Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2008, 14:27   #21
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof
jij gelooft
hij gelooft
wij geloven
jullie geloven
zij geloven

voltooid deelwoord: geloofd
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 14:30   #22
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
En voor hoelang nog?

En onze wagens gaan wij ze achtereen water geven of wat?

Er is een totaal gebrek aan visie en lange termijn.

En dat is niet goed, belangen niet goed!
Indien we in het verleden een visie op lange termijn zouden gehad hebben dan was er nu geen petroleumcrisis en geen crisis in de visserij wegens overbevissing.

Indien we nu een visie op lange termijn zouden hebben : kan de echte voedselcrisis misschien vermeden worden en kunnen we iets doen aan de gevolgen van de opwarming van de aarde.

Het ogenschijnlijk slecht functioneren van onze representatieve democratie ligt in de allereerste plaats aan de aard ervan zelverst. Meerderheden moeten gevolden worden via compromissen, de kiezers kunnen het best gemobilizeerd worden over hun onmiddelijke problemen, een lange termijnvisie is aan "de zwijgende meerderheid" niet besteed.

Hetzelfde geldt voor een "totale onvoorwaardelijke" BROV - dat zou de totale korte-termijn visie worden. Steeds lagere belastingen, v oor steeds hogere staatsuitgaven. Steeds meer door de staat te verrichten diensten met steeds minder personeel... Ik ben voor een bindend volksreferendum : maar dan netjes gereglementeerd ttz. het beperken tot sommige fundamentele kwesties die budgetneutraal zijn & het steeds weer opnieuw stellen van dezelfde vraag moet ook uitgesloten zijn (moratoria van 20 jaar of langer). Zo zou bv. de vraag of Vlaanderen onafhankelijk moet worden maar om de 20 jaar gesteld mogen worden....

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 14:30   #23
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
OK er is overbevissing dus gaan we vissen kweken in afgebakende gebieden in zee.

Wat met de inhoud van de zee.

Plastic, uranium en noem maar op, hoe gaat je dat afbakenen?

Waarom denk je dat de walvissen uit te zee willen, misschien zelfmoord pleggen?

Ik ben ervan overtuigd dat het hoog tijd is dat wij iedereen wakker maken.

Iets waar verschillende organisaties al jaren mee bezig is...maar niemand luisterd.

Met de gevolgen die wij vandaag telkens op het nieuws zien, gelukkig meestal nog op een zekere afstand van waar wij wonen.

Als dat de reden is waarom wij niets doen?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 16:53   #24
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SkaterGirl Bekijk bericht
Al die onzin,lees de KBC studie, niet zo een kleine bank trouwens.
Zolang men eten heeft moet men niet klagen. Mijn grootmoeder zegt altijd dat al die snotneuzen met hun Vlaamse vlaggen eens beter een oorlog zouden meemaken,allemaal te veel bedorven en denken dat alles vanzelf komt
en voor niets is.
Zeg eens tegen uw grootmoeder dat het een onverdraagzame feeks is, zoals nog iemand die hier komt.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 13:46   #25
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nu de vissers die in Zeebrugge de vis gratis uitdelen.

Zij moeten gaan vissen hun leven riskeren en terwijl men de vis in de winkel verkoopt tegen een hoge prijs krijgen zij er zo goed als niets voor.
De inflatie op jaarbasis is ondertussen opgelopen tot 5,21 %.
Behalve de brandstoffen stegen deze maand de aardappelen en het vers fruit. Dat terwijl een aardappelboer maar 10% ontvangt van wat wij betalen. De resterende 90% gaat niet naar de werklozen, hé, maar naar een leger verkopers die nauwelijks een toegevoegde waarde bieden.
Waar blijven de maximumprijzen voor levensnoodzakelijke producten?
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 14:08   #26
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En wat heeft Europa ons nu feitelijk gebracht.
Te veel om op te noemen.
Ze betaalden bijvoorbeeld mee aan de Groene Boulevard in Hasselt, ...
... en zullen de volgende vijf jaar 1,07 miljard uittrekken in de strijd tegen discriminatie op de Belgische arbeidsmarkt, en voor de maatschappelijk integratie, of de samenwerkingsverbanden tussen vakbonden en werkgevers.
Oud 29 mei 2008, 14:39   #27
Rosie
Vreemdeling

Rosie's schermafbeelding

Standaard

Zoland de leiders maar dt-foutenvrij zijn... (ik vind het vreselijk moeilijk om een topic waar een dt-fout in de titel staat serieus te nemen.)

Ik eet trouwens alleen maar vis met keurlogo (als in: ecologisch verantwoord)... maar eigenlijk lust ik geen vis, dus ik eet niks
Rosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 14:42   #28
Blabberius
Vreemdeling

Blabberius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al die onzin,lees de KBC studie, niet zo een kleine bank trouwens.
Zolang men eten heeft moet men niet klagen. Mijn grootmoeder zegt altijd dat al die snotneuzen met hun Vlaamse vlaggen eens beter een oorlog zouden meemaken,allemaal te veel bedorven en denken dat alles vanzelf komt
en voor niets is.
Tja, oud zijn staat niet altijd voor wijsheid ....
Als je heel je jeugd koekskes van Delacre hebt gevret uit een doos met de smoel van de koning op dan weet je niet beter ...
Blabberius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 14:44   #29
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
op 10 juni vorig jaar heeft iedereen zijn bolleke kunnen zwartmaken...alle politieke partijen hebben hun programma tot treurens toe kunnen uit de doeken doen...alle leugens uit het verleden van deze partijen zijn bekend en alle leugenaars/verraders werden uitgebreid de loper uitgerold in onze regimepers...bij mij moeten de verraden vlamingen dus nu ni komen janken hoor...eigen schuld dikke bult...
Eigenlijk heb je gelijk!

Ik bedoel het is en was al éne grote chaos voordien met dit land. De Vlamingen moeten nu ook niet komen janken dat het alleen maar van kwaad naar erger gaat. Ze hebben op 10 Juni 2007 de kans gehad om er wat aan te doen.

No mercy!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 14:46   #30
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
'niets dan miserie'
Niet overdrijven é. We leven nog steeds in 1 van de meest welvarende landen/regio's ter wereld.
Tja en met een staatsschuld van 300 miljard wat veel vergeten!
Oud 29 mei 2008, 14:57   #31
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Het probleem tegenwoordig is dat de mensheid nu te kampen krijgt met de zwakke kant van een democratie.

De mensheid staat voor een gigantische uitdaging om bepaalde problemen op te lossen die de mensheid in een spiraal van chaos en geweld kunnen brengen.
Denk maar aan de talrijke milieuproblemen die meestal worden onderschat, de nood aan drinkwater in de nabije toekomst, de nood aan voedsel, de hoge aardolieprijzen die drukken op elke welvaart en elke economie doet kreunen,
het kapitalisme dat duidelijk de keerzijde begint te laten zien in het westen en elders, de steeds groter wordende wereldbevolking enz.

Het probleem bij al deze problemen is dat men in vele gevallen onpopulaire maatregelen zal moeten gaan nemen maar in onze democratieën zal geen enkele politieker het lef durven nemen om iets te doen waarmee je heel wat mensen tegen de kop gaat lopen ook al zijn deze goed voor de mensheid in zijn geheel.
Bijvoorbeeld, tenzij men in de komende decennia andere planeten kan koloniseren word de groeiende wereldbevolking een groot probleem. Toch worden mensen hier nog steeds beloond voor veel kinderen door steeds meer kinderbijslag en vanaf het zoveelste kind geen belastingen meer?
Ik zelf zie heel graag kinderen en een groot gezin is misschien heel leuk maar is volgens mij niet meer goed voor de mensheid in zijn geheel dus ik zou als politieker bijvoorbeeld zorgen dat je als je uw derde kindje maakt je belastingen terug mag bij betalen in plaats van bijkrijgen. zo demotiveer je de drang naar grote gezinnen die meestal al vaker voorkomen bij migranten en mensen die in vele gevallen zonder werk zitten en sowieso al op kosten van de staat leven. een 1 kind politiek vind ik te ver gaan omdat kinderen krijgen moet vrijblijvend zijn maar dat wil niet zeggen dat je er daarom 5 moeten maken. als je 2 kinderen goed kunt opvoeden vandaag de dag dan mag je jezelf een goed ouder noemen.

En zo zijn er veel problemen die een onpopulaire aanpak vergen maar niemand durft dit te doen want na 4 jaar krijg je de rekening en word je nooit meer herverkozen dus de democratie is ook een beetje een patstelling voor de toekomst van de mens.
Ik ga hier volledig mee akkoord!

Overbevolking is al een serieus probleem en wij werken dit in België nog meer in de hand door gezinnen met drie kinderen belastingsvermindering toe te kennen. Weinig mensen houden rekening met het feit dat we steeds dichter en dichter op elkaar leven en dat er meer en meer spanningen en conflicten daar uit verder vloeien. Meeste mensen zijn zich er niet van bewust dat dit een steeds groter en groter probleem is aan het worden.
Oud 29 mei 2008, 14:57   #32
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosie Bekijk bericht
Zoland de leiders maar dt-foutenvrij zijn... (ik vind het vreselijk moeilijk om een topic waar een dt-fout in de titel staat serieus te nemen.)

Ik eet trouwens alleen maar vis met keurlogo (als in: ecologisch verantwoord)... maar eigenlijk lust ik geen vis, dus ik eet niks
Zowater vis ecologisch verantwoord is, omdat ze geen rundsscheten laten. Runderen zijn verantwoordelijk voor de grootste hap van onze broeikasgassen, en de bijhorende schade.
Oud 29 mei 2008, 15:09   #33
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Groot gelijk, men spreekt altijd over groei groei groei, meer jobs, meer olie, meer fabreieken, maar waar zal het ooit eens eindigen. De planeet kan dit niet meer aan en nu China die zo produceert... en mensen blijken nog altijd niet te beseffen dat de huidige luxe 50 jaren nog eens niet zo evident was, wasmachine, airco , tv , computer, geneeskunde, micro, diepvriezers, reizen,.... tijd om te beseffen hoe rijk we zijn en toch zo ongelukkig, opgesloten in onze weelde.
inderdaad,

We leven in één van de meest welvarendste landen van de wereld maar desondanks al die weelde en rijkdom worden de mensen er toch niet echt gelukkiger op. Meer is daarom niet altijd beter!
Oud 29 mei 2008, 16:17   #34
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
inderdaad,

We leven in één van de meest welvarendste landen van de wereld maar desondanks al die weelde en rijkdom worden de mensen er toch niet echt gelukkiger op. Meer is daarom niet altijd beter!
Vooral niet als je alleen maar mag kijken naar die weelde: 31,5 % van de alleenstaande ouders en 22,5 % van de huurders lopen in België een armoederisico. De 20% van onze bevolking met het hoogst (aangegeven) inkomen, verdienen 4,3 maal meer dan die van het laagste quintiel. We zijn een land van tegenstellingen.
Oud 29 mei 2008, 16:34   #35
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Vooral niet als je alleen maar mag kijken naar die weelde: 31,5 % van de alleenstaande ouders en 22,5 % van de huurders lopen in België een armoederisico. De 20% van onze bevolking met het hoogst (aangegeven) inkomen, verdienen 4,3 maal meer dan die van het laagste quintiel. We zijn een land van tegenstellingen.
Absoluut,

En die mensen worden er ook al niet gelukkiger op!

Het individualisme maakt het er niet beter op.
Oud 29 mei 2008, 18:55   #36
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De inflatie op jaarbasis is ondertussen opgelopen tot 5,21 %.
Behalve de brandstoffen stegen deze maand de aardappelen en het vers fruit. Dat terwijl een aardappelboer maar 10% ontvangt van wat wij betalen. De resterende 90% gaat niet naar de werklozen, hé, maar naar een leger verkopers die nauwelijks een toegevoegde waarde bieden.
Waar blijven de maximumprijzen voor levensnoodzakelijke producten?
Vandaar dat ik zo veel mogelijk rechtstreeks bij de producent koop.

Wat ik schokkend vind, is bijvoorbeeld het feit dat ik voor een lekker eitje nauwelijks 20 eurocent betaal!

.

En als ik dan voorstel toch maar wat meer te betalen, wordt mijn aanbod vriendelijk edoch kordaat afgewezen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 19:56   #37
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Te veel om op te noemen.
Ze betaalden bijvoorbeeld mee aan de Groene Boulevard in Hasselt, ...
... en zullen de volgende vijf jaar 1,07 miljard uittrekken in de strijd tegen discriminatie op de Belgische arbeidsmarkt, en voor de maatschappelijk integratie, of de samenwerkingsverbanden tussen vakbonden en werkgevers.
Jaren zijn wij burgers tevreden geweest met zogezegde cijfers.
Vandaag ben ik daar niet meer met tevreden het gaat te slecht met alles.
Ik wil een volledige balans.
Wat hebben wij in totaal betaald aan contributie en wat hebben wij ervoor terug gekregen.

Net zoals voor de gemeenschapsgoederen wil ik van CDenV die ertegen was een lijst van wat er juist verkocht is geweest en aan hoeveel?

En aan hoeveel wij het nu allemaal huren?

Het is niet voldoende van het tijdens de campagne te bekritiseren je moet ook als je aan de macht bent de waarheid brengen.

Ik wil cijfers volgens de wet van de openbaarheid van bestuur.

Aan de hand van die cijfers kunnen zij dan ja of nee respect krijgen.

Anders blijft het zoals vandaag - geen!
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 20:19   #38
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jaren zijn wij burgers tevreden geweest met zogezegde cijfers.
Vandaag ben ik daar niet meer met tevreden het gaat te slecht met alles.
Ik wil een volledige balans.
Wat hebben wij in totaal betaald aan contributie en wat hebben wij ervoor terug gekregen.

Net zoals voor de gemeenschapsgoederen wil ik van CDenV die ertegen was een lijst van wat er juist verkocht is geweest en aan hoeveel?

En aan hoeveel wij het nu allemaal huren?

Voor Het is niet voldoende van het tijdens de campagne te bekritiseren je moet ook als je aan de macht bent de waarheid brengen.

Ik wil cijfers volgens de wet van de openbaarheid van bestuur.

Aan de hand van die cijfers kunnen zij dan ja of nee respect krijgen.

Anders blijft het zoals vandaag - geen!
Tja, België is een zo door en door corrupt land dat het moeilijk is juiste cijfers vast te krijgen.
Dan maar een voorbeeld geven van onze buren, Nederland misschien.
Voor Nederland koste de EU in 2006 ongeveer 6,1 miljard, terwijl ze in datzelfde jaar maar 2,1 miljard ontvingen aan steun. Ze zijn al netto-betaler sinds 1991. Dat compenseert voor de jaren 1981 tot 1990, toen ze onaflatend netto-ontvanger waren. Voordien wisselde het van jaar tot jaar.
Onze eigenste prutsende politici zijn echter niet bekwaam om een aanvraagformuliertje foutloos in te vullen, waardoor ze vele subsidies mislopen. Laatst meende ik zelfs iets te horen van de nu pas eerste subsidies in de provincie Vlaams-Brabant. Voor ons repressieapparaat krijg je natuurlijk ook geen steun, integendeel: de 1,07 miljard die ik noemde moet de discriminatie van allochtonen inperken, en de bedrijven aanzetten meer opleidingen te voorzien, in plaats van de laaggeschoolden uit te buiten.
Oud 29 mei 2008, 20:40   #39
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Vandaar dat ik zo veel mogelijk rechtstreeks bij de producent koop.

Wat ik schokkend vind, is bijvoorbeeld het feit dat ik voor een lekker eitje nauwelijks 20 eurocent betaal!

.

En als ik dan voorstel toch maar wat meer te betalen, wordt mijn aanbod vriendelijk edoch kordaat afgewezen.
De prijs van de eieren wordt weekelijks door de producenten vastgelegd, dacht ik. Kwestie van alle eireren vekocht te krijgen tegen de hoogst mogelijke prijs. Vroeger kon je nog rijk worden van duizelingwekkende restituties als je je rotigheid in het buitenland kon gaan dumpen, maar daar heb ik al lang niets meer van gehoord.

Laatst gewijzigd door DannyS : 29 mei 2008 om 20:41.
Oud 29 mei 2008, 21:43   #40
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Onze eigenste prutsende politici zijn echter niet bekwaam om een aanvraagformuliertje foutloos in te vullen, waardoor ze vele subsidies mislopen. .
En ook onze bedrijven schijnen niet te weten dat een doorsnee Nederlands exporteur tijdens de BSE-crisis tot een miloen euro aan restituties kon binnenrijven door zijn lading vlees slim Belgisch te noemen in plaats van Brits. Hadden ze dat niet zelf kunnen bedenken? Al was het maar om Raspoutine een idee te geven over welke bedragen er omgaan, en wie daar iets aan heeft.
Een land draagt echter nooit meer dan 1,2 % van haar inkomen af aan de EU. Suggelaars zoals de Britten krijgen een korting.

Laatst gewijzigd door DannyS : 29 mei 2008 om 21:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be