws gebruik is terug ingevoerd door de vorige paus, en makkelijk toch,je hoeft zelfs géén berouw meer te tonen,en kan je lekker verder het varken blijven uithangen....Mooi toch welke mogelijkheden die kerk aan zijn schaapjes verleend....
De Islam heeft een betere publiciteit: als je tot de Islam bekeert worden je zonden direct vergeven.
Oud 21 mei 2008, 00:22   #3950
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Nee hoor , datis echt niet zo, de wetenschap zit er vol mee
.
bv de massa/gravitatie dogma. Moet je eens aankaarten bij een 'wetenschapper'
dat het niet klopt, kan je lachen!

Pin d"Ar

,

Oud 21 mei 2008, 00:52   #3951
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Islam heeft een betere publiciteit: als je tot de Islam bekeert worden je zonden direct vergeven.
Hehe, die zijn nog erger dan de rest van het gelovige zooitje....
Die lopen nog een paar honderd jaar achter op het heden....
Oud 21 mei 2008, 06:21   #3952
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om uzelf te quoten: Weet je dat zeker? Was je erbij misschien? Heb je al iemand tegengekomen die dat ervaren heeft en uit de hemel is teruggekomen om dat aan jou te vertellen?
Oud 21 mei 2008, 07:47   #3953
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goed te weten dat iemand als Hitler in de hemel in geraakt terwijl iemand als Ghandi voor eeuwig zal branden in de hel
Oud 21 mei 2008, 07:47   #3954
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dr Hovind
Ja whatever

Als je deze criminele "dokter" een betrouwbare brond vindt...
Persoonlijk vind ik zelfs Pindar nog geloofwaardiger overkomen

Laatst gewijzigd door Wautd : 21 mei 2008 om 07:52.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 08:44   #3955
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je gelooft dat deze dino's 65 miljoen jaar oud zijn of ouder dan weet ik niet of we je nog kunnen helpen ...

Dit alleen al toont aan hoe belachelijk de evolutietheorie is, maar ja onze blinde gelovigen zullen wel weer een verklaring hebben zeker ?
allee, een filmke bevat meer waarheid dan de wetmatigheden van nucleaire fysica, die ons trouwens energie leveren

Goed om weten
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 08:55   #3956
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
En uw evolutieleer is getest? U bent met de teletijdmachiene van professor Barabbas naar het verleden gereisd om deze leer na te checken? M.a.w. U was er bij toen het gebeurde?
hilarisch, ongelovige thomas.

we hebben geen tijdmachine nodig. Enkel een hoop wetenschappelijke analysetechnieken uitgewerkt voor een aantal andere takken van de wetenschap, die daar hun nut al bewezen hebben, en wanneer gebruikt voor de analyse van eiwit- en gensequencies, de evolutieleer versterken.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 14:50   #3957
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
hilarisch, ongelovige thomas.

we hebben geen tijdmachine nodig. Enkel een hoop wetenschappelijke analysetechnieken uitgewerkt voor een aantal andere takken van de wetenschap, die daar hun nut al bewezen hebben, en wanneer gebruikt voor de analyse van eiwit- en gensequencies, de evolutieleer versterken.
Zijt ge nog steeds bezig om deze bende weirdos te proberen uit te leggen hoe het in elkaar zit Pieke ?

Ge hebt courage !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 17:04   #3958
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Goed te weten dat iemand als Hitler in de hemel in geraakt terwijl iemand als Ghandi voor eeuwig zal branden in de hel
Voor zover ik weet waren geen van beide christen, dus ze zitten beiden in de hel.

Wat jullie niet lijken te snappen is dat je niet "goed" moet zijn om naar de hemel te gaan, want je kunt je hemel niet verdienen door werken, maar enkel door de gratie van God.

Trouwens, goed is een heel subjectief begrip. Iedereen zal daar een andere betekenis aan geven.

God zijn standaard daarentegen is heel erg duidelijk. Of je accepteert Jezus als de Messias of je gaat naar de hel. Jezus is de enige weg !!
Oud 21 mei 2008, 17:08   #3959
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diminike Bekijk bericht
Geen dogma's in de wetenschap. De wetenschap bestaat er juist in theoriën te testen en te blijven testen.
Ik hoop dat je eerder in wetenschap dan religie gelooft.
Wetenschap is gebaseerd om menselijke kennis. Wetenschap dient de maatschappij. Religie is volgens mij persoonlijk.

Dimi
Alles wat je hier schrijft dacht ik vroeger ook.
Het is echter niet zo

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 17:16   #3960
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Ja whatever

Als je deze criminele "dokter" een betrouwbare brond vindt...
Persoonlijk vind ik zelfs Pindar nog geloofwaardiger overkomen

Laten we het over inhoud hebben en niet persoonlijk worden. Als we over Darwin zeggen dat hij een racist was dan zeggen jullie net hetzelfde dat dat niks verandert aan zijn theorie. Hier geldt dan hetzelfde !

Daarbij we weten niet genoeg over de wetgeving in de VS om een oordeel te vellen over deze zaak.
De realiteit is dat als je mening niet overeenkomt met die van de overheid dat je vervolging riskeert. Zie ook in Belgie trouwens wat er met het VB is gebeurd. Ook dat was een showproces en de rechter kreeg al onmiddellijk nadien promotie ook ...... . Als je denkt dat dat in andere landen niet voorkomt dan ben je wel heel erg naief en in de VS is het wellicht nog veel erger.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be