![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#881 |
|
Vreemdeling
|
Een frietkot is prive eigendom en uw overval zal afgestraft worden door de competitieve veiligheidsdienst van het fritkot en/of de straat waarin het fritkot staat. Na een voorleiding bij de rechtbank die voldoet aan de regels van de libertartianen en U snel zal behandelen omdat ze efficient werkt dankzij competie, zal U in een efficiente, niet overbevolkte gevangenis worden gestoken die U met uw eigen arbeid zal mogen terugbetalen terwijl U erin zit.
|
|
|
|
|
|
#882 |
|
Gouverneur
|
Als je het zo zegt lijkt het bijna leuk om een misdaad te plegen. Ik heb er alvast zin in :-d
|
|
|
|
|
|
#883 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#884 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Als ik met één kip kan aantonen dat kippen geen schubben hebben, heb ik er geen 1000 nodig.
|
|
|
|
#885 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#886 |
|
Vreemdeling
|
Indien uw prive rechterke niet voldoet aan de basiswet dan zal die niet erkend worden, rechtbank vs rechtbank zal door een andere neutrale rechtbank die door beide partijen overeengekomen is behandeld worden. Het is niet omdat je in een libertariaanse wereld leeft dat je kan doen en laten wat je wilt en er geen wetten zijn.
|
|
|
|
|
|
#887 |
|
Vreemdeling
|
Waar haal je dat vandaan? Ik denk dat je het iets te ver zoekt - veiligheidsdiensten functioneren net hetzelfde als de huidige politie, deze vallen niet buiten de wet. Het enige wat die mannen mogen doen is U vasthouden en wegbrengen om een proces te krijgen.
|
|
|
|
|
|
#888 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alé, ik stel maar vragen he. Omdat ik nu eenmaal geen snars begrijp van hoe een libertaire samenleving er zou uitzien en hoe zaken zouden functioneren. Ik bedoel dan niet "hoe het er in de praktijk zou aan toe gaan", dat kan niemand voorspellen. Ik probeer met m'n vragen naar een theoretische toepassing te kijken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#889 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
'Wie bepaalt wat die veiligheidsdiensten mogen doen? En is vrijheidsberoving ook geen vorm van geweld?' Indien U morgen in mijn straat en/of winkel komt die valt onder het libertariaans stelsel, en U besluit anderen schade te berrokkenen, dan zal U opgepakt worden en terecht worden gesteld volgens een wetgeving die gebaseerd is op de libertariaanse basisprincipes. De veiligheidsdiensten zullen zich hier ook aan moeten houden - zij hebben geen recht om U schade te berrokkenen tenzij uit zelfverdediging Laatst gewijzigd door anarchy : 13 juni 2008 om 19:06. |
|
|
|
|
|
|
#890 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik veronderstel dat je die zelf ook wel kunt zien eh.
|
|
|
|
#891 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#892 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Huur jij nu een bewakingsdienst in om mij op te pakken, en ik blijk onschuldig te zijn, dan heeft jou bewakingsdienst mijn rechten geschonden en kan ik hen vervolgen. Zij zullen dus erg oppassen niet buiten het boekje te gaan, want ze dragen zelf de verantwoordelijkheid voor hun daden. |
|
|
|
|
|
|
#893 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ben ik dan geen mens?
|
|
|
|
#894 |
|
|
Uitsluitend?
|
|
|
|
#895 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En de andere?
|
|
|
#896 |
|
|
Ik zie weinig nut in het neerschrijven van exhaustieve lijsten. Maar als jij daar van houdt, niemand houd je tegen ze te maken.
|
|
|
|
#897 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#898 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#899 | |
|
|
Citaat:
Hoe werkt dat in het libertarisme? |
|
|
|
|
|
|
#900 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ik mijn arm even willekeurig beweeg niet, nee.
Maar dat ik hier nu zit is het resultaat van een kosten-batenanalyse, dat ik ben gaan werken ook, dat ik niet om eten ben geweest maar iets uit de diepvriezer heb gehaald, dat ik daarnet naar het toilet geweest ben ook, enzovoort enzovoort. Nu beweeg ik mijn arm wel vaker dan ik naar het toilet ga, maar ik zou nu niet beweren dat mijn gedrag 'zelden' gestuurd wordt door kosten-batenanalyses.
|