![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burgemeester
|
![]() Ik geloof
jij gelooft hij gelooft wij geloven jullie geloven zij geloven voltooid deelwoord: geloofd |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Indien we nu een visie op lange termijn zouden hebben : kan de echte voedselcrisis misschien vermeden worden en kunnen we iets doen aan de gevolgen van de opwarming van de aarde. Het ogenschijnlijk slecht functioneren van onze representatieve democratie ligt in de allereerste plaats aan de aard ervan zelverst. Meerderheden moeten gevolden worden via compromissen, de kiezers kunnen het best gemobilizeerd worden over hun onmiddelijke problemen, een lange termijnvisie is aan "de zwijgende meerderheid" niet besteed. Hetzelfde geldt voor een "totale onvoorwaardelijke" BROV - dat zou de totale korte-termijn visie worden. Steeds lagere belastingen, v oor steeds hogere staatsuitgaven. Steeds meer door de staat te verrichten diensten met steeds minder personeel... Ik ben voor een bindend volksreferendum : maar dan netjes gereglementeerd ttz. het beperken tot sommige fundamentele kwesties die budgetneutraal zijn & het steeds weer opnieuw stellen van dezelfde vraag moet ook uitgesloten zijn (moratoria van 20 jaar of langer). Zo zou bv. de vraag of Vlaanderen onafhankelijk moet worden maar om de 20 jaar gesteld mogen worden....
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat met de inhoud van de zee. Plastic, uranium en noem maar op, hoe gaat je dat afbakenen? Waarom denk je dat de walvissen uit te zee willen, misschien zelfmoord pleggen? Ik ben ervan overtuigd dat het hoog tijd is dat wij iedereen wakker maken. Iets waar verschillende organisaties al jaren mee bezig is...maar niemand luisterd. Met de gevolgen die wij vandaag telkens op het nieuws zien, gelukkig meestal nog op een zekere afstand van waar wij wonen. Als dat de reden is waarom wij niets doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Behalve de brandstoffen stegen deze maand de aardappelen en het vers fruit. Dat terwijl een aardappelboer maar 10% ontvangt van wat wij betalen. De resterende 90% gaat niet naar de werklozen, hé, maar naar een leger verkopers die nauwelijks een toegevoegde waarde bieden. Waar blijven de maximumprijzen voor levensnoodzakelijke producten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Te veel om op te noemen.
Ze betaalden bijvoorbeeld mee aan de Groene Boulevard in Hasselt, ... ... en zullen de volgende vijf jaar 1,07 miljard uittrekken in de strijd tegen discriminatie op de Belgische arbeidsmarkt, en voor de maatschappelijk integratie, of de samenwerkingsverbanden tussen vakbonden en werkgevers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Zoland de leiders maar dt-foutenvrij zijn... (ik vind het vreselijk moeilijk om een topic waar een dt-fout in de titel staat serieus te nemen.)
Ik eet trouwens alleen maar vis met keurlogo (als in: ecologisch verantwoord)... maar eigenlijk lust ik geen vis, dus ik eet niks |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als je heel je jeugd koekskes van Delacre hebt gevret uit een doos met de smoel van de koning op dan weet je niet beter ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik bedoel het is en was al éne grote chaos voordien met dit land. De Vlamingen moeten nu ook niet komen janken dat het alleen maar van kwaad naar erger gaat. Ze hebben op 10 Juni 2007 de kans gehad om er wat aan te doen. No mercy! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Overbevolking is al een serieus probleem en wij werken dit in België nog meer in de hand door gezinnen met drie kinderen belastingsvermindering toe te kennen. Weinig mensen houden rekening met het feit dat we steeds dichter en dichter op elkaar leven en dat er meer en meer spanningen en conflicten daar uit verder vloeien. Meeste mensen zijn zich er niet van bewust dat dit een steeds groter en groter probleem is aan het worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We leven in één van de meest welvarendste landen van de wereld maar desondanks al die weelde en rijkdom worden de mensen er toch niet echt gelukkiger op. Meer is daarom niet altijd beter! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() Vooral niet als je alleen maar mag kijken naar die weelde: 31,5 % van de alleenstaande ouders en 22,5 % van de huurders lopen in België een armoederisico. De 20% van onze bevolking met het hoogst (aangegeven) inkomen, verdienen 4,3 maal meer dan die van het laagste quintiel. We zijn een land van tegenstellingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En die mensen worden er ook al niet gelukkiger op! Het individualisme maakt het er niet beter op. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik schokkend vind, is bijvoorbeeld het feit dat ik voor een lekker eitje nauwelijks 20 eurocent betaal! ![]() En als ik dan voorstel toch maar wat meer te betalen, wordt mijn aanbod vriendelijk edoch kordaat afgewezen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vandaag ben ik daar niet meer met tevreden het gaat te slecht met alles. Ik wil een volledige balans. Wat hebben wij in totaal betaald aan contributie en wat hebben wij ervoor terug gekregen. Net zoals voor de gemeenschapsgoederen wil ik van CDenV die ertegen was een lijst van wat er juist verkocht is geweest en aan hoeveel? En aan hoeveel wij het nu allemaal huren? Het is niet voldoende van het tijdens de campagne te bekritiseren je moet ook als je aan de macht bent de waarheid brengen. Ik wil cijfers volgens de wet van de openbaarheid van bestuur. Aan de hand van die cijfers kunnen zij dan ja of nee respect krijgen. Anders blijft het zoals vandaag - geen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dan maar een voorbeeld geven van onze buren, Nederland misschien. Voor Nederland koste de EU in 2006 ongeveer 6,1 miljard, terwijl ze in datzelfde jaar maar 2,1 miljard ontvingen aan steun. Ze zijn al netto-betaler sinds 1991. Dat compenseert voor de jaren 1981 tot 1990, toen ze onaflatend netto-ontvanger waren. Voordien wisselde het van jaar tot jaar. Onze eigenste prutsende politici zijn echter niet bekwaam om een aanvraagformuliertje foutloos in te vullen, waardoor ze vele subsidies mislopen. Laatst meende ik zelfs iets te horen van de nu pas eerste subsidies in de provincie Vlaams-Brabant. Voor ons repressieapparaat krijg je natuurlijk ook geen steun, integendeel: de 1,07 miljard die ik noemde moet de discriminatie van allochtonen inperken, en de bedrijven aanzetten meer opleidingen te voorzien, in plaats van de laaggeschoolden uit te buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DannyS : 29 mei 2008 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een land draagt echter nooit meer dan 1,2 % van haar inkomen af aan de EU. Suggelaars zoals de Britten krijgen een korting. Laatst gewijzigd door DannyS : 29 mei 2008 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |