![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#901 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zou ik lid zijn van, cq opgevoed in, een club en merken dat er iets dergelijks deel uitmaakt van hun statuten dan zou ik het lidmaatschap beëindigen, want zwijgende leden zijn toestemmende leden; voor minder gruwelijke aanleidingen deed ik dat trouwens al, omstreeks mijn 18e. http://www.redouan.nl/koran/koran009.htm Citaat:
|
|
|
|
#902 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kledijstukken vergelijken met attributen vind ik belachelijk. En wat dat lastigvallen betreft. Akkoord, Frankrijk heeft destijds de knoop doorgehakt met als een van de argumenten dat de moslima's door hun mannelijke geloofsgenoten werden lastig gevallen. Hier merk ik niets van dat lastigvallen op straat. Ik zou nog willen toegeven dat er moslima's van thuis uit worden aangeraden een hoofddoek te dragen, daar ken ik voorbeelden van, maar voor de rest. |
|
|
|
|
|
|
#903 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens mij wordt de groep die bewust kiest groter. Zeker als de trend van verhoogde scholingsgraad bij de meisjes zich verderzet en de keuze van de partner steeds meer een persoonlijke keuze wordt. |
|
|
|
|
|
|
#904 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk Rudy; een werkgever die een dressscode opstelt is een tiran! Komaan zeg; die dresscode is door een groep moslima's voorgesteld als een verbod op hoofddoeken, alsof er geen andere werknemer zijn en alsof zij enkel 'slachtoffer' zijn!
Waar zien we dit nog gebeuren die eeuwige 'slachtofferrol'? En dat gedoe van er 'bewust' voor kiezen, lees je misschien in de media dat vrouwen aangevallen werden omdat ze dit droegen? Het is andersom: de samenleving krijgt overal islamitische regeltjes opgedrongen en juist daar verzet ik me tegen. Of denk je dat je zonder hoofdddoek op tijdens het werk je minder gelovig bent? Dan is er geen sprake van 'vrije wil en keuzevrijheid' voor moslima's! De overheid vertegenwoordigt de gemeenschap en dus heeft ze alle recht dit aan werknemers op te leggen, mannen met een te korte broek worden ook naar huis gestuurd, die verenigen zich echter niet om op te komen voor hun recht op onderdrukkig. En wat is vrije keuze? Als je ouders, broers en sociale omgeving je anders behandelen met dan zonder hoofddoek vraag ik me af wat je er onder moet verstaan. Er zullen moslima's zijn die zonder die druk er toch voor kiezen maar tot heden leek me dit een minderheid; het omgekeerde ( echtgenoot, familie 'overtuigen ' dat een hoofddoek' beter' is) zag ik meer dan vrouwen die me zeiden hier echt vrijwillig voor te kiezen. De trend van vrouwen die een hogere scholingsgraad bereiken heeft niet noodzakelijkerwijs invloed op het dragen van hoofddoeken Rudy; integendeel, vaak zitten vrouwen thuis omdat werken in strijd is met de visie van de echtgenoot over wat vrouwen wel of niet mogen, en zonder zijn toestemming wordt er niet gewerkt! Vrouwen mogen namelijk wat ze verdienen zelf houden en hun man blijft de verplichting dragen hen te onderhouden, dus zien ze hun vrouw liever thuis. De samenleving heeft het recht om een eigen standpunt te bepalen en dit hoeft niet te zijn ' hoofddoeken moeten steeds en overal' daarvoor moet je in bijvoorbeeld Iran zijn! |
|
|
|
|
|
#905 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik pleit voor een samenleving waarbij men rekening houdt met moslims en met mensen van een andere strekking. U plaatst die mensen van een andere strekking voor. Daar bestaat een naam voor: discriminatie. En dan komt u met voorbeelden: U hebt het over sommige wijken waar je als vrouw niet meer door kan lopen zonder hoofddoek. Maar wat zei Jamas over een spreidingsbeleid. Over gelijke kansen. Over een spreiding van leerlingen over allerlei scholen. over meet achtergestelden in gegoede buurten. Met deze oplossing, blijft de keuzebrijheid bestaan. Achtergestelde mensen krijgen het beter, maar ook vrouwen worden niet meer lastig gevallen. De sociale invloed van gegoede buurten zal ook voor een positieve invloed zorgen enz. Vluchtelingenhuizen bestaan. En blijkbaar komen er ook veel moslima's in terrecht. Een teken dat dit ook deels een positieve oplossing is. Daarnaast leven wij in een maatschapij waarin de vrouw ook op tal van andere manieren wordt gediscrimineerd. Bijvoorbeeld door een lager loon. Bijvoorbeeld met sekssitische eisen, waarbij vrouwen blijkbaar magerder enz meoten zijn dan mannen. Vrouwen blijken in raktijk nog altijd het merendeel van het huishouden op zich te nemen, en bij kinderen draagt een vrouw hiervan de lasten. Allemaal zaken die zich ook in onze westerse samenleving afspelen. En waarop ik u nog geen enkele moment kritiek op hoorde uiten. Miscien hebt u het niet goed voor met vrouwen. Maar wenst u gewoon het pesten van de 'vreemdeling' te vervangen door het meer aanvaarde pesten van de moslim. Ook voor deze strijd bestaan oplossingen. mensen moeten er op gewezen worden dat ze allemaal in een zelfde situatie zitten. Dat wij allen worden uitgebuit op het werk. Zowel mannen als vrouwen. Dat door vrouwen minder te betalen wij tegen elkaar uitgespeeld worden. Maar zowel mannen als vrouwen krijgen te weinig betaald. jaarlijks zijn er miljarden winsten waar al die mannen en vrouwen niet van kunnen meeporfiteren. Als dat gaan onrechtmatigheid is? De kapitaalsmiddelen moeten dus verdeeld worden onder de werkenemers. Maar u gaat de hoofddoek afschaffen. moedig zoals u bent. Terwijl dat vrouwen nog steeds minder bestaald worden. Moslima's nog steeds thuis onderdruk worden. Terwijl ook verschillende belgische vrouwen onderdrukt worden. terwijl vrouwen overl nog altijd het huishouden grotendees op zich moeten nemen. terwijl er dagelijks boekjes verschijnen dat iedereen moet vermageren en hoe je je man het best kan verwennen. Dat je de mooiste vrouwen kleren moet dragen omdat je anders nooit geliefd gaat zijn. Waarbij vrouwen verboden wordt om hun mening te laten zien via iterlijkheden. waarbij vrouwen verboden wordt een bepaald geloof te hebben Maar u gaat de hoofddoek afschaffen.
|
|
|
|
#906 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jamas heeft het gevonden!
Allemaal een doek op de kop en het kapitalisme is verdwenen! Goed zo jongen, doe zo voort. Het is trouwens niet "vluchtelingenhuis", het is "vluchthuis" voor vrouwen die door hun echtgenoot worden afgetroefd. Misschien kan je je andere kennis ook nog wat bijschaven.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#907 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Vrouwenonderdrukking heeft dan weer zeer veel met kapitalisme te maken. Veroorzaakt kapitalisme alle vormen van vrouwenonderdrukking, neen. Maar met kapitalisme zal de vrouw nooit vrij zijn.
Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 15 juni 2008 om 11:01. |
|
|
|
|
|
|
#908 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zou het rapper gaan als ik ineens met een laken begin?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2008 om 11:08. |
|
|
|
|
|
|
#909 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Nog nooit gehoord van multidimesnionele problemen die dus meerdere factoren bevatten?
|
|
|
|
#910 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
nope, noch van multidimesnionele noch van ééndimnsionele problemen heb ik ooit gehoord!
wil je me nu gaan wijsmaken dat ik géén loon naar werken ga krijgen of ik nu met een laken rondloop of met een keukenhanddoek? Zou het helpen als ik met mijn donsdeken begin rond te lopen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2008 om 11:10. |
|
|
|
|
|
#911 | |
|
|
Citaat:
Ik zou me veiliger voelen, denk ik In elk geval: ik voorspel dat hoofddoeken ooit mode worden. Dan is het probleem meteen van de baan! |
|
|
|
|
|
|
#912 | |
|
Banneling
|
Citaat:
2 Nee, niet simpel. Alleen al omdat je niet kan definiëren wat neutraal is. Zo heb je me nog altijd niet geantwoord of ik mijn speldje van de vrijzinnigen mag dragen? Van greenpeace? Van mother earth? Mijn palestijnse sjaal? Mijn rode ster? 3 Wat bedoel je met "maatschappelijk standpunt" ? 4 Of je denkt dat er maar één strekking is? Soms niet, want je kan niet anders dan dat toe te geven. Dit is veel te duidelijk. En als je wil bewijzen dat de hoofddoek dragen niet kan gezien worden als een deel van de religie. Soms wel, als je weer eens uitlegt wat volgens jou de betekenis van de hoofddoek is. Dan is er weer maar 1 uitleg. 5 Heb ik ergens vertelt dat een kritische overtuiging tegenover de islam overbodig is? Leer eens een onderscheidt te maken tussen de ideologie en de mensen. 6 Voila, nu is er weer maar 1 strekking meer volgens jou. |
|
|
|
|
|
|
#913 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik pleit al jaren voor een mode-trend met hoofddoeken. Hoe moeten onze moslimaatjes zich dan nog gaan laten herkennen zodat hun moslimmannetjes enkel de kaffervrouwtjes gaan lastigvallen? Ge ziet Eric, ik wist dat we het ooit eens gingen worden. Ik pleit voor de Brigitte Bardot-hoofddoek. Of voor een Princesse Grace-foulard, of uiteraard een Audrey Hepburn-sjalleke: ![]() gaat ze d�*t tegenvallen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#914 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jamas; nergens heb ik geschreven dat ik hoofddoeken wil afschaffen integendeel; ik haal tot in den treure aan dat dit een recht is in je priveleven; maar daarom nog niet in de tijd van je werkgever binnen openbare dienst.
Blijkbaar wilt u mijn standpunt niet begrijpen en staatu klaar met volslagen onterechte berschuldigingen die beledigend zijn zoals discriminatie. De achterstelling van moslima's is helemaal niet de schuld van de samenleving wel van subculturen met maar al te vaak islam als ideologie. Die ideologie heeft alles te maken met de armoede waarin mensen in Islamitische landen en ook hier vaak leven. huwelijken die gearrangeerd zijn bieden maar al te vaak primaire zorg aan kinderen bijvoorbeeld met alle gevolgen vandien! Vluchthuizen voor vrouwen zoals u dit vrolijk bekijkt zijn niet positief maar wijzen op veelvuldige vrouwenmishandeling binnen bepaalde groepen, wat daar positief aan zou zijn ontgaat me volkomen. Dus volgens u moet je mensen die economisch dit helemaal niet kunnen betalen in duurdere wijken zetten omdat je dan problemen in armere wijken vermindert? Bravo; geweldige oplossing; uw kinderen teisteren de buurt dus krijgt u een villa maar Wim en ouders mogen blijven wonen waar ze zijn want daar gaat het nog redelijk goed mee; ziet u uw eigen waanzin in deze redenering of moet ik ook dit uitleggen? Ja ook deze samenleving legt druk op vrouwen maar je kunt individueel ook keizen je daar weinig van aan te trekken; daarom wordt je geen paria binnen je eigen sociale omgeving lijkt me dus hou eens op appelen met citroenen te vergelijken. Artisjok; het achterwege laten van uiterlijke tekenen van je ideologie is respectvol naar burgers toe, is dat echt zo moeilijk voor u? Ik heb langzamerhand voldoende uitgelegd wat neutraal is, blijkbaar ontbreekt het u aan argumenten en blijft uw plaat hangen. Uw Palestijnse sjaal lijkt me niet neutraal, een greenpeace speldje zal door niemand als aanstootgevend worden gezien en indien wel doe je het uit. Wat ik bedoel met maatschappelijk standpunt is ook al meer dan eens uitgelegd; als u niet leest wat ik schrijf zij nuw vragen niet erg oprecht. Uw laatste opmerking negeer ik; u wilt me blijven afschilderen als iemand die niet waat waarover ze praat, ga gerust uw gang, ik veronderstel dat u nooit zelf met wahabieten of salafisten aan tafel zat; en niet eens die verschillen kent. |
|
|
|
|
|
#915 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en ik ga er dan als volgt bijlopen:
![]() gniffel gniffel! fatima gaat helemaal haar kluts kwijtgeraken.
|
|
|
|
|
#916 |
|
|
Dan pleit je dus voor éénrichtingverkeer, want andersom is in een land met moslim-meerderheid zoiets onbestaand en onbestaanbaar.
|
|
|
#917 |
|
|
Probeer dat eens in een land waar moslims heersen.
|
|
|
#918 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Willem; het is dweilen met de kraan open hoor..mensen denken dat islam een religie is zoals het christendom; een foute vergelijking aangezien het christendom zich noodzakelijkerwijze heeft gevoegd naar de plaats die het binnen een samenleving waar kerk en staat gescheiden zijn heeft gekregen onder invloed van de verlichting.
Die beweging heeft islam wereldwijd niet gemaakt; intengendeel; ze eist regelmatig haar plaats op als instituut van het volledig mensenlijk bestaan dus ook als politieke en juridische ideologie. Dat ontgaat nogal wat goedmenende mensen die vanuit hun eigen begrippenkader over islam oordelen, na jaren veldwerk tussen moslims heb ik dit idee allang laten varen want zo zit het in de praktijk niet in elkaar. Daarmee wil ik niet zeggen dat idere moslim streeft naar een islamitische staat en nog minder islam als juridisch kader wil maar een meerderheid vond wel dat het woord van Alah boven door mensen gemaakte wetten stond en was ervan overtuigd dat islam de eindbestemmng is voor de mensheid. Degenen die ook anders denkenden een plek onder de zon gunden waaronder wie niet gelooft in een God waren uitzonderingen;mensen van (een ander) boek tot daar aan toe; ongelovigen waren echter de duivel in persoon! Maar die onverdraagzaamheid hoor je nergens benoemen; er is eerder onverdraagzaamheid naar wie hierop wijst en prompt komt dan discriminatie, concentratiekampen enz boven water...mensen weten amper iets over islam als ideologie maar oordelen domweg vanuit hun begrippenkader denkende dat de wereld dit deelt..niet dus, helaas! |
|
|
|
|
|
#919 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() no comment.
|
|
|
|
|
#920 |
|
Minister
|
Precies omdat je dat meent, ben je nog dommer of oneerlijker dan ik dacht. Misschien komen de hier afgebeelde sjaals opnieuw in de mode, maar met de islamitische hoofddoek maken ze een wereld van verschil uit. Misschien heb jij gewoonweg prut in je ogen.
|
|
|
|