![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is geweld geoorloofd om in een vrij Vlaanderen te leven? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
33 | 35,87% |
Ja, maar ik ben zelf niet bereid om geweld te gebruiken. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 10,87% |
Neen, ook al betekent dat dat Vlaanderen niet onafhankelijk wordt (omdat de Walen tijdens een onderhandelde splitsing een te hoge prijs zullen eisen) |
![]() ![]() ![]() |
49 | 53,26% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet toch dat zelfs de BUBbels (met Hans en Ruben op kop) nooit écht pro referendum waren? In de Unie zitten belgicisten die in hoofdzaak uit de BUB komen. De BUB die jij als een hondje hebt gebedeld om er toch maar te mogen bijhoren. De BUB bedankte wegens jouw connecties met Ward Beysen en een zekere Boonen. Ward Beysen, waarmee jij, samen met het Vlaams Belang op de Heyzel betoogde tegen het vreemdelingenstemrecht. Je zwoer toen bij hoog en bij laag om naar de raad van state te stappen als het gestemd werd maar zweeg erover als vermoord toen het zover was. Waarom zouden we iemand ernstig nemen die al zoveel watertjes doorzwommen heeft en die zich nu aanlegt met iemand die zich altijd al als een rasechte fascist heeft laten kennen zoals Nello? Waarom zouden wij zo iemand nog geloven? Omdat hij belgicist en unitarist is?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 mei 2008 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() inderdaad dit forum is ver van de realiteit ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
2) Een zelfstandig Vlaanderen daarentegen zal een parlementaire demokratie zijn! Of hoort het naar mijn mening te zijn! En ik zie geen tekenen dat het niet zo zou zijn.....bangen Belgicisten, andermaal. 3) We hebben het hier over o.m. historisch inzicht om tot een rationele, met zakelijke argumenten gestaafde beslissing te komen. En geef toe, als ik de sentimentele irrelevante pro's en contra's lees op fora en in kranten, en dat zowel aangaande Vlaamse onafhankelijkheid, als Nederlandse hereniging dan heb ik mijn allergrootste twijfels omtrent de beslisingsbekwaamheid van die Vox Populi.... ![]() ![]() IK beperk mij tot 1 vb. Zie de reakties in de Standaard n.a.v. de fusiegedachte van Wilders....... Als ge naar de allergrootste debiliteiten zoekt dan vindt ge ze daar......(en ik herhaal: zowel pro's als contra's!) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Banneling
|
![]() "de meerderheid van de Vlamingen" niet, néé, (sommige)"Vlamingen" zijn daartoe schijnbaar wel in staat, lees "Artevelde" hier, Max van Dietschland", Vlaanderen72 of "Pajot" elders. Artevelde en Pajot kunnen natuurlijk roepende pubertjes zijn, "Max-Guderian etc" is die leeftijd voorbij, "Vlaanderen 72" ook.
Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2008 om 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Banneling
|
![]() zoals ik al zei, hopelijk doe de Vlaamse overheid er op dat moment alles aan om te verhinderen dat al te veel onschuldigen slachtoffer worden van de volkswoede die eigen is aan revoluties waarin een koloniaal juk wordt afgeschud, en zoals de geschiedenis ons leert, hoe groter het verzet tegen de souvereiniteit ... hoe groter de volkswoede ... waarom zou het in Vlaanderen anders zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) Ik heb nooit gebedeld om bij de BUB te mogen toetreden. Ik heb hen wel meermaals gevraagd om samen één grote Belgiscistische formatie te vormen. 2) Het is niet omdat anderen niet pro-referendum waren, dat ik het niet was, he? Dus mij niet verwijten dat de anderen er anders over denken. 3) Over het vreemdelingenstemrecht: Ik heb u anders ook niet gehoord toen het geruisloos in het staatsblad werd gezet op pagina elfendertig... Maar ja, het is makkelijker om uw eigen inactiviteit op een ander af te schuiven, he? Ik heb het ook niet gezien en bijgevolg kon ik er ook niks meer aan veranderen. 4) Ik ben ook vrienden met mensen uit het Vlaams Belang, de VLD, de CD&V, wil dat dan zeggen dat ik mijn geloofwaardigheid verlies? Ik denk het niet. Niemand moet mij geloven, zeker U niet. Knuppel, ik zou graag hebben dat u het iets minder op de man speelt. Het getuigt van zeer slechte wil en U laat zich kennen op een manier die U zelf ook niet echt wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wordt opeens de politie opgeheven in een onafhankelijk Vlaanderen mss?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() http://www.ibzdgip.fgov.be/result/fr...=KO_KP&ko=1175 Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2008 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat je tegen of voor een onafhankelijk Vlaanderen bent, allemaal ok, maar dat bangmakerij hé, pfffff.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Inderdaad en dat hebben ze niet aan hun standpunt te danken, maar aan intern geruzie. Spijtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idem als bij de unitaristen dus.
![]() |
#413 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Banneling
|
![]() komkom, t is tijd dat de restanten van het ancien regime zich beraden over wat hen te wachten staat bij een ongewijzigde houding. een 'ras le bol'-moment (om een bevattelijk begrip te gebruiken, want in de taal van Di Rupo) is tamelijk inherent aan elke regimeoverdracht, ik ken persoonlijk weinig uitzonderingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Minister-President
|
![]() Tja, in elke politieke formatie is er al eens ruzie. Sommigen verdwijnen daarna, anderen komen gesterkt terug. We shall see what the future holds.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom?
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hebben die vrienden van je bij het VB je ooit al gezegd dat ze je zullen 'vinden' als Vlaanderen onafhankelijk wordt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
|
![]() Ik stem voor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk wel. ![]() Het ligt gewoon aan zen eige. Laatst gewijzigd door HAMC : 22 mei 2008 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |