Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is geweld geoorloofd om in een vrij Vlaanderen te leven?
Ja 33 35,87%
Ja, maar ik ben zelf niet bereid om geweld te gebruiken. 10 10,87%
Neen, ook al betekent dat dat Vlaanderen niet onafhankelijk wordt (omdat de Walen tijdens een onderhandelde splitsing een te hoge prijs zullen eisen) 49 53,26%
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2008, 12:20   #401
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Daarin hebben wij dus andere motieven.
Dat is klaar.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 12:23   #402
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Dan heeft u mij nooit goed begrepen.
U weet goed genoeg dat ik voor België ben en voor de invoering van de directe democratie in dat België.

Maar nu schildert U mij liever af als dictatoriale Belgiscist, omdat U anders mij niet hard genoeg kan demoniseren.
Beetje beneden de gordel, vindt U niet, Knuppel?
Jij weet goed genoeg dat ik al voor directe democratie pleit LANG voor jou. En ik ben niet de enige Vlaams-nationalist! Vraag maar aan Distel en Jazeker. Toch doe jij alsof Vlaanderen een fascistenstaat zou zijn omdat Jacob van Artevelde tegen het referendum is. Is d�*t niet onder de gordel soms?
Je weet toch dat zelfs de BUBbels (met Hans en Ruben op kop) nooit écht pro referendum waren?

In de Unie zitten belgicisten die in hoofdzaak uit de BUB komen. De BUB die jij als een hondje hebt gebedeld om er toch maar te mogen bijhoren. De BUB bedankte wegens jouw connecties met Ward Beysen en een zekere Boonen. Ward Beysen, waarmee jij, samen met het Vlaams Belang op de Heyzel betoogde tegen het vreemdelingenstemrecht. Je zwoer toen bij hoog en bij laag om naar de raad van state te stappen als het gestemd werd maar zweeg erover als vermoord toen het zover was.

Waarom zouden we iemand ernstig nemen die al zoveel watertjes doorzwommen heeft en die zich nu aanlegt met iemand die zich altijd al als een rasechte fascist heeft laten kennen zoals Nello? Waarom zouden wij zo iemand nog geloven? Omdat hij belgicist en unitarist is?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 mei 2008 om 12:25.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 12:25   #403
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Bange Belgicisten......

inderdaad dit forum is ver van de realiteit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 12:41   #404
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde
Trouwens in 1830 werd ook de bevolking niet geraadpleegd, waarom zou het nu dan moeten en dat zowel omtrent Vlaamse onafhankelijkheid als omtrent Nederlandse hereniging...
Citaat:
Inderdaad, waarom moet vlaanderen rekening houden met de wensen van de bevolking? Als rechtgeaarde fascistenstaat is zoiets uiteraard niet belangrijk...
1) In 1830 werd geen rekening gehouden met de wensen van de bevolking en werd een hard repressief regime geïnstalleerd Er werd een staatsnationalistische 'rechtgeaarde fascistenstaat' tot stand gebracht. Er waren net nog geen kampen. Spijtig, maar helaas de werkelijkheid.

2) Een zelfstandig Vlaanderen daarentegen zal een parlementaire demokratie zijn! Of hoort het naar mijn mening te zijn! En ik zie geen tekenen dat het niet zo zou zijn.....bangen Belgicisten, andermaal.

3) We hebben het hier over o.m. historisch inzicht om tot een rationele, met zakelijke argumenten gestaafde beslissing te komen. En geef toe, als ik de sentimentele irrelevante pro's en contra's lees op fora en in kranten, en dat zowel aangaande Vlaamse onafhankelijkheid, als Nederlandse hereniging dan heb ik mijn allergrootste twijfels omtrent de beslisingsbekwaamheid van die Vox Populi....
IK beperk mij tot 1 vb. Zie de reakties in de Standaard n.a.v. de fusiegedachte van Wilders....... Als ge naar de allergrootste debiliteiten zoekt dan vindt ge ze daar......(en ik herhaal: zowel pro's als contra's!)
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 12:42   #405
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Vlamingen zullen nooit geweld gebruiken om hun onafhankelijkheid af te dwingen, zijt ge zot?
"de meerderheid van de Vlamingen" niet, néé, (sommige)"Vlamingen" zijn daartoe schijnbaar wel in staat, lees "Artevelde" hier, Max van Dietschland", Vlaanderen72 of "Pajot" elders. Artevelde en Pajot kunnen natuurlijk roepende pubertjes zijn, "Max-Guderian etc" is die leeftijd voorbij, "Vlaanderen 72" ook.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2008 om 12:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 12:46   #406
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"Ware" Vlaamsgezinden kunnen dan graffiti spuiten op de gevels en deuren van "lauwen", "pocos", "franskiljons", "linksen" ea "gespuis", zodat Voorpost geen tijd verliest met anderen?
zoals ik al zei, hopelijk doe de Vlaamse overheid er op dat moment alles aan om te verhinderen dat al te veel onschuldigen slachtoffer worden van de volkswoede die eigen is aan revoluties waarin een koloniaal juk wordt afgeschud, en zoals de geschiedenis ons leert, hoe groter het verzet tegen de souvereiniteit ... hoe groter de volkswoede ... waarom zou het in Vlaanderen anders zijn ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 12:47   #407
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij weet goed genoeg dat ik al voor directe democratie pleit LANG voor jou. En ik ben niet de enige Vlaams-nationalist! Vraag maar aan Distel en Jazeker. Toch doe jij alsof Vlaanderen een fascistenstaat zou zijn omdat Jacob van Artevelde tegen het referendum is. Is d�*t niet onder de gordel soms?
Je weet toch dat zelfs de BUBbels (met Hans en Ruben op kop) nooit écht pro referendum waren?

In de Unie zitten belgicisten die in hoofdzaak uit de BUB komen. De BUB die jij als een hondje hebt gebedeld om er toch maar te mogen bijhoren. De BUB bedankte wegens jouw connecties met Ward Beysen en een zekere Boonen. Ward Beysen, waarmee jij, samen met het Vlaams Belang op de Heyzel betoogde tegen het vreemdelingenstemrecht. Je zwoer toen bij hoog en bij laag om naar de raad van state te stappen als het gestemd werd maar zweeg erover als vermoord toen het zover was.

Waarom zouden we iemand ernstig nemen die al zoveel watertjes doorzwommen heeft en die zich nu aanlegt met iemand die zich altijd al als een rasechte fascist heeft laten kennen zoals Nello? Waarom zouden wij zo iemand nog geloven? Omdat hij belgicist en unitarist is?
Nu U toch volledig de pedalen aan het verliezen bent, wordt het misschien nog eens tijd om wederom uw bovenstaande geraaskal te ordenen en weer in het juiste perspectief te stellen.

1) Ik heb nooit gebedeld om bij de BUB te mogen toetreden. Ik heb hen wel meermaals gevraagd om samen één grote Belgiscistische formatie te vormen.

2) Het is niet omdat anderen niet pro-referendum waren, dat ik het niet was, he? Dus mij niet verwijten dat de anderen er anders over denken.

3) Over het vreemdelingenstemrecht: Ik heb u anders ook niet gehoord toen het geruisloos in het staatsblad werd gezet op pagina elfendertig... Maar ja, het is makkelijker om uw eigen inactiviteit op een ander af te schuiven, he? Ik heb het ook niet gezien en bijgevolg kon ik er ook niks meer aan veranderen.

4) Ik ben ook vrienden met mensen uit het Vlaams Belang, de VLD, de CD&V, wil dat dan zeggen dat ik mijn geloofwaardigheid verlies? Ik denk het niet.
Niemand moet mij geloven, zeker U niet.

Knuppel, ik zou graag hebben dat u het iets minder op de man speelt.
Het getuigt van zeer slechte wil en U laat zich kennen op een manier die U zelf ook niet echt wil.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 12:50   #408
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"de meerderheid van de Vlamingen" niet, néé, (sommige)"Vlamingen" zijn daartoe schijnbaar wel in staat, lees "Artevelde" hier, Max van Dietschland", Vlaanderen72 of "Pajot" elders. Artevelde en Pajot kunnen natuurlijk roepende pubertjes zijn, "Max-Guderian etc" is die leeftijd voorbij, "Vlaanderen 72" ook.
sommige Vlamingen zijn crimineel, so? wat heeft dat er nu mee te maken?

wordt opeens de politie opgeheven in een onafhankelijk Vlaanderen mss?
Oud 22 mei 2008, 12:51   #409
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.frontnational.be
Lees hun programma eens en kom me dan nog eens vertellen dat er geen enkele franstalige daarmee akkoord gaat?
Bekijk dan ook hun "succes": 2,25% in BVH (waar ze 't sterkste stonden)... nog niet eens de helft van de kiesdrempel Die partij is weggestemd en +opgedoekt.
http://www.ibzdgip.fgov.be/result/fr...=KO_KP&ko=1175

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2008 om 12:53.
Oud 22 mei 2008, 12:51   #410
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dat je tegen of voor een onafhankelijk Vlaanderen bent, allemaal ok, maar dat bangmakerij hé, pfffff.
Oud 22 mei 2008, 12:53   #411
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bekijk dan ook hun "succes": 2,25%... nog niet de helft van de kiesdrempel Die partij is weggestemd en +opgedoekt

Inderdaad en dat hebben ze niet aan hun standpunt te danken, maar aan intern geruzie. Spijtig.

Oud 22 mei 2008, 12:54   #412
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad en dat hebben ze niet aan hun standpunt te danken, maar aan intern geruzie. Spijtig.
Idem als bij de unitaristen dus.
Oud 22 mei 2008, 12:55   #413
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Komt die dan niet onder leiding van Debie en Demol?
Oud 22 mei 2008, 12:56   #414
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat je tegen of voor een onafhankelijk Vlaanderen bent, allemaal ok, maar dat bangmakerij hé, pfffff.
komkom, t is tijd dat de restanten van het ancien regime zich beraden over wat hen te wachten staat bij een ongewijzigde houding. een 'ras le bol'-moment (om een bevattelijk begrip te gebruiken, want in de taal van Di Rupo) is tamelijk inherent aan elke regimeoverdracht, ik ken persoonlijk weinig uitzonderingen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 12:57   #415
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Idem als bij de unitaristen dus.
Tja, in elke politieke formatie is er al eens ruzie. Sommigen verdwijnen daarna, anderen komen gesterkt terug. We shall see what the future holds.

Oud 22 mei 2008, 12:57   #416
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets spijtig aan Opgeruimd staat netjes en als ze zelf hielpen kan niemand zeggen dat ze mishandeld werden
Oud 22 mei 2008, 12:57   #417
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komt die dan niet onder leiding van Debie en Demol?
waarom?
Oud 22 mei 2008, 12:59   #418
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
4) Ik ben ook vrienden met mensen uit het Vlaams Belang, de VLD, de CD&V, wil dat dan zeggen dat ik mijn geloofwaardigheid verlies? Ik denk het niet.
Niemand moet mij geloven, zeker U niet.
En hebben die vrienden van je bij het VB je ooit al gezegd dat ze je zullen 'vinden' als Vlaanderen onafhankelijk wordt?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 13:00   #419
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik stem voor!

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 13:01   #420
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En hebben die vrienden van je bij het VB je ooit al gezegd dat ze je zullen 'vinden' als Vlaanderen onafhankelijk wordt?

Waarschijnlijk wel.

Het ligt gewoon aan zen eige.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 22 mei 2008 om 13:01.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be