![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat filosoof
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mij ga je in ieder geval ook niet lokken met een laptop. Een goede groeps-/hospitalisatieverzekering, tussenkomst woon-werkverkeer etc, dat is wat telt.
![]() |
![]() |
#23 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar als we daar nu al koffie en misschien later ook het wc-gebruik ![]() En ik 'figureer' momenteel op de arbeidsmarkt, en nog wel in een sector (onderwijs) waar koffie in bulk wordt aangemaakt en niet per kop, maar per liter wordt geconsumeerd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien is het wel hoog tijd voor de vakbondslui om zich eens wat minder blind te staren op het behoud van de verworven rechten van sommigen, en wat meer aandacht te schenken aan de ongelijke werkomstandigheden van velen.
![]() |
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Een beetje algemeen gesteld misschien, maar vergelijk eens enkele Belgische ondernemingen met enkele Amerikaanse. Of hoe de middeleeuwen plots niet zo ver achter ons liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
waarom altijd vergelijkingen met het buitenland maken??? als men niet kan aanvaarden dat men in andere landen andere voordelen maar ook nadelen (die men uiteraard niet ziet) heeft moet men het misschien in dat ander land gaan proberen? veel kans dat het je zwaar tegenvalt.
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat er genoeg landen te noemen zijn waar de arbeidswetgeving slechter is dan in België is een feit. Dat er in België ondernemingen zijn waar nog op 'middeleeuwse wijze' met personeel wordt omgegaan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat hij een eerlijk loon betaald, dan zullen die wel zelf koffie kopen als ze daar zin in hebben. Arbieders hebben geen gratis drankjes nodig, maar een degelijk salaris. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb voor de grap eens gebeld naar een vacature, omdat het mij feitelijk wel wat interesseerde ook.
Toen ik vroeg naar het loon was het meteen van "oeioei meneer dat vraag je toch niet bij een sollicitatie, dat is heel gevoelig" Wat ik natuurlijk niet begreep en dus antwoordde dat wanneer het loon voor mij te laag zou uitvallen ik er ook verder geen tijd meer kon insteken. Wat hij dan op zijn beurt weer niet begreep. En zo begrepen we elkander niet. Zou dat een communicatie probleem zijn. ![]()
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat dat vooral een probleem van niet veel loon willen betalen is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Bij vroegere sollicitaties had ik ook vaak de indruk dat zo'n gesprek éénrichtingsverkeer is: de enige die lastige vragen mag stellen is de werkgever. Vraag eens naar overurenregeling en er valt een ontluisterende stilte ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dan kan dat inderdaad moeilijk zijn om over te praten. Bij onderbetaling maar wat meer GRATIS KOFFIE drinken, zeker? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar als je hier op het forum de mentaliteit van veel werkmensen ziet dan vragen ze er zelf achter - ze likken de reet van degeen die op hun kop schijt - vlaamse slavenmentaliteit
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 mei 2008 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() lik maar flink verder jong - en danku zeggen he - en dan rap terug gaan werken en vooral zwijgen !
en savond je frustraties wegzupen met drank uit de spar en op het forum hier wat komen afgeven op diegenen die niet te laf zijn om in de gratis koffie van de spar te spugen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 mei 2008 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |