![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De prijzen van vastgoed liggen hier in België trouwens veel te hoog voor wat je krijgt. In andere continenten (Amerika, Australië) koop je jezelf een villa, terwijl je voor datzelfde geld hier in België slechts een arbeiderswoning kan kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en dan nog met 2 mensen die meer dan goed hun boterham verdienen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als ik wil gaan zwemmen of gaan vissen daar waar dat eiland nu is dan gaat dat nu niet meer omdat er een eiland is gemaakt - wat mij betreft moeten ze daar dus ook dat stuk zee pachten vd gemeenschap - hoewel de prijs wel schappelijker kan zijn natuurlijk dan de prijs van een stuk grond
wat die australier betreft die is mijns inziens ook aandeelhouder vd NV aarde; net zoals ik en jij ook al heeft hij er geen plannen mee dan nog is 1 7 000 000 000 van alle grond hier bij ons in princiepe van hem of stel nu dat jij aandelen koopt van een bedrijf en die jaren onbenut opzij laat liggen - mag ik deze dan ook confisqueren ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() is ook iets wat verdedigers van het eigendomsrecht van oa grond mij vaak zeggen
bvb aangaande leegstand vinden deze dat het het recht is vd eigenaar om het eigendom leeg te laten staan gezien het zijn eigendom is - en ze vinden dus dat het eigendomsrecht niet vervalt omdat hij het leeg laat staan nu ik draai die redenering gewoon om - het is niet omdat iemand zijn aardeaandeel niet benut dat zijn recht erop vervalt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 13:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() daar waar zij gaan baggeren kan ik �*of een ander niet meer gaan baggeren
ooit denk ik wel dat de natuurlijke hulpbronnen oneindig zullen worden - wanneer we de ruimte beginnen ecploreren - als we zover zijn dan kunnen we het eigendomsrecht op natuurlijke hulpbronnen eventueel terug invoeren maar ik denk niet dat dat mijn zorg nog zal zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() maar hier krijg je er dan toch nog wel dubbel zo veel voor dan in Engeland of Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() gewoon de wet vd schaarste he mensen
belgie is een zakdoek groot als we zestien planeten hadden dan zou het mij ook geen bal kunnen schelen indien een rijkaard ergens een ferme lap grond neemt om er een golfterrein aan te leggen in het huidige systeem wordt schaarste eenzijdig op de armsten afgeschoven - en deze schaarste moet herverdeeld worden dmv pachtheffing op datgene wat schaars is - enkel zo kunnen we de armoede definitief naar de geschiedenisboeken doen verhuizen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Sommigen zullen nooit met hun beide voeten op de aarde, waarvan zij mede-eigenaar zijn, landen
Laatst gewijzigd door Chipie : 28 mei 2008 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Een tuin of een stuk landbouwgrond is heel wat anders als gewoon lege bouwgrond. Daar ben ik helemaal akkoord mee. Maar tuinen en landbouwgrond zijn niet direct dingen om mee te speculeren of te laten "liggen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit gekeken om een appartement te kopen in Kiev, Ukraine, dat is helaas niets geworden. Toen (2002) was de prijs zo'n 120 000 Dollar voor een appartement van 100 vierkante meter. Vandaag betaal je voor datzelfde appartement tussen 350 000 en 400 000 Dollar. En dat in een land waar het gemiddeld netto maandloon rond de 500 dollar schommelt. ![]() Enfin, vraag en aanbod dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor ons landje: ik heb, als alleenstaande, voor mijn persoonlijke situatie ook eens een simulatie gedaan op de site van Immoteker. Ik ga (hopelijk) binnenkort 1700 Euro netto per maand verdienen + vakantiegeld + eindejaarspremie. Ik heb het zonder eigen andere kapitaalsinbreng berekend. Ik zou een 640 euro mogen afbetalen per maand. Als ik op 30 jaar leen mag ik over 109.000 euro beschikken. Wat zou betekenen dat ik mij alleen een aftands of klein appartement, met veel verbouwkosten waarschijnlijk, kan veroorloven of een piepkleine studio. Als single, en ik heb denkelijk geen slecht loon voor een twintiger, zit je bij ons dus tegenwoordig met een fameus probleem !!! Ik voorspel voor een volgende generatie, indien de vastgoedprijzen niet drastisch dalen, een enorme kredietcrisis die haar weerga niet kent. Vele jongeren kunnen zich immers nu iets degelijks aanschaffen met behulp (lees geldelijke steun) van hun ouders. Onze ouders hebben immers nog goedkoop grond kunnen kopen, kunnen bouwen en kunnen lenen voor woningen. Zij hebben daarnaast ook nog heel wat kunnen sparen. Hun kinderen (wij dus) zullen op hun beurt echter hun kinderen geen financiele middelen meer kunnen toestoppen, zij hebben immers zelf al hun geld nodig voor hun afbetaling. Gevolg: de volgende generatie kan, zelfs riante tweeverdieners, niets meer kopen. Met als gevolg een instortende vastgoedmarkt en ook banken en verzekeringen, die nu nog volop speculeren, zullen overkop gaan. Dit met een beurscrisis tot gevolg (misschien wel met ergere gevolgen dan de crash van Wall Street). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik roep op om burgerlijk ongehoorzaam te zijn en naar brussel te stappen. Eisenpakket : geen torenhoge intresten van onze staatsleningen afbetalen aan de banken. Alleen het kapitaal kunnen ze krijgen. Braaf van me he. De banken de werkelijke leiders van Belgie! Vecht tegen hen het groot kapitaal dan onder elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Man wat zijn er toch veel slachtoffers op dit forum... Allemaal "geflikt" door die vuile rotkapitalisten...
![]() Het lukt ons niet om zelf voor onze toekomst te zorgen, dus maar schieten op iedereen die dat wel kan. Ik kan me geen huis veroorloven, dus moeten we maar de gronden en huizen van iedereen afpakken en verdelen onder iedereen. Ruikt naar communisme, en we hebben allemaal gezien hoe wonderwel die gedachtenstrekking gewerkt heeft, niet ? Kijk, de wereld is niet gelijk. Niet iedereen heeft dezelfde capaciteiten. Niet iedereen wordt rijk. Niet iedereen wordt huiseigenaar. Sommige mensen zullen enkel kunnen huren. Belgie doet het in vergelijking met de rest van de wereld trouwens wonderwel in het percentage van de bevolking dat eigenaar is van hun eigen woning... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Makelaars die te doen hebben hebben niets aan te hoge prijzen, want of dat huis nu lang of kort te koop staat: ze krijgen maar een vast percentage. Ik ken een makelaar in West-Vlaanderen die zelfs gekend is om direct de marktprijs in te schatten en die huizen meestal binnen de maand verkoopt. Het huis dat ik uiteindelijk kocht stond al een jaar te koop, maar de prijs is dan toch naar de marktprijs moeten zakken, dus die heeft aan dat huis geen goede zaak gedaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Huren is ook een vorm van gemakzucht. Huren impliceert dat je een vaste prijs betaalt voor comfort. Voor de verstopte dakgoot hoef je geen second vroeger uit je bed te komen. Als het zogezegd comfort, hoe breed dit ook mag worden begrepen, wordt aangetast, een telefoontje op kosten van de eigenaar volstaat. De verantwoordelijkheid voor het comfort van de huurder ligt bij de eigenaar. 'k weet het King. Heel wat huurders betalen liefst iets meer aan huur dan die complexe miserie van belastingaftrek, het onderhoud van de woning, zeg maar wat een levenslustige eigenaar allemaal zou moeten weten. Huurders, en ik spreek uit ervaring, komen hiervoor uit. Spijtig dat diezelfde huurders op fora met modder gooien naar wie nog ietwat fierheid heeft over een bewoonbaar huis, en over die bewoonbaarheid zelf ook z'n verantwoordelijkheid opneemt, en dus ook eigenaar wenst te zijn. Ik kan het ook anders zeggen, maar dit zou iets te zwart/wit aandoen. Kortom, het gaat niet enkel om de prijs. Het gaat ook om wie niet te lui is de handen uit de mouwen te steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn huisbaas heeft hier nog nooit de handen uit zijn mouw gestoken. Niet één keer.
Langs de andere kant, slaat hij tegenwoordig ieder jaar 25€/maand op. Enige normale index berekening kent hij ook niet.
![]() |
#60 |
|
![]() rudy jij hebt gewoon nooit gehuurd dat weet ik zeker - je betoog heeft met de realiteit van de huurder in het geheel niks te maken
comfort lol - één telefoontje op kosten vd eigenaar - nog meer lol de huisbaas waarvan ik dat huis huurde waarvan ik de foto hier postte die stuurde me zelfs zijn rekening op die hij jaarlijks kreeg van het kadastraal inkomen die moest ik wettelijk gezien helemaal niet betalen maar als ik het niet deed deed hij de huur gewoon omhoog hetzelfde antwoord kreeg ik wanneer ik na er een jaar te wonen belde ( op mijn eigen kosten ) om te melden dat de warmwaterketel kapot was - aah ja ik wil die wel vervangen maar dat gaat dan wel doorgerekend worden in de huurprijs uiteindelijk heb ik daar dus de laatste 5 jaar ofzo geen warm water gehad en er toch 300 euro per maand betaald - comfort lol
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 18:11. |
![]() |
![]() |