![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2661 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, toch niet. Ik ben voor een modern federalisme zoals in Duitsland of Spanje. Confederaal betekent volgens mij dat er een symbolisch centraal gezag is maar alle echte macht bij de deelstaten ligt, zoals in Joegoslavië.
|
|
|
|
|
|
#2662 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
De Brussels Vlamingen hebben weinig in de pap te roeren in Brussel, dat is algemeen geweten. Do the math: als er 70% Franstalig en 30% Nederlandstaligen in Brussel bij komen, dan hebben de Nederlandstaligen nog minder in de pap te brokken. Indien je meer Vlaamse inspraak in Brussel zou willen, moet je gemeentes aanhechten waar het merendeel Vlamingen zijn. Doch, de geschiedenis leert ons dat dit niet altijd goed is aangezien vele Franstaligen toch weigeren Nederlands te praten. Ik moet voor mijn werk vaak in Brussel klanten bezoeken. Ik kan detweetalige "Franstalige" Brusselaars op mijn 1 hand tellen.
|
|
|
|
#2663 |
|
Parlementslid
|
Een partij die ontstaan is uit protest omdat een bevolkingsgroep meer (of gelijke) rechten verwerft, noem ik niet bepaald koosjer.
|
|
|
#2664 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Do the math: Als er 30% Nederlandstaligen bijkomen, verhoogt dat automatisch de huidige Vlaamse aanwezigheid van 10% in Brussel. |
|
|
|
|
|
|
#2665 |
|
Minister-President
|
Ik ben ook voor de uitbreiding van Brussel. Maar dan wel een echte uitbreiding van Brussel met de 308 gemeenten van het Vlaams gewest.
|
|
|
|
|
|
#2666 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En de naam Brussels is toch al bekender dan Belgium, dus verder geen problemen. |
|
|
|
|
|
|
#2667 |
|
Minister-President
|
Kortom; jij vindt dat de Vlaamse en Waalse pendelaars die in Brussel komen werken hun belastingen in Brussel moeten betalen. Het eigen Brusselse belang primeert, ten koste van het Vlaamse en Waalse. ( en Wallonië heeft het al zo moeilijk).
Laatst gewijzigd door stropdrager : 5 juni 2008 om 20:56. |
|
|
|
|
|
#2668 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#2669 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2670 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Absoluut. En dan moet er geen transfer naar Brussel meer gebeuren, en hebben de regio's troeven in handen om een eigen fiscaal beleid uit te stippelen. Wallonië kan volgens mij blijven genieten van federale steun, maar dan op een meer doorzichtige manier dan nu.
|
|
|
|
|
|
#2671 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Mag ik u vragen wat voor werk u doet?
|
|
|
|
#2672 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2673 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2674 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2675 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Wel daar zit hem juist het verschil. De klanten die ik bezoek zijn over het algemeen KMO's.
|
|
|
|
#2676 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2677 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2678 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of is het weer naar goede francofone gewoonte dat jullie je alles mogen permitteren wat jullie commentaar betreft ,en wij onze woorden eerst op een goudschaaltje dienen af te wegen alvorens ze hier te plaatsen om toch maar niet die teergevoelige francofone zieltjes van de FDF'erkes te beschadigen met onze vlaamse praat.... |
|
|
|
|
|
|
#2679 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik weet het wel man....de waarheid komt soms hard aan. Als er één grote leidraad is die we steeds mogen horen is het wel: '' aan de transfers - ons geld geven - mag niet geraakt worden''. Leer eens op eigen benen te staan inplaats van steeds te profiteren van de Vlamingen!!! Vlaanderen betaalt zich blauw aan Wallonié en wat krijgen ze.....stank voor dank. Bijna dagelijks lezen we hoe geld in Waalse politici hun zakken, meestal rood gespuis, verdwijnt en dan zouden wij nog niets mogen zeggen?: |
|
|
|
|
|
|
#2680 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|