![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat na een uiteenvallen van België/Belgique? | |||
Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
14 | 14,43% |
Vlaanderen en Wallonië zelfstandig |
![]() ![]() ![]() |
37 | 38,14% |
Vlaanderen bij Nederland, Wallonië zelfstandig |
![]() ![]() ![]() |
10 | 10,31% |
Vlaanderen zelfstandig, Wallonië bij Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
16 | 16,49% |
Vlaanderen en Wallonië bij Nederland |
![]() ![]() ![]() |
10 | 10,31% |
Vlaanderen en Wallonië bij Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
10 | 10,31% |
Aantal stemmers: 97. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok.
![]() |
#143 |
Minister
|
![]() Hoe kan een wijs iemand nu toch Hollanders haten. Het zijn van die lieve mensen....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Hollandertjes, wat denken jullie wel? "Haha, straks komt een rijk en welvarend gebied, Vlaanderen dan nog vrij, wij zullen dan daar maar es lekker van profiteren, uitzuigen, etc...........?"
![]() Neenee, tzal niet in jullie schoot komen gevallen.
![]() |
#146 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik ga voor mn kop nooit op een kaasbolforum gaan, ik heb daar écht niks verloren............. ![]()
![]() |
![]() |
#148 |
Minister
|
![]() Allee, ik ben dan zo'n uitzonderlijke kaasbol die in Belgie woont, maar serieus, de splitsing van België leeft in NL totaal niet en (vrijwel) niemand die zit te azen op een extra groot NL door te fuseren me Vlaanderen. In NL vinden ze dat gedoe in België wel amusant, maar ze nemen het niet serieus. Tot voor 2 jaar dacht ik ook dat het allemaal maar een grapje was, die rivaliteit tussen Walen en Vlamingen. Ziets als dat ze in NL Belgenmoppen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga jij voor mijn part maar op een franstalig forum spelen mijn beste... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister
|
![]() Het is meer dat ik na het lezen op dit forum en het iets meer verdiepen in de Belgische geschiedenis, dat ik van mijn stoel gevallen ben dat de Vlamingen deze toestand al zo lang slikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wij hebben ook kompassie met de hollanders die dat geouwehoer van hun politiekers maar moeten ondergaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In Nederland zijn namelijk alleen maar minderheden: b.v. de Turken, de Friezen, de Brabanders, de Hollanders, de Surinamers, etc. Als Vlaanderen en Nederland samengaan zijn de vlamingen welliswaar de grootste groep, maar ze kunnen de andere groepen niet domineren (of omgekeerd). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Dan is het binnen het jaar naar de kloten - Antwerpen volledig aan de Antwerpenaars
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Parlementslid
|
![]() Vlaanderen onafhankelijk met Brussel als hoofdstad !!!!!! en dat de walen doen wat ze willen ( 'k denk niet dat frankrijk erop staat te wachten )
![]() |
#156 |
Minister-President
|
![]() Nederlanders hebben dit al 178 jaar aangezien in Belgie Ze geloven er niet meer in en nemen de Belgen niet serieus, omdat ze nooit verder zijn gekomen dan een wingewest van Frankrijk en eindeloos gekissebis ,waarna de Vlamingen weer op de knieen gingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat heel wat goodwill aan Nederlandse kant voor een fusie verspeeld en verspild wordt door Vlamingen die de Belgische constructie nog een kans willen geven. Zou ik als Nederlander sympathie hebben voor Vlamingen als ik zou constateren dat 'hun' geen gedane zaak willen, kunnen of durven maken met de Belgische onstaat?
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 28 mei 2008 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |