![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#921 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#922 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Absoluut!
|
|
|
|
#923 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Je valt het libertarisme eigenlijk aan op een punt, dat in het huidige systeem niet veel anders is. |
|
|
|
|
|
|
#924 | |
|
|
Citaat:
Zulks een bij wet vastgestelde norm is een houvast om op terug te kunnen vallen in geval van een conflict waar niet tot een akkoord gekomen kan worden, uiteraard! Maar spijtig genoeg is dit in andere gevallen niet zo, en kan het "gezond verstand", de vrederechter, etc. niet veel uitrichten. |
|
|
|
|
|
|
#925 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#926 | |
|
|
Citaat:
Een luchthaven moet bv geluidsnormen hanteren die vastgesteld zijn door de wet, en moet geen rechtzaak aangaan met vijfduizend individuele gezinnen met elk hun eigen "geluidsdrempel". Ik hoop dat ge het ridicule van uw stelling inziet. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 13 juni 2008 om 20:32. |
|
|
|
|
|
|
#927 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omdat dat 'democratisch beslist' is? Heeft iemand jou ooit gevraagd of flitsen goed is? Of er op die bepaalde weg 70 of 90 gereden mag worden? Hoe vaak daar best geflitst wordt? Uiteindelijk hebben we daar zeer weinig aan te zeggen. Als ik 140 rijdt op de autostrade, en niemand vindt dat erg genoeg om me daarvoor te laten beboeten, of er is gewoon niemand die gestoord wordt, wat dan? Nu goed, dit is allemaal compleet offtopic, maar ik verveel me een beetje.
|
|
|
|
#928 |
|
Gouverneur
|
Over die bomma en de geluidsoverlast:
Stel de norm is geluid mag max. 80db zijn. Gij overschrijdt die norm door bvb muziek te draaien tegen 90db. U bomma gaat klagen, de police komt en gij krijgt een boete. Stel nu verder dat u bomma potdoof is, en helemaal geen last heeft van u muziek. Maar ze wil u gewoon pesten. Dan is die boete volgens jou rechtvaardig, want ja jij overtrad de objectief meetbare, subjectieve norm. |
|
|
|
|
|
#929 |
|
Gouverneur
|
Die norm is dan noodzakelijk voor niemand goed en niemand wordt vergoed. Stel nu naast de luchthaven woont een doof oud koppel en een gezin met een baby. De wet zegt: ja we willen voor iedereen goed doen, dus nemen we het gemiddelde en leggen we die norm op. Het oude koppel heeft geen last van het lawaai maar de baby kan nooit slapen en het gezin moet verhuizen en krijgt hiervoor geen vergoeding. Voor het oude koppel mag de norm zelfs een pak hoger liggen, ook zij zijn niet blij.
|
|
|
|
|
|
#930 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#931 | |
|
|
Citaat:
Buiten schade aan iemands fysiek of materieel bezit moogt ge alles doen in het libertarisme, ook de hardste en grofste kapitalist uithangen, mensen uitbuiten, etc. heheheheh Laatst gewijzigd door Ambiorix : 13 juni 2008 om 20:55. |
|
|
|
|
|
|
#932 | |
|
|
Citaat:
1) een decibel meter heeft, 2) wéet dat gij muziek hebt opstaan ( 3) weet dat de overtreding in decibels ook van uw muziek komt en niet van de voorbij rijdende camion, etc Bon, ik snap uw vraag, ge wilt inspelen op m�*jn assumptie dat de bomma "het om te pesten doet", dat was echter maar een voorbeeld, het is aannemelijker dat ze het gewoon echt lastig vind, ze hoort nu éenmaal niet graag rockmuziek in haar tuin, punt uit. Gij vindt dan weer dat het uw eigen tuin is en dat haar klacht ongegrond is. "Schade"claim tegen "schade"claim dus. Maw, er is nood aan een norm want er kan niet overeen gekomen worden. |
|
|
|
|
|
|
#933 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#934 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
1) Die zouden tegengehouden worden door de veiligheidsdiensten van de buurt waar ze proberen geweld te plegen. 2) Er nog 100 andere beveiliginsfirmas zijn om der een punt achter te zetten. En als er geen andere meer over zijn heb je nog steeds de mensen zelf. |
|
|
|
|
|
|
#935 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#936 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Overigens perk je daarmee ook de vrijheid van de overtreder ferm in. Als ik naast iemand woon die schade ondervindt bij 20 db kan ik mijn huis niet meer stofzuigen.
|
|
|
|
#937 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het basisprincipe van wat strafbaar is, blijft steeds hetzelfde. |
|
|
|
|
|
|
#938 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#939 |
|
Gouverneur
|
Je moet het nu ook weer niet mechanisch tot in het oneindige doortrekken. Ik vermoed dat op een voetpad iemand het recht heeft voetpadactiviteiten uit te oefenen en dat sleutels laten vallen aanvaardbare voetpadactiviteiten zijn.
|
|
|
|
|
|
#940 |
|
|
Uiteindelijk is dat net wel er gebeurt in het libertarisme, denkbeelden rekken tot het surrealistich wordt.
|
|