![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#601 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Een kogel van op 'mijn' eigendom schieten dat 'u' raakt - terwijl ge op uw eigendom staat - is dat ook. Citaat:
Die?
|
|
|
|
|
#602 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan maak je abstractie van middelen, doelen, kortom, van het handelingsparadigma.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#603 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als gij kwik op mijn eigendom dumpt, bega jij onrecht. Als gij kwik dumpt en ik sterf van de giftige dampen, begade gij onrecht. Beide zaken zijn perfect 'oplosbaar'. Een bedrijf kan nu ook 'op voorhand' van alles misdoen en daarna is't ook maar hopen of ze achteraf vervolgd worden.
|
|
|
|
|
#604 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
twintig jaar later met kanker zullen ze dat mss weten te vertellen. Als ze al in een ziekenhuis terecht kunnen, want wie gaat dat betalen. Alvast geen staat. En ook niet de lokale duiven of kaartenclub. Wie weet hebben ze niet zoveel vrienden.
|
|
|
|
|
|
#605 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie niet in waarom het gegeven dat X meer middelen zou hebben dan Y die in een 'ongelijke' positie zou stellen. Misschien ongelijk ten opzichte van geld of iets dergelijks. En dan? Ongelijkheid is een gegeven van menselijk zijn. Welke zaken je daaruit wilt deduceren; geen idee?
|
|
|
|
|
#606 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik hoop dat gij er dan nog zijt om uw goed hart te tonen, zenneuh!
|
|
|
|
|
#607 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Als u gebuur een vijver aanlegt in zijn tuin, waardoor er water binnenstroomt in u kelder. Dan moet u gebuur u da toch ook vergoeden? Tis niet omdat ge iets doet op u eigen eigendom, dat daarom anderen geen rechten hebben. |
|
|
|
|
|
|
#608 | |
|
|
Citaat:
Het gaat slecht met de economie: er worden weinig investeringen gedaan, je krijgt weinig rente voor je geld, er wordt minder geconsumeerd, de tewerkstelling is laag, ... Wat doet de overheid? Ze neemt geld uit de virtuele pot, en betaalt hier bv wegenwerkers mee. Het effect is dat er minder werklozen zijn. De overheid hoeft deze mensen dus al geen werkloosheidsuitkering te geven voor de periode dat ze tewerkgesteld zijn, maar wel een inkomen. Die mensen krijgen dat inkomen dat hoger is dan hun uitkering, dus consumeren (gemiddeld gezien volgens de verwachtingen) relatief meer dan dat zijn vroeger zouden consumeren met hun uitkering. Van die acht euro wordt er bv een deel uitgegeven. Op die uitgaven betaal je belastingen, die gaan naar de overheid. De rest van dat uitgegeven bedrag komt in handel van de winkel. Die doet er investeringen mee, of betaalt er zijn schulden mee terug af. Doordat die investeringen doet of zijn schulden terug afbetaalt, zorgt hij voor een inkomen voor een ander bedrijf. Dat bedrijf kan dat geld dan weer investeren, een investering die op zijn beurt weer geld opbrengt, ... Uiteindelijk kan dat bedrijf zo meer werknemers aannemen bv., die dan ook allen een inkomen krijgen, waardoor de overheid deze ook geen uitkering meer moet betalen. Mensen die, op hun beurt ook weer gaan consumeren, geld dat door de overheid en bedrijven ook weer kan gebruikt worden om verder te investeren, enzovoort enzoverder. (De overheid neemt ook geen tien euro af van iedere belastingsplichtige, maar pakweg 4.8 euro ofzoiets.) Dat is heel detaillistisch uitgelegd hoe geld in de economie pompen geld, omdat het heen hele route aflegt, op macroniveau. Dat is althans wat ik onthouden heb uit een inleiding tot de economie boekje.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 18:11. |
|
|
|
|
|
|
#609 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vraag Percalion daar maar meer over. Hij is het genie.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 10 juni 2008 om 18:12. |
||
|
|
|
|
|
#610 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#611 | |
|
|
Citaat:
De vraag of dat zo goed is voor zijn lachspieren, zullen we openlaten.
|
|
|
|
|
#612 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Lijkt me vooral corrupter. Enfin; Woeste was de eerste minister, hé.
|
|
|
|
|
#613 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu gebeurt het toch ook door andere mensen? Wat is er dan zo onwaarschijnlijk aan mijn antwoord? Wat klopt er niet aan? Wat begrijp je er nie taan?
|
|
|
|
|
#614 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#615 |
|
|
Hoe wordt onze sociale zekerheid gefinancieerd?
|
|
|
|
#616 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zou wel eens goed kunnen.
|
|
|
|
|
#617 |
|
Burgemeester
|
|
|
|
|
|
|
#618 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ha; ge zijt er dus al achter dat het met belastingsgeld gebeurt. Dat er dus een herverdeling gebeurt, waarbij - zoals je wel weet - redelijk wat geld verspild gaat.
Wel; kan Congo het zich veroorloven om geld te verspillen? Elke ambtenaar is er eentje minder die er op't land eten fabriceert, hé... Dus, ik vraag alweer, met welk geld? Zeggen tegen die Congolezen dat ze de helft van hun geld moeten afstaan, is simpelweg een holocaust veroorzaken. Ze geraken nu al amper rond.
|
|
|
|
|
#619 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Soit; de anderen mogen het verder regelen.
|
|
|
|
|
#620 | |
|
|
Citaat:
2) het water is helemaal niet van mijn buur (dat water stroomt door de beddings-secties als ge het nog niet door had) 3) wie gaat mij straffen? Laatst gewijzigd door Ambiorix : 10 juni 2008 om 18:18. |
|
|
|
|