![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
25 VLD 25 PS 24 MR 17 sp.a 8 CDH samen 99 stemmen voor. 21 CD&V 4 Ecolo 1 N-VA 1 FN samen 27 stemmen tegen. 18 Vlaams Blok 6 Spirit samen 24 onthoudingen. Als Vlaams Blok en Spirit hadden tegengestemd was de verhouding 99-51 geweest en was er dus geen tweederde meerderheid. |
|
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#244 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spirit onthield zich dus niet maar stemde pro mee met 'de meerderheidspartijen'.
Eén fabeltje is dus al de wereld uit.
#246 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#247 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo vlug en makkelijk kom je er niet van af! Het blok had met zijn onthouding de intentie de kiesdrempel er door te krijgen. Het verslag van het VRT-nieuws is een bevestiging van mijn stelling. Dat spirit zich zou onthouden hebben, heb ik nergens beweerd! En het blijft ook zo, als het BLOK en CDH hadden TEGEN gestemd, inplaats van zich te onthouden dan was de kiesdrempel er ook niet geweest. Door hun onthouding kwam de meerderheid makkelijker aan een 2/3 meerderheid. De verhouding was nu: 26-96-26 Als het BLOK en CDH hadden tegen gestemd, dan was de verhouding: 52-96-0, dan was er geen 2/3 meerderheid geweest, dus geen kiesdrempel! En hadden de 5 spiritmandatarissen mee hadden tegengestemd of zich hadden onthouden, dan was de kiesdrempel er toch gekomen door de onthouding van het BLOK! Het is vooral het groot aantal onthoudingen van het BLOK dat van doorslag gevend belang was. En hoe de andere partijen gingen stemmen, kon het BLOK onmogelijk weten, alleen maar gissen! Dus de BLOK-onthouding bood een zekerheid dat de kiesdrempel er door kwam! |
|
![]() |
![]() |
#248 |
|
![]() De discussie over kiesdrempel en Co sleept lang aan.
Vooreerst geldt een kiesdrempel in zeer veel (democratische) landen. Er zijn valabele argumenten voor en tegen. Wie er voordeel bij heeft is er voor, wie er nadeel van heeft is er tegen. Wat valt daar nu nog meer over te zeggen? Het zelfde geldt voor grotere kiesomschrijvingen. Agalev heeft baanbrekend werk verricht om dat duidelijk te maken. Ze waren voor de 5% drempel omdat ze dachten er voordeel bij te hebben. Na hun katastrofale nederlaag waren ze ertegen. Tijdens de bittere gevechten voor stemmen komen ook bij alle partijen de kleine venijnige kantjes boven. Maar natuurlijk vooral bij de andere Laten we nu naar de toekomst kijken en zien hoe we best verder geraken. Het grootste obstakel voor een goed bestuur in Vlaanderen is het NON van de PS. Dus moet CD&V-NVA de grootste 'democratische' partij worden met hopelijk veel voorkeurstemmen op de NVA-kandidaten. Deze laatsten zullen, samen met Vandenbrande en Sauwens, meer gewicht in de schaal werpen met een nieuwe triomf van het VB als een stok achter de deur. |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kijk naar de cijfers... zwart op wit !
verslag van de VRT ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
#250 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ancapa,
Blijkbaar heb je mijn tekst niet grondig gelezen of wil je de waarheid niet onder ogen zien! Mijn stellingen berusten op cijfers uit het verslag van de kamer! (www.dekamer.be) Herlees onderstaande tekst nogmaals! Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb nog een paar dozen kleenex staan... ik zal ze je opsturen
![]() NVA boegbeeld of boeman heeft zijn zitje verzekerd !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rekenen we de VB-stemmen eventjes bij de "neen", dan zouden aan een verhouding van 96 "ja" tegenover 44 "neen" komen (en de 8 onthoudingen van de CdH). Zou de wet er dan niet door zijn gekomen? Even rekenen. In totaal tellen er dus 140 stemmen mee voor de berekening. Een tweederde meerderheid heb je dus al vanaf 94 stemmen voor. Bijgevolg zou de stem van het Vlaams Blok niets veranderd hebben aan de goedkeuring van de wet. Het Vlaams Blok is dus niet medeplichtig aan de kiesdrempel, wat bepaalde N-VA'ers hier ook mogen beweren. Niet minder dan laster dus. |
|
![]() |
![]() |
#254 |
|
![]() Doet me denken aan een vrolijk liedje van een pseudo italiaan in het Engelitaans gezongen.
Whats a matter you he gotta no respect what do you think you do he why you loke so sad it 's an nicer place he ah shuttupeyourface of toch zo iets in den aard. ok doe gerust voort met wat ge bezig waart.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beide partijen hebben zich echter onthouden. Maar een goed overleg tussen de oppositie had misschien andere zaken kunnen teweegbrengen. Nu heeft men natuurlijk niet met het Vlaams Blok willen praten. Dat zijn immers de bozen waarmee men niet onderhandelt, niet spreekt, niet overlegt, geen akkoorden mee sluit, geen gezamelijke stemstrategie uitstippelt. |
|
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#257 |
|
![]() Een verdomd neveneffect van het verdomde cordon sanitaire dus ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#258 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet je daar zo slim voor zijn om te weten dat je tegen moet stemmen als de splitsing BHV geweigerd wordt en er een kiesdrempel wordt ingevoerd? Het schoonste was toe Annemans op het einde zij dat zijn fractie zich vergist had. Daaruit kan ik een ding op uitmaken: 1 er zijn maar 3 mandatarissen die iets mogen zeggen en beslissen in de kamer, de anderen moeten van het Blok hun klep houden en doen wat hun gezegd wordt van de heilige 3 vuldigheid. 2 Ze hiermee een poging hebben ondernomen om hu bewuste onthouding te verdoezelen! |
||
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de rest moeten we niet ingaan, daar het gaat om een gebruikelijk potje laster van de N-VA die het blijkbaar niet kan verkroppen dat er een grotere en krachtiger Vlaamsnationalistische partij naast hen bestaat. Ja, "naast", niet "tegen". Maar jullie zijn zo gebiologeerd om toch maar politiek correcter te zijn dan de politiek correcten dat jullie er "tegen" van gemaakt hebben. Jammer. |
|
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |