Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2008, 13:03   #121
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb jou hier nu nog nooit zien afkomen met een bron die niet links/anti-Amerikaans getint was.
Is nogal logisch dat mensen die op Bush geilen bijv. geen objectieve (of toch, minder vertekende) informatie gaan bregen
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:05   #122
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Is nogal logisch dat mensen die op Bush geilen bijv. geen objectieve (of toch, minder vertekende) informatie gaan bregen
Spitsnieuws.nl kan je moeilijk een pro-Bush nieuwssite noemen. De meeste berichten die ik lees komen trouwens van nieuwssites zoals DS, HLN, BBC site, ...
Zijn dat volgens jou allemaal bronnen die pro Bush zijn?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:17   #123
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De meeste berichten die ik lees komen trouwens van nieuwssites zoals DS, HLN, BBC site, ...
Meestal zelfde bron, ik zeg trouwens niet dat ze liegen, wel dat wel eens niet alles verteld wordt...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 18:46   #124
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als dat het geval was zouden ze enkel naar buiten ventileren dat het prima gaat in Irak.
Vormt Islam een bedreiging voor het Westen?

Zowel in het Westen als in de Muslimwereld wordt in extreem rechtse kringen aangestuurd op een "botsing der beschavingen". Om dit mogelijk te maken, moet men de andere kunnen opvoeren als een gevaarlijke vijand. Omdat weinigen in het Westen goed vertrouwd zijn met de Islam, is het niet zo moeilijk om misvattingen te lanceren en te versterken. Op die manier worden in het Westen aan de Islam op consistente wijze allerhande kenmerken en gedragingen toegeschreven die in de Islam helemaal niet bestaan, kenmerken die leiden tot een beeld van een gewelddadige, bloeddorstige, achterlijke, vijandige, tiranieke, bedreigende godsdienst, kortom, een model dat helemaal tegengesteld geacht wordt aan het Westen en dat als een bedreiging opgevoerd wordt. Het omgekeerde is ook het geval: in de Muslimwereld zijn weinigen vertrouwd met het Westen zodat ook daar extreme groeperingen proberen het Westen als een grote bedreiging voor de Islam af te schilderen. De artikels op onze website proberen een aantal van de misvattingen over de Islam te doorgronden en te weerleggen, in de hoop dat dit zal bijdragen tot een ontmoeting van de grote middengroepen van zowel het Westen als de Muslimwereld, die veel meer met elkaar gemeen hebben dan de extremimsten aan beide kanten hen voorhouden. Zo wordt uitgelegd dat de Muslimwereld niet het uniforme blok is dat men ons wil doen geloven. Een blok van 1 miljard gelijkgezinden, dat komt bedreigend over. Maar de werkelijkheid is heel wat genuanceerder, en de Muslimwereld is zelfs erg verdeeld. Allah is evenmin een of andere exotische god is, maar is dezelfde God als die van de Christenen en Joden. Vermits Joden, Chirstenen en Muslims in dezelfde God geloven, kijken zij allen naar diezelfde Ene God voor de bepaling van wat goed en verkeerd is, en delen zij essentieel dezelfde waarden en normen. De Islamitische waarden sluiten dan ook zeer nauw aan bij de Judeo-Christelijke waarden en normen. Er wordt ook uitgelegd hoe Islam racisme volledig afwijst. Tevens wordt aangetoond dat een fatwa helemaal geen doodsoordeel is, maar gewoon de opinie van een Islamitisch geleerde over om het even welke kwestie, en dat Jihad geen oorlog is om anderen te dwingen tot de Islam . Het is Muslims ten andere ten zeerste verboden anderen te dwingen tot de Islam - de Islam garandeert immers godsdienstvrijheid aan iedereen. Trouwens, waarom zou men anderen moeten dwingen tot de Islam? Lidmaatschap van de Islam garandeert niet dat men naar de hemel gaat: het verwerven van het eeuwig leven in de hemel hangt volgens de Islam niet af van de "kerk" waartoe men behoort, maar wel van hoe men zich gedraagt. Een Muslim die zich misdraagt kan in de hel terechtkomen, terwijl volgens de Islam een Jood of een Christen die zich gedragt volgens de Goddeljke Bepalingen zoals ze aan hun Profeten werden geopenbaard naar de hemel kan gaan. Islam stelt zich dus zeer tolerant op ten aanzien van andere godsdiensten. Uit dit en veel meer, blijkt dat het Westen en de Muslimwereld meer gemeen hebben dan zij denken en veel meer te vrezen hebben van de extremisten in hun rangen dan van elkaar.

Het is de deel en heers techniek dat ze toepassen.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 20:35   #125
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste zijn het niet enkel de VS en het VK die in irak zitten.
Het aantal medeplichtigen pleit de misdaad niet goed.

Citaat:
En ik veroordeel dat niet omdat het dat niet is.
Een invasie en bezetting van een ander land is per definitie een imperialistische agressie.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 11:17   #126
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illvill Bekijk bericht
om te beginnen, liefst geen te moeilijke woorden gebruike voor mijn broer illwill he vriend

en ja, alles wat illwill al op het forum gezegt (sic) heeft met 12000 poste kan werkelijk me 1 post met 5 regels gezegd worden, maar vergeeft het em want hij weet enorm weinig
Kort kerel (Parcifal). Het is ondertussen duidelijk dat je enkel deze nick hebt om wat persoonlijke aanvallen te posten, stop ermee of ik begin gewoon elke aanval te melden waardoor je na verloop van tijd dezelfde ban krijgt als u voorgangers. Misschien ben je gewoon Parcifal...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 11:18   #127
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Nee, dat is te groots om dat te proberen te verdoezelen.
Als ze de media controleren, controleren ze de media e, hoe groot iets ook is...controle is controle.
Dus oftewel is het het ene of het andere maar niet soms wel en soms niet.
Oud 29 mei 2008, 11:19   #128
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Jij hebt niet eens een mening, je kiest gewoon een kant en lult erop los.
Nee, Jij hebt niet eens een mening, je kiest gewoon een kant en lult erop los
Oud 29 mei 2008, 11:20   #129
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Hm nee, maar er zijn veel artikels die op eenzelfde bericht bij een bepaald persagentschap gebaseerd zijn, dat is dan eigenlijk 1 bericht en is niet meer waard dan een 'verslaggeving' (vaak gebaseerd op persconferentie/-bericht van Amerikaans leger of Iraakse overheid) van eenzelfde gebeurtenis door een ander persagentschap/onafhankelijk journalist/... , alé tis wa wikken wen wegen, lijkt mij
Natte vinger werk dus want je weet dus nooit wie er de waarheid vertelt. Ze kunnen evengoed info naar elkaar uitwisselen en dit iets aanpassen om verschillende redenen en het dan verspreiden.
Oud 29 mei 2008, 11:22   #130
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het aantal medeplichtigen pleit de misdaad niet goed.

Een invasie en bezetting van een ander land is per definitie een imperialistische agressie.
Het is geen misdaad.

Een bevrijding van een volk van een dictator niet.
Oud 29 mei 2008, 16:01   #131
illvill
Banneling

Standaard

Citaat:
Kort kerel (Parcifal). Het is ondertussen duidelijk dat je enkel deze nick hebt om wat persoonlijke aanvallen te posten, stop ermee of ik begin gewoon elke aanval te melden waardoor je na verloop van tijd dezelfde ban krijgt als u voorgangers. Misschien ben je gewoon Parcifal...
wie is parcifal? van de rode ridder? neen ik lees de rode ridder niet

ik probeer enkel met u te discussieren en das al. wat bevalt er u niet?
illvill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 16:06   #132
illvill
Banneling

Standaard

@ illwill

de 5 laatste posten zijn van u, en nu ga ge mij willen buitenzwieren?

wil gij da spel hier monopoliseren of zo?

als gij constant domme dingen moogt zeggen en u dom moogt gedragen op het forum, dan ik ook e man

nie akoord?

geef eens eerlijk antwoord e kerel
Oud 29 mei 2008, 16:40   #133
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze de media controleren, controleren ze de media e, hoe groot iets ook is...controle is controle.
Dus oftewel is het het ene of het andere maar niet soms wel en soms niet.

Dat is het nu net, ze controleren de media juist niet en daarom brengen ze slechts naar buiten wat ze zelf willen. Ik bedoel er wordt heel veel opgeblazen door de media en gemanipuleerd.

Hier al een bewijsje ervan bijvoorbeeld hoe ze Westerlingen tegen Islamieten willen opzetten en zo is dat met veel dingen.

http://www.youtube.com/watch?v=fWswK...m/?pagina=5637

P.S: niets is wat het altijd lijkt.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 20:45   #134
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen misdaad.

Een bevrijding van een volk van een dictator niet.
Een invasie blijft een invasie en een bezetting blijft een bezetting. Beiden blijven een misdaad, ongeacht de "nobele doelen" die men aanvoert om deze misdaden te legitimeren.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 11:45   #135
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@ illwill

de 5 laatste posten zijn van u, en nu ga ge mij willen buitenzwieren?

wil gij da spel hier monopoliseren of zo?

als gij constant domme dingen moogt zeggen en u dom moogt gedragen op het forum, dan ik ook e man

nie akoord?

geef eens eerlijk antwoord e kerel
Ja, de laatste 5 posten zijn van mij...en dan? Wat heeft dat met buitenzwieren te maken.
Waar het mij om gaat is dat ik nooit persoonlijk iemand aanval tenzij iemand begint tegen mij.
Als ik jou zou willen buitenzwieren is dta niet omdat je gewoon reageerd maar omdat je zoals je zelf al aangaf maar om 1 reden hier bent.

Ga nu dus niet het slachtoffertje uithangen.
Oud 30 mei 2008, 11:48   #136
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Dat is het nu net, ze controleren de media juist niet en daarom brengen ze slechts naar buiten wat ze zelf willen. Ik bedoel er wordt heel veel opgeblazen door de media en gemanipuleerd.

Hier al een bewijsje ervan bijvoorbeeld hoe ze Westerlingen tegen Islamieten willen opzetten en zo is dat met veel dingen.

http://www.youtube.com/watch?v=fWswK...m/?pagina=5637

P.S: niets is wat het altijd lijkt.
Niets is wat het lijkt...alles is gelogen? dat zul je dan toch moeten aantonen, alles is waarheid wat jou geldige bronnen vertellen?
Oud 30 mei 2008, 11:50   #137
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Een invasie blijft een invasie en een bezetting blijft een bezetting. Beiden blijven een misdaad, ongeacht de "nobele doelen" die men aanvoert om deze misdaden te legitimeren.
En een bevrijding blijft een bevreiding en dat is geen misdaad ongeacht de wandaden van terroristen die de boel verkloten.

Als de verdrijving van de duitsers verkloot werd omdat bv terroristen hier de boel kwamen opblazen..dan was het toen ook geen misdaad om te proberen de Duitsers te verdrijven.

Laatst gewijzigd door illwill : 30 mei 2008 om 11:52.
Oud 30 mei 2008, 11:55   #138
illvill
Banneling

Standaard

Citaat:
En een bevrijding blijft een bevreiding en dat is geen misdaad ongeacht de wandaden van terroristen die de boel verkloten.
hoe bedoelt u?
Oud 30 mei 2008, 11:58   #139
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoe bedoelt u?
Ik wist niet wat het nu was...nu is er maar 1 foutief geschreven.
Problemen mee?
Oud 30 mei 2008, 12:22   #140
illvill
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wist niet wat het nu was...nu is er maar 1 foutief geschreven.
Problemen mee?
neen, u wijkt af van de vraag.

waarom is een bevrijding een bevrijding? wie zegt dat het een bevrijding is?
kan je mij een bron geven aub?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be