![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#4981 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tuurlijk is het een theorie: wetenschap werkt met het concept theorie. En waarnemingen kunnen een theorie ofwel verwerpen ofwel bevstigen. Naargelang er meer bewijzen zijn die de theorie bevestigen wordt de theorie waarschijnlijker. Nu moet je me eens zeggen welke waarnemingen Genesis bevestigen. En zeg eens: heb je eigenlijk wel iets gelezen over evolutie? Ik heb de indruk dat je er niets van snapt. Of hou je je express van de domme?
Laatst gewijzigd door Maes_P : 11 juni 2008 om 15:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4982 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik behoor gewoon niet tot de groep die teksten uit of het nu heilige boeken, koosjere dierenvelletjes, papyruspakjes, kleitabletten, kookboeken, wetenschappelijke boeken, of de Libelle zijn, omsmeden tot oorlogswapens. Zowel in het kamp van de godsdienstgetrouwen, als de godsdienstvijandigen zijn er die dat wel doen, en dat zijn dan mijn tegenstrevers. Maar wat hier allemaal staat is grappig, en ik moet wel lachen, en dat is vervelend omdat ik verkouden ben, en dan moet hoesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4983 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er worden zelfs richtingen aangeboden waarbij men zich enkel bezighoudt met micro-evolutie of macro-evolutie, bijv. http://www.kuleuven.be/onderwijs/aan...bi/G0G22AN.htm en http://webh01.ua.ac.be/funmorph/raou...roevolutie.htm. Hoe kan dat als er toch geen verschil is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4984 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4985 |
Banneling
|
![]() @ Pieke:
Macro-evolutie is een onderdeel van de evolutiehypothese. Met macro-evolutie wordt het aanpassen van de ene grondsoort in de andere grondsoort bedoeld – buiten de grenzen van het dna dus. Macro-evolutie omvat altijd verandering die nieuwe informatie oplevert (simpel-tot-complex), iets wat tot op heden een genetische onmogelijkheid is. Macro-evolutie is nog nooit gesignaleerd of bewezen, ze is echter essentieel voor geloof in evolutie. Macro-evolutie is nadrukkelijk géén grotere versie van micro-evolutie. Micro-evolutie gaat om het toevalsgewijs aanpassen of verwarren van bestaande genen (en dus genetische verarming); macro-evolutie gaat om het toevalsgewijs creëren van nieuwe intelligentie en nieuwe genen. Als mensen zeggen dat evolutie niet mogelijk is, doelen zij op macro-evolutie, nooit op micro-evolutie. Macro-evolutie kun je tot evolutie afkorten. Voorbeeld: vanuit de reptiel ontstond een vogel. Bron: http://www.verzwegenwetenschap.nl/eindconclusie.html Klopt dit niet? En waar zit de fout? Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 juni 2008 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4986 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"micro-evolutie": verandering in het DNA binnen de zelfde soort "macro-evolutie":opstapeling van veranderingen in het DNA binnen 1 soort die dermate zijn dat ze aanleiding geven tot een onderverdeling in een nieuwe soort. Same shit.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4987 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp de mensen hier toch niet. Heel mijn kinderjaren heb ik in de kerk die Latijnse gebeden afgerammeld zonder er een knijt van te verstaan. In 1965 beslist het Vaticaan dan dat er voortaan in de streektaal mis moet worden gedaan. Ik dacht dat iedereen daar content mee was. Voor sommige groepen was dat inderdaad zo, en ze gaan nog verder. Ze doen de mis in het Leives, het Brussels, het Aentwaereps, het Mechels, het Hassels, etc ... Maar terwijl de Vlamingen verkrampt staan te joelen dat iedereen hier de taal moet spreken beginnen ze nu in de kerken terug in het Latijn te zingen. Weten de mensen eigenlijk nog wat ze willen? Ik zou voorstellen, iedere parochie zijn eigen dialect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4988 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 juni 2008 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4989 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#4990 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik mag zelfs de evolutie niet verdedigen door wetenschappelijke termen te gebruiken????? Dus als iemand een wetenschappelijke theorie aanvalt mbv de Bijbel, is dat "ok en niet al te erg". Als ik de wetenschap verdedig met wetenschappelijke termen is dat 'potjeslatijn' Dus stellen dat mensen en apen in dezelfde taxonomische orde zitten is "grootste onzin omdat niemand er iets van begrijpt". Kan ik er iets aan doen dat mensen die geen biologische opleiding hebben zich hier wagen aan zo'n discussies met mensen die dat wel hebben en dan plat op hun bek gaan? Iedere parochie zijn eigen dialect? Evolutie bevindt zich op de "parochie" van de wetenschap: hou je dus maar aan het wetenschappelijke dialect...
Laatst gewijzigd door Maes_P : 11 juni 2008 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4991 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nooit van google gehoord?
![]() |
![]() |
#4992 |
Banneling
|
![]() @ rikbe: Sorry, maar dat lijkt me nogal kort door de bocht. (Viervoetige landdieren uit vissen/reptielen?!) Zijn er soms bewijzen voor die theorie?
Soit, voor ik opnieuw ga studeren: ik heb ook een artikel gevonden (al wat ouder, van 2007) dat beweert dat veranderingen in het DNA (of evolutie) misschien toch niet zo toevallig zijn (is): http://www.kuleuven.be/nieuws/berich...6_03_2007.html. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 juni 2008 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4993 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4994 |
Minister
|
![]() Als we dan toch over woordgebruik gaan klagen, zou ik even willen vermelden dat een grondsoort een soort van grond, aarde of afzettingsgesteente is dat in een bepaald gebied aangetroffen kan worden en dus niets te maken heeft met de leer en studie van de systematiek van levende organismen en processen die daarmee samenhangen.
![]() |
#4995 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
“De bewijzen voor de geleidelijke evolutie van levende wezens zijn onbetwistbaar. De meerderheid van de gaten in de fossielencollecties, de zogenaamde missing links, zijn vandaag opgevuld en ons begrip van de moleculaire processen die evolutie mogelijk maken, is sterk verbeterd. Bovendien mag je niet uit het oog verliezen dat de evolutie van het aardse leven niet bepaald snel gaat: het proces is al 3,5 miljard jaar aan de gang.” Wat niet wil zeggen dat we nu alles weten; de theorie moet constant worden bijgeschaafd" Is hier iemand die iets anders beweert? Behalve de creationisten? Overigens een interessante hypothese; Lamarckisme revisited!! Ik ben benieuwd naar de resultaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4996 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |