Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2008, 18:29   #4741
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Owkey,
1) En welke bloedgroep had Adam dan? A, B, AB of O?
2) Welke haarkleur had Adam?
In verband met de bloedgroep als Adam bloedgroep A had en Eva bloedgroep B dan kunnen alle andere bloedgroepen daaruit ontstaan.

De haarkleur van zowel Adam en Eva was wellicht bruin. Ze hadden ook wellicht beide bruine ogen.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 18:33   #4742
Tavek
Banneling

Standaard

Dank Driewerf,

ik wil er zelf nog iets aan toevoegen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik zou zeggen u begint het probleem te begrijpen ivm evolutie ... nl dat er geen bewijzen zijn ... nu nog even verder denken en misschien kom je er ooit wel ... .
Het feit dat ik het niet kan zien gebeuren betekent niet dat het niet gebeurt. Voor mij is het voldoende dat ik het bewijs voor een theorie kan waarnemen en dan het hele proces kan begrijpen. Waarom ? Hoe ? In welke tijdsspanne ? Dit geldt voor veel mensen hier, behalve voor jullie. Niet waarnemen = het gebeurt niet. U beperkt zich tot de nauwe menselijke werkelijkheid die zich afspeelt in maar 80 jaar. Wij kunnen verder denken, verder kijken en het geheel zien.

Citaat:
Ja, ver weg en lang geleden ... en er was eens .... ik noem dat een sprookje.
klinkt als de bijbel
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 18:37   #4743
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In verband met de bloedgroep als Adam bloedgroep A had en Eva bloedgroep B dan kunnen alle andere bloedgroepen daaruit ontstaan.

De haarkleur van zowel Adam en Eva was wellicht bruin. Ze hadden ook wellicht beide bruine ogen.
Waren ze blank ? Zwart ? Aziatisch ? Zuid-Amerikaans ?
Oud 7 juni 2008, 18:42   #4744
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

adam en eva als neger en negerin. pourquoi pas.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 18:46   #4745
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Of Pygmees.
Oud 7 juni 2008, 18:49   #4746
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waren ze blank ? Zwart ? Aziatisch ? Zuid-Amerikaans ?
Wellicht een licht of medium bruine huidskleur. Daaruit kunnen dan alle andere huidskleuren voortkomen.
Oud 7 juni 2008, 18:50   #4747
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht

Nee, niet zoals afrikanen maar eerder een arabische huidskleur.
Oud 7 juni 2008, 19:23   #4748
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Nee, niet zoals afrikanen maar eerder een arabische huidskleur.
Je moet wel een hele lange en dunne duim hebben.
Oud 7 juni 2008, 20:32   #4749
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Namen, affiliaties, publicaties in journals

dank !
Zeg dat hebben we hier al gehad. Ik ken professors persoonlijk die de evolutieleer totaal belachelijk vinden.
Hier in dit land.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 20:46   #4750
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Zeg dat hebben we hier al gehad. Ik ken professors persoonlijk die de evolutieleer totaal belachelijk vinden.
Hier in dit land.
professoren biologie dan, geen professoren wijsbegeerte neem ik aan.
In het eerste geval: naam + publicatie waarin hij of zij dat kenbaar maakt.
In het tweede geval: niet relevant.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 juni 2008 om 20:47.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 20:55   #4751
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
professoren biologie dan, geen professoren wijsbegeerte neem ik aan.
In het eerste geval: naam + publicatie waarin hij of zij dat kenbaar maakt.
In het tweede geval: niet relevant.
hmm erg erg erg simpel zeg, jij steunt er duidelijk op en dat is niet zo slim.

als professor lulletje zegt 'het zit zus en zo, dan neem jij dat dus gewoon stompzinnig aan!

Zeker veel vetrouwen in autoriteiten

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 7 juni 2008 om 20:56.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 21:23   #4752
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ALS! Inderdaad, als. Maar nu moet jij dus bewijzen dat ook zo was. Jij kiest uit alle mogelijke veronderstellingen diegene uit die "toevallig" het beste in jou kraam past. Misschien nuttig onder creationistjes, maar in een wetenschappelijk debat volkomen nutteloos. Het verschuift het probleem alleen maar.
Blijven dan nog over:
1.a) En waarom was die bloedgroep "onvervuild"?
1.b) En waarom zijn de andere bloedgroepen minder 'onvervuild'?
1.c) Hoe zijn de andere bloedgroepen ontstaan?

Citaat:
wellicht dit wellicht dat. zekerheden en bewijzen willen we.

2.a) Waarom was die haarkleur 'onvervuild'?
2.b) Waarom zijn de andere haarkleuren wel 'vervuild'?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 21:59   #4753
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zozo mijn beste,stel dat adam bloedgroep A had,wéét dan dat Uw eva uit adams rib is geschapen...
Die rib ,mijn beste bevat dus alle DNA gegevens van adam ,inclusief dezelfde bloedgroep...
Sterker nog mijn beste, volgens de kloontechnologie kan eva immers niet meer dan een kloon van adam zijn zij het dan de vrouwelijke versie, én met volkomen dezelfde DNA streng en bloedgroep...
Daar gaat Uw creatonistisch ideetje weeral voor de zoveelste keer....

Laatst gewijzigd door Svennies : 7 juni 2008 om 22:02.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 22:32   #4754
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zozo mijn beste,stel dat adam bloedgroep A had,wéét dan dat Uw eva uit adams rib is geschapen...
Die rib ,mijn beste bevat dus alle DNA gegevens van adam ,inclusief dezelfde bloedgroep...
Sterker nog mijn beste, volgens de kloontechnologie kan eva immers niet meer dan een kloon van adam zijn zij het dan de vrouwelijke versie, én met volkomen dezelfde DNA streng en bloedgroep...

U legt God onnodig beperkingen op lijkt me. God kan best de bloedgroep hebben veranderd. Dat is geen probleem voor hem.

De andere mogelijkheid is natuurlijk dat Adam en Eva dezelfde bloedgroep hadden en dat de andere een afwijking zijn van die ene originele bloedgroep. Dit is trouwens het geval bij het haar en de ogen.

En ik hoef niet aan te tonen dat mijn verklaring absoluut juist is, maar enkel dat het mogelijk is. De evolutionisten doen ook niet meer dan dat en hun verklaringen zijn vaak een stuk onnozeler. Ik moet weer denken aan dat artikel van de T-rex die "geëvolueerd" is volgens de evolutieleer in een kip ... . Als u dat verhaaltje gelooft dan lijkt het mijne toch echt wel een stuk geloofwaardiger.

Trouwens een vraagje ivm het bloed volgens de evolutieleer is het toch zo dat alle "levende organismen" een gemeenschappelijke voorouder hebben ? Hoe verklaren jullie het ontstaan van ons bloed en de verschillende bloedgroepen ? Want planten, bacterieën, virussen, insekten en dergelijke hebben geen bloed of een ander soort bloed dan wat zoogdieren enzo hebben. Dat lijkt me opnieuw een veel groter probleem dan of Adam en Eva nu A en B hadden of wat anders.
Oud 7 juni 2008, 22:37   #4755
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ALS! Inderdaad, als. Maar nu moet jij dus bewijzen dat ook zo was. Jij kiest uit alle mogelijke veronderstellingen diegene uit die "toevallig" het beste in jou kraam past. Misschien nuttig onder creationistjes, maar in een wetenschappelijk debat volkomen nutteloos. Het verschuift het probleem alleen maar.
Blijven dan nog over:
1.a) En waarom was die bloedgroep "onvervuild"?
1.b) En waarom zijn de andere bloedgroepen minder 'onvervuild'?
1.c) Hoe zijn de andere bloedgroepen ontstaan?

wellicht dit wellicht dat. zekerheden en bewijzen willen we.

2.a) Waarom was die haarkleur 'onvervuild'?
2.b) Waarom zijn de andere haarkleuren wel 'vervuild'?

Ik zal aan u even wat vragen stellen dan ..

Kan u me even vertellen waar, wanneer en hoe de eerste mens is ontstaan volgens de evolutieleer ?
Kan u me dat aantonen via genealogie hoe dat gegaan is en hoe alle mensen van vandaag in relatie staan tot die eerste mens ?
En Kan u dan ook even uitleggen hoe de bloedgroepen volgens uw theorie zijn ontstaan ? En ook hoe de eerste menselijke bloedgroep is ontstaan ?

Immers we willen bewijzen en zekerheden he ?
Oud 7 juni 2008, 22:53   #4756
driewerf

Standaard

Citaat:
Ik zal aan u even wat vragen stellen dan ..

Kan u me even vertellen waar, wanneer en hoe de eerste mens is ontstaan volgens de evolutieleer ?
Kan u me dat aantonen via genealogie hoe dat gegaan is en hoe alle mensen van vandaag in relatie staan tot die eerste mens ?
En Kan u dan ook even uitleggen hoe de bloedgroepen volgens uw theorie zijn ontstaan ? En ook hoe de eerste menselijke bloedgroep is ontstaan ?

Immers we willen bewijzen en zekerheden he ?
Helaba zo niet, hé.
Luc 154 beweerde hier dat...
Citaat:
de mens Adam eens perfect was. De genenstruktuur was bijna 100% onvervuild, want God schiep alles perfect ('En God zag alles wat Hij gemaakt had, en zie, het was zeer goed.' genesis 1:31).
Dat riep bij mij bovenstaande vragen op.
Een tegenvraag stellen lijkt misschien leep, het is niet meer dan een schijnbeweging.
Wat jij moet doen is het creationisme bewijzen. (moeten, hier in de betekenis van logische noodzaak, niet als dwang) En dus bovenstaande vragen beantwoorden.

Luc154 poneerde de volmaaktheid van Adams genen, en de latere vervuiling ervan. Aan hem( of aan jou, als je er zin in hebt) om dat te bewijzen.
Oud 7 juni 2008, 22:54   #4757
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
correct, in feite had Eva XY-chromosomen moeten krijgen van Adam. Maar hoe is ze dan vrouw geworden?
Oud 7 juni 2008, 23:02   #4758
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
correct, in feite had Eva XY-chromosomen moeten krijgen van Adam. Maar hoe is ze dan vrouw geworden?
Tenzij Jeff hoeybreghts god is, dan is alles mogelijk ,tot een dd-cup toe, want geef toe waar komen al die tieten vandaan....
Oud 7 juni 2008, 23:26   #4759
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U legt God onnodig beperkingen op lijkt me. God kan best de bloedgroep hebben veranderd. Dat is geen probleem voor hem.
Hoezo ,ik god beperkingen gaan opleggen, de enige beperking die ik hier voorbehoudt is het object adam waaruit het object eva is ontstaan,twee personen gemaakt uit het lichaam van één.de perfecte kloontherapie, en zeggen dat de kerk daar nét nu zo tegen is...
En dan heeft Uw god een stukje zitten knoeien in de marge om een tweede bloedgroep te geven aan één iemand die volledig afstamt van één ander persoon..Heeft U er een idee van van vreemd bloed in een lichaam voor schade kan aanrichten mijn beste...Ik dacht het niet aangezien de patient het alvast niet meer zal kunnen navertellen...

Citaat:
.

De andere mogelijkheid is natuurlijk dat Adam en Eva dezelfde bloedgroep hadden en dat de andere een afwijking zijn van die ene originele bloedgroep. Dit is trouwens het geval bij het haar en de ogen.
Zozo, en Uw uitleg gaat hier dan weer volstrekt tegen het creatonistisch oogpunt in gezien dit voorschrijft dat alles bij het begin van de schepping creatonistisch gezien perfect was...
Weer wat rommelen in de marge...of het creatonistische geloofsvisie gebruiken zoals een rekker tot achter de hoek als het ware...
Stel dat U bloedgroep A en B hebt bij het begin, waar komen de varianten AB positief en resus negatief vandaan net als bloedgroep o positief én negatief overigens de énige bloedgroepen die compatibel zijn met de andere..

Citaat:
En ik hoef niet aan te tonen dat mijn verklaring absoluut juist is, maar enkel dat het mogelijk is. De evolutionisten doen ook niet meer dan dat en hun verklaringen zijn vaak een stuk onnozeler. Ik moet weer denken aan dat artikel van de T-rex die "geëvolueerd" is volgens de evolutieleer in een kip ... . Als u dat verhaaltje gelooft dan lijkt het mijne toch echt wel een stuk geloofwaardiger.
O jawel U dient hier Uw stelling te bewijzen,iets waar overigens géén enkele creatonist in gaat slagen,die weten wij allang,alleen de creatonisten moeten er nog achter komen..
En U draait de stelling wat de kip betreft om in een absurde poging om Uw gelijk te kunnen halen...
Niemand heeft ooit gezegd dat de T-rex is geëvolueerd in een kip aangezien die T-rex is uitgestorven ..
Maar wel dat diezelfde kip een verre nazaat is wat de T-rex betreft...
Een hele wereld van verschil mijn beste...

Citaat:
Trouwens een vraagje ivm het bloed volgens de evolutieleer is het toch zo dat alle "levende organismen" een gemeenschappelijke voorouder hebben ? Hoe verklaren jullie het ontstaan van ons bloed en de verschillende bloedgroepen ? Want planten, bacterieën, virussen, insekten en dergelijke hebben geen bloed of een ander soort bloed dan wat zoogdieren enzo hebben. Dat lijkt me opnieuw een veel groter probleem dan of Adam en Eva nu A en B hadden of wat anders.
De evolutietheorie praat over een gemeenschappelijke voorouder, iets wat U niet eendimensionaal kan bekijken zoals in het geval van adam van wie er maar eentje was...Deze gemeenschappelijke voorouder was lang niet de enige in zijn soort mijn beste....Krijg je vanzelf genoeg variatie wat de bloedgroepen betreft...

Laatst gewijzigd door Svennies : 7 juni 2008 om 23:36.
Oud 8 juni 2008, 09:06   #4760
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Hier in dit land.
Dan moet het u maar 2 seconden duren om die namen hier te typen !

Dan zoek ik hun publicaties wel op, ik heb toch toegang tot die databases....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be