Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2008, 19:06   #241
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SkaterGirl Bekijk bericht
*knip*
Dat is er wel over, hé Skatergirl. Joodse filmmakers hebben absoluut niets te maken met het imago van Hitler. Het zijn vooral al diegenen die voor een stuk mee verantwoordelijk waren voor de misdaden van Hitler, en vooral zij die Hitler tot zijn misdaden hadden gedreven die achteraf zich zo ver mogelijk hebben gedistantieerd van hem, en de beste manier omdat te doen is natuurlijk de demonisatie.

Het is niet mij intentie van de fouten goed te praten die de Israëlische regering, en het Israëlische leger vandaag maakt, maar hun propaganda helemaal op hun eigen verantwoordelijkheid schuiven is ook niet eerlijk. Het is wel zo dat dit discours het enige is wat hen de aandacht oplevert om te overleven. Ik zou graag hebben dat ze hun discours zouden veranderen, maar we hebben daar te doen met mensen die allemaal meerdere, vaak tientallen familieleden zijn verloren. Die stel je niet gemakkelijk gerust. Er is daar een belangrijks stuk vertrouwen weggeslagen, er is nooit ruimte geweest voor heling, dat is niet op één, twee drie hersteld.

Onder het beleid van Hitler hadden niet-Joden het goed, en niet alles wat er verwezenlijkt werd, werd ten koste van de Joden, en van de rest van de Europese 'untermenschen' (zoals wij) gerealiseerd.

Wat ik duidelijk wil maken is dat de overdemonisering van Hitler misbruikt wordt door mensen die boter op hun hoofd hebben, om hun eigen verantwoordelijkheid te ontkennen.

Laatst gewijzigd door Diatonos : 27 mei 2008 om 21:28.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 19:10   #242
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Inderdaad, mijn ticket ligt al gereed.
Jullie zijn echt wel heel grapppig, niet te doen.
Een enkel ticket uiteraard.
Oud 27 mei 2008, 19:38   #243
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Geen moeilijke keuze!
Als ik kijk naar het volk dat hier en elders claimt naar de hemel te zullen gaan, dan verkies ik duidelijk en definitief de hel.

Geen schijn van twijfel.
Laat maar komen.
De hel is een plaats van eeuwige pijn en miserie dag en nacht voor eeuwig en eeuwig en daar wil jij naartoe ? Het is een plaats met eeuwig vuur maar je lichaam zal niet verteren, je zal wel de pijn voelen constant en altijd dorst hebben en er is geen drinken .. . Je zal er eeuwig alleen zijn zonder God en het enige wat je zal horen is het geschreeuw van pijn van de anderen in de hel. Het is een donkere plaats enzo ... . Je zal er geen grapjes meer maken en je zal altijd terugdenken aan oa dit forum waar bepaalde mensen je hebben proberen overtuigen om je te bekeren en je zal denken "had ik maar geluisterd naar hen".

Je bent daar geen "gast" of "toerist" maar je zal daar verblijven voor eeuwig en eeuwig als gevangene net zoals satan en zijn vriendjes.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 19:40   #244
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Inderdaad, mijn ticket ligt al gereed.
Jullie zijn echt wel heel grapppig, niet te doen.

Mja ik wil hier niet moeilijk doen,maar heb je Jezus als de Messias geaccepteerd en dat hij je zonden heeft overgenomen en heb je berouw getoond voor je zonden ?
Oud 27 mei 2008, 19:44   #245
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Dus jij bent er ook zo één die gelooft in een kwade God? De God die jij beschrijft lijkt mij de grootste Satan die er bestaat

Nee hoor, God is een "goede" God, een God van liefde, genade en gratie. Maar je moet het wel willen aannemen natuurlijk.

Het is zoals die blondine die aan God vroeg om de lotto te winnen en toen ze na een tijdje nog steeds niet gewonnen had vroeg ze aan God hoe dat kwam en hij zei "je moet natuurlijk wel een ticketje kopen" ... .

God wil niet dat er ook maar 1 iemand naar de hel gaat ,maar het is uiteindelijk onze keuze en als wij zijn aanbod niet willen accepteren dan is dat onze keuze. Zijn aanbod is nochtans heel erg genereus. Hij biedt ons eeuwig leven aan met hem en het is gratis, we moeten alleen eerst even contact opnemen met Jezus ...... . Maar als we dat niet doen of we willen het niet doen tja dan zegt God ok geen probleem ik ga u niet dwingen om bij mij te komen, maar dan heb ik geen andere keuze dan u naar de hel te sturen.
Oud 27 mei 2008, 19:54   #246
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Dus je kan niet vrijzinnig (omdat ik veronderstel dat jij dat woord niet kent zal ik het uitleggen: vrijzinnig = niet dogmatisch denken, je eigen godsdienst beleven maar tolerant zijn ten opzichte van andersdenkenden) en christen tesamen zijn? Ik dacht dat christus juist verdraagzaamheid predikte?

Ik vrees dat we als christen onze job niet doen als we de mensen niet vertellen over de waarheid en over wat er gaat gebeuren nadat ze sterven. Maar het is niet aan mij om u te dwingen om zich te bekeren. Als christen moet ik wel het woord van God verspreiden. Maar uiteindelijk is het uw keuze.
Uit liefde voor onze naasten moeten we hen erop wijzen dat ze verkeerd bezig zijn. De hel is te vreselijk en te eeuwig om ook maar 1 persoon in de waan te laten dat die plaats of niet bestaat of dat je sowieso wel naar de hemel gaat.

Dus nee vrijzinnigheid brengt je niet naar de hemel. Je kan niet je eigen godsdienst kiezen en sowieso verwachten dat je naar de hemel gaat. God heeft ons een boek gegeven nl de bijbel en daar staat in hoe je naar de hemel kan en daar staan ook zijn regels en wetten in wat mag en wat niet mag. Ter info al zijn regels en wetten zijn voor onze bestwil gemaakt en niet om ons te pesten.

Ik weet dat men tegenwoordig het steeds over "tolerantie" en "verdraagzaamheid" heeft maar dan moet u me maar eerst eens uitleggen wat u daarmee exact bedoelt. Dit zijn jammer genoeg dubieuze begrippen en veelal blijkt al snel dat deze mensen die er de mond vol van hebben helemaal niet tolerant of verdraagzaam zijn.

Het doel van christus was om het contact met God te herstellen en om God kenbaar te maken aan ons.
Oud 27 mei 2008, 19:56   #247
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flame Bekijk bericht
Tuurlijk bestaat de hel niet, want dan

- zou 'de duivel', een persoon die afgeleid is van de paganistische god, veel te veel werk hebben in zijn eentje
- is de hel wel extreem overbevolkt momenteel
Satan staat er niet alleen voor, hij heeft hulp van alle andere gevallen engelen. En dat zijn er heel erg veel.
Dat er veel mensen in de hel zitten .... ik hoop van niet, maar ik vrees er ook voor en er gaan er nog veel bijkomen als er niks verandert.
Oud 27 mei 2008, 19:58   #248
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
De hel is een plaats van eeuwige pijn en miserie dag en nacht voor eeuwig en eeuwig en daar wil jij naartoe ? Het is een plaats met eeuwig vuur maar je lichaam zal niet verteren, je zal wel de pijn voelen constant en altijd dorst hebben en er is geen drinken .. . Je zal er eeuwig alleen zijn zonder God en het enige wat je zal horen is het geschreeuw van pijn van de anderen in de hel. Het is een donkere plaats enzo ... . Je zal er geen grapjes meer maken en je zal altijd terugdenken aan oa dit forum waar bepaalde mensen je hebben proberen overtuigen om je te bekeren en je zal denken "had ik maar geluisterd naar hen".

Je bent daar geen "gast" of "toerist" maar je zal daar verblijven voor eeuwig en eeuwig als gevangene net zoals satan en zijn vriendjes.

Citaat:
Nee hoor, God is een "goede" God, een God van liefde, genade en gratie. Maar je moet het wel willen aannemen natuurlijk.

Het is zoals die blondine die aan God vroeg om de lotto te winnen en toen ze na een tijdje nog steeds niet gewonnen had vroeg ze aan God hoe dat kwam en hij zei "je moet natuurlijk wel een ticketje kopen" ... .

God wil niet dat er ook maar 1 iemand naar de hel gaat ,maar het is uiteindelijk onze keuze en als wij zijn aanbod niet willen accepteren dan is dat onze keuze. Zijn aanbod is nochtans heel erg genereus. Hij biedt ons eeuwig leven aan met hem en het is gratis, we moeten alleen eerst even contact opnemen met Jezus ...... . Maar als we dat niet doen of we willen het niet doen tja dan zegt God ok geen probleem ik ga u niet dwingen om bij mij te komen, maar dan heb ik geen andere keuze dan u naar de hel te sturen.

Bullshit. Iemand tot in de eeuwigheid martelen omdat die weigert zijn reet te kussen heeft weinig met "liefde, genade en gratie" te maken. De mens in een echte rechtstaat staat moreel stukken hoger dan dat fictieve monster jij vereert. De mens kan iemand na zijn misdaad nog vergeven, jou god niet

Laatst gewijzigd door Wautd : 27 mei 2008 om 19:59.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 20:03   #249
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hel is een plaats van eeuwige pijn en miserie dag en nacht voor eeuwig en eeuwig en daar wil jij naartoe ? Het is een plaats met eeuwig vuur maar je lichaam zal niet verteren, je zal wel de pijn voelen constant en altijd dorst hebben en er is geen drinken .. . Je zal er eeuwig alleen zijn zonder God en het enige wat je zal horen is het geschreeuw van pijn van de anderen in de hel. Het is een donkere plaats enzo ... .
"...But He loves you.
He loves you, and He needs money! He always needs money! He's all-powerful, all-perfect, all-knowing, and all-wise, somehow just can't handle money! Religion takes in billions of dollars, they pay no taxes, and they always need a little more. Now, you talk about a good bullshit story. Holy Shit!"

George Carlin
Oud 27 mei 2008, 20:05   #250
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Amaai, amaai, daarvan breekt mijn knobbel!

Ik weet zelf niet of ik mij 'Christen' moet noemen op dit ogenblik. Ik ben katholiek opgevoed, en vertrouwd met de drie denkkaders, maar er zijn extremistische, fundamentalistische katholieken die mij graag in de ban van de kerk willen laten slaan omdat ik de fundamentalistische interpretaties niet volg, en er nogal een liberale kijk op godsdienst op na houdt.

Ik begrijp wel wat de onderliggende betekenis is van die stelling die zegt dat de weg naar de hemel via Jezus verloopt. Voor wat de diepere betekenis betreft wil dat zeggen dat alle mensen, ongeacht of ze gedoopt zijn, en ongeacht welk geloof ze hebben de hemel bereiken 'via Jezus', ook zonder dat ze van Jezus ooit gehoord hebben. Er is eigenlijk geen enkele grond om op basis van deze stelling de Joden van de hemel uit te sluiten. Dat is echter wel eeuwenlang gebeurd. Omdat deze foute interpretatie zolang een centrale stelling is geweest binnen het Christendom, lijkt het mij beter om die stelling maar ineens op te doeken, en te vervangen door een formulering die voor brede lagen van de bevolking bevattelijk is.

Je zegt hier een aantal dingen die niet kloppen of die men je heeft proberen wijs maken en die niet kloppen.

Er is een verschil tussen katholiek en christen. Ik ben een christen en geen katholiek.
Wat bedoel je precies met "denkkaders" ?

Tja ik weet niet wat je bedoelt met fundamentalistische katholieken dus kan daar weinig over zeggen.

Je moet idd niet gedoopt zijn om naar de hemel te gaan. Het doopsel is enkel symbolisch maar heeft verder geen waarde. Dit is jammer genoeg 1 van de fouten binnen het katholieke geloof samen met een reeks andere dingen zoals het celibaat, de onfeilbaarheid van de paus, de maria verering en dergelijke .. .

Waarom men joden wil uitsluiten van de hemel snap ik ook niet goed ... . Dat is onbijbels ! Iedereen die Jezus accepteert als de Messias en die oprecht berouw toont voor zijn zonden gaat naar de hemel. Maar normaal gezien zou er wel wat moeten veranderen aan uw leven nadat je dit hebt gedaan anders moet je je bekering in vraag durven stellen. Maar er zijn vandaag messiaanse joden en ik denk dat deze wel degelijk naar de hemel gaan. Natuurlijk uiteindelijk is het iets tussen u en God en enkel God kent uw hart en weet wat je echt denkt. Het is niet omdat je naar een kerk gaat en dergelijke dat je naar de hemel gaat.

Er is geen enkele reden om de stelling dat Jezus de enige weg is te vervangen door iets anders. Dan zou je nl onbijbels bezig zijn. Wat ik er wel wil aan toevoegen is dat als iemand u een doctrine in de naam van het christendom wil opdringen dat je best eerst eens vraagt waar dat ergens in de bijbel staat en dat je ook zelf de bijbel leest en bestudeert. Want als ik sommige katholieken bezig hoor dan vraag ik me af of ze wel ooit de bijbel hebben gelezen (een echte bijbel ).
Oud 27 mei 2008, 20:11   #251
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
"...But He loves you.
He loves you, and He needs money! He always needs money! He's all-powerful, all-perfect, all-knowing, and all-wise, somehow just can't handle money! Religion takes in billions of dollars, they pay no taxes, and they always need a little more. Now, you talk about a good bullshit story. Holy Shit!"

George Carlin
God heeft geen geld nodig ...... hij heeft al het geld al en is trouwens eigenaard van alles en iedereen en van het universum. Alles wat we hebben is geleend van hem en hebben we in bruikleen.

Maar een kerk heeft natuurlijk wel onkosten en een goede kerk doet aan missiewerk en dergelijke en die projecten zijn niet gratis. Dus ja geld geven aan een kerk als je het kan veroorloven als christen zou je moeten doen. Maar geef het aan een kerk die in het woord is !
Oud 27 mei 2008, 20:14   #252
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Bullshit. Iemand tot in de eeuwigheid martelen omdat die weigert zijn reet te kussen heeft weinig met "liefde, genade en gratie" te maken. De mens in een echte rechtstaat staat moreel stukken hoger dan dat fictieve monster jij vereert. De mens kan iemand na zijn misdaad nog vergeven, jou god niet
God vergeeft al onze zonden als we dat willen ... lees maar eens goed wat ik daar zei in dat bericht dat je citeerde. Maar je moet het natuurlijk wel willen ... .

Trouwens hier op aarde krijgen misdadigers ook levenslang en in sommige landen zelfs de doodstraf niet vanwege al hun "goede" daden maar vanwege hun slechte daad/daden. Zo is het ook met God alleen is levenslang bij hem voor eeuwig en eeuwig.
Oud 27 mei 2008, 20:27   #253
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Waarom doet die god zo moeilijk om te verwachten dat mensen nu keuzen maken voor door hem ingestelde gevolgen na de dood. Waarom niet mensen laten voelen van die door hem gemaakte hel en de mogelijkheid bieden om dan een keus te maken. Mensen zijn hardleers en willen eerst zelf ondervinden wat iets is. Dat snapt hij beter dan enig mens.

"Wow! Dit vagevuur is wel erg heet! Doe mij dan de verkoeling van de hemel maar."

En als hij in de hemel in zijn nabijheid enkel zuivere en heilige exemplaren van het menselijk ras tolereert, is een goede motivatie voor zijn aardse volgelingen om zo zuiver en heilig mogelijk het hiernamaals te betreden. En voor de rest een plaatsje tweede rij, maar dat hij geen andere keus zou hebben dan de rest in de arena zelf te plaatsen is een misvatting van zijn goedheid en almacht.

Hoe kan je trouwens in zijn nabijheid zijn als hij overal aanwezig is? Of doet hij in de hemel gewoon net of hij plaatsgebonden is en af- en aanwezig kan zijn.

Laatst gewijzigd door okke : 27 mei 2008 om 20:28.
okke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 20:30   #254
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zozo mijn beste, jij spreekt hier nét of je er zelf al geweest bent om de situatie in ogenschouw te nemen....
Of heb je het alléén maar van horen zeggen...
Toch ontroerend hoe het gelovige heir zo bekommerd is om ons goddelozen,en hoe ze stééds maar weer met die praatjes afkomen om de mensen bang te maken ,en dit in de hoop dat er ééntje zich van de schrik gaat bekeren....
Geloof je maar mooi voort in de hel en zijn duivels,en blijf gerust de gelovige thomas verder uithangen...
Maar wees niet al te verbaasd als blijkt dat er na dit leven hélemaal niets op je ligt te wachten,dan heb je ,je hele leven in een luchtkasteel geloofd..
Gelukkig voor jou dat de dood ook een einde aan het bewustzijn maakt,zodat je dit alvast niet meer zal beseffen dat je gerold bent door een stelletje geloofsfanaten...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 20:34   #255
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens hier op aarde krijgen misdadigers ook levenslang en in sommige landen zelfs de doodstraf niet vanwege al hun "goede" daden maar vanwege hun slechte daad/daden. Zo is het ook met God alleen is levenslang bij hem voor eeuwig en eeuwig.
Dus uw god is een sadist in plaats van "liefde, genade en gratie". Iemand die voor de liefde staat, martelt niet. Iemand die genade en gratie zou verlenen gaat niet iemand straffen tot in de eeuwigheid.

De mens is tenminste rechtvaardiger; zwaardere straffen voor zwaardere misdrijven.
Uw god straft iemand als Gandhi (een vredevol persoon met ander geloof) even erg als Mao (een massamoordenaar met een ander geloof), terwijl een massamoordenaar die toevallig christen is automatisch naar de hemel gaat
Oud 27 mei 2008, 20:39   #256
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
God heeft geen geld nodig ...... hij heeft al het geld al en is trouwens eigenaard van alles en iedereen en van het universum. Alles wat we hebben is geleend van hem en hebben we in bruikleen.

Maar een kerk heeft natuurlijk wel onkosten en een goede kerk doet aan missiewerk en dergelijke en die projecten zijn niet gratis. Dus ja geld geven aan een kerk als je het kan veroorloven als christen zou je moeten doen. Maar geef het aan een kerk die in het woord is !
Zodat ze die miljarden schadevergoedingen kunnen betalen voor al die seksueel misbruikte kinderen zeker ?
Oud 27 mei 2008, 20:41   #257
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:

Zo te zien, als ik die gasten hier bezig zie, dan is die voorstelling niet overbodig. Maar of het ooit geholpen heeft ... Ik heb niet de indruk. Maar ik ben blij dat ik er zelf geen affaires mee heb. En je kan het lelijk vinden, maar er zijn mensen waar ik geen hand meer aan kan reiken. 't haalt toch niets uit.
Oud 27 mei 2008, 20:44   #258
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus uw god is een sadist in plaats van "liefde, genade en gratie". Iemand die voor de liefde staat, martelt niet. Iemand die genade en gratie zou verlenen gaat niet iemand straffen tot in de eeuwigheid.
...

Daar zijn Genghis Kahn, Atilla the Hun, Adolf Hitler, Stalin en Mao Zedong tesamen kleine pier tegen.
Oud 27 mei 2008, 21:02   #259
Linda
Banneling

Standaard

Voil�* sè, we kunnen binnen de groep van mensen die wel iets zien in godsdienst ook van mening verschillen.

Citaat:
Je moet idd niet gedoopt zijn om naar de hemel te gaan. Het doopsel is enkel symbolisch maar heeft verder geen waarde. Dit is jammer genoeg 1 van de fouten binnen het katholieke geloof samen met een reeks andere dingen zoals het celibaat, de onfeilbaarheid van de paus, de maria verering en dergelijke .. .
Hiermee akkoord. De opportuniteit van de hemel heeft niets met het doopsel te maken. Het is niet aan de kerk om toegangsbewijzen voor de hemel uit te delen. Op die manier wordt het een instrument om mensen te manipuleren, en daar dienen die begrippen niet voor.

Citaat:
Waarom men joden wil uitsluiten van de hemel snap ik ook niet goed ... . Dat is onbijbels ! Iedereen die Jezus accepteert als de Messias en die oprecht berouw toont voor zijn zonden gaat naar de hemel.
Goed, maar zonder Jezus te kennen, of zonder Jezus te aanvaarden is dat ook mogelijk. Er zijn zelfs atheïsten die 'in de hemel komen'. Maar je hebt meer kans met een godsdienst. Het is als naar een bepaalde plek (hemel) rijden met een landkaart (heilig boek) of erzonder. Veel atheïsten pakken wel de landkaart = bijbel, maar dan om de weg naar het doel = hemel te verketteren, en een andere weg te nemen. Zo duurt het natuurlijk een stuk langer eer je je doel bereikt.

Citaat:
Maar normaal gezien zou er wel wat moeten veranderen aan uw leven nadat je dit hebt gedaan anders moet je je bekering in vraag durven stellen.
Inderdaad, comedie spelen, en jezelf bedotten, helpt niet. Als je het niet oprecht meent, dan mag je het vergeten.

Citaat:
Maar er zijn vandaag messiaanse joden en ik denk dat deze wel degelijk naar de hemel gaan.
Je hebt er dus niets van begrepen. Ik vraag mij af of de paus zelf het nog wel weet. Maak je vooral niet druk, Joden komen misschien wel gemakkelijker in de hemel dan christenen. Als ik zie hoeveel obstakels er in het christendom geslopen zijn door de eeuwen heen, dan ...
Anderzijds, als ik de commentaren lees die Joden onder de artikels op de websites van hun kranten schrijven, dan ziet het er voor hen niet veel beter uit dan voor het publiek op dit forum. Er zijn er een pak op de dool, maar de factor Jezus speelt daarin geen rol.

Citaat:
Natuurlijk uiteindelijk is het iets tussen u en God en enkel God kent uw hart en weet wat je echt denkt. Het is niet omdat je naar een kerk gaat en dergelijke dat je naar de hemel gaat.
Voil�*, dat heb je wel goed begrepen.

Citaat:
Er is geen enkele reden om de stelling dat Jezus de enige weg is te vervangen door iets anders.
Ha neen! En de holocaust dan, of al die Joden die voorheen al op de brandstapel zijn terechtgesteld. Ik ga het rijtje misdaden dat het christendom op zijn palmares staan heeft niet opnoemen, want dan wordt je ziek.

Ik zal dat eens rap corrigeren zie. Voor de weg naar de hemel zijn �*lle religies uitstekende roadmaps, en het christendom jammer genoeg die met de meeste valkuilen.
Ik heb ze ontrafeld, maar ik ga nu eens niet meer verklappen wat ik gevonden heb. Zoek het maar zelf.

Citaat:
Dan zou je nl onbijbels bezig zijn.
Het is het evangelie wat dat beweert. Als toch niemand begrijpt wat daarmee bedoelt wordt, dan kan die passage beter geschrapt worden, vind ik. Er is daar meer kwaad mee geschied dan goed.

Citaat:
Wat ik er wel wil aan toevoegen is dat als iemand u een doctrine in de naam van het christendom wil opdringen dat je best eerst eens vraagt waar dat ergens in de bijbel staat en dat je ook zelf de bijbel leest en bestudeert. Want als ik sommige katholieken bezig hoor dan vraag ik me af of ze wel ooit de bijbel hebben gelezen (een echte bijbel ).
Da's ook waar. Maar het is niet omdat mensen de letters kunnen ontcijferen, en woorden kunnen samenstellen dat ze ook begrijpen wat de inhoudelijke boodschap van die teksten is.
Oud 27 mei 2008, 21:03   #260
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:

De mens is tenminste rechtvaardiger; zwaardere straffen voor zwaardere misdrijven.
Uw god straft iemand als Gandhi (een vredevol persoon met ander geloof) even erg als Mao (een massamoordenaar met een ander geloof), terwijl een massamoordenaar die toevallig christen is automatisch naar de hemel gaat
God is geen mens, en dan ook niet als mens te begrijpen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be