Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2008, 10:32   #21
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Een schizofreen is nooit alleen

Gaat gij mijn vriendje wa uitlachen ofzo?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 11:12   #22
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Een schizofreen is nooit alleen
Is een schizofreen zich dan altijd bewust van zijn andere ik(ken)? Soms niet, toch?
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 11:55   #23
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Was ik deze tekst aan't lezen, en die mens al stiekem gelijk aant geven... en wat lees je dan? Jaja, het groene: 1 plaat die keihard rockte? er was maar 1 plaat die juist niet keihard rockte, en dat is die black album

Wat een nitwit

Geef mij maar The White Album
Oud 1 juni 2008, 11:58   #24
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Geef mij maar The White Album

Van de beatles zeker eh?
Oud 1 juni 2008, 12:09   #25
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Zeg maar gerust 30 jaar. Metallica was heel even goed toen Mustaine er nog speelde. Toen de Mustaine-riffs echter op waren moesten ze zelf dingen gaan verzinnen, en dat is hen niet goed afgegaan.
Voor een gedeelte accoord. Maar het ging pas echt fout met Metallica toen toenmalig bassist Clifford Lee Burton stopte met roken op 27 september 1986.
Op "And Justice For All" staan nog een paar nummers die de moeite waard zijn, en dat zijn precies de nummers waaraan Cliff Burton nog meegeschreven en -gewerkt heeft.

Die man moet echt rondtollen in zijn graf als hij ziet en hoort tot wat voor bagger Metallica verworden is.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 12:28   #26
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest voor mijn dochter een optreden van deze bejaardenband opnemen.
Wat een zwak optreden.

...

De waarheid over Metallica

Reaguurders maken Metallica kapot
Voor de armbandlutsers die Metallica nog kewl vinden en vanavond staan de rocken tijdens de afsluiter van het immer zuigende PinkPop. U bent een verrader. U bent een nitwit. U bent een schaamteloze draaikont. Dat Leggen we even uit. Vóór het jaar 2000 was Metallica een rockband met welgeteld één plaat die snoeihard rockte. Dat was The Black Album. In die jaren beleefde het internet haar puberfase en ene Shawn Fanning uit Massachusetts bedacht toen Napster. Via Napster kon men voor het eerst via peer-to-peer mp3'tjes uitwisselen. Dus toen kon opeens iedere boerenlul One en The Unforgiven downloaden voor zijn schuurfeest. Medeoprichter en spraakgebrekdwerg Lars Ulrich kon deze downloadrevolutie echter niet waarderen en startte een kruistocht tegen Napster. Zestigduizend Napster users ontvingen dreigbrieven en Ulrich werd onderwerp van spot en hoon. Uiteindelijk ging Napster aan juridische procedures ten onder maar niet voordat Metallica voorgoed de sympathie verloor van breedbandige muziekliefhebbers. Terug naar 2008. Ulrich en kornuiten bieden, in navolging van Radiohead en Trent Reznor, delen van het nieuwste album zonder gemekker over rechten aan via een speciaal ontworpen website. Zoveel hypocrisie kunnen zelfs de doorgaans geletterde reaguurders van Wired niet verdragen. In de comments aldaar (en elders op het web) wordt Metallica nu dus vakkundig de grond in gestampt.
Heb het optreden als oude van dagen ook zitten bekijken. Vond het leuk dat ze terug oud materiaal en de shit van St. Anger lieten voor wat het was.
En het 'Black Album' het beste? Ne welgemeende fuck you, vriend.

Ze zijn inderdaad niet meer de groep van over een jaar of 20 maar aan monumenten als 'Ride the Lightning' en 'Master of Puppets' raak je niet. The 'Black Album'? Goed voor 2 tracks: Enter Sandman en Nothing Else Matters.

En wat dat dowloaden betreft: Metallica was gekend om niks tegen bootlegging te hebben. Heel wat fans konden in die tijd gewoon hun bootlegs laten tekenen. Trouwens, Metallica is ook tussen beide gekomen bij de zaak tegen Beatallica met goed gevolg.

Voor de rest: bedankt om het optreden - of toch een stukje - uit te zenden, Ned 3.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 12:28   #27
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest voor mijn dochter een optreden van deze bejaardenband opnemen.
Wat een zwak optreden.

...

De waarheid over Metallica

Reaguurders maken Metallica kapot
Voor de armbandlutsers die Metallica nog kewl vinden en vanavond staan de rocken tijdens de afsluiter van het immer zuigende PinkPop. U bent een verrader. U bent een nitwit. U bent een schaamteloze draaikont. Dat Leggen we even uit. Vóór het jaar 2000 was Metallica een rockband met welgeteld één plaat die snoeihard rockte. Dat was The Black Album. In die jaren beleefde het internet haar puberfase en ene Shawn Fanning uit Massachusetts bedacht toen Napster. Via Napster kon men voor het eerst via peer-to-peer mp3'tjes uitwisselen. Dus toen kon opeens iedere boerenlul One en The Unforgiven downloaden voor zijn schuurfeest. Medeoprichter en spraakgebrekdwerg Lars Ulrich kon deze downloadrevolutie echter niet waarderen en startte een kruistocht tegen Napster. Zestigduizend Napster users ontvingen dreigbrieven en Ulrich werd onderwerp van spot en hoon. Uiteindelijk ging Napster aan juridische procedures ten onder maar niet voordat Metallica voorgoed de sympathie verloor van breedbandige muziekliefhebbers. Terug naar 2008. Ulrich en kornuiten bieden, in navolging van Radiohead en Trent Reznor, delen van het nieuwste album zonder gemekker over rechten aan via een speciaal ontworpen website. Zoveel hypocrisie kunnen zelfs de doorgaans geletterde reaguurders van Wired niet verdragen. In de comments aldaar (en elders op het web) wordt Metallica nu dus vakkundig de grond in gestampt.
Derk,

Je staat bekend als groot muziekliefhebber -en kenner, maar......

Metallica is definitief afgevallen als rockact, met de Black Album.
sindsdien is het 1 grote commerciële overgewaardeerde hype.

De CD's ...and Justice for all, Master of Puppets en Ride the Lighting zijn toch echt klasseplaten.
eric v68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 12:29   #28
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Voor een gedeelte accoord. Maar het ging pas echt fout met Metallica toen toenmalig bassist Clifford Lee Burton stopte met roken op 27 september 1986.
Op "And Justice For All" staan nog een paar nummers die de moeite waard zijn, en dat zijn precies de nummers waaraan Cliff Burton nog meegeschreven en -gewerkt heeft.

Die man moet echt rondtollen in zijn graf als hij ziet en hoort tot wat voor bagger Metallica verworden is.
Ik vind Burton maar een overroepen figuur.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 12:32   #29
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Heb het optreden als oude van dagen ook zitten bekijken. Vond het leuk dat ze terug oud materiaal en de shit van St. Anger lieten voor wat het was.
En het 'Black Album' het beste? Ne welgemeende fuck you, vriend.

Ze zijn inderdaad niet meer de groep van over een jaar of 20 maar aan monumenten als 'Ride the Lightning' en 'Master of Puppets' raak je niet. The 'Black Album'? Goed voor 2 tracks: Enter Sandman en Nothing Else Matters.

En wat dat dowloaden betreft: Metallica was gekend om niks tegen bootlegging te hebben. Heel wat fans konden in die tijd gewoon hun bootlegs laten tekenen. Trouwens, Metallica is ook tussen beide gekomen bij de zaak tegen Beatallica met goed gevolg.

Voor de rest: bedankt om het optreden - of toch een stukje - uit te zenden, Ned 3.
Master of Puppets is geen monument. Een middelmatige thrash plaat, zoals er zoveel zijn uitgebracht in '86. Maar niet te vergelijken met een Peace Sells of een Pleasure To Kill uit datzelfde jaar. Laat staan Darkness Descends. Dát is een monument.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
Oud 1 juni 2008, 12:33   #30
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
Derk,

Je staat bekend als groot muziekliefhebber -en kenner, maar......

Metallica is definitief afgevallen als rockact, met de Black Album.
sindsdien is het 1 grote commerciële overgewaardeerde hype.

De CD's ...and Justice for all, Master of Puppets en Ride the Lighting zijn toch echt klasseplaten.
Waarom vermeldt niemand Kill 'Em All? De enige die ik heden ten dage nog zou kunnen overwegen om eens op te leggen.

Voor het overige had Metallica moeten blijven waar ze het best in waren: een coverband.

Laatst gewijzigd door L. J. Brutus : 1 juni 2008 om 12:34.
Oud 1 juni 2008, 12:34   #31
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom vermeldt niemand Kill 'Em All? De enige die ik heden ten dage nog zou kunnen overwegen om eens op te leggen.

Voor het overige had Metallica moeten blijven waar ze het best in waren: een coverband.
en Ride The Lightning?
Oud 1 juni 2008, 12:36   #32
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

Derk,

ik weet dat je geen forummer van de week bent, maar toch graag antwoord.

wat vindt je van Dream Theater

wat vindt je van Tool

wat vindt je van Pain of Salvation

Laatst gewijzigd door eric v68 : 1 juni 2008 om 12:37.
eric v68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 12:37   #33
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
en Ride The Lightning?
Niet slecht, maar je ziet het verval al duidelijk. Van de goeie nummers op die plaat druipt de geur van Mustaine, trouwens.

Over Trapped Under Ice versus Impaler (Exodus) ga ik het niet hebben. Dat weten enkel Exodus en Hammett zelf.
Oud 1 juni 2008, 12:39   #34
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind Burton maar een overroepen figuur.
Dat mag.
Persoonlijk vond ik hem toch een zeer getalenteerd bassist, en zijn zompige, vette sound kon ik echt wel waarderen. Dit in tegenstelling tot het gortdroge basgeluid van Jason Newstead dat ik altijd zo steriel en zielloos vond klinken. En dan heb ik het niet eens over die aapachtige clown die nu bassgitaar speelt bij Metallica, die er weliswaar erg stoer uitziet en woest tekeer gaat, maar verder muzikaal absoluut niks heeft toegevoegd.
Oud 1 juni 2008, 12:41   #35
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat mag.
Persoonlijk vond ik hem toch een zeer getalenteerd bassist, en zijn zompige, vette sound kon ik echt wel waarderen. Dit in tegenstelling tot het gortdroge basgeluid van Jason Newstead dat ik altijd zo steriel en zielloos vond klinken. En dan heb ik het niet eens over die aapachtige clown die nu bassgitaar speelt bij Metallica, die er weliswaar erg stoer uitziet en woest tekeer gaat, maar verder muzikaal absoluut niks heeft toegevoegd.
Ja, als dat de vergelijking is, dan is Burton inderdaad wel sterk. Maar zijn experimenteel gedoe (cf. Orion) kan ik niet bepaald appreciëren.
Oud 1 juni 2008, 12:44   #36
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vóór het jaar 2000 was Metallica een rockband met welgeteld één plaat die snoeihard rockte. Dat was The Black Album.
The Black Album is voor watjes. "Snoeihard rockte"? Ah ja, zoals "Nothing Else Matters" en "The Unforgiven" zeker. Kom zeg. Alle albums die ze d�*�*rvoor maakten zijn wel oké.
Oud 1 juni 2008, 12:45   #37
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Niet dat heel de Black Album op de ballen trekt, dat niet; maar om te zeggen dat het hun *enige* album is dat snoeihard rockt?
Oud 1 juni 2008, 12:48   #38
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van de beatles zeker eh?
Ze hebben zelfs een illegale bootleg triple-album The Black Album.
Daar staat bv No Pakistani's op.
http://www.youtube.com/watch?v=rz4B1FI2uos

en deze over Enoch Powell
http://nl.wikipedia.org/wiki/Enoch_Powell
http://www.youtube.com/watch?v=rz4B1FI2uos
Oud 1 juni 2008, 12:58   #39
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet slecht, maar je ziet het verval al duidelijk. Van de goeie nummers op die plaat druipt de geur van Mustaine, trouwens.

Over Trapped Under Ice versus Impaler (Exodus) ga ik het niet hebben. Dat weten enkel Exodus en Hammett zelf.
Exodus

Welterverstaan alleen "Bonded By Blood" met wijlen Paul Baloff op zang. Die schijf is nog steeds een ikoon, en jawel, die draait nog steeds, 23 jaar na dato, wekelijks minstens één rondje in mijn cd-speler.

Dát is speed/thrash metal zoals satan himself het bedoeld heeft.
Oud 1 juni 2008, 13:09   #40
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Exodus

Welterverstaan alleen "Bonded By Blood" met wijlen Paul Baloff op zang. Die schijf is nog steeds een ikoon, en jawel, die draait nog steeds, 23 jaar na dato, wekelijks minstens één rondje in mijn cd-speler.

Dát is speed/thrash metal zoals satan himself het bedoeld heeft.
Baloff was inderdaad een monument op zichzelf, ongetwijfeld de beste frontman die een band zich kon inbeelden. Vooral de praat die hij tussen nummers verkocht was om je kreupel te lachen. RIP.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be