![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Pater Damiaan barreren als "grootste Vlaming"? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,34% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 27,59% |
't zal me een zorg wezen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 58,62% |
Keizer Karel was de grootste Vlaming |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik gebruik tenminste geen demagogie hier.
![]()
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 23 mei 2008 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() De meest bekrompen - en foutieve - definitie van altruïsme ooit. Ik zal je helpen, hier is een simpele maar correcte definitie van altruïsme: Altruïsme : anderen behulpzaam zijn met geen of nauwelijks eigenbelang. Dit is verschillend van elkaar behulpzaam zijn, aangezien dat vaak gepaard gaat met eigenbelang. Je hoeft daar echt niet het communisme en het fascisme bij te sleuren hoor, want die hebben met altruïsme helem�*�*l niets te maken. Altruïsme is wat het is, niets meer en niets minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Wel, ik evenmin wanneer ik stel dat Damiaan moet beschouwd worden als een ware held. In de letterlijke betekenis van het woord. En meer woorden ga ik hier niet meer aan besteden (let wel: ik zeg dus 'besteden', niet 'verspillen').
Laatst gewijzigd door system : 23 mei 2008 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tenandere, ik vermeldde ook de riligie in dat verband.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 23 mei 2008 om 22:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Oké, dus Damiaan putte inspiratie uit zijn geloof, dat is echt iets dat afbreuk doet aan zijn werk.
![]() Bewijst wel dat geloof niet alleen het slechtste, maar ook het beste in de mens naar boven kan brengen. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 23 mei 2008 om 23:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haaks hier tegenover staat dat die beroemde moeder theresa zichzelf graag liet verzorgen in de beste klinieken die zwitserland rijk was... En vooral ,dat arme lekenzusterje bleek wel bij haar dood over een méér dan goedgevuld spaarboekje te bezitten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Rampen zoals de Tsunami een paar jaar geleden, Katharina, de cycloon in Burma en de aarbeving in China doen hetzelfde.
![]() |
#69 | |
|
![]() Heel veel zelfs.
Citaat:
Alle andere, bijkomende interpretaties zijn voor jouw rekening, niet voor de mijne. Ik weet dat je niet in puur altruïsme gelooft, maar dat is enkel en alleen jouw mening. Probeer de altruïstische daden van mensen niet te herleiden en te minimaliseren totdat ze in jouw beperkt wereldbeeld passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus als je er rot mee zou voelen zou je het ook doen?
![]() |
#73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, masochistisch.
![]()
![]() |
#75 |
|
![]() Ik weet dat jij het niet begrijpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat wil je, ik ben maar een primitieve heidene.
![]()
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Rikbe, altruisme bestaat hoor, en het heeft niks met geloof of religie te maken. Richard Dwakins legt dat mooi uit in zijn "the selfish gene".
Het komt erop neer dat het helpen van anderen voordelig is voor het voortbestaan van onze gemeenschappelijke genen. Daarom is het altruisme ingeburgerd geraakt. Heeft dus niks te maken met een goed gevoel, we weten onbewust dat we er onze genen een plezier mee doen. Vandaar dat altruisme sterker is in de eigen gemeenschap, nog sterker wordt in de eigen familie, en het toppunt bereikt in moederliefde. Moeders, anders dan vaders, weten immers 100% zeker dat ze 50% van hun genen aan het beschermen zijn.
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Of als ik een dierenasiel steun door maandelijks een bijdrage te storten, heeft dat te maken met mijn genen ? Beetje vergezocht vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik probeer het effe te verklaren, maar je zou beter het boek lezen. Ik zeg niet dat die acties uit je genen komen, ik zeg alleen dat altruisme uit je genen komt. Wat je met dat altruisme doet is jouw zaak.
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Geen manier om te debatteren vind ik. |
|
![]() |
![]() |