Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2008, 10:24   #21
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Ramon djv's schermafbeelding

Standaard

Citaat filosoof
Citaat:
Maar indien men warm water wilde om zelf een instant soepje te maken:betalen(thee was ook betalend, maar koffie gratis.)
Dus een goede lokker voor in een vacature kan ook zijn: 'Ons personeel krijgt gratis warm water om thee te maken'
Ramon djv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 10:43   #22
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramon djv Bekijk bericht
Allen daarheen! Gooi weg die bedrijfswagens, tankkaarten, laptops en GSM's die de firma ter beschikking stelt. Kies voor gratis koffie.
Denk jij dat er zoveel bedrijven tankkaarten en GSM's uitdelen? In veel bedrijven (en heus niet alleen de kleintjes) mag je inderdaad al van geluk spreken dat je gratis water en koffie kunt krijgen. Ik weet niet of je al op de arbeidsmarkt bent, maar het zou wel eens een zware teleurstelling kunnen worden...

Mij ga je in ieder geval ook niet lokken met een laptop. Een goede groeps-/hospitalisatieverzekering, tussenkomst woon-werkverkeer etc, dat is wat telt.
Oud 23 mei 2008, 11:50   #23
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Denk jij dat er zoveel bedrijven tankkaarten en GSM's uitdelen? In veel bedrijven (en heus niet alleen de kleintjes) mag je inderdaad al van geluk spreken dat je gratis water en koffie kunt krijgen. Ik weet niet of je al op de arbeidsmarkt bent, maar het zou wel eens een zware teleurstelling kunnen worden...

Mij ga je in ieder geval ook niet lokken met een laptop. Een goede groeps-/hospitalisatieverzekering, tussenkomst woon-werkverkeer etc, dat is wat telt.
Extra-legale voordelen zijn altijd leuk om erbij te krijgen.

Maar als we daar nu al koffie en misschien later ook het wc-gebruik gaan bijrekenen, scheelt er toch wat, niet?

En ik 'figureer' momenteel op de arbeidsmarkt, en nog wel in een sector (onderwijs) waar koffie in bulk wordt aangemaakt en niet per kop, maar per liter wordt geconsumeerd.
Oud 23 mei 2008, 12:07   #24
Johan217
Minister

Standaard

Citaat:
Extra-legale voordelen zijn altijd leuk om erbij te krijgen.

Maar als we daar nu al koffie en misschien later ook het wc-gebruik gaan bijrekenen, scheelt er toch wat, niet?

En ik 'figureer' momenteel op de arbeidsmarkt, en nog wel in een sector (onderwijs) waar koffie in bulk wordt aangemaakt en niet per kop, maar per liter wordt geconsumeerd.
Wel, prijs jezelf dan gelukkig dat je gratis koffie kan slurpen en eventueel andere voordelen kan genieten, maar vergeet niet dat er mensen zijn die het bijlange niet zo goed hebben. Trouwens, wc-gebruik... op sommige plaatsen wordt een wc-bezoek afgetrokken van je werktijd (callcenters bijvoorbeeld).

Misschien is het wel hoog tijd voor de vakbondslui om zich eens wat minder blind te staren op het behoud van de verworven rechten van sommigen, en wat meer aandacht te schenken aan de ongelijke werkomstandigheden van velen.
Oud 23 mei 2008, 14:32   #25
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Misschien is het wel hoog tijd voor de vakbondslui om zich eens wat minder blind te staren op het behoud van de verworven rechten van sommigen, en wat meer aandacht te schenken aan de ongelijke werkomstandigheden van velen.
Dat zouden ze kunnen doen, al lost het probleem van de ongelijkheid zich meestal vanzelf op doordat bedrijven die weinig of geen voordelen bieden geen volk kunnen vinden (of houden). Als je weet dat er bedrijven zijn die voor 1 vacature soms honderden sollicitanten over de vloer krijgen, terwijl andere bedijven hun vacatures niet krijgen ingevuld, hoef je maar te gaan kijken naar de werkomstandigheden en de voordelen van die bedrijven.

Een beetje algemeen gesteld misschien, maar vergelijk eens enkele Belgische ondernemingen met enkele Amerikaanse. Of hoe de middeleeuwen plots niet zo ver achter ons liggen.
Oud 25 mei 2008, 11:19   #26
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Een beetje algemeen gesteld misschien, maar vergelijk eens enkele Belgische ondernemingen met enkele Amerikaanse. Of hoe de middeleeuwen plots niet zo ver achter ons liggen.

waarom altijd vergelijkingen met het buitenland maken??? als men niet kan aanvaarden dat men in andere landen andere voordelen maar ook nadelen (die men uiteraard niet ziet) heeft moet men het misschien in dat ander land gaan proberen? veel kans dat het je zwaar tegenvalt.
Oud 25 mei 2008, 16:23   #27
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
waarom altijd vergelijkingen met het buitenland maken??? als men niet kan aanvaarden dat men in andere landen andere voordelen maar ook nadelen (die men uiteraard niet ziet) heeft moet men het misschien in dat ander land gaan proberen? veel kans dat het je zwaar tegenvalt.
Ik spreek niet over buitenland, enkel over (buitenlandse) Amerikaanse ondernemingen. Ik had misschien voor alle duidelijkheid kunnen vermelden 'vestigingen van Amerikaanse ondernemingen in België'. Ik doel namelijk op vergelijking van arbeidsomstandigheden in een en hetzelfde land.

Dat er genoeg landen te noemen zijn waar de arbeidswetgeving slechter is dan in België is een feit. Dat er in België ondernemingen zijn waar nog op 'middeleeuwse wijze' met personeel wordt omgegaan ook.
Oud 25 mei 2008, 16:29   #28
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, als het een job is bij een werkgever die zich een weldoener voelt omdat hij een kop koffie aanbiedt, kan ik die eerlijk gezegd in deze tijd niet meer 'gewoon' noemen. Vijftig jaar geleden zou dat waarschijnlijk nog een gunst zijn geweest, maar nu...

Dat er mensen zijn voor wie een gratis kop koffie nog iets betekent, wil ik onderschrijven. Dat gratis koffie kunnen drinken zou doorwegen om ergens te gaan werken lijkt me onwaarschijnlijk. Dus nogmaals: voor wie of wat neemt zo'n werkgever zijn personeel?
Belachelijk inderdaad. Zo een baas moet wel een enorme gierigaard zijn, en volslagen idioot ook nog. Gaat de arbeider mischien werken om een gratis kopje koffie te krijgen ? Zijn de arbeiders bedelaars, armoezaaiers ?
Dat hij een eerlijk loon betaald, dan zullen die wel zelf koffie kopen als ze daar zin in hebben. Arbieders hebben geen gratis drankjes nodig, maar een degelijk salaris.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 17:41   #29
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'ONS PERSONEEL KRIJGT GRATIS KOFFIE'
sommige drugs zijn verboden andere worden gratis verdeeld.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 19:47   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb voor de grap eens gebeld naar een vacature, omdat het mij feitelijk wel wat interesseerde ook.
Toen ik vroeg naar het loon was het meteen van "oeioei meneer dat vraag je toch niet bij een sollicitatie, dat is heel gevoelig"

Wat ik natuurlijk niet begreep en dus antwoordde dat wanneer het loon voor mij te laag zou uitvallen ik er ook verder geen tijd meer kon insteken.
Wat hij dan op zijn beurt weer niet begreep.

En zo begrepen we elkander niet.

Zou dat een communicatie probleem zijn.
Oud 25 mei 2008, 19:55   #31
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Belachelijk inderdaad. Zo een baas moet wel een enorme gierigaard zijn, en volslagen idioot ook nog. Gaat de arbeider mischien werken om een gratis kopje koffie te krijgen ? Zijn de arbeiders bedelaars, armoezaaiers ?
Dat hij een eerlijk loon betaald, dan zullen die wel zelf koffie kopen als ze daar zin in hebben. Arbieders hebben geen gratis drankjes nodig, maar een degelijk salaris.
Spoken daarentegen hebben misschien wel gratis drankjes nodig...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 22:54   #32
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb voor de grap eens gebeld naar een vacature, omdat het mij feitelijk wel wat interesseerde ook.
Toen ik vroeg naar het loon was het meteen van "oeioei meneer dat vraag je toch niet bij een sollicitatie, dat is heel gevoelig"

Wat ik natuurlijk niet begreep en dus antwoordde dat wanneer het loon voor mij te laag zou uitvallen ik er ook verder geen tijd meer kon insteken.
Wat hij dan op zijn beurt weer niet begreep.

En zo begrepen we elkander niet.

Zou dat een communicatie probleem zijn.
Mambo,

Ik vermoed dat dat vooral een probleem van niet veel loon willen betalen is.
Oud 26 mei 2008, 09:02   #33
Johan217
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Triestig eigenlijk. Bij sollicitatietips lees je ook altijd iets in de zin van "vroeg of laat komt de gevoelige kwestie van salaris ter sprake". Een arbeidscontract sluiten is een deal, en dan is het toch maar normaal dat er over geld gepraat wordt?

Bij vroegere sollicitaties had ik ook vaak de indruk dat zo'n gesprek éénrichtingsverkeer is: de enige die lastige vragen mag stellen is de werkgever. Vraag eens naar overurenregeling en er valt een ontluisterende stilte
Oud 26 mei 2008, 09:05   #34
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Triestig eigenlijk. Bij sollicitatietips lees je ook altijd iets in de zin van "vroeg of laat komt de gevoelige kwestie van salaris ter sprake". Een arbeidscontract sluiten is een deal, en dan is het toch maar normaal dat er over geld gepraat wordt?

Bij vroegere sollicitaties had ik ook vaak de indruk dat zo'n gesprek éénrichtingsverkeer is: de enige die lastige vragen mag stellen is de werkgever. Vraag eens naar overurenregeling en er valt een ontluisterende stilte
als dat gesprek éénrichtingsverkeer wordt ... krijg je bij mij de job niet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 09:08   #35
Johan217
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als dat gesprek éénrichtingsverkeer wordt ... krijg je bij mij de job niet.
Ik bedoelde eenrichtingsverkeer van vragen om de ander op de rooster te leggen
Oud 30 mei 2008, 10:03   #36
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Ik zie ook niet dadelijk het 'gevoelige' van de kwestie salaris in. Of het moet zijn dat in veel gevallen geweten is dat men onderbetaald wordt.
Dan kan dat inderdaad moeilijk zijn om over te praten.

Bij onderbetaling maar wat meer GRATIS KOFFIE drinken, zeker?
Oud 30 mei 2008, 10:36   #37
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet!

Ik kaart dit net aan omdat ik vind dat hoe die winkel uitpakt met 'ONS PERSONEEL KRIJGT GRATIS KOFFIE' een vorm van 'neerkijken op' is.

Het lijkt een beetje op een bedelaar twee cent geven en dan overal uitpakken hoe royaal je wel bent.
volledig mee eens

maar als je hier op het forum de mentaliteit van veel werkmensen ziet dan vragen ze er zelf achter - ze likken de reet van degeen die op hun kop schijt - vlaamse slavenmentaliteit
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 mei 2008 om 10:40.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 10:43   #38
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
volledig mee eens

maar als je hier op het forum de mentaliteit van veel werkmensen ziet dan vragen ze er zelf achter - ze likken de reet van degeen die op hun kop schijt - vlaamse slavenmentaliteit
Want werken is DOM hé,raar
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 10:44   #39
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Want werken is DOM hé,raar
lik maar flink verder jong - en danku zeggen he - en dan rap terug gaan werken en vooral zwijgen !

en savond je frustraties wegzupen met drank uit de spar en op het forum hier wat komen afgeven op diegenen die niet te laf zijn om in de gratis koffie van de spar te spugen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 mei 2008 om 10:47.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 10:55   #40
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
lik maar flink verder jong - en danku zeggen he - en dan rap terug gaan werken en vooral zwijgen !

en savond je frustraties wegzupen met drank uit de spar en op het forum hier wat komen afgeven op diegenen die niet te laf zijn om in de gratis koffie van de spar te spugen
>Wat heeft dat nu met laf zijn te maken,jezelve voorzien in je levensbehoefte >
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be