![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Is geweld geoorloofd om in een vrij Vlaanderen te leven? | |||
| Ja |
|
33 | 35,87% |
| Ja, maar ik ben zelf niet bereid om geweld te gebruiken. |
|
10 | 10,87% |
| Neen, ook al betekent dat dat Vlaanderen niet onafhankelijk wordt (omdat de Walen tijdens een onderhandelde splitsing een te hoge prijs zullen eisen) |
|
49 | 53,26% |
| Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#702 |
|
Minister-President
|
Dan kunnen we blijven pingpongen...
|
|
|
|
|
|
#703 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze draad barst wel van de JOUW excuses voor de misdaden van LeopoldII. Er is er hierboven trouwens net eentje bijgekomen. Het waren de Vlamingen, de Walen en de de Brusselaars die de wreedheden begingen. Met andere woorden: LeopoldII geging ze NIET.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 mei 2008 om 21:59. |
|
|
|
|
|
|
#704 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Onze Belgicistische filo heeft onbewust maar weer eens laten blijken dat in zijn ogen enkel Walen het waard zijn om 'Belg' genoemd te worden. Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 22 mei 2008 om 21:59. |
|
|
|
|
|
|
#705 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik zoek niet naar excuses, minimaliseer niet. Ik vraag U gewoon om mij effe aan te tonen dat Leopold zo schuldig daaraan was, omdat hij het bevel daartoe heeft gegeven. Zoals Hitler het bevel tot de Endlösung heeft gegeven. |
|
|
|
|
|
|
#706 |
|
Minister-President
|
Bon, maar ik zal het morgen allemaal wel lezen, want nu ga ik slapen.
Goeienacht iedereen! |
|
|
|
|
|
#707 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze....hum...roddel over koloniaal Leopold Lippens is veel leuker: Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 mei 2008 om 22:22. |
||
|
|
|
|
|
#708 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er waren geen Vlamingen in Congo Er waren geen Vlamingen in Congo Er waren geen Vlamingen in Congo Er waren geen Vlamingen in Congo Er waren geen Vlamingen in Congo Of toch wél? |
|
|
|
|
|
|
#709 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn geen documenten gevonden van Leopold waarop staat: 'hak ze hun handen af als ze niet voor mij willen werken'. Zo stom zal zelfs Leopold niet geweest zijn. Heel de wereld kwam in opstand zodat Leopold 'zijn volk' (niet de zwarten,he?) ten van miserie zijn kroonkolonie verkocht. Maar Leopold zélf heeft natuurlijk nooit geweten welke prijs er in Congo betaald werd voor 'zijn' koper en rubber zodat hij er iets had aan kunnen doen. Als je van niets weet hoef je er ook niets aan te doen, hé?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 mei 2008 om 22:24. |
|
|
|
|
|
|
#710 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Leopold wist van niets. Leopold wist van niets. Leopold wist van niets. Leopold wist van niets. Of toch?
|
|
|
|
#711 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#712 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In mijn ogen heeft een volk dat zijn taal verloren heeft niets meer (dat écht waardvol is) om voor te vechten . (d.i. een hard volksnationalistisch standpunt in de notedop) Wat mij trouwens getriggerd en “geprägd” heeft was toen ik vernam dat de Gentenaar Emile Verhaeren in 1911 de Nobelprijs literatuur in de wacht sleepte tot meerdere eer en glorie van de Francité. Zijn stadsgenoot Karel Van de Woestijne, die werd grootgebracht in datzelfde franstalig bourgeoisnest bewees echter dat het anders kon. Die koos voor zijn volk. Verhaeren tegen zijn volk. In mijn ogen heeft een volk dat zijn taal verloren heeft niets meer (dat waard is) om voor te vechten om voor te vechten. De burgeroorlog in ex-Joegoslavië vervult mij dan ook met het allergrootste onbegrip. Als de materiële uitbuiting echter zo groot is zoals in Zuid-Amerika zou ik misschien (???)in een linkse guerilla-groep kunnen zitten maar dat is dan geen volksnationalisme meer, maar een pure klassenstrijd, alhoewel beiden dikwijls hand in hand kunnen gaan. De meeste volksnationalisten, werdwijd bekeken, zijn trouwens links tot extreem-links. . (Psst....! Herinner je je nog de foto van de franstalige Voerenaar met de Vlaamse naam Jozef Snoeck met geweer in het venster van de bovenverdieping van zijn huis?) Citaat:
Citaat:
M.a.w. Ben je ook in staat om iets anders te zeggen dan oneliners die niet kunnen gespiegeld worden. Een motivatie en verantwoording, zoals ik er hierboven één gaf, waarom gij deze olijke boel nog langer wilt samenhouden? Misschien wordt het hier dan toch nog interessant..... |
|||
|
|
|
|
|
#713 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
zit in de familie zeker...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
#714 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We vergeten het verleden en de ontelbare misdaden die er gepleegd werden in dit corrupte koningdom en zeggen dankoewel voor de weldaden van zijn regime. Wie eigent zich het recht toe om te regeren over anderen tenminste als hij daar niet voor geboren was? Wie heeft destijds neen gezegd aan de goudstroom van Kongo naar België? Wie zijn wij om te veroordelen wat een tijdsgeest van ongeveer 4 generatie geleden heeft besteld? Is er in dit land een meer integere politicus te vinden dan onze koning Boudewijn I zaliger? Laat de doden in vrede rusten, zodat de levenden hun roeping kunnen volbrengen. Terecht moet België zowieso zijn verontschuldigingen aanbieden aan Kongo, maar niet alleen om de moord op Lumumba maar tevens voor het feit dat ook wij, net als andere staten ons het recht hebben genomen om ze koloniseren. Dat is niet zonder gevolgen gebleven. Laat België zich het woord ontwikkelingslanden uit hun dictionaire schrappen en we zijn alweer zoveel meer stappen voor op de rest. Draagt 11 september dan geen betekenis? Alleen als wij, westerlingen met onze ziekelijke en Duivelse drang naar macht, ons uit dit continent wegtrekken zal Moeder Natuur en Vadertje Tijd er voor zorgen dat Afrika zich kan ontwikkelen zoals zij het in de sterren lezen. Ieder die kerk en vorst aanvalt delft bij deze zijn eigen graf. Laat ons het enige sprankelt je vaderlandse trots die we nog kunnen hebben, ons vorstenhuis, niet inboeten aan macht maar nog liever de uitbreiding van macht. Zij kosten heus niet zoveel als onze niet één maar zes regeringen tellende staat. Koningen, regeren niet voor zichzelf, koningen regeren voor een volk niet voor een partij. Zij dragen geen politieke kleur en zijn onafhankelijk. Hun koele ervaren hoofden zijn dikwijls de stabiliteit voor een onzekere situatie in ons land. De koning is de slaaf van het volk, de slaaf van iedere burger, hij moet ons willens-nillens vertegenwoordigen en land de nodige internationale en nationale uitstraling geven. Daarvoor staat hij als symbool van onze rijke natie ook in z'n beste pak, en bewoont hij een prestigieus kasteel. Het geld loopt niet weg bij de volgende verkiezingen want hij of zijn geboren opvolger blijft er staan voor ons. 24/24 7/7 service van het hof. Het zijn veruit de enigen die nog echt de algehele Vlaams-Waals-Belgische cultuur kunnen vertegenwoordigen. Vanuit een opvoeding en opoffering die van ons het meeste respect vraagt. Eendracht maakt macht, voor Vorst, Vrijheid en Recht, dat is onze Belgische zekerheid als inwoner van dit land, wie vraagt het anders?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 mei 2008 om 23:04. |
|
|
|
|
|
|
#715 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
toch hier en daar een paterke...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#716 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 mei 2008 om 00:21. |
||
|
|
|
|
|
#717 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#718 | |
|
Banneling
|
Citaat:
aan allen die de 'geweld'optie zo makkelijk ongenuanceerd terzijdeschuiven : je zou je ook kunnen afvragen wanneer het een burgerplicht wordt je 'met alle middelen' te verzetten tegen zulk een onderdrukkend systeem. Laatst gewijzigd door Anna List : 23 mei 2008 om 07:40. |
|
|
|
|
|
|
#719 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
2) Is een gevolg van 1 3) Dat is een veronderstelling van uwentwege, geen vaststaand feit. Dat 'de politieke klasse' dat verwerpt, is evenzeer te verwijten aan de vlamingen als aan de walen. Het is diezelfde politieke klasse die het volk monddood wil maken als het gaat over belangrijke zaken als de Europese grondwet, het vreemdelingenstemrecht, de Belgische staatsinrichting, e.a. Als we dit allemaal in ogenschouw nemen, waarom zou vlaanderen als staat dan zoveel democratischer zijn? De politiekers zullen er wel voor zorgen dat hun macht onaangetast blijft. Dus krijgen we dezelfde ondemocratische zaken, dewelke U nu België verwijt... |
|
|
|
|
|
|
#720 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wat we wel zeker weten is dat: - elke stem zal eindelijk evenveel wegen - de angst voor het uiteenvallen van de staat door een verschillende uitslag in noord en zuid zal er niet meer zijn Kans op democratische vooruitgang dus. |
|
|
|
|