Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2008, 00:05   #61
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Net zoals ik en vele anderen het wisten vóór ze Irak binnenvielen zijn er nu ongetwijfeld nog meer die weten dat het Iran helemaal niet om wapens te doen is. En zelfs dat wist(en) we/ik voor het NIE ons dat kwam vertellen. Gekker nog, wij/ik snap(pen) helemaal niet hoe iemand daar nog aan kan twijfelen.

Fool me once, you can't get fooled again!
Klopt met mijn verdenkingen, maar geloof is geen weten.
Oud 8 juni 2008, 00:27   #62
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
yep ,moet je tegen bush gaan vertellen ,die zijn geloof was voor hem voldoende om irak in puin te gooien...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 00:28   #63
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Yup, ik ben het die weet dat het daar niet over gaat. Jij bent degene die wil geloven dat ze u de waarheid vertellen en dat daaruit het 'weten' volgt.

Juist?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 00:59   #64
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Yup, ik ben het die weet dat het daar niet over gaat. Jij bent degene die wil geloven dat ze u de waarheid vertellen en dat daaruit het 'weten' volgt.

Juist?
Nee, ik denk niet dat ik er ooit met 100% zekerheid achter kom - en niemand.

Het schiet allemaal niets op, hoe erg je ook tegen oorlog en doodmaken kunt zijn.
Oud 8 juni 2008, 13:47   #65
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Ik kijk al uit naar de volgende overwinning van Israel.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 14:12   #66
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Iran werelddominantie nastreeft?
Moest alles niet islamizeren?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 14:24   #67
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik kijk al uit naar de volgende overwinning van Israel.
Dit soort overwinningen?:

Citaat:
Israel has been rocked by a recent series of misconduct and corruption scandals, shaking public confidence in the political leadership.

Haaretz website reports that police found Mr Refael in the Israeli embassy compound where he had been found bound, gagged and naked apart from sado-masochistic sex accessories.
of zoiets:
Citaat:

Prosecutors are investigating donations to Mr Olmert - reported to amount to hundreds of thousands of dollars - from a New York-based financier, Morris (or Moshe) Talansky.

Israeli Prime Minister Ehud Olmert

Mr Olmert admits taking money, but insists they were legal donations to fund his campaigns for re-election as mayor of Jerusalem and for the leadership of the Likud party.

In a sensational court appearance that outraged media commentators and shocked many Israelis, Mr Talansky said he handed over cash to Mr Olmert amounting to $150,000 to fund political campaigns, as well as - he hinted - a liking for fine hotels, cigars, pens and watches.
bron 1

bron 2

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 18:01   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Wacht maar tot de eerste Iraanse kernbom een Europese stad als Parijs of Londen voor de komende 1.000 jaar tot een radioactieve krater herleid. Kom dan nog maar eens af met de zogenaamde "pentagon-verhaaltjes"....
Na een atoomexplosie "van mogelijk Iraans niveau" op grondniveau in een grootstad, is het mogelijk mits een investering van BNP schaal dat grondgebied terug veilig leefbaar te maken.
Hiroshima en Nagasaki zijn ten slotte nooit "ontvolkt" geweest. Uren na de bommen waren er mensen aan gang te brokken te ruimen,slachtoffers te helpen. Dagen na de bommen waren ze al bezig te herbouwen.
Oud 8 juni 2008, 18:04   #69
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dit soort overwinningen?:

of zoiets:

bron 1

bron 2
Huh? Wat heeft dat nu te maken met de thread? Corruptie in de staat Israel? Dat stinkt hier wéér naar antisemitisme; corruptie voorstellen als iets dat alleen in Israel kan gebeuren.

Oud 8 juni 2008, 18:55   #70
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Na een atoomexplosie "van mogelijk Iraans niveau" op grondniveau in een grootstad, is het mogelijk mits een investering van BNP schaal dat grondgebied terug veilig leefbaar te maken.
Hiroshima en Nagasaki zijn ten slotte nooit "ontvolkt" geweest. Uren na de bommen waren er mensen aan gang te brokken te ruimen,slachtoffers te helpen. Dagen na de bommen waren ze al bezig te herbouwen.
Met niet onaanzienlijke consequenties voor de volksgezondheid op iets langere termijn.
Oud 8 juni 2008, 18:59   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met niet onaanzienlijke consequenties voor de volksgezondheid op iets langere termijn.
Dat viel 30 jaar na datum al goed mee. Minder geboorte-afwijkingen dan bijvoorbeeld in de zware metaal winnings gebieden of zelfs in de buurt van fabrieken zoals "den zilveren" in Hoboken.
En dat was zonder specifieke fall-out en ander radioactief materiaal opruim-mogelijkheden
Oud 8 juni 2008, 19:06   #72
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat viel 30 jaar na datum al goed mee. Minder geboorte-afwijkingen dan bijvoorbeeld in de zware metaal winnings gebieden of zelfs in de buurt van fabrieken zoals "den zilveren" in Hoboken.
En dat was zonder specifieke fall-out en ander radioactief materiaal opruim-mogelijkheden
Ja, voorlopig werkt onze atmosfeer nog wel enigszins absorberend maar na enige méér van zulke "evenementen" zullen normen voor "natuurlijke straling", "achtergrondstraling" enzo worden aangepast .... wereldwijd.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 8 juni 2008 om 19:06.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 19:10   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik sta er ook niet voor te springen hoor, we hebben al genoeg rotzooi in de lucht gespoten.
Oud 8 juni 2008, 19:13   #74
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Huh? Wat heeft dat nu te maken met de thread? Corruptie in de staat Israel? Dat stinkt hier wéér naar antisemitisme; corruptie voorstellen als iets dat alleen in Israel kan gebeuren.
'tuurlijk, antisemitisme. Daar was ik zelf nog niet opgekomen ...

U had het over 'de volgende overwinning van Israel' alsof de geschiedenis van dat land er één is van overwinning en moreel hoogstaande politiek. Helaas.

Ik wilde met mijn voorbeelden aantonen dat Israel op dat vlak niet anders is dan anderen en ook geen andere houding verdient of vereist. Het land kampt met dezelfde problemen als andere landen. Verre van mij om te beweren dat corruptie en sado-masochistische ambassadeurs typerend zijn voor Israel.

Eén uitzondering: Israel is een koloniale staat die gegrondvest is op kolonialisme en ethnische zuiveringen. Dat is een specifiek probleem dat moet aangepakt worden, willen de Israelis in vrede met hun buren leven.

Oud 8 juni 2008, 19:55   #75
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het leuke is dat in Israël de democratische regering en de bevolking ervoor zorgt dat die dingen zodanig aan het licht komen. In de Islamic Republics, Islamic states, en andere Islamitische landen echter..

Let op de Doorn in Het Oog!
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 20:48   #76
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Het leuke is dat in Israël de democratische regering en de bevolking ervoor zorgt dat die dingen zodanig aan het licht komen. In de Islamic Republics, Islamic states, en andere Islamitische landen echter..
Ik spreek hier geen oordeel uit over de corrupte koninklijke dictators enerzijds en de islamitische gekken anderzijds. Die regimes deugen niet, laat daar geen twijfel over bestaan.

Vraag is echter of je enerzijds aan 'regime change' mag doen (volgens de internationale wetgeving niet dus) en of je anderzijds de politiek van een ander land best kan beïnvloeden door het te bombarderen of binnen te vallen.

Als we naar Irak en Afghanistan kijken is het antwoord ook daar: neen.

Tot slot stelt zich de vraag hoe geloofwaardig de VS (en Israel) zijn als het gaat over de beschuldiging van 'massavernietiginswapens' als we terugkijken naar de argumentatie van de Iraakse oorlog. Op die vraag is het antwoord: 'niet'.

Oud 8 juni 2008, 20:57   #77
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik spreek hier geen oordeel uit over de corrupte koninklijke dictators enerzijds en de islamitische gekken anderzijds. Die regimes deugen niet, laat daar geen twijfel over bestaan.

Vraag is echter of je enerzijds aan 'regime change' mag doen (volgens de internationale wetgeving niet dus) en of je anderzijds de politiek van een ander land best kan beïnvloeden door het te bombarderen of binnen te vallen.

Als we naar Irak en Afghanistan kijken is het antwoord ook daar: neen.

Tot slot stelt zich de vraag hoe geloofwaardig de VS (en Israel) zijn als het gaat over de beschuldiging van 'massavernietiginswapens' als we terugkijken naar de argumentatie van de Iraakse oorlog. Op die vraag is het antwoord: 'niet'.
U vergist zich, je mag wel degelijk aan 'regime change' doen als een regime een bedreiging vormt voor de internationale vrede en veiligheid. Wat bij de Taliban, die onderdak boden aan terroristen, het geval was. Bij Irak was dat dan weer niet het geval.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 21:33   #78
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

1) Iran is een totalitaire theocratie gebasseerd op de letterlijke interpretatie van de Koran die vrouwen, homoseksuelen en Joden discrimineert onder meer. Israel een democratie.
2) De president van Iran heeft WEL gezegd Israel van de kaart te vegen en ontkent WEL de Holocast. Het woord 'zionist' is een scheldwoord, gebruikt door rechtsextremisten, moslimfundamentalisten en andere groepen voor het woord 'Jood'.
3) De mythe dat Israel 750.000 Palestijnen verjaagd zou hebben tijdens de Israelische onafhankelijkheidoorlog moet ook eens doorbroken worden: De Arabische buurlanden verkondigden hen aan te vertrekken naar hun landen, omdat zij Israel wel eventjes van de kaart zouden vegen, wat zij ook deden. Bron: a history of Western Society van Mc Kay, Hill en Buckler.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 21:40   #79
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Volledig juist! Deze thread, net zoals alle anderen van zijn soort, stinkt mijlenver naar antisemitisme of toch tenminste een propagandaoorlog tegen Israel. Met alle non-argumenten ("Er is corruptie!") in een op zich al vreemde thread (alsof Israel niet bedreigd is) wordt er hier weer met modder gegooid maar waarom vraag ik mij af? En dat terwijl de hele omgeving van Israel vol gepakt zit met dictaturen die het land graag zouden vernietigd zien. Daarover valt natuurlijk geen woord.

Eens te meer toont dit het bondgenootschap tussen extreem-links en moslimsfundementalisme aan. Ze trekken blijkbaar op alle vlakken aan hetzelfde touw.

Oud 9 juni 2008, 03:57   #80
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou 'deterrence' niet kunnen werken in het geval van Iran? Het werkte met anderen die als 'irrationeel' omschreven werden door de westerse media en politieke leiders.

Als het op nucleare wapens aankomt functioneert tot nu toe het principe "The only way to win is not to play".

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 juni 2008 om 04:10.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be