![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
M'n middelbaar, dat was op een jongensschool. Daar woonden twee paters in en iedere vrijdag deden zij de mis in de schoolkapel. Iedere maand moesten we naar de kerk naar de biecht. Natuurlijk hadden m'n kameraden en ik na een tijd een systeempje gevonden om van rij te verwisselen zodat het leek alsof we al geweest waren. ![]() Over kwade boeren kan ik ook een aantal anecdotes vertellen, daar ik op de rand van den buiten opgegroeid ben, en wij daar van kwajongensstreken een sport maakten. Ik ben nog door een baron uit z'n bosje gejaagd, omdat wij daar een boomhut wilden bouwen. Hij stuurde z'n honden achter ons. ![]() Dat was toch alleszins beter dan de dag van vandaag, de kinderen die hun jeugd voor een Playstation slijten. De speelpleinen van toen hadden hoog gebouwde constructies en waren soms gevaarlijk als je onvoorzichtig was, maar dan ga je eens op je bek en als kind leer je daar uit. Een kat gaat ook maar één keer aan een kaars ruiken, maar zij zal er aan ruiken. Je moet tegenwoordig die speelpleintjes eens gaan bekijken, het is voor kleuters. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 31 mei 2008 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Belletje-trek!!
Het schiet me ineens te binnen dat in geen jaren ooit iemand bij mij belletje-trek gedaan heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er konden nog eens kwajongensstreken uitgehaald worden zonder écht grote gevolgen en de mensen waren alvast véél verdraagzamer tegenover elkaar... Iedere zomeravond was het destijds zo goed als kermis bij ons in de straat ,waar zowat de hele buurt gezelllig bij elkaar zat te keuvelen terwijl wij de kinderen alle dagen onze ronden van frankrijk reden ,met zowel het uitvoeren van het ploegenspel als de valsspelers die een stuk van het traject afsneden in de hoop om toch maar te kunnen winnen,en die steevast in het zicht van onze op de baan geschilderde streep sneuvelden, op één enkele keer na toen een eenzame auto onze massaspurt zodanig verstoorde dat iedereen zowel links als rechts van de weg in de gracht dook om het vege lijf te redden en de valsspeler het voor één keer kon redden... Tja ,dat waren nog eens tijden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu ik eraan denk: onze fietsen (met wasknijpers en speelkaarten tussen de wielen, om tijdens het rijden lawaai te maken) lagen altijd in groep vlak voor het veld. Misschien heeft dat ons verraden. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De smalle wegeltjes tussen de koren en maisvelden waar iederéén zijn jeugd doorbracht en die allemaal tussen de stengels doken... Het patroon was de boeren niet onbekend en als er één iemand een groepje jongeren richting die velden zag fietsen ging er steevast iemand die boer verwittigen of kon je zoals bij ons de veldwachter op zijn solex de ronde zien maken op die veldwegeltjes...Waarbij wij uiteraard als een zwerm spreeuwen alle richtingen uitgingen ,daarbij trappend zo hard we konden om uit de veldwachter zijn handen te kunnen blijven...Het mooiste was dat onze veldwachter destijds héél goed wist wie er allemaal in die velden lag en ons allemaal bij naam kende...En hij zo fideel was desondanks hij iederéén kende toch alléén diegenen een bolwassing gaf die hij eigenhandig bij de kraag kon vatten...Alhoewel hij ons soms daarover aansprak en het gewoonlijk eindigde met " Jongens, elke keer zie ik jullie wegrijden maar ik kan jullie niet inhalen". Waarop wij dan in koor " ma champetter toch ,harder meetrappen met uwe solex en dan kunt ge ons misschien inhalen" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Toen werd dat bouwel herdoopt tot Forteresse-de-la-Liberté.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Tsss... mijnheer wou zonodig een handtekening, ook al hadden de veiligheidsdiensten de massa fans nog zo uitdrukkelijk bevolen achter de dranghekken te blijven!
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 31 mei 2008 om 08:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En 't was dan nog altijd dat duivelse niet-katholieke onderwijs!
Laatst gewijzigd door Burkide : 31 mei 2008 om 08:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Klokken: luiden nog steeds - Naar school stappen: van en naar de bus altijd zo'n drie kilometer - Vogels: ge wordt er mottig van - Kerkhof bezoeken: half jaartje geleden nog - Traktors: die rijden hier regelmatig voorbij - Maïsvelden: op twintig meter van m'n huis - Post: ja - Briefopener: geen geduld voor, sorry - Mariabeelden: twee op m'n kamer - Bewondering voor volwassenen: check - Wierook: telt Indische? - Latijn: check Kortom, buiten die lastige kaart waarmee leerlingen vroeger moesten tonen dat ze elke ochtend voor schooltijd naar één of andere mis gegaan waren en zonden moesten verzinnen in de biechtstoel, en er wat volk is bijgekomen --- geen zware veranderingen in uw toch wel zeer romantische en verdiende poging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bestaat nog allemaal zunne, niet ongerust worden --- of doorbreek ik nu die romantische droom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit geweten waarom ze nu net een hekel had aan Fabiola in het bijzonder.
![]() |
![]() |