Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2008, 19:17   #441
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Zeg Linda, ga je nog eens antwoorden op mijn vragen?

Of ben je dat niet van plan en kan ik er derhalve van uit gaan dat je raaskalt?
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 19:19   #442
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het is steeds in de slachtofferrol duwen van allochtonen door mensen zoals Emmerechts dat er veel allochtonen op den duur dit beginnen te geloven natuurlijk, naast het gegeven dat er effectief gediscrimineerd wordt en dat er racisme bestaat uiteraard. maar je moet ook durven zeggen dat er een grote verantwoordelijkheid ligt bij degenen die het effectief doen en hun ouders, maar dat is voor sommigen een brug te ver.

het is niet omdat je gediscrimineerd wordt, dat je moet ruiten uitsmijten van winkeliers of op de politie moet beginnen te slaan hé. geweld is zelden goed te praten.
²
Oud 26 mei 2008, 19:34   #443
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Zeg Linda, ga je nog eens antwoorden op mijn vragen?

Of ben je dat niet van plan en kan ik er derhalve van uit gaan dat je raaskalt?
kzal kijk erop antwoorden:
mensen discussies worden gehouden over feiten, het waarom en het waarvoor, en over fictieve dingen die nog staan te gebeuren...
feit 1: Noord-afrikaan probeert zondag anderlecht supporter te bestelen
feit 2: Anderlechtsupporter heeft het door en slaat hem (zoals ik en nog vele andere ook zouden doen) op zijn bek
feit 3: er ontstaat een schermutseling, aangezien Noord-Afrikanen van nature snel op hun paard zitten en nogal graag samenscholen, en supporters natuurlijk ook samen 'werken'.
feit 4: allochtonen zwaar in de midnerheid, wraakzuchtig
feit 5: zonder de aanleiding van de allochtoon was dit alles niet geburt en waren we er nu zelf niet over aan het discusiieren
feit 6: allochtoon roept op op internet om de blanke supporter van anderlecht een lesje te leren en dat bepaald cafe kort en klein te slaan
feit 7: andelrecht supps laten hun niet provoceren/bedreigen en spreken af aan dat cafe
feit 8, zo wordt een duidelijk signaal gegeven aan de noord-afrikanen dat Belgen hun zomaar niet laten bedreigen
feit 9: er dagen 100-den noord-afrikanen op tussen 12-18 waarvan 95% niets met de diefstal schermutseling te maken had....
feit 10: de Noord-afrikanen beginnen met stenen te gooien naar de politie
feit 11: de media legt beelden vast van anderlechtsupps die marokkanen uit een auto sleuren
feit 12: politie kan beide groepn uit elkaar houden...

de moraal van het verhaal:
dit zijn feiten, zo is het gebeurt, en wat leiden we er uit af, 2 dingen:
1 had de allochtoon (hmmm) geen portefeuille proberen stelen hadden we deze discussie gehad
2 had die (andere) allochtoon geen internetoproep geplaatst hadden we deze discussie nooit gehad
3 hadden die anderlechtsupporters er niet geweest, was het Marokkanen vs Politie, ik moet er geen tekenigske maken hoe rechts deze topic er dan had uitgezien zeker, maarnee zover denken die linkse ratten hier wss niet na...
ge moogt juist blijzijn dat ge de anderlechtsupporters hebt, nu kunde de aandacht naar hun verschuiven...

DUS de schuld ligt hier de volle 100% bij de allochtonen( en wss vooral hun laffe ouders)

en ik zou net hetzelfde gehandeld hebben moest het met een gents café gebeurd zijn

Ik sta open voor iedereen, ik ben een BELG in hart en nieren, ik kom enorm goed overeen met verscheidene allochtonen in Gent
maar nooit of te nimmer laat ik mij op zo een manier bedreigen door een buitenlander in mijn eigen land, dat mag nen italiaan zijn, nen nederlander, of nen noord-afrikaan... Met plezier zou ik daarvoor afzakken naar mijn eigen stamcafe... zelf al ist om een signaal te sturen...
en voor de mensen die zeggen: 'laat de politie het maar doen';
dan sturen we enkel en alleen het signaal dat we bang zijn en dat we niets durven doen... En btw als het zoverder gaat zal het komen tussen een machtsstrijd tussen geimmigreerde bevolkingselementen en de rasechte Belg...
en neen ik zal dit allemaal niet aangrijpen om op het Vl B te stemmen, ik ben linkser dan dat het wss lijkt, maar zelf aan mijn linksheid zijn er grenzen en dit was een brug te ver, dat was erover...

Laatst gewijzigd door BladeToke : 26 mei 2008 om 19:36.
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 19:49   #444
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tijdens het afgelopen weekend werd gemeenteraadslid van Ecolo André Drouart publiekelijk ondervraagd over de reden waarom de politie bijna uitsluitend allochtone jongeren had opgepakt tijdens de incidenten. In totaal waren 193 van de 194 arrestanten allochtone jongeren. Voorzitter van de organisatie Mouvement contre le Racisme, l'Antisémitisme et la Xénophobie (MRAX), Radouane Bouhlal, beschuldigde de gemeente Anderlecht van het op een grove manier minimaliseren van het racistische karakter van de incidenten
wacht ze smeten met stenen en waren de uidagers, verneilden uitstalramen en gingen de politie te lijf met dranghekkens...
het enige wat ze de anderlechtsupporters kunen verwijten (buiten die paar stenengooiers) is dat ze gebruik maakten van een een aanval van d epolitie omzelf bij die mannen te geraken en de nodige gevolgen ervan...
doe zo verder politie goed bezig...
Oud 26 mei 2008, 20:15   #445
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Ik heb nog nooit iets gezien wat de aantijgingen die jullie maken naar Hemmerechts toe, zou kunnen bevestigen. Ze is een zeer intelligente vrouw, met veel inlevingsvermogen, en een diepe bekommernis om het welzijn van haar medemensen. Wat kan daar nu slecht aan zijn?
Ik heb nog nooit gezien dat ze geen respect had voor een 'tegenpartij'. Ik zie wel dat mensen hier rancuneus reageren, en zich misprijzend uitlaten over haar.
Ik heb Emmerechts bezig gezien in een debat met Van San en heb daar mijn conclusies uitgetrokken. Daarnaast vind ik haar houding tegenover affiches van een bepaalde partij eerder van puberale, vandalistische drang getuigen en niet van intellect, maar ik heb er alle respect voor dat ze haar rolletje speelt om haar boeken te blijven verkopen.

Ik spreek me niet uit over haar IQ, maar ik denk dat haar houding typisch menselijk, namelijk hypocriet is.

Verder mag ze van mij gerust verder doen zoals ze bezig is. Ze heeft inderdaad een hoog entertainmentgehalte.
Oud 26 mei 2008, 20:19   #446
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Het is voor mij nooit een brug te ver geweest toe te geven dat er maar één soort mensen bestaat, en dat we de problemen met onze menselijkheid gemeenschappelijk hebben. Het is inderdaad niet omdat je gediscrimineerd wordt dat je geweld moet gaan gebruiken. Maar je zal ook moeten toegeven dat het vermogen van mensen om zich te beheersen beperkt is. Als jij teveel onder druk gezet wordt, dan ga jij ook door het lint. Ik ook trouwens, maar ik dacht dat dat al evident was.

Ik heb er geen flauw idee van waarom het vooral jongeren van buiten Anderlecht waren.

Ik denk dat het goed is dat er mensen zoals Emmerechts zijn die nog wat begrip opbrengen voor de mensen die in de zondebokpositie worden gedrukt. Als dat begrip er niet was, dan zou de druk op die mensen nog groter zijn, en zou het risico op gewelduitbarstingen hoger zijn.
Ik ben niet van plan het te laten. Ik ben zo, en aangezien deze samenleving in theorie de waarden van de Verlichting in pacht heeft, ga ik doen alsof dat ook zo is, en als een vrij mens zijn zoals ik ben, en mijn begrip en medeleven voor mensen die de slachtofferrol opgedrongen krijgen volhouden.
ik zal niet veralgemenen,maar uw interpretatie van slachtoffer geeft me wel een bittere smaak in mijn mond.
Wie zijn de slachtoffers van straatgeweld,diefstal,overvallen enz...ik dacht dat dit meestal autochtonen waren,dus geef mij eens een reden waarom die slachtoffers daar niet zouden mogen over klagen.
Zoals ik al stelde veroordeel ik geenszins iedereen,maar als u nu stelt dat gespuis ook op uw medeleven kan rekenen dan discrimineert u de slachtoffers.
Dus ik stel voor dat u uw medeleven niet alleen voorbehoudt voor onze allochtone medemens maar dat u ook eens oog heeft voor de brave mens van hier,die niet meer vraagt om in alle gemoedelijkheid en in alle veiligheid over straat te kunnen lopen.
Kunt u dat niet dan wijst dat de richting aan die uw sympathie uitgaat en niet de richting van de gedupeerden.
Probeer niet recht te spreken van scheef is mevr.Linda
Oud 26 mei 2008, 20:22   #447
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
ik zal niet veralgemenen,maar uw interpretatie van slachtoffer geeft me wel een bittere smaak in mijn mond.
Wie zijn de slachtoffers van straatgeweld,diefstal,overvallen enz...ik dacht dat dit meestal autochtonen waren,dus geef mij eens een reden waarom die slachtoffers daar niet zouden mogen over klagen.
Zoals ik al stelde veroordeel ik geenszins iedereen,maar als u nu stelt dat gespuis ook op uw medeleven kan rekenen dan discrimineert u de slachtoffers.
Dus ik stel voor dat u uw medeleven niet alleen voorbehoudt voor onze allochtone medemens maar dat u ook eens oog heeft voor de brave mens van hier,die niet meer vraagt om in alle gemoedelijkheid en in alle veiligheid over straat te kunnen lopen.
Kunt u dat niet dan wijst dat de richting aan die uw sympathie uitgaat en niet de richting van de gedupeerden.
Probeer niet recht te spreken van scheef is mevr.Linda
Goed gezegd
Oud 26 mei 2008, 21:32   #448
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Zoveel argumenten als jullie willen.
Maar het blijft erbij dat het in de praktijk tamelijk kansloze mensen zijn. Of jullie het beu zijn of niet.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 21:36   #449
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Maar het blijft erbij dat het in de praktijk tamelijk kansloze mensen zijn. Of jullie het beu zijn of niet.
Als ze al kansloos zijn, is dat voor het overgrote dele hun eigen schuld, en wel omdat ze het vertikken om naar school te gaan, omdat ze het vertikken hun kinderen fatsoenlijk op te voeden, omdat ze het vertikken het legale pad te bewandelen, en vooral: omdat ze het vertikken zich te schikken naar onze cultuur, naar onze taal, en naar onze normen en waarden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 21:50   #450
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Als ze al kansloos zijn, is dat voor het overgrote dele hun eigen schuld, en wel omdat ze het vertikken om naar school te gaan, omdat ze het vertikken hun kinderen fatsoenlijk op te voeden, omdat ze het vertikken het legale pad te bewandelen, en vooral: omdat ze het vertikken zich te schikken naar onze cultuur, naar onze taal, en naar onze normen en waarden.
Omda
Jullie het beu zijn dus.
Altijd maar blind staren dat ze in theorie genoeg kansen hebben, altijd maar herhalend negeren. Omdat jullie het beu zijn. Die kleinburgerlijke meningen en visies altijd. Verdienen jullie weldemocratie?
Oud 26 mei 2008, 21:57   #451
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Graag omkleedt men zwakke waarheden met krachtige woorden
Oud 26 mei 2008, 22:02   #452
Bhairav

Standaard

Jullie reacties zijn te vergelijken met Amerikanen discussieren over hun buitenlands beleid. Zijn ze beu dat hun land steeds beschuldigd word van alles, dan mag ineens gans het midden oosten gebombardeerd worden. Dezelfde irrationele mentaliteit.
Oud 26 mei 2008, 22:08   #453
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie reacties zijn te vergelijken met Amerikanen discussieren over hun buitenlands beleid. Zijn ze beu dat hun land steeds beschuldigd word van alles, dan mag ineens gans het midden oosten gebombardeerd worden. Dezelfde irrationele mentaliteit.
Ik heb soms zo ongelooflijk veel zin om mijn job op te geven en ook een parasiet te worden, vooral als ik met het complete gebrek aan respect en dankbaarheid eigen aan bepaalde soorten mensen wordt geconfronteerd.

Maar daar heb ik helaas te veel zelfrespect voor.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 22:11   #454
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Ik heb soms zo ongelooflijk veel zin om mijn job op te geven en ook een parasiet te worden, vooral als ik met het complete gebrek aan respect en dankbaarheid eigen aan bepaalde soorten mensen wordt geconfronteerd.

Maar daar heb ik helaas te veel zelfrespect voor.
Braafjes in het gareel lopen als zelfrespect beschouwen is echt voor sukkels. Maar net als gevorderde dementerenden weten zij (waaronder gij) niet veel beter. Stel dat iedereen zo ineens beter zou weten, dan draait de samenleving niet meer...
Leuk trouwens dat die mentaliteit nog maar eens bevestigd word...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 26 mei 2008 om 22:12.
Oud 26 mei 2008, 22:19   #455
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Braafjes in het gareel lopen als zelfrespect beschouwen is echt voor sukkels. Maar net als gevorderde dementerenden weten zij (waaronder gij) niet veel beter. Stel dat iedereen zo ineens beter zou weten, dan draait de samenleving niet meer...
Leuk trouwens dat die mentaliteit nog maar eens bevestigd word...
Snulleke, ik ga zestien jaar werken, waarvan negen jaar als beroepsmilitair, kleine kinderen bijeen rapen in de bosnische mijnenvelden en dijbenen tellen in massagraven. Sinds ik daar weg ben werk ik vijftien uur per dag en uw gareel en andere stijve bullshit kunnen mij echt geen hol schelen, net als uw nietsnutten-maatschappij. Als ge denkt dat ge de mind van ne ouwe punk kunt snappen, dan komt ge toch nog enige IQ-puntjes te kort. Ik werk om mijn eigen leven te kunnen leiden, ver van onnozelaars met hun onzin-theoriekes en boekenkennis uit de pamflettekes van commercie-hoeren gelijk de spa en consoorten.

Zelfrespect haal ik uit het feit dat ik al meer gedaan heb en gezien heb voor anderen dan dat gij in heel uw leven nog zult doen, en dat ik al meer vergeten ben dan dat gij ooit zult weten. Maar vergelijken met iets gelijk gij is inderdaad niet echt serieus, maar gelukkig zijn er nog andere mensen, die effectief iets voorstellen en tenminste snappen waar ze voor staan.
Gij verschilt geen haar van VB-stemmende marginalen, boy. Dat is al wat hier bevestigd is.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 22:31   #456
Bhairav

Standaard

Zelfrespect haal ik uit het niet opknappen van andermans vuile werkjes.
Oud 26 mei 2008, 22:32   #457
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Snulleke, ik ga zestien jaar werken, waarvan negen jaar als beroepsmilitair, kleine kinderen bijeen rapen in de bosnische mijnenvelden en dijbenen tellen in massagraven. Sinds ik daar weg ben werk ik vijftien uur per dag en uw gareel en andere stijve bullshit kunnen mij echt geen hol schelen, net als uw nietsnutten-maatschappij. Als ge denkt dat ge de mind van ne ouwe punk kunt snappen, dan komt ge toch nog enige IQ-puntjes te kort. Ik werk om mijn eigen leven te kunnen leiden, ver van onnozelaars met hun onzin-theoriekes en boekenkennis uit de pamflettekes van commercie-hoeren gelijk de spa en consoorten.

Zelfrespect haal ik uit het feit dat ik al meer gedaan heb en gezien heb voor anderen dan dat gij in heel uw leven nog zult doen, en dat ik al meer vergeten ben dan dat gij ooit zult weten. Maar vergelijken met iets gelijk gij is inderdaad niet echt serieus, maar gelukkig zijn er nog andere mensen, die effectief iets voorstellen en tenminste snappen waar ze voor staan.
Gij verschilt geen haar van VB-stemmende marginalen, boy. Dat is al wat hier bevestigd is.
Goede en indrukwekkende posting moet ik zeggen. Bravo.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 22:33   #458
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfrespect haal ik uit het niet opknappen van andermans vuile werkjes.
Ja, daar had U even niet goed van terug hé? Al Uw ingestudeerde puberantwoordjes schoten even te kort om op zo'n volwassen bijdrage te reageren hé? Triestig.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 22:35   #459
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Gratz
Oud 26 mei 2008, 22:36   #460
Bhairav

Standaard

Niet van terug? Sorry maakte echt geen indruk op mij.
Wat vuiligheid gaan meemaken om dan wat over te stoeffen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be