Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2008, 17:20   #3961
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Voor zover ik weet waren geen van beide christen, dus ze zitten beiden in de hel.

Wat jullie niet lijken te snappen is dat je niet "goed" moet zijn om naar de hemel te gaan, want je kunt je hemel niet verdienen door werken, maar enkel door de gratie van God.

Trouwens, goed is een heel subjectief begrip. Iedereen zal daar een andere betekenis aan geven.

God zijn standaard daarentegen is heel erg duidelijk. Of je accepteert Jezus als de Messias of je gaat naar de hel. Jezus is de enige weg!!
Dus goed of slecht, als je Jezus accepteert ga je sowieso naar de hemel? Dat opent nieuwe perspectieven.

Hoe weet je die standaard eigenlijk? Voorzover ik weet staat dat niet in het Oude Testament.
Oud 21 mei 2008, 17:24   #3962
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dé dooddoener van het geloof, hang het varken uit zoals je wil...
Toon dan berouw en al je zonden worden eensklaps vergeven.
Wat een bullshit toch,die gemakkelijke manier om aan je gewetenswroeging te kunnen ontsnappen als gelovige om alzo je plaatsje in het paradijs te vrijwaren...
Weet U mijn beste dat er nog een gemakkelijkere manier is om je plaatsje te verdienen in het paradijs...Doneer een smak geld aan de kerk en koop daarmee een volle aflaat die jou recht op het paradijs geeft...dit middeleeuws gebruik is terug ingevoerd door de vorige paus, en makkelijk toch,je hoeft zelfs géén berouw meer te tonen,en kan je lekker verder het varken blijven uithangen....Mooi toch welke mogelijkheden die kerk aan zijn schaapjes verleend....

Aflaten zijn onbijbels ! Daarmee koop je enkel een plaatsje in de hel net zoals alle andere niet-gelovigen.

Ja je zonden worden vergeven, maar je bent nog steeds verantwoordelijk voor die zonden.
En als het toch zo makkelijk is, waarom doe je het dan niet ? Waarom wordt je dan geen christen?

Ter info bekering kan enkel zolang je leeft (of in het geval van de terugkeer van Jezus, voordat hij terugkeert). Dus wachten tot je 80 bent heeft geen zin want je kan morgen sterven en dan zit je in de hel.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 17:33   #3963
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Dus goed of slecht, als je Jezus accepteert ga je sowieso naar de hemel? Dat opent nieuwe perspectieven.

Hoe weet je die standaard eigenlijk? Voorzover ik weet staat dat niet in het Oude Testament.

Misschien is dit nieuws voor u, maar Jezus = God. En Jezus was er al van bij het begin ... het is enkel zo dat hij zowat 2008 jaar geleden mens geworden is voor een tijdje. Zowat alle contacten in het OT tussen mens en God waren dmv Jezus. Dus als er in het OT God staat kan je even goed Jezus lezen. Een aantal keer was er wel een contact met de 3-éénheid God, maar meestal was het met Jezus.

Johannes 1:1 :
In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

Johannes 1:14 :
En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid.
Oud 21 mei 2008, 17:35   #3964
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat jullie niet lijken te snappen is dat je niet "goed" moet zijn om naar de hemel te gaan, want je kunt je hemel niet verdienen door werken, maar enkel door de gratie van God.
Dat snap ik inderdaad niet. Daar zie ik noch logica, noch rechtvaardigheid in.
Oud 21 mei 2008, 17:39   #3965
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien is dit nieuws voor u, maar Jezus = God. En Jezus was er al van bij het begin ... het is enkel zo dat hij zowat 2008 jaar geleden mens geworden is voor een tijdje. Zowat alle contacten in het OT tussen mens en God waren dmv Jezus. Dus als er in het OT God staat kan je even goed Jezus lezen. Een aantal keer was er wel een contact met de 3-éénheid God, maar meestal was het met Jezus.
Dus hij bestond al voor zijn geboorte?

Die drie-eenheid heeft me altijd doen twijfelen of het Christendom wel monotheisme is.
Citaat:
Johannes 1:1 :
In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

Johannes 1:14 :
En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid.
Och ja, die apostelen moesten ook hunnen boterham verdienen.
Oud 21 mei 2008, 17:43   #3966
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Als je Jezus accepteert als zijnde de Messias/de Verlosser/de Zoon van God dan ga je naar de hemel !!
Er komt wel iets meer bij kijken nl dat je oprecht berouw moet tonen voor je zonden en dat je vergeving vraagt daarvoor en dat je je hart opent voor Jezus. God kent je hart en als je dat echt meent dan ga je idd naar de hemel.

Dit moet gepaard gaan met een gedragswijziging als dit niet zo is, dan moet je je bekering in vraag durven stellen. Je moet meer willen leren over de bijbel en Jezus/God , hem willen lezen, bestuderen en u meer Goddelijk gaan gedragen en dergelijke. Je wereldbeeld zou moeten veranderen. Ik kan dat zelf niet zomaar even samenvatten, maar als er niks verandert dan zou ik gaan twijfelen aan de bekering.
Oud 21 mei 2008, 17:46   #3967
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we het over inhoud hebben en niet persoonlijk worden. Als we over Darwin zeggen dat hij een racist was dan zeggen jullie net hetzelfde dat dat niks verandert aan zijn theorie. Hier geldt dan hetzelfde !

Daarbij we weten niet genoeg over de wetgeving in de VS om een oordeel te vellen over deze zaak.
De realiteit is dat als je mening niet overeenkomt met die van de overheid dat je vervolging riskeert. Zie ook in Belgie trouwens wat er met het VB is gebeurd. Ook dat was een showproces en de rechter kreeg al onmiddellijk nadien promotie ook ...... . Als je denkt dat dat in andere landen niet voorkomt dan ben je wel heel erg naief en in de VS is het wellicht nog veel erger.
Doctor met een vals diploma, miljoenen verdiend en belastingen ontdoken, en vooral zo zot als een achterdeur. Héél erg betrouwbaar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kent_Hovind
Oud 21 mei 2008, 17:50   #3968
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je Jezus accepteert als zijnde de Messias/de Verlosser/de Zoon van God dan ga je naar de hemel !!
Er komt wel iets meer bij kijken nl dat je oprecht berouw moet tonen voor je zonden en dat je vergeving vraagt daarvoor en dat je je hart opent voor Jezus. God kent je hart en als je dat echt meent dan ga je idd naar de hemel.

Dit moet gepaard gaan met een gedragswijziging als dit niet zo is, dan moet je je bekering in vraag durven stellen. Je moet meer willen leren over de bijbel en Jezus/God , hem willen lezen, bestuderen
Heb ik al gedaan, héél lang geleden. Ik heb het gewogen en te licht bevonden.
Citaat:

en u meer Goddelijk gaan gedragen en dergelijke. Je wereldbeeld zou moeten veranderen. Ik kan dat zelf niet zomaar even samenvatten, maar als er niks verandert dan zou ik gaan twijfelen aan de bekering.
Goddelijk gedragen? Is dat geen heiligschennis? Ik dacht dat we vooral nederig moesten zijn.
Oud 21 mei 2008, 17:57   #3969
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dus hij bestond al voor zijn geboorte?

Die drie-eenheid heeft me altijd doen twijfelen of het Christendom wel monotheisme is.

Och ja, die apostelen moesten ook hunnen boterham verdienen.

God is een eeuwig wezen die er was voor de creatie en er ook nog zal zijn na het einde van deze creatie. God was, is en zal er altijd zijn. Jezus is God dus voor hem geldt hetzelfde. Wat er is gebeurd is dat ongeveer 2008 jaar geleden God (Jezus) zichzelf aan banden heeft gelegd om mens te kunnen worden tijdelijk dan. Maar hij was ook toen 100% God en 100% mens.

God staat buiten tijd en ruimte en dus buiten de creatie. Wat er in openbaring staat nl dat hij het begin en het einde is en dat hij alfa en omega is beschrijft eigenlijk heel erg goed wat hij is. De letters alfa en omega zijn nl de eerste en de laatste letter van het griekse alfabet en hij vergelijkt zichzelf daarmee. Wat men daarmee bedoelt is dat je die letters 50 miljard keer kan gebruiken en ze dan gewoon weg nog eens 50 miljard keer kan gebruiken en dan nog eens een oneindig aantal keer en dat je ze dus eeuwig zou kunnen blijven gebruiken en zo is dus ook God ... eeuwig.

En er is maar 1 God. Het is alleen zo dat die God "bestaat uit" 3 "aparte" delen of hoe je dat ook wil beschrijven. Het is voor de mens zo goed als onmogelijk om dit te vatten omdat ons verstand op dit moment eindig is en God is oneindig en we kunnen dit dus onmogelijk volledig begrijpen op dit moment. Zowel God de Vader als Jezus (de zoon ) als de Heilige Geest zijn God, maar er is maar 1 God.

zie oa genesis 1:1 :
In den beginne schiep God den hemel en de aarde (dat is dus de 3-éénheid)

Het eerste hoofdstuk van Johannes is trouwens ook heel interessant zeker die vergelijking van Jezus met het Woord van God en dan dat God alles schept door zijn Woord ... . Waar ook Johannes eigenlijk in dat hoofdstuk naar verwijst dat het dus eigenlijk Jezus is die alles heeft geschapen. Daarom dat het NT en het OT eigenlijk hetzelfde is alleen in een iets andere vorm.
Oud 21 mei 2008, 18:00   #3970
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Heb ik al gedaan, héél lang geleden. Ik heb het gewogen en te licht bevonden.
Ik zou u toch nogmaals willen vragen om het eens opnieuw te bekijken... een eeuwigheid in de hel is gewoon een nachtmerrie. Je moet maar eens lezen in de bijbel hoe men de hel beschrijft.

Citaat:
Goddelijk gedragen? Is dat geen heiligschennis? Ik dacht dat we vooral nederig moesten zijn.
Ik bedoel hiermee dat we moeten doen wat God zegt ons voegen naar zijn wil/wetten/regels.
Oud 21 mei 2008, 18:06   #3971
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Doctor met een vals diploma, miljoenen verdiend en belastingen ontdoken, en vooral zo zot als een achterdeur. Héél erg betrouwbaar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kent_Hovind

Ik stel vast dat je liever doorgaat met persoonlijke aanvallen dan het over inhoud te hebben en dat is typisch voor evolutionisten. Dat is het enige waar ze goed in zijn.
Oud 21 mei 2008, 18:25   #3972
cor
Minister

Standaard

Onzen dirk is weer in gang geschoten; 't is weer volle maan geweest.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 18:35   #3973
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat je liever doorgaat met persoonlijke aanvallen dan het over inhoud te hebben en dat is typisch voor evolutionisten. Dat is het enige waar ze goed in zijn.
Dat die gast miljoenen heeft verdiend door creationisme, intelligent design en alle mogelijke complotheoriëen op een hoopje te gooien, daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben. Als ik een betere leugenaar was, zou ik het zelf doen. Maar dat hij denkt onder zijn belastingen uit te komen door te verklaren dat het God's geld is, daar moet je wel een paar vijzen voor los hebben. Iedereen weet dat de belastingdiensten zelfs God zouden belasten als ze zouden kunnen.

Wat ik wel beangstigend vind, is dat er nog altijd mensen zoals jij zijn die dat allemaal geloven en er zelfs geld aan geven.
Oud 21 mei 2008, 18:51   #3974
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat die gast miljoenen heeft verdiend door creationisme, intelligent design en alle mogelijke complotheoriëen op een hoopje te gooien, daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben. Als ik een betere leugenaar was, zou ik het zelf doen. Maar dat hij denkt onder zijn belastingen uit te komen door te verklaren dat het God's geld is, daar moet je wel een paar vijzen voor los hebben. Iedereen weet dat de belastingdiensten zelfs God zouden belasten als ze zouden kunnen.

Wat ik wel beangstigend vind, is dat er nog altijd mensen zoals jij zijn die dat allemaal geloven en er zelfs geld aan geven.

Je vertelt hier opnieuw een hoop onzin jammer genoeg.

ivm de belastingen heb ik enkel gezegd dat ik niet genoeg info heb om een uitspraak ten gronde te doen.

Dat hij rijk geworden is van dit betwijfel ik ten sterkste. Je kan zijn seminaries gratis dlen. Alles is copyrighted sinds 2005 , maar je mag het nog steeds vrij verspreiden. Het is enkel zo dat hij wou vermijden dat er misbruik gemaakt werd van zijn materiaal, maar het is dus nog steeds volledig legaal om kopies van zijn materiaal gratis weg te geven.

Als ik het goed voorheb, maar dit zou ik even moeten opzoaken heeft hij trouwens ook sinds 1989 afstand van al zijn bezittingen gedaan (en dus een gelofte van armoede afgelegd denk ik ).

Dus ik vrees dat uw claim niet klopt. Je hebt wellicht weeral zo een anti-hovind site gelezen en neemt het weer klakkeloos over zoals gewoonlijk.
Oud 21 mei 2008, 18:56   #3975
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
God is een eeuwig wezen die er was voor de creatie en er ook nog zal zijn na het einde van deze creatie. God was, is en zal er altijd zijn. Jezus is God dus voor hem geldt hetzelfde. Wat er is gebeurd is dat ongeveer 2008 jaar geleden God (Jezus) zichzelf aan banden heeft gelegd om mens te kunnen worden tijdelijk dan. Maar hij was ook toen 100% God en 100% mens.
Sorry, maar ik vind de Islam toch simpeler.

Citaat:
God staat buiten tijd en ruimte en dus buiten de creatie. Wat er in openbaring staat nl dat hij het begin en het einde is en dat hij alfa en omega is beschrijft eigenlijk heel erg goed wat hij is. De letters alfa en omega zijn nl de eerste en de laatste letter van het griekse alfabet en hij vergelijkt zichzelf daarmee.
Dank je, ik ken het Grieks alfabet maar ik twijfel dat Jezus het kende. Sprak hij geen Aramees of zoiets?

Citaat:
Wat men daarmee bedoelt is dat je die letters 50 miljard keer kan gebruiken en ze dan gewoon weg nog eens 50 miljard keer kan gebruiken en dan nog eens een oneindig aantal keer en dat je ze dus eeuwig zou kunnen blijven gebruiken en zo is dus ook God ... eeuwig.
Juist, dat weet ik nog van mijn wiskunde: eindig getal maal oneindig is oneindig. Maar als je ons alfabet gebruikt is het nog eeuwiger: meer letters. Of het Russisch: 33 letters.
Citaat:
En er is maar 1 God. Het is alleen zo dat die God "bestaat uit" 3 "aparte" delen of hoe je dat ook wil beschrijven. Het is voor de mens zo goed als onmogelijk om dit te vatten omdat ons verstand op dit moment eindig is en God is oneindig en we kunnen dit dus onmogelijk volledig begrijpen op dit moment. Zowel God de Vader als Jezus (de zoon ) als de Heilige Geest zijn God, maar er is maar 1 God.
Wel, ik heb met veel gelovigen gediscussieerd en elk had een verschillende visie op God of Allah. Ik ben daarom tot de conclusie gekomen dat er evenveel goden zijn als gelovigen, ofwel dat er gewoon geen god is.
Citaat:
zie oa genesis 1:1 :
In den beginne schiep God den hemel en de aarde (dat is dus de 3-éénheid)
God, Hemel en Aarde de drie-eenheid? Wie was Jezus en wie de Heilige Geest?
Maar, als God ze geschapen heeft, dan waren ze dus niet eeuwig.
Citaat:
Het eerste hoofdstuk van Johannes is trouwens ook heel interessant zeker die vergelijking van Jezus met het Woord van God en dan dat God alles schept door zijn Woord ... . Waar ook Johannes eigenlijk in dat hoofdstuk naar verwijst dat het dus eigenlijk Jezus is die alles heeft geschapen. Daarom dat het NT en het OT eigenlijk hetzelfde is alleen in een iets andere vorm.
Hierboven zeg je dat God de drie-eenheid geschapen heeft, en nu zeg je dat het Jezus is.

O, ik snap het: God is eeuwig omdat hij zichzelf geschapen heeft.
Oud 21 mei 2008, 19:04   #3976
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ivm de belastingen heb ik enkel gezegd dat ik niet genoeg info heb om een uitspraak ten gronde te doen.

Dat hij rijk geworden is van dit betwijfel ik ten sterkste. Je kan zijn seminaries gratis dlen. Alles is copyrighted sinds 2005 , maar je mag het nog steeds vrij verspreiden. Het is enkel zo dat hij wou vermijden dat er misbruik gemaakt werd van zijn materiaal, maar het is dus nog steeds volledig legaal om kopies van zijn materiaal gratis weg te geven.

Als ik het goed voorheb, maar dit zou ik even moeten opzoaken heeft hij trouwens ook sinds 1989 afstand van al zijn bezittingen gedaan (en dus een gelofte van armoede afgelegd denk ik ).

Dus ik vrees dat uw claim niet klopt. Je hebt wellicht weeral zo een anti-hovind site gelezen en neemt het weer klakkeloos over zoals gewoonlijk.
Ik heb de link gepost, als je hem zou gelezen hebben, zou je gezien hebben dat het WIkipedia was met veel links als referenties.

Hij is veroordeelt tot tien jaar plus een paar honderd duizend dollar boete, nietwaar? Of zit Satan daarachter om de boodschapper van God te dwarsbomen?

Laatst gewijzigd door rikbe : 21 mei 2008 om 19:05.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:34   #3977
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kan ergens aannemen dat je gelooft wat Hovind zegt. Het is larie, maar kom, ieder zijn mening.

Ik kan echter niet begrijpen dat iemand die zo overduidelijk sjoemelt met geld, nog steeds mensen vindt die hem daarvoor verdedigen.

Zijn argument dat het geld eigenlijk niet van hem was, maar van God, en dat God geen belastingen hoeft te betalen, is grappig en goed gevonden, maar het blijft zuiver sjoemelen.

Het is gewoon een handige Harry die zich verschuilt achter God, en die zelfs vanuit de creationistische zijde al bakken vol kritiek over zich gekregen heeft voor zijn theorieën !

Maar steun hem vooral hoor, het is van mensen als jij dat hij moet leven...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:38   #3978
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
God, Hemel en Aarde de drie-eenheid? Wie was Jezus en wie de Heilige Geest?
Maar, als God ze geschapen heeft, dan waren ze dus niet eeuwig.
.

ik had het over God dat hij de 3-eenheid is ...... niet over hemel en aarde. Dus dat als men in genesis 1 "God" ziet staan dat dat over de 3-eenheid ging. Ik snap niet hoe jij daar hemel en aarde bij wil betrekken.
Oud 21 mei 2008, 19:44   #3979
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En er is maar 1 God. Het is alleen zo dat die God "bestaat uit" 3 "aparte" delen of hoe je dat ook wil beschrijven.
Lang voor alle wasmiddelen was god al drie-in-één.

Die drie-eenheid is het meest vage wat de christenen verzonnen hebben. Wordt ergens in het oude testament ook melding gemaakt van deze deling van god?
Oud 21 mei 2008, 19:52   #3980
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik kan ergens aannemen dat je gelooft wat Hovind zegt. Het is larie, maar kom, ieder zijn mening.

Ik kan echter niet begrijpen dat iemand die zo overduidelijk sjoemelt met geld, nog steeds mensen vindt die hem daarvoor verdedigen.

Zijn argument dat het geld eigenlijk niet van hem was, maar van God, en dat God geen belastingen hoeft te betalen, is grappig en goed gevonden, maar het blijft zuiver sjoemelen.

Het is gewoon een handige Harry die zich verschuilt achter God, en die zelfs vanuit de creationistische zijde al bakken vol kritiek over zich gekregen heeft voor zijn theorieën !

Maar steun hem vooral hoor, het is van mensen als jij dat hij moet leven...
God is de absolute autoriteit .... en niet onze overheid ! Of om het duidelijk te stellen God staat boven gelijk welke aarde overheid. En geld eisen van een kerk die in het woord is, is sowieso fout wat de wet daar ook over zegt. Dat is nl stelen van God en aangezien hij de absolute autoriteit is , lijkt me dat geen goed idee.
Een kerk die in het woord is zou moeten vrijgesteld zijn van belastingen en dat is ook zo in de VS. Maar om 1 of andere reden wil de overheid daar niet langer hun eigen grondwet volgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be