Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2008, 19:51   #21
BladeToke
Gouverneur
 
BladeToke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2006
Berichten: 1.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Jij bent dan wel een uitzondering.
nee, mensen bekijken alles maar van een kant, ge moet objectief oordelen...
in Vlaanderen staan die flitsauto's ook altijd op dezelfde plaatsen
Waasmunster, waasmunster en waasmunster op de E17
__________________
Intelligence plus Character,
That is the goal of true education
(Martin Luther King)
__________________________
Facebookpagina over Defensie
Youtube kanaal Defensie
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 19:56   #22
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Ik veronderstel dat we zèlf instaan voor de zes miljoen kosten om die flitspalen te installeren?

En ja, de extra transfers zijn natuurlijk de boete-opbrengsten die deze 80 extra flitspalen zullen opbrengen voor onze Waalse vrienden. Deze laatsten hebben zoals iedereen al weet, geen flitspalen nodig. De boete-opbrengsten daarentegen worden netjes verdeeld tussen de gewesten.
Niet enkel rijden zij tenminste veilig, maar bovendien ligt het niet in hun "cultuur" om geflitst te worden want wie bij hen in de auto zit dat behoort tot hun privacy (dixit Elio).

Het is maar dat je het weet.
Circe, je moet de voordelen bekijken, wij zullen uiteindelijk veiligere wegen hebben daan onze Waalse broeders.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 20:10   #23
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
nee, mensen bekijken alles maar van een kant, ge moet objectief oordelen...
in Vlaanderen staan die flitsauto's ook altijd op dezelfde plaatsen
Waasmunster, waasmunster en waasmunster op de E17
Das wel waar, uiteindelijk weet men ze wel staan.

Als jij dan naar Wallonië gaat, weet je ze gewoon niet staan. Het heeft volgens mij weinig te maken met flitsauto's die van plaats verwisselen.
Een Waal die naar Vlaanderen komt zal dan ook sneller een boete hebben.

Vergeet ook niet dat flitsauto's, die steeds op dezelfde plaats staan, dat met een reden doen. Die plaatsen zijn meestal gevaarlijke punten. Omdat iedereen weet dat je daar geflitst wordt, gaan ze daar vertragen. En dat is het doel van flitsauto's: mensen doen vertragen, niet de mensen pesten met boetes.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 07:36   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gewoon volgens het boekje rijden, mogen ze nog zoveel flitspalen bijplanten als ze willen.
die snelheidsbegrenzer bij Mercedes is geniaal !
BMW vertikt hem te installeren omdat een BMWrijder blijkbaar daar geen oren naar heeft, maar echt waar, een drukje op de hendel, en je passeert exact aan 55km/u voorbij de flitspaal.

Bij audi moet ik de tempomat gebruiken maar die werkt onhandiger, want in stad ligt hij direct uit vanaf je remt.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 08:08   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.308
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Brother Paul, de rode km/u aanduiding die mijn Tom Tom geeft als ik de max snelheid overschrijd, is al een goeie boete-uitspaarder.
De "Boing" die weergalmt als ik een flitsplaats nader is ook grappig.

Helaas zou die technologie niet gewerkt hebben voor de 2 keer dat ik een "bekeurde" snelheidsovertreding heb gemaakt. 1 keer aan een bord wegenwerken met snelheidsaanpassing- stond achter een vrachtwagen, en voor de combie met multinova-. En de andere keer dat ik vol gas gaf om uit het pad van een vrachtwagen te geraken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 mei 2008 om 08:09.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 08:12   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dit lijkt me toch net dat ietsje belangrijker dan de transfers.

Als er mensenlevens mee kunnen worden gered, al mocht er nog eens zoveel geld naar Wallonië gaan, dan ben ik voorstander.
²

blijkbaar zijn die transfers voor sommigen zo'n fetisj dat ze aan niets anders meer kunnen denken.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 08:39   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dit lijkt me toch net dat ietsje belangrijker dan de transfers.

Als er mensenlevens mee kunnen worden gered, al mocht er nog eens zoveel geld naar Wallonië gaan, dan ben ik voorstander.
zeg je nu eigenlijk dat een Waals mensenleven minder waard is dan een Vlaams ????

een beeld zegt meer dan 1000 woorden : de flitspalen verhouding in VL-W ...
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 08:43   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Kijk : we willen absoluut dat Vlaanderen voor Vlaanderen bevoegd is en Wallonië voor Wallonië, dus hebben we de Walen toegelaten zelf te beslissen of ze flitspalen zetten of niet: dus moeten we niet klagen dat ze dat doen of niet doen. Overigens de veiligheid op de wegen en diegenen die geflitst worden is een andere zaak. Het is nl. niet zo dat er op Vlaamse Wegen alleen maar Vlamingen rijden (er rijden ook Polen, Tsjechen, Litauers, duitsers, Nederlanders, Walen en Fransen op deze wegen).

Ik dacht overigens dat de boete-inkomsten regionaal verdeeld worden voor het aankoopfonds van de diverse politiezones (of ten minste gedeeltelijk). Dat zou maken dat de politiezone met de meeste flitspalen het meeste centjes zou krijgen (een gedeelte verdwijnt inderdaad in de federale geldschuif).

Voor mijn part zouden ze de flitspalen federaal mogen beslissen - puur geografisch gezien ingevolge de lintbebouwing e.d. zouden er objectief altijd meer flitspalen staan in het gebied tussen Gent-Antwerpen en Brussel dan elders & de boete-opbrengsten in de totaliteit aan verkeersveiligheid en de politiezone's uitdelen.

Bij het aanleggen van de wegen en het plaatsen van overige verkeerstekens
is verkeerszveiligheid nog steeds een te lage prioriteit zowel in Vlaanderen als Wallonië - persoonlijk denk ik dat hier nog ruimte is voor federaal gezag.
je vergist je,

het boetefonds verdeelt de boeteinkomsten aan de politiezones op basis van een heel dubieuze sleutel (uit te voeren veiligheidswerken)
waardoor er meer naar Wallonië versluisd wordt dan in Vlaanderen geïnvesteerd terwijl de opbrengst duidelijk vrijwel uitsluitend in Vlaanderen gehaald wordt ...

die boeteopbrengsten moeten gewoon naar het Gewest gaan waar de overtreding plaatsvindt. logisch toch
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 08:45   #29
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
2 jaar in Vlaanderen: 2 boetes (120 euro)
11 weken op rij naar Wallonië: 6 boetes (760 euro)

wat is dan het effectiefst denk je?

al die flitscamera's zonder camera?
of meer geld voor anonieme wagens die flitsen...
Wallonië heeft aan mij duidelijk meer geld verdiend dan Vlaanderen...
uw toevallige persoonlijke ervaringen zijn compleet irrelevant, en zeggen niks over het geheel.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 08:46   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Circe, je moet de voordelen bekijken, wij zullen uiteindelijk veiligere wegen hebben daan onze Waalse broeders.
nog zo één waarvoor het leven van een Waalse broeder blijkbaar minder waard is ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 08:56   #31
Bometal
Burger
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
En dat is het doel van flitsauto's: mensen doen vertragen, niet de mensen pesten met boetes.
U gelooft ook nog in sprookjes ?

flitsen zijn gewoon een vorm van verdoken belastingen ...

Ze flitsen meestal waar ze de mensen kunnen pakken ... Verlate polderbaantjes, flitsen aan een uitrit van een werf (waar je dus voor 10 m ofzo opeens 30 moet rijden ipv 70), ...

Men zal nooit flitsen aan scholen om 8u 's morgens ... Waarom niet ? Omdat iedereen dan toch traag rijdt voor de kinderen ...

Er zijn zelfs quota's die men moet halen, wees niet zo naïef ....

Het zijn gewoon extra belastingen ... Waarom zijn radar detectoren dan illegaal in België ? (en bvb niet in de VS ?)
Bometal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 13:49   #32
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
U gelooft ook nog in sprookjes ?

flitsen zijn gewoon een vorm van verdoken belastingen ...

Ze flitsen meestal waar ze de mensen kunnen pakken ... Verlate polderbaantjes, flitsen aan een uitrit van een werf (waar je dus voor 10 m ofzo opeens 30 moet rijden ipv 70), ...
Op een polderbaan heb ik nog nooit een flitsauto gezien en een uitrit van een werf is een gevaarlijk punt.
Citaat:
Men zal nooit flitsen aan scholen om 8u 's morgens ... Waarom niet ? Omdat iedereen dan toch traag rijdt voor de kinderen ...

Er zijn zelfs quota's die men moet halen, wees niet zo naïef ....

Het zijn gewoon extra belastingen ... Waarom zijn radar detectoren dan illegaal in België ? (en bvb niet in de VS ?)
Dan weet men wanneer je de wet kan overtreden. Je gaat een dief toch ook niet zeggen welke huizen geen alarm hebben?

En waarom zitten er dan in de meeste flitspalen geen camera's?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 13:51   #33
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
U gelooft ook nog in sprookjes ?

flitsen zijn gewoon een vorm van verdoken belastingen ...

Ze flitsen meestal waar ze de mensen kunnen pakken ... Verlate polderbaantjes, flitsen aan een uitrit van een werf (waar je dus voor 10 m ofzo opeens 30 moet rijden ipv 70), ...

Men zal nooit flitsen aan scholen om 8u 's morgens ... Waarom niet ? Omdat iedereen dan toch traag rijdt voor de kinderen ...

Er zijn zelfs quota's die men moet halen, wees niet zo naïef ....

Het zijn gewoon extra belastingen ... Waarom zijn radar detectoren dan illegaal in België ? (en bvb niet in de VS ?)
het blijft wel een feit dat als je niet te snel rijdt, je ook niet geflitst kunt worden, of ga je dat ook in twijfel trekken?

ben nog nooit geflitst trouwens.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:02   #34
Bometal
Burger
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Op een polderbaan heb ik nog nooit een flitsauto gezien en een uitrit van een werf is een gevaarlijk punt.


Dan weet men wanneer je de wet kan overtreden. Je gaat een dief toch ook niet zeggen welke huizen geen alarm hebben?

En waarom zitten er dan in de meeste flitspalen geen camera's?
De keren dat ik geflitst zijn zijn de volgende :

* Gehucht in de polder met een tiental huizen, waar die 3 huizen ( een stuk baan van mss 50 m ) staan mag je maar 50 ipv 70 ... Ik om 23u 's avonds geflitst tegen 70 per uur en direct op zij gehaald door de politie .

* Geflitst op de ring van Antwerpen om 4 's nachts tegen 120 km/u. (de ring is maar 100 km/u en als je van de E19 komt en 2 seconden niet oplet)

* Geflitst op de ring van Brussel, het stuk tussen het Vierarmen kruispunt en de tervuren tunnel tegen 100 km / u . U mag daar maar 90 km blijkbaar (terwijl de rest van de ring 120 km/ u is , maar bon)

Wilt u mij eens verklaren wat de bovenstaande 3 feiten te maken hebben met verkeersveiligheid en niet te maken hebben met verdoken belastingen ? 'nachts op verlaten banen flitsen == de kas spijzen ... Of gaan er kinderen om 4u 's nachts een autostrade oversteken ?

Snelheid heeft niks te maken met veiligheid op autostrades ... Kijk maar naar de Duitse Autobahn, geen beperkingen en het minst aantal ongelukken per inwoner per km autostrade ter wereld ...
Bometal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:06   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Waar en wanneer gebeuren de meeste ongevallen? jawel 's nachts op de kleine paadjes waar niemand snapt waarom je maar 50 of 70 mag.

en waar is Sterchele alweer verongelukt?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:06   #36
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
De keren dat ik geflitst zijn zijn de volgende :

* Gehucht in de polder met een tiental huizen, waar die 3 huizen ( een stuk baan van mss 50 m ) staan mag je maar 50 ipv 70 ... Ik om 23u 's avonds geflitst tegen 70 per uur en direct op zij gehaald door de politie .

* Geflitst op de ring van Antwerpen om 4 's nachts tegen 120 km/u. (de ring is maar 100 km/u en als je van de E19 komt en 2 seconden niet oplet)

* Geflitst op de ring van Brussel, het stuk tussen het Vierarmen kruispunt en de tervuren tunnel tegen 100 km / u . U mag daar maar 90 km blijkbaar (terwijl de rest van de ring 120 km/ u is , maar bon)

Wilt u mij eens verklaren wat de bovenstaande 3 feiten te maken hebben met verkeersveiligheid en niet te maken hebben met verdoken belastingen ? 'nachts op verlaten banen flitsen == de kas spijzen ... Of gaan er kinderen om 4u 's nachts een autostrade oversteken ?

Snelheid heeft niks te maken met veiligheid op autostrades ... Kijk maar naar de Duitse Autobahn, geen beperkingen en het minst aantal ongelukken per inwoner per km autostrade ter wereld ...
Vraag dat maar aan Sterchele.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:07   #37
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Waar en wanneer gebeuren de meeste ongevallen? jawel 's nachts op de kleine paadjes waar niemand snapt waarom je maar 50 of 70 mag.

en waar is Sterchele alweer verongelukt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Vraag dat maar aan Sterchele.
Great minds think alike
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:10   #38
Bometal
Burger
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Waar en wanneer gebeuren de meeste ongevallen? jawel 's nachts op de kleine paadjes waar niemand snapt waarom je maar 50 of 70 mag.
Ik sprak over de autostrades ... 3 lege vakken ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en waar is Sterchele alweer verongelukt?
Op de baan die ik dagelijks neem... Sterchele was 9/10 onder invloed van verdovende middelen/alcohol ... En trouwens, als ie tegen 120 km / u van de expressweg gedonderd was, dwars tegen een boom, was hij even dood geweest hoor ...

Frontal tegen iets botsen tegen 120 km/u of tegen 160 km/u, geeft hetzelfde resultaat.

Waarom zijn er in Duitsland zo weinig dodelijke ongelukken op de Autobahn ???
Bometal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:11   #39
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Die flitspalen zijn anders reden genoeg om weer wat zever over transfers te maken.
Wat men wel in wallonie doet is in heel veel gemeentes snelheids indicators zetten. Men ziet plots de snelheid. Op mij heeft het in ieder geval een effect waardoor ik systematisch mij ga houden aan de snelheid. In het Groot Hertogdom heeft men een soort gelijke aanpak.
In vlaanderen staan weliswaar veel flitspalen misschien wel teveel, en zoals reeds gezegd zit niet overal een toestel in. Dus je zou beter op je kaartje aanduiden hoeveel camera's er zijn. En heb al dikwijls gehoord dat vlamingen zeggen dat Wallonie enkel flitst op die plaatsen waar veel vlamingen rijden. Nee dus ze flitsen op plaatsen waar een pakkans is.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:13   #40
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
Ik sprak over de autostrades ... 3 lege vakken ...



Op de baan die ik dagelijks neem... Sterchele was 9/10 onder invloed van verdovende middelen/alcohol ... En trouwens, als ie tegen 120 km / u van de expressweg gedonderd was, dwars tegen een boom, was hij even dood geweest hoor ...

Frontal tegen iets botsen tegen 120 km/u of tegen 160 km/u, geeft hetzelfde resultaat.

Waarom zijn er in Duitsland zo weinig dodelijke ongelukken op de Autobahn ???
rij jij in Duitsland af en toe?

vanaf het moment dat er een op- of afrit is, mag je er ook maar 120 hoor. dat is het probleem in België, om de 6 km heb je een op- en afrit.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be