![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#3961 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Hoe weet je die standaard eigenlijk? Voorzover ik weet staat dat niet in het Oude Testament.
![]() |
![]() |
#3962 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Aflaten zijn onbijbels ! Daarmee koop je enkel een plaatsje in de hel net zoals alle andere niet-gelovigen. Ja je zonden worden vergeven, maar je bent nog steeds verantwoordelijk voor die zonden. En als het toch zo makkelijk is, waarom doe je het dan niet ? Waarom wordt je dan geen christen? Ter info bekering kan enkel zolang je leeft (of in het geval van de terugkeer van Jezus, voordat hij terugkeert). Dus wachten tot je 80 bent heeft geen zin want je kan morgen sterven en dan zit je in de hel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3963 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Misschien is dit nieuws voor u, maar Jezus = God. En Jezus was er al van bij het begin ... het is enkel zo dat hij zowat 2008 jaar geleden mens geworden is voor een tijdje. Zowat alle contacten in het OT tussen mens en God waren dmv Jezus. Dus als er in het OT God staat kan je even goed Jezus lezen. Een aantal keer was er wel een contact met de 3-éénheid God, maar meestal was het met Jezus. Johannes 1:1 : In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God. Johannes 1:14 : En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3964 |
Minister
|
![]() Dat snap ik inderdaad niet. Daar zie ik noch logica, noch rechtvaardigheid in.
![]() |
#3965 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Die drie-eenheid heeft me altijd doen twijfelen of het Christendom wel monotheisme is. Citaat:
![]() |
![]() |
#3966 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als je Jezus accepteert als zijnde de Messias/de Verlosser/de Zoon van God dan ga je naar de hemel !! Er komt wel iets meer bij kijken nl dat je oprecht berouw moet tonen voor je zonden en dat je vergeving vraagt daarvoor en dat je je hart opent voor Jezus. God kent je hart en als je dat echt meent dan ga je idd naar de hemel. Dit moet gepaard gaan met een gedragswijziging als dit niet zo is, dan moet je je bekering in vraag durven stellen. Je moet meer willen leren over de bijbel en Jezus/God , hem willen lezen, bestuderen en u meer Goddelijk gaan gedragen en dergelijke. Je wereldbeeld zou moeten veranderen. Ik kan dat zelf niet zomaar even samenvatten, maar als er niks verandert dan zou ik gaan twijfelen aan de bekering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3967 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Kent_Hovind ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3968 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3969 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
God is een eeuwig wezen die er was voor de creatie en er ook nog zal zijn na het einde van deze creatie. God was, is en zal er altijd zijn. Jezus is God dus voor hem geldt hetzelfde. Wat er is gebeurd is dat ongeveer 2008 jaar geleden God (Jezus) zichzelf aan banden heeft gelegd om mens te kunnen worden tijdelijk dan. Maar hij was ook toen 100% God en 100% mens. God staat buiten tijd en ruimte en dus buiten de creatie. Wat er in openbaring staat nl dat hij het begin en het einde is en dat hij alfa en omega is beschrijft eigenlijk heel erg goed wat hij is. De letters alfa en omega zijn nl de eerste en de laatste letter van het griekse alfabet en hij vergelijkt zichzelf daarmee. Wat men daarmee bedoelt is dat je die letters 50 miljard keer kan gebruiken en ze dan gewoon weg nog eens 50 miljard keer kan gebruiken en dan nog eens een oneindig aantal keer en dat je ze dus eeuwig zou kunnen blijven gebruiken en zo is dus ook God ... eeuwig. En er is maar 1 God. Het is alleen zo dat die God "bestaat uit" 3 "aparte" delen of hoe je dat ook wil beschrijven. Het is voor de mens zo goed als onmogelijk om dit te vatten omdat ons verstand op dit moment eindig is en God is oneindig en we kunnen dit dus onmogelijk volledig begrijpen op dit moment. Zowel God de Vader als Jezus (de zoon ) als de Heilige Geest zijn God, maar er is maar 1 God. zie oa genesis 1:1 : In den beginne schiep God den hemel en de aarde (dat is dus de 3-éénheid) Het eerste hoofdstuk van Johannes is trouwens ook heel interessant zeker die vergelijking van Jezus met het Woord van God en dan dat God alles schept door zijn Woord ... . Waar ook Johannes eigenlijk in dat hoofdstuk naar verwijst dat het dus eigenlijk Jezus is die alles heeft geschapen. Daarom dat het NT en het OT eigenlijk hetzelfde is alleen in een iets andere vorm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3970 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3971 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat je liever doorgaat met persoonlijke aanvallen dan het over inhoud te hebben en dat is typisch voor evolutionisten. Dat is het enige waar ze goed in zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3972 |
Minister
|
![]() Onzen dirk is weer in gang geschoten; 't is weer volle maan geweest.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3973 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat ik wel beangstigend vind, is dat er nog altijd mensen zoals jij zijn die dat allemaal geloven en er zelfs geld aan geven.
![]() |
![]() |
#3974 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je vertelt hier opnieuw een hoop onzin jammer genoeg. ivm de belastingen heb ik enkel gezegd dat ik niet genoeg info heb om een uitspraak ten gronde te doen. Dat hij rijk geworden is van dit betwijfel ik ten sterkste. Je kan zijn seminaries gratis dlen. Alles is copyrighted sinds 2005 , maar je mag het nog steeds vrij verspreiden. Het is enkel zo dat hij wou vermijden dat er misbruik gemaakt werd van zijn materiaal, maar het is dus nog steeds volledig legaal om kopies van zijn materiaal gratis weg te geven. Als ik het goed voorheb, maar dit zou ik even moeten opzoaken heeft hij trouwens ook sinds 1989 afstand van al zijn bezittingen gedaan (en dus een gelofte van armoede afgelegd denk ik ). Dus ik vrees dat uw claim niet klopt. Je hebt wellicht weeral zo een anti-hovind site gelezen en neemt het weer klakkeloos over zoals gewoonlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3975 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar, als God ze geschapen heeft, dan waren ze dus niet eeuwig. Citaat:
O, ik snap het: God is eeuwig omdat hij zichzelf geschapen heeft.
![]() |
![]() |
#3976 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij is veroordeelt tot tien jaar plus een paar honderd duizend dollar boete, nietwaar? Of zit Satan daarachter om de boodschapper van God te dwarsbomen?
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 21 mei 2008 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3977 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kan echter niet begrijpen dat iemand die zo overduidelijk sjoemelt met geld, nog steeds mensen vindt die hem daarvoor verdedigen. Zijn argument dat het geld eigenlijk niet van hem was, maar van God, en dat God geen belastingen hoeft te betalen, is grappig en goed gevonden, maar het blijft zuiver sjoemelen. Het is gewoon een handige Harry die zich verschuilt achter God, en die zelfs vanuit de creationistische zijde al bakken vol kritiek over zich gekregen heeft voor zijn theorieën ! Maar steun hem vooral hoor, het is van mensen als jij dat hij moet leven... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3978 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik had het over God dat hij de 3-eenheid is ...... niet over hemel en aarde. Dus dat als men in genesis 1 "God" ziet staan dat dat over de 3-eenheid ging. Ik snap niet hoe jij daar hemel en aarde bij wil betrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3979 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die drie-eenheid is het meest vage wat de christenen verzonnen hebben. Wordt ergens in het oude testament ook melding gemaakt van deze deling van god?
![]() |
![]() |
#3980 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een kerk die in het woord is zou moeten vrijgesteld zijn van belastingen en dat is ook zo in de VS. Maar om 1 of andere reden wil de overheid daar niet langer hun eigen grondwet volgen. |
|
![]() |
![]() |