![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() Israel... Dat is toch het land waarvan president Ahmadinejad al een paar keer gezegd heeft dat het met de grond gelijk zal worden gemaakt? Dan lijkt het me lang niet zo verwonderlijk dat ze met een aanval dreigen.
Of moeten we Ahmadinejads woorden gewoon interpreteren als macho grootspraak om zich populair te maken bij zijn achterban? ![]()
![]() |
#82 | ||||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hij heeft ook Khomeini geciteerd, waarbij hij letterlijk zei: Citaat:
Over de Holocaust zei de IRI President: Citaat:
Citaat:
Hij heeft ook gewezen op het feit dat er in Iran nog steeds 20.000 Joden leven, zonder problemen, en dat die in het Iraans Parlement hun vertegenwoordiger hebben. Hij stelt ook geen antisemiet te zijn. Citaat:
Citaat:
Hij vermeldt de oproep van de Arabische landen maar de analyse van de Nieuwe Historici is dat nauwelijks 2% van de gevluchte Palestijnen om die reden hun dorp of stad geëvacueerd hebben. Los daarvan stelt resolutie 194 van de VN dat de vluchtelingen recht hebben op terugkeer. Een resolutie die door zowel Israel als de VS werd aanvaard. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 9 juni 2008 om 08:21. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() O ja en Iran heeft Israel niet bedreigd, misschien? Wie bewapent eigenlijk Hetzbollah?
Betreffende fundi's: iedereen heeft er voldoende in voorraad. Maar in Iran zijn ze dus aan de macht. Wat noch in Israel, noch in de VS noch in Europa het geval is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hezbollah is een politieke beweging in ibanon die daar behoorlijk veel stemmen haalt en garant staat voor de verdediging van Libanon. Dat is bij de laatste oorlog gebleken. Bij gratie van Hezbollah is er een einde gesteld aan de agressieve politiek van ISrael ten opzichte van zijn buurland. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hezbllolah hoeft jullie sympathie niet. Voor hen zijn alle westerlingen één pot nat, vergeet dat nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
UNCLEAR ISRAEL IS REAL NUCLEAR
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Gouverneur
|
![]() Er wordt in deze topic toch ontzettend veel met 2 maten & 2 gewichten gewogen...
Kijk eens naar de recentste aggressiedaden & welk land deze uitvoerde: - Inval Libanon (Israel) - Inval Irak (USA) - Inval Afghanistan (USA) - Bombardementen in Sudan (USA) - Bombardementen in Afghanistan (USA) - Inval Irak (USA) - Inval Koeweit (Irak) - Bombardementen in Libië (USA) - Bombardementen in Irak (Israel) - Inval Iran (Irak/USA) - Bombardementen in Libië (Egypte) - Burgeroorlog Libanon (USA/Israel) Dus Iran zou een bedreiging zijn voor de vrede in de regio... ![]() Zijn jullie blind, doof & stom ofzo?
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Ahmadinejad = Antichrist
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Alle holocastontkenners ontkennen niet dat er een holocast was, wel het aantal vergaste Joden, de politiek van de NSDAP en dergelijke. Ahmadinejad past precies in die context. Het is dus wel degelijk hetzelfde. 3) Jouw definitie van zionisme is jouw interpretatie van de correcte versie van dat begrip. Dat neemt niet weg dat alle Joden door antisemieten zionisten worden genoemd en ik heb alle redenen ertoe Ahmadinejad onder hen te scharen. 4) Dat boek wordt op Nederlandse universiteiten gebruikt voor de moderne geschiedenis, waaronder ook de Israelisch-Palestijnse kwestie.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 9 juni 2008 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=LiberaalNL;3483959]1) Sinds wanneer spreekt Ahmadinejad Engels? Je kunt hem niet citeren, als hij niet in zijn eigen taal gesproken heeft. Wat is trouwens je bron voor je beweringen?
De man spreekt logischerwijze Farsi. Zijn zinsnede was als volgt: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=ministe van agitatie;3484009][quote=LiberaalNL;3483959]
Ik heb geschreven dat ik zijn stelling verwerpelijk vind maar het maakt hem geen ontkenner van de holocaust. De belangrijkste stelling van hem is: "Als de holocaust heeft plaatsgevonden in Europa, waarom moet een Arabisch volk daar dan voor opdraaien". Ik vind dat een goede vraag. Je mag me altijd een andere definitie voorschotelen. We zullen zien of ik het daar dan mee eens kan zijn. Klinklare onzin. Ik ken heel wat Joden die geen zionist zijn en ik ken heel wat antizionisten die best wel het onderscheid kunnen maken tussen beiden. Waarop baseert u zich om dit te schrijven?[quote] 1) Laten we dan de discussie over de vertaling staken, ik denk dat dat nergens toe leidt. 2) Zijn stelling is historisch gezien volledig onjuist, omdat de problematiek al dateert voor, na en tijdens de 1e Wereldoorlog( Dreyfusaffaire 1895, Sykes-Picot verdrag 1915, Ballfour-verklaring 1917) Er is geen direct verband tussen de Holocast en de stichting van Israel. 3) Mijn bewering is dat antisemieten alle Joden zionisten noemen. Ik heb het niet over anti-zionisten die er ook zijn. In dat kadar: niet iedereen die pro-Palestina is, is antisemiet, maar alle antisemieten zijn pro-Palestina.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 9 juni 2008 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Holocaust: van 1935 (Nürenburger Wetten) tot 1945 (bevrijding) Stichting Israel: 1948 Daar is zeker een chronologisch verband. Dat verband valt nog veel meer op als je de cijfers van de immigratie naar Israel bekijkt vanaf de jaren '30. Dat er lang voordien al virulent antisemitisme was, is zonneklaar en dat als reactie daarop al eerder werd nagedacht over migratie en een eigen staat ook. Maar het verband tussen de Holocaust en de stichting ontkennen is een beetje kort door de bocht. Citaat:
Ik weet niet of alle antisemieten alle Joden zionisten noemen. Het zou kunnen want die lapzwansen kramen wel meer onzin uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iran vraagt de VN om tussen te komen na de bedreigingen door de Israëlische Premier en Vice-Premier:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Israël is een land van en voor criminelen. Het kan beter verdwijnen, zo snel mogelijk, op welke wijze dan ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, Iran is een land van en voor criminelen. Het kan beter verdwijnen, zo snel mogelijk, op welke wijze dan ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |