![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als je enerzijds enkel interesse toont voor meningen van bepaalde mensen en anderzijds reacties van andersdenkenden afdoet als 'kinderachtig', wat ben jij dan? Als antwoord op uw vraag: U beschouwt bepaalde genetische mutaties als 'defecten' en andere als 'positief'. U bent volgens mij een darwinist zonder het zelf te beseffen... Uw opmerking dat de genetische defecten voorkomen uit het feit dat iedereen nakomeling is van een inteelt-proces slaat de bal mis; wat met bv. afwijkingen die een genetische oorzaak hebben maar waarvan de chromosomen van de ouders dit defect niet hebben. Een genetische aandoening is maw niet altijd 'erfelijk'; meestal wel maar soms ook niet. Een voorbeeld uit de praktijk: numerieke chromosoomafwijking. Syndroom van Down aka "mongolisme", Syndrioom van Turner, Syndromm van Patau, Syndroom van Edwards. Het betreffen hier afwijkingen van erfelijk materiaal (een extra chromosoom) en dus een genetische afwijking Maar toch niet overerfbaar;
Laatst gewijzigd door Maes_P : 10 juni 2008 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 10 juni 2008 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() erger nog! Noah zelf was ook vast al een incest kind want die smerige hoerige dochters van Lot, den braven mensch, hebben hunne pa ook zat gemaakt en hem dan verkracht (bij mij marcheert het wel nooit als ze goe zat zijn, maar bij Lot blijkbaar wel), en zo hebben die ook hun eigen kinderen gemaakt. Beetje zoals Fritzl maar dan andersom natuurlijk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() De Bijbel leert ons dat de schepping perfect was. 'En God zag alles wat Hij gemaakt had, en zie, het was zeer goed.' Genesis 1:31
De schepping is echter gevallen omwille van de zonde/ongehoorzaamheid van de mens (Genesis 3). Daarom heeft God het eeuwige leven van de mens afgenomen: 'in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aardbodem wederkeert, omdat gij daaruit genomen zijt; want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren. ' (Genesis 3:19). De mens is dus beginnen sterven vanop het moment dat God hem uit Zijn tegenwoordigheid verwijdert heeft. Omdat de genenstruktuur van de mens in het begin bijna perfect was leefden de mensen toen ook langer. Lees Genesis hoofdstuk 5. 'En Adam leefde 930 jaar en hij stierf En Set leefde 912 jaar en hij stierf En Enos leefde 905 jaar en hij stierf...' De mens heeft echter niet alleen een lichaam uit 'het stof der aarde', maar hij heeft ook nog een ziel ('toen formeerde de HERE God de mens van stof uit de aardbodem en blies de levensadem in zijn neus; alzo werd de mens tot een levend wezen.' Genesis 2:7). De mens kwam maar pas tot leven omdat God hem zijn ziel inblies. De mens sterft maar pas wanneer die ziel zijn lichaam verlaat. Dit gebeurd bij de dood van de mens, ziel en lichaam scheiden van elkaar. De ziel gaat dan naar een wachtplaats (Hades of bij God) om daar dan uiteindelijk te wachten tot de dag van het grote oordeel. Elk mens zal dan op die dag voor God moeten staan en verantwoording afleggen van zijn leven die hij op bruikleen gekregen heeft. Eindelijk gerechtigheid. Laatst gewijzigd door luc154 : 10 juni 2008 om 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Rare jongens, die gelovigen. Word wakker, Luc, het verstand kan maar één meester dienen, de rede of de waanzin.
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 10 juni 2008 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat vragen ze zich in China namelijk al een paar weken af. Waarom heeft God breuklijnen gemaakt? Citaat:
Citaat:
Ik dacht dat je daarnet zei dat ze perfect was? Citaat:
Kwallen vallen zelfs helemaal uit de boot: die hebben geen neus... Citaat:
Of ben je gewoon lucraak aan het preken? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() Als het verstand niet geleid wordt door God zal het verstand inderdaad geleid worden door de mens. Dat was nu net de oorzaak van de eerste zonde waardoor het menselijke verstand verduisterd werd. Lees 2 Korintiërs 4:4: 'De gedachten van de ongelovige zijn verblindt...waardoor ze het licht niet kunnen zien.'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bambix 14:4 http://www.bloglog.ro/koelkast-f_0/b...vi_iapIQIiJ4c0 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hier zie je dat God NIET de levensadem in de dieren blaast, dus niet naar Zijn gelijkennis. Paarden hebben geen geest om God te aanbidden, mensen wel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Denk je dat wij plezier hebben in het zien verloren gaan van mensen? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En jij wel? Citaat:
Hoe kan een perfecte mens een zonde begaan: er moet dus toch al een 'aanleg' tot zonde zijn geweest; een verborgen trekje. Dus was de schepping niet perfect? Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik ben kritisch en vragen stellen is mijn hobby. Tijdens mijn opleiding kreeg ik antwoorden omdat de mensen die moesten antwoorden een logisch en gestructureerd theoretisch kader hadden waaruit ze konden putten om mijn vragen te beantwoorden. En nu mag je 2 keer raden waarom je ofwel geen antwoord weet op mijn vragen, ofwel jezelf begint tegen te spreken (zoals met "de ouderdom van het heelal discussie") |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lucas 18, 18-19: [18] "Een aanzienlijk man stelde Hem deze vraag: ‘Goede meester, wat moet ik doen om deel te krijgen aan het eeuwig leven?’ [19] Jezus zei tegen hem: ‘Waarom noemt u Mij goed? Niemand is goed, alleen God. [20] " Jezus zegt hier duidelijk dat hij niet God is. Ik heb nog altijd geen antwoord hierop gekregen noch van van u, noch van uw anders zo 'bijbelvaste' vrienden. Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2008 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zolang je nog op uw eigen inzichten steunt vertrouw je Hem niet en kan Hij uw ogen niet openen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar hij ging weg van Jezus met een driest hart omdat hij onderworpen was en een slaaf was van zijn eigen geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat zijn niet mijn inzichten. Dat zijn wetenschappelijk onderbouwde conclusies. Die kun je bewijzen of ontkrachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hij probeerde alleen maar iets duidelijk te maken aan deze rijke jongeling. Lees eens Johannes 20:28 Wat zegt Thomas tegen Jezus als hij Hem terugziet na Zijn dood aan het kruis? Laatst gewijzigd door luc154 : 10 juni 2008 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Marcus 13:32 staat: "Doch van die dag en van die ure weet niemand, ook de engelen der hemelen niet, ook de Zoon niet, maar de Vader alleen." De Zoon van God is toch Jezus. En volgens het dogma: godgelijk. En hier bekent Jezus dat hij niks afweet van de Oordeelsdag. Dus hij beschikt niet over dezelfde kennis die God heeft, dus Jezus is niet God. Overigens uit uw tekst kan men nergens afleiden dat Jezus God is. Thomas zegt in een uitroep: 'mijn heer en mijn God'. Of Johannes zegt dit. Maar Jezus zegt dat zelf nooit. Integendeel zelfs. Hij zegt zelfs: ge moogt me niet goed noemen want enkel God is goed. Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2008 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |