![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil ik maar zeggen dat het hier deftig naar de kl*ten is allemaal.
Er bestaat zoiets als "zichzelf uit de markt prijzen". Met een ganse resem faillissementen en werkloosheid tot gevolg daarvan. Wat nu al een tijd bezig is. En nog veel erger gaat worden.
![]() |
#102 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
niet dat ik aan dat 1/3 zit , je kan ook vooraf een beetje sparen hé !
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
zal het nog maar is zeggen , spaar wat voor je achter een lening gaat horen ......... en als je maar een lada kunt betalen moet je niet gaan voor ne porsche ................................ ik ken vele mensen die niet begrijpen hoe ik kan leven in meb huis , en zonder wagen ............ maar mijn huis komt beetje bij beetje in orde !!!! en ne wagen ......... ooit al van ne fiets en openbaar vervoer gehoord !!!! en ik huur soms ne wagen , als ik weer wat bijeen gespaard heb en ik wat werk in men huis !!!!
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je bv 1000 euro netto verdient kan je 333 afbetalen waardoor je nog 666 overhoudt. Als je 3000 net verdient kan je in die optiek 1000 afbetalen waardoor je 2000 overhoudt. In de praktijk zal je veel meer dan 1000 mogen afbetalen van de bank als je 3000 netto hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
voor mij telt die 1/3 regel wel , ik kom rond met wat ik overhoud ! maar moet ook wel geen zotte kosten doen ........... ( geen wagen is soms lastig , maar enkel voor luxe zaken die je eigenlijk best kan missen ! ) ik bespaar dus op een wagen en ga dichterbij naar de winkel !!! MAAR voor het prijs verschil tussen delhaize en aldi kan ik geen wagen houden !!!!
![]() |
![]() |
#107 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Vaste barema's zou enkel diegenen daar houden die er voor willen werken. Indien men dit zou kunnen waarmaken zal je vele zien "verdwijnen" Ik zie enkel een vrije markt in o a de hifi, audio, media sektor. Wat betreft immobilien is dit een luchtkasteel, een naive veronderstelling. Het zal steeds gemanipuleerd worden omdat er juist geen vrijheid is om "nee" te zeggen. Zal nog eens checken maar toch heeft hij navraag gedaan bij gemeentebestuur en dit antwoord gekregen. Ik verschoot er zelf ook van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2008 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
2. sparen lol - da s een goeie - hoe kan ik nu sparen als ik niet eens geld heb om mijn fiets te repareren - en seffens moet ik weer vragen om te poeffen in de plaatselijke kruidenier 3. ik ben net terug vd rva en wordt geschorst omdat ik geen bewijzen had van werk zoeken - maar wel één van werk vinden ( maar dat telde niet ) - binnen de twee weken kan ik gelukkig beginnen en dan zal het ietsje beter worden - ik zal dan een loon hebben van ongeveer 1100 eruo netto - sparen blijft dan nog steeds onmogelijk - en zowieso moet ik dan eerst al die gepoefte zaken terug betalen natuurlijk
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2008 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
sinds mijne wagen weg is kan ik wel degelijk sparen ( beetje per maand plus verlofgeld ![]()
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
komt ongeveer neer op hetzelfde als tegen een lamme zeggen dat hij kan lopen ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Parlementslid
|
![]() ik doe weekend werk erbij , dus komt er wel een beetje meer binnen .......... al is dat nietveel , stom aangegeven weekend werk
![]() |
#114 |
Parlementslid
|
![]() wil me niet moeien , maar zou je dan is geen werk zoeken ? word wel degelijk tijd !
![]() |
#115 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je kan je inderdaad afvragen of die kantoren niet te duur zijn. Ik vind van wel. Ik zou zelf nooit beroep doen op zo'n kantoor. Maar dat is al een heel andere kwestie dan die oorspronkelijk aangekaart werd. Een vast tarief of een tarief per maand zou logischer zijn. Als de eigenaar in dat laatste geval een te hoge som wil, zal hij meer kosten dienen te betalen. Per slot van rekening moet er voor dat geld gewerkt worden en als er geen immokantoor is, moet hij zelf op allerlei tijdstippen met potentiële kopers gaan praten, daar steekt hij dan zelf meer tijd in als de prijs te hoog is en dus de vraag daalt. Maar daar heb je dus echt vrije keuze in: je hoeft geen immokantoor in te schakelen om je huis te verkopen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
![]() bovendien moet je niet doen alsof wie werk wilt zomaar even werk kan nemen een beetje emphatisch vermogen kan geen kwaad - het is niet omdat voor jouw iets vanzelfsrpekend is dat het voor iedereen zo is ik kan bvb vliegen met een vliegtuig ( leerde ik vroeger als kind van mijn vader en nu weer opgefrist met gratis gedownloadde flight simulator ) en is dus voor mij iets heel vanzelfsprekends - moet ik dan ook ervan uit gaan dat iedereen zomaar even tss de soep en de patatten kan leren vliegen ? uiteraard niet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2008 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
ik zou zeggen probeer het een keer en verplaats je even naar de situatie van een werkloze bvb die geen 1000 euro per maand inkomen heeft en dan zal je zien dat hij niet dezelfde keuze heeft als jij - huisvesting is een basisbehoefte die iedereen nodig heeft en die je dus MOET hebben - enkel wie genoeg geld heeft kan kiezen - en hoe rijker hoe meer keuze - en hoe armer hoe minder en dus hoe meer je voorwaarden gewoon te nemen hebt zoals ze zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2008 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() De rijken werken/hebben gewerkt voor hun geld.
Heel verstandig van die lieden. Zo hebben ze wat comfort in de oude dag. Spartaans leven, als je wat ouder wordt, is naar het schijnt helemaal niet prettig. Laatst gewijzigd door Don Quichote : 29 mei 2008 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
minder ( weinig ) verdienen heeft dus ook voordelen
![]() |