![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#4201 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Geen enkele christen zal de bijbel letterlijk nemen zoals jij dat denkt. Je moet de bijbel nemen zoals hij geschreven is, zoals de auteurs het hebben bedoeld. Als Jezus een parabel vertelt dan is het nogal duidelijk dat het om een verhaaltje gaat waarmee hij iets wil duidelijk maken. Het is waar dat hij dat vertelt heeft, maar dat verhaaltje is niet echt gebeurd ... . Of als Jezus wordt vergeleken met het woord of met een lam of iets dergelijks dan is het ook duidelijk dat dit beeldspraak is. Daarentegen is de bijbel in de eerste plaats een historisch boek. Zeker het OT is grotendeels historisch. Daarnaast staat de bijbel ook vol van profeties (voorspellingen) die tot nu toe allemaal correct zijn gebleken. En dan heb je ook nog de doctrines van de bijbel en de wetten en regels. De bijbel is daarnaast ook een heel erg geintegreerd boek. |
|
|
|
|
|
|
#4202 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#4203 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Je mag natuurlijk wel op basis van de bijbel naar bewijzen zoeken om de betrouwbaarheid van de bijbel aan te tonen zoals bijv archeologie die al heel veel heeft gevonden ivm de bijbel of echte wetenschap of de natuur of de ruimte. |
|
|
|
|
|
|
#4204 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Die zijn altijd zo lekker vaag, cryptisch en tjokvol symboliek, dat het eigenlijk op honderden zaken kan slaan. |
|
|
|
|
|
|
#4205 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik hoef niet aan te tonen dat mijn verklaring correct is "beyond any reasonable doubt" , maar ik moet gewoon aantonen dat mijn verklaring voor deze zogenaamde tegenstrijdigheden mogelijk is en dat is wat ik heb gedaan en dat kan voor alle zogenaamde tegenstellingen in de bijbel. Er is overal een logische verklaring voor . Ik zie ook zoals ik al dacht dat je idd zelf niks hebt opgezocht en gewoon van 1 of andere site deze dingen hebt geplukt. Ik ben blij dat je dat ook gewoon toegeeft. Dat is jammer genioeg wel het probleem van de meeste sceptici .... iets wat ook anderen in oa de NWO thread al hebben aangehaald dat deze sceptici vaak niet zelf de moeite doen om het ook eens van de andere kant te bekijken en eens te gaan onderzoeken of wat die anderen zeggen misschien toch correct zou kunnen zijn. Deze vraag ivm dag 1 wordt nogal vaak gesteld. Hij heeft op dag 1 het electromagnetisch spectrum geschapen. Hij heeft het universum ge-energetiseerd of anders gezegd hij heeft energie aan het universum toegevoegd. Het spectrum is niks anders dan alle stralen en dergelijke waarvan zichtbaar licht maar een klein deel is. Dus er was wel degelijk al licht op dag 1. Er was alleen nog geen lichtbron geschapen (zon, maan en sterren) Wat dit wel suggereert is dat ook zonder zon en sterren er licht kan zijn in dit universum ... . De zon en de maan zijn dan idd op dag 4 geschapen. En ja idd de rotatie voroorzaakt dag en nacht. Je moet er ook rekening mee houden dat de hele 6 daagse schepping van bovennatuurlijke oorsprong was en over dat licht van dag 1 wordt er jammer genoeg maar heel weinig info gegeven in de bijbel. Het was niet de bedoeling van God om daar al te veel belang aan te hecten denk ik anders had hij er veel meer info over gegeven. |
|
|
|
|
|
|
#4206 | ||||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Maar niet alleen de apostelen ook vele anderen zijn de eerste 3 eeuwen gestorven voor dit geloof en ook zei moeten toch wel overtuigd geweest zijn dat dit geloof correct was. Als ze toen zeiden we gaan de duimschroeven even aandraaien dan was dat geen uitdrukking .... martelen in die tijd ging vrij ver en ze hoefden zich niet aan regels te houden. Om even een paar vbs te geven : James werd van de tempel gegooid in Jerusalem en Paulus werd gestenigd en later onthoofd .... . Ook nog even een algemene opmerking ivm de bijbel ... er wordt nergens succes, rijkdom of wat dan ook beloofd door Jezus hier op aarde. Hij waarschuwt er zelfs voor dat we ten alle tijde moeten bereid zijn om te lijden voor ons geloof ...... ja dat klinkt zo leuk he ? Ik zou onmiddellijk in zoiets willen geloven .... al die leuke beloften zeg ! Denk daar maar eens goed over na voor je zulke onzin schrijft. En nog iets. Had het een blind geloof geweest dan hadden ze mij nooit overtuigd en dat meen ik ! Ik was vroeger ook een evolutionist net zoals velen hier nog steeds zijn en ik heb er geen seconde spijt van dat ik die onzin heb verworpen en me heb bekeerd tot het enige ware geloof. Telkens ik de bijbel lees en bestudeer wordt mijn geloof erdoor versterkt. Citaat:
Citaat:
Dat sommigen zich bekeren initieel omdat ze niet naar de hel willen ..... dat kan wel kloppen, maar daarna verandert dat al snel als men meer en beter begrijpt waarover de bijbel gaat. Citaat:
En hoe kan je dan wel weten of je gedachten juist zijn ? Misschien zit er wel een fout in uw gedachtenproces ... of zit er ergens een chemisch element verkeerd. Ik vrees dat als dit waar zou zijn je je eigen gedachten niet eens kan vertrouwen. Trouwens als dit klopt waarom zijn we dan bang als we in een donkere kelder gaan en gaan onze haren rechtop staan ? Er is geen enkele reden daarvoor tenzij er iets meer is dan wat we kunnen zien nl God. En nogmaals het katholicisme staat ver van de bijbel op dit moment. Het instituut katholieke kerk is niet in het woord en er is vanalles en nog wat mis hiermee. |
||||
|
|
|
|
|
#4207 |
|
Parlementslid
|
Het hoogste punt van de grand-canyon is hoger dan waar de rivier de canyon binnenkomt. Dat is sowieso een probleem lijkt me als je iets over miljoenen jaren wil laten eroderen. Het is dus onmogelijk dat die rivier verantwoordelijk is voor de canyon daar.
|
|
|
|
|
|
#4208 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Hierbij zelfs een opmerking ... Weet je dat vogels en bepaalde (wal)vissen en misschien ook wel andere dieren gebruik maken van het magnetisch veld ? Dus bij een omkering zou je nogal een slachting hebben ..... alles zou uitsterven en dan is het afgelopen met jouw evolutie lol. Daarbij zo een magnetische omkering zou wellicht natuurrampen en dergelijk veroorzaken die alles op aarde uitroeien. Er is geen enkel bewijs voor zo een omkering en jij moet met bewijzen komen van zo een omkering en liefst ook met een mechanisme wat dit veroorzaakt en dergelijke. Mijn stelling is gewoon dat wat we waarnemen correct is en dat is dat het magnetisch veld verzwakt. Vorige eeuw is het veld met 15% afgenomen. Ik vraag me trouwens af of dit ook niet de reden is dat er meer en grotere groepen walvissen aanspoelen omdat ze de weg kwijt zijn omdat ze het magnetisch veld niet meer kunnen "voelen". Echter als wat we waarnemen gewoon juist is en dat is zo dan is dit een heel krachtig bewijs voor de bijbel en creatie. Want deze waarnemingen tonen aan dat de aarde nooit ouder dan 25 000 jaar kan zijn. |
|
|
|
|
|
|
#4209 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#4210 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wij mogen ook een verklaring hebben he.
|
|
|
|
#4211 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Dus dit lijkt me geen probleem te zijn. Daarnaast was het water al een paar maanden weggetrokken vooraleer Noah en zijn familie en de dieren uit de ark kwamen. Dus er stonden al planten en bomen en dergelijke. Plantenzaden overleven makkelijk een jaar of zelfs langer. En zoveel dieren zaten er niet op de ark. Er zaten misschien maximum en ik zal wat overdrijven in uw voordeel zowat 50 000 dieren op de ark en die hadden de gehele wereld om aan voedsel te komen ... ik denk dat dit wel mogelijk is. Je moet ook niet vergeten dat de meeste dieren vrij klein zijn en maar een beperkt aantal soorten veel eten nodig hebben. En er waren natuurlijk nog steeds vissen, insekten en amfibieën om te eten. Dus ik denk dat voedsel geen probleem was. Het is ook niet uit te sluiten dat er nog karkassen van dode dieren te vinden waren hier en daar ... . |
|
|
|
|
|
|
#4212 |
|
Parlementslid
|
Een veel gestelde vraag.
Wat veel mensen niet weten is dat de oceanen en zeeën verzilten. Maw het zoutgehalte stijgt jaar na jaar. Dit wil zeggen dat er vroeger minder zout in de zee/oceaan aanwezig was. Ten tijde van Noah was het grootste deel wellicht zoetwater en was er dus geen probleem. Men heeft trouwens al testen gedaan met zout en zoetwatervissen om die terug gewoon te laten worden aan het andere (dus zoet aan zout en omgekeerd) en dit gaat verrassend snel ! In minder dan 10 jaar lukt het zeker. |
|
|
|
|
|
#4213 |
|
Parlementslid
|
Zoals gewoonlijk zie ik dat ze vooral goed zijn in de persoonlijke aanval ... .
|
|
|
|
|
|
#4214 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
De bijbel zegt dat we een (fysiek) lichaam hebben en daarnaast ook nog een ziel en een geest. Dat is trouwens wat de bijbel bedoelt als er staat dat we naar de beeltenis van God zijn gemaakt nl dat net zoals hij ook wij uit 3 delen bestaan. |
|
|
|
|
|
|
#4215 |
|
Parlementslid
|
Wat we wel weten is dat planten met elkaar kunnen communiceren. De accasia boom is daar een goed voorbeeld van.
|
|
|
|
|
|
#4216 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#4217 | |
|
|
Citaat:
En hoe ga je die 2.230.000 dieren in een bootje van 165 meter lang, 27,5 meter breed en 16,5 meter hoog verklaren ? Dan zwijg ik nog over hun voedsel.
|
|
|
|
|
#4218 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4219 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4220 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En als sommige boeken honderden jaren naar de gebeurtenis geschreven wordt, is het wel héél gemakkelijk. Ik kan ook een boek schrijven met "wanneer Bush, zoon van God, aan de macht is zullen 2 witte vogels in 2 ivoren torens vliegen". Voila, correcte profetie want in 2001 was er de WTC aanval. Bush is zoon van God!
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 27 mei 2008 om 20:19. |
|
|
|
|