Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2008, 19:47   #241
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
Oef, na 4 pg's ben ik blij om een reactie van Geert C te lezen, toch nog iemand met gezond verstand. Inderdaad, iedereen zit hier maar te klagen over die marokkaanse jongeren maar dat die hooligans net hetzelfde uithangen, dat kan blijkbaar....
het geweld en de vernielingen kwamen van beide kanten
soort zoekt soort
Inderdaad, soort zoekt soort. "Geire vecht, loate vecht" zei iemand eens... helaas dat dan de gewone inwoners van Anderlecht er weer het slachtoffer van zijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 24 mei 2008 om 19:47.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 19:47   #242
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Geweld verheerlijken, 't is ver gekomen.

En dat pretendeert dan te kunnen preken tegen allochtone geweldenaars.
Het is inderdaad ver gekomen als delen van de sedert decennia lange, aan een waanzinnige gedachtenkronkel, te weten de multiculturele helstaat, uitverkochte, en door politici die wanbestuur hoog in het vaandel hebben staan, misleide en geknechte, dociele eigen bevolking tegengeweld als enige oplossing begint te zien en te gebruiken.
Maar begrijpelijk is dat wel.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 19:49   #243
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Het is inderdaad ver gekomen als delen van de sedert decennia lange, aan een waanzinnige gedachtenkronkel, te weten de multiculturele helstaat, uitverkochte, en door politici die wanbestuur hoog in het vaandel hebben staan, misleide en geknechte, dociele eigen bevolking tegengeweld als enige oplossing begint te zien en te gebruiken.
Maar begrijpelijk is dat wel.
Begrijpelijk? Wat is er dan zo "begrijpelijk" aan het ingaan op dergelijke provocaties in plaats van de politie haar werk te laten doen?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 24 mei 2008, 19:50   #244
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
tjah
het is wel een noord-afrikaan die iets probeerde stelen van een anderlecht supp
het zijn wel de noord-afrikanen die afspraken maakten en die blanke anderlecht supporters een lesje leren...
die supporters doen wat ieder normaal mens zou doen als zijn persoonlijke levens'sfeer' verstoord of bedreigd wordt...
Dat werd gezegd op het Anderlechtforum: hoe geloofwaardig?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 19:51   #245
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
waarschijnlijk vonden die noord-afrikanen ook dat hun levenssfeer verstoord of bedreigd werd... dus normaal gedrag volgens jou?
lol omdat ze een portefeuille gepikt hadden...
gij zijt goed gij...
het waren anders wel zijn die een anderlecht-supporters cafe gingen kapotslaan...
ik ben niet voor geweld...
maar daar hebben ze een onzichtbare lijn overschreden...
hun statement is erover... Blanken bedreigen omdat ze zelf een portefeuille wouden rippen in ons eigen land...
wees maar zeker moest het in Gent gebeurd zijn en ze zouden een café aan den OT viseren dar er ook 100-den of duizenden aan den Ot gestaan zouden hebben...
BTW, alle duizenden gent supporters moesten langs Oceade passeren, staan er tochwel 10-15 Noord-afrikaanse gasten in zwembroek leeftijd 12-18 voor de ruit, vunzige tekens te doen en de duizende buffulo's sups uit te dagen...
geen enkel mens met deftig verstand zou dat doen... tot ze een steentje tegen de ruit krijgen dan was het wat minder...
sorry aan integratie zijn er grenzen, als wij al bedreigd worden in onze eigen land door mensen met vreemde origine dan hebben ze de grens overschreden...Wat de anderlechtsupps nu doen is normaal, en gelijk waar dat dat zou gebeuren zouden er mensen op straat zijn gekomen, buiten de mensen die braaf achter hun pc-tje zitten, tot ze zelf geviseerd worden natuurlijk... en zokne ik 10tallen voorbeelden, over mensen die langs de zijlijn staan of die iets afkeuren tot ze er zelf mee in contact komen...
zoals ik al zei: 10% neemt initiatief, 80% staat langs de zijlijn, 10% vlucht weg en is bang...Dit keer gaat mijn respect naar die 10%...
Ik ben Belg,
en zou mij nooit laten doen door andere mensen die niet recht in hun schoenen staan, en zeker niet door mensen met vreemde origine...
In Gent hebben we wel geen problemen met de Turken
en wrm is borgerocco en charleroi zo gekend,
waarom durven de flieken zelfs in bepaalde wijken niet meer patrouilleren
hoe is het zover kunnen komen dat we al geen baas meer zijn in ons eigen land
en begrijp mij niet verkeerd, ik ben zeker geen Vlaams Belanger...
maar er zijn grenzen aan integratie, of juist niet: er zijn grenzen aan de Niet-integratie van sommige mensen (bevolkingsgroepn?)
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 19:51   #246
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ik zou het imago van de ene groep oppoetsen doordat ik erken dat de andere groep zich ook misdragen heeft en doordat ik het wangedrag van beide groepen veroordeel?
Ik denk dat het voor de lezers duidelijk genoeg was. De linkse berichten in deze thread zijn er zo uit te halen. Het geweld van allochtonen, van steeds dezelfde allochtonen dan nog, dat nu systematische en haast voorspelbare vormen heeft aangenomen wordt doodgezwegen. Nib nove sub sole moet ikzeggen, links hanteert die techniek al jaren en dat is precies waarom het steeds erger wordt.

Citaat:
Ik probeer het gedrag van geen van beide groepen goed te praten, wel integendeel, ik veroordeel het gedrag van beide groepen! Als u een voorbeeld wil zien van iemand die dat wel het gedrag van één van beide groepen probeert goed te praten, dan stel ik voor dat u eens de berichten van VlaamseKracht leest. Hij (of zij, wat kan mij het schelen?) stelt letterlijk: "Respect aan alle Firms die aanwezig waren!" In ondubbelzinnige bewoordingen geeft hij dus te kennen dat hij het wangedrag van de blanke hooligans die aanwezig waren goedkeurt.
Hebben die "blanke hooligans", alle 5 man en een paardenkop die aanwezig waren, wel iets gedaan feitelijk? De politie heeft een cordon tussen beiden opgetrokken. Welk geweld hebben de hooligans dan gebruikt? Voetbalhooliganisme is notoir voor het aanrichten van schade en vernielingen maar in dit geval heb ik nog niets gehoord of gelezen over geweld langs hun kant.

Citaat:
Rep ik daar met geen woord over? Dan veroordeel ik het bij deze voor de zoveelste keer: zulk gedrag is ontoelaatbaar.
In ieder geval staat het geweld van de moslim-vreemdelingen niet in evenredigheid met dat van de hooligans. Ook het systeem en de regelmaat van het moslimgeweld is al gevaarlijk genoeg. Die blanke kaalkoppen erbij betrekken is irrelevant omdat ze weinig uitgestoken hebben en geen systematisch gevaar voor de openbare veiligheid vormen.

Citaat:
Ik veroordeel het geweld en het wangedrag van BEIDE groepen, ik praat van GEEN ENKELE groep het gedrag goed. Is dat duidelijk genoeg?
Ik vrees dat weinig lezers dit geloofwaardig zullen achten. Het probleem van geweld door Noord-Afrikaanse allochtonen is daarvoor té groot om in politiek-correcte termen te worden gegoten.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 19:51   #247
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neen, wij vergeten gewoon altijd dat ze thuis nooit opgevoed werden. Gewoon bende loslopende apen dus? Maar wij mogen dat niet zeggen zenne!
Thuis worden die wel opgevoed.
Informeer u eerst deftig.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 19:52   #248
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat werd gezegd op het Anderlechtforum: hoe geloofwaardig?
1 lees mijn vorige tekst, als ik zie hoe die noord-afrikanen de gents supporters behandelden ZONDER enige aanleiding, klinkt dat geloofwaardig ja
2: zo dat ze via een blog afspraken maakten en zo statements zetten was ook allemaal gelogen...

wat mij ook opvalt is dat de mensen hun mening plaatsgebonden is...
ben benieuwd waar jij woont filosoof...
Oud 24 mei 2008, 19:53   #249
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Thuis worden die wel opgevoed.
Informeer u eerst deftig.
waar zegt ge dan:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
ALtijd dat HER in heropvoeden.
Begin gewoon met opvoeden.
Gij weet helemaal niet hoe mensen in elkaar zitten.

Als ze thuis wèl worden opgevoed dan is het toch nodig ze HER op te voeden als ze nog steeds de crimineel uithangen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 19:54   #250
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Allee Bhairav, zegt dan eens waar jij VOOR bent. Je bent tegen politieagenten die relschoppers oppakken, je bent tegen misdaadpreventie, maar zeg eens waar je VOOR bent.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 19:54   #251
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijpelijk? Wat is er dan zo "begrijpelijk" aan het ingaan op dergelijke provocaties in plaats van de politie haar werk te laten doen?
Dat de locale autochtone bevolking zo onderhand eens moegetergd is door die allochtonen en dat de kruik te water gaat tot ze barst.

Dat is er begrijpelijk.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 19:55   #252
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Allee Bhairav, zegt dan eens waar jij VOOR bent. Je bent tegen politieagenten die relschoppers oppakken, je bent tegen misdaadpreventie, maar zeg eens waar je VOOR bent.
vrijheid?
Oud 24 mei 2008, 19:56   #253
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Ik moet u teleurstellen,uw allochtone vriendjes hebben serieus op hun bakkes gehad
Respect aan alle Firms die aanwezig waren!
Hier een van de Anderlechtblogs die deze nacht van 't net gehaald werden en waar tot vechten werd opgeroepen...:
http://firms-rsca.skyrock.com/

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 mei 2008 om 19:57.
Oud 24 mei 2008, 19:58   #254
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
vrijheid?
Ik zou zijn concept van vrijheid wel eens willen zien. Blijkbaar moet ik vrijheid genoeg hebben om de vitrine van winkel hier naast de deur kapot te gaan stampen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 19:59   #255
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
1 lees mijn vorige tekst, als ik zie hoe die noord-afrikanen de gents supporters behandelden ZONDER enige aanleiding, klinkt dat geloofwaardig ja
2: zo dat ze via een blog afspraken maakten en zo statements zetten was ook allemaal gelogen...

wat mij ook opvalt is dat de mensen hun mening plaatsgebonden is...
ben benieuwd waar jij woont filosoof...
Brussel
Oud 24 mei 2008, 20:00   #256
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik denk dat het voor de lezers duidelijk genoeg was. De linkse berichten in deze thread zijn er zo uit te halen. Het geweld van allochtonen, van steeds dezelfde allochtonen dan nog, dat nu systematische en haast voorspelbare vormen heeft aangenomen wordt doodgezwegen. Nib nove sub sole moet ikzeggen, links hanteert die techniek al jaren en dat is precies waarom het steeds erger wordt.
IK ZWIJG NIETS DOOD. Verdorie toch, hoe is het mogelijk?

U daarentegen, en sommige anderen hier, doen hun uiterste best om het wangedrag van die blanke hooligans dood te zwijgen...

Citaat:
Hebben die "blanke hooligans", alle 5 man en een paardenkop die aanwezig waren, wel iets gedaan feitelijk? De politie heeft een cordon tussen beiden opgetrokken. Welk geweld hebben de hooligans dan gebruikt? Voetbalhooliganisme is notoir voor het aanrichten van schade en vernielingen maar in dit geval heb ik nog niets gehoord of gelezen over geweld langs hun kant.
De Standaard:
Citaat:
'Rond middernacht was, afgezien van nog enkele kleine geïsoleerde gevallen, de rust overal teruggekeerd. De Anderlecht-supporters bleven de politie op het De Lindeplein nog wat provoceren, maar tot een grote confrontatie kwam het nergens meer', aldus de woordvoerster.
Bron.

Citaat:
Zowat tweehonderd voetbalhooligans en skinheads bliezen gisteravond verzamelen aan het supporterscafé A l'Occasion aan het De Lindeplein. Ze maakten zich op voor een harde confrontatie met de plaatselijke allochtone jeugd, waarmee ze zondag na de bekerfinale al slaags raakten. De politie was gewaarschuwd en was massaal aanwezig in de hoop de aangekondigde veldslag te verhinderen.

(...)

De relschoppers sloegen bushokjes en het metrostation Sint-Guido aan diggelen. Tal van autoruiten sneuvelden. Alles wat als projectiel of wapen kon dienen, werd uit de grond gerukt. Tijdens een charge van de hooligans trokken die enkele agenten gewoon van hun paard.

De rellen sleepten urenlang aan. Nu eens was er sprake van een kat-en-muisspel, dan weer van regelrechte rellen. De politie moest de twee gewelddadige groepen om de beurt terugdrijven. Omstreeks 21 uur, toen de schemering begon in te vallen, deden de hooligans een zoveelste poging om de jonge allochtonen te bereiken. Ze scandeerden de slogan We willen vandaag een dode zien, verborgen hun gezichten achter bivakmutsen en bewapenden zich met ijzeren staven.

(...)
Bron.

U is misschien selectief blind?

Beide groepen hebben zich schuldig gemaakt en geweld en vandalisme, en hebben de politie (en de belastingbetaler!) vele manuren gekost...

Citaat:
In ieder geval staat het geweld van de moslim-vreemdelingen niet in evenredigheid met dat van de hooligans. Ook het systeem en de regelmaat van het moslimgeweld is al gevaarlijk genoeg. Die blanke kaalkoppen erbij betrekken is irrelevant omdat ze weinig uitgestoken hebben en geen systematisch gevaar voor de openbare veiligheid vormen.
Ik ga niet bestrijden dat de groep van de allochtone relschoppers zich misschien gewelddadiger heeft gedragen dan de blanke hooligans, maar dat is geenszins een excuus voor het wangedrag van die laatsten!

Citaat:
Ik vrees dat weinig lezers dit geloofwaardig zullen achten. Het probleem van geweld door Noord-Afrikaanse allochtonen is daarvoor té groot om in politiek-correcte termen te worden gegoten.
Dus dan klop je er maar op?

Laatst gewijzigd door Geert C : 24 mei 2008 om 20:05.
Oud 24 mei 2008, 20:00   #257
fabianen
Gouverneur

Standaard

Ja,onheil stichten,die vreemdelingen,onder het mon we hebben geen werk.
Wel nu is er werk te over...Wat zal het nu weer zijn,slechte baas?Te weinig betaald?Te ver van het werk?Discriminatie?
Het is altijd wat met die gasten,zoals jean-marie zegt,steekt ze in kampen,desnoods voor meer dan jaar,drillen van s'morgens vroeg tot s'avonds met de nodige opvoeding,dwz,belonen voor iets goeds,straffen voor iets slechts.Daar sta ik op!
Het zijn gasten van rond 18 jaar hé!

Laatst gewijzigd door fabianen : 24 mei 2008 om 20:23.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 20:01   #258
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik zou zijn concept van vrijheid wel eens willen zien. Blijkbaar moet ik vrijheid genoeg hebben om de vitrine van winkel hier naast de deur kapot te gaan stampen.
Die rellen zijn er net omdat die mensen niet vrij zijn.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 20:01   #259
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Pogingen tot overname openbare orde door allochtone criminelen:

Borgerhout: 2002 (rellen aangestoken door AEL-criminelen)
delen van stad Brussel: 2005 (Parijs geweld sloeg even over)
Sint-Joost-ten-Noode: 2007 (rellen door Turken, Verhofstadt moest tussenkomen)
Anderlecht: 2008

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skynet nieuws
Noord-Afrikaanse jongeren roepen op tot rellen
Vrijdag 23 mei 2008 2 d. geleden
(Belga) De politie probeert vrijdagavond rellen in Anderlecht te voorkomen, nadat via een internetblog Noord-Afrikaanse jongeren werden opgeroepen "af te rekenen met de blanke supporters van voetbalclub Anderlecht". Dat schrijft Het Laatste Nieuws vrijdag.

"Steek cafés, huizen en auto's in brand", zo luidt de grimmige boodschap. Meer dan 600 jongeren reageerden al op het bericht. De politie neemt de dreiging zeer ernstig en zal vrijdagavond massaal aanwezig zijn aan het stadion en het metrostation Sint-Guido. Het is er al de hele week onrustig nadat zondag supporters van Anderlecht en allochtone jongeren op de vuist gingen. Die laatsten zouden belaagd zijn door skin
heads. (SIJ)

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 20:01   #260
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Dat de locale autochtone bevolking zo onderhand eens moegetergd is door die allochtonen en dat de kruik te water gaat tot ze barst.

Dat is er begrijpelijk.
De lokale autochtone bevolking bleef binnen...

De hooligans en skinheads daarentegen kwamen van zowat overal (met als bedoeling geweld te gebruiken!)...

Laatst gewijzigd door Geert C : 24 mei 2008 om 20:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be