![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#881 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een poncho is ook normaal voor personen uit de Andes. Citaat:
en ja, natuurlijk zijn er pubers die menen interessant te kunnen doen door een hoofddoek te eisen. Gewoonlijk gaat dat over, bij sommige bevolkingsgroepen dus blijkbaar niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||||
|
|
|
|
|
#882 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Lukt het nog niet, zeg het gerust, dan wil ik je helpen en enkele argumenten copy/pasten in een nieuw bericht. Wil je nu ook eens klaar en duidelijk vertellen waarom je de hoofddoek in bepaalde situaties wil verbieden? 1 om de neutraliteit 2 om de sociale druk weg te nemen 3 om de moslim ideologie Waarom heb je niet meer geantwoord op mijn argumenten? http://forum.politics.be/showthread....33#post3491333 http://forum.politics.be/showthread....17#post3491417 http://forum.politics.be/showthread....64#post3491464 http://forum.politics.be/showthread....25#post3494425 Laatst gewijzigd door artisjok : 14 juni 2008 om 08:38. |
|
|
|
|
|
|
#883 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Senegal is nog altijd zeer veilig. Velen willen er wel heen. Je mag je zo geen blaaskes laten wijsmaken. Denk je echt dat een Senegalees eerder zal luisteren naar een geïmporteerde imam, dan naar de mariboe? Als er imams moeten geïmporteerd worden, bewijt dit toch dat er binnen de islam veel verschillende strekkingen, belevingen en beschouwingen zijn. Kan je met je eigen woorden vertellen wat er in het artikel staat waarvoor je de link geeft, en wat voor web-site dit is? Want ik krijg een beveiligingsfout als ik op de link klik. |
|
|
|
|
|
|
#884 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Artisjok; meen jij dat ik echt nog eens moet vertellen waarom ik vind dat je de hoofddoek in bepaalde situaties moet verbieden?
Ik denk dit meer dan voldoende te hebben toegelicht! Een hoofddoek staat voor onderscheid tussen vrouwen die gelovig zijn, en ongelovig zijn. Het is dus geen NEUTRAAL kledingstuk;maar een teken van onderwerping aan een ideologie die vrouwen niet als gelijkwaardig ziet aan mannen. Daar mogen vrouwen met hoofddoek zelf anders over denken, maar vanuit Westers standpunt blijft de redenering overeind dat niet Allah maar de wet vrouwen beschermd tegen ongewenst seksueel gedrag van mannen. Houdt dit in dat er geen moslima's zijn zonder hoofddoek? Jawel; maar dit is eerder een bewijs dat niet iedere moslim vindt dat vrouwen in hun kleding zich moeten onderscheiden om hun geloof en onderwerping aan wat ik de koran zou staan ook moet navolgen, gelukkig zijn er dus ook gelovigen die menen dat je niet ieder voorschrift letterlijk dient te volgen. Dat toont dus vooral aan dat het standpunt onder moslims zelf over de hoofddoek ( en de positie van de vrouw) divers is. Tegelijkertijd maakt het brandhout van het argument van moslima's zelf die zeggen dat het een religieuze verplichting is waar niet aan geraakt mag worden omdat dit discriminatie zou zijn. Waarom zie je dan zoveel vrouwen met een hoofddoek? Omdat wie dit niet draagt minder opvalt ( dat onderscheid is dan ook de bedoeling) en vooral moslims die zelf geen toekomst hebben in hun land migreren, dat zijn vaak minder opgeleide mensen die in de dorpen de traditionele volks islam kennen; uitzondering vormen Turken ; daar zitten ook veel Kemalisten onder en bovendien stuurt Turkije de imams uit die onder controle staan van de consul; verplichte hoofddoeken is niet het standpunt van de Turkse regering, wat niet betekent dat de hoofddoek niet massaal ook door Turkse vrouwen gedragen wordt, de meeste komen dan ook van het platte land en daar heersen nog traditionele opvattingen over islam en de positie van vrouwen. Bovendien verhindert de constante stroom volgmigranten dat dit verandert. Omdat de hoofddoek staat voor een naar Westerse normen bijzonder vrouwonvriendelijke opvatting vind ik dat mensen daarvoor mogen kiezen, maar die opvatting niet kunnen opdringen binnen een samenleving die gelukkig die kijk op de positie van vrouwen niet deelt. Dus ben je vrij een hoofddoek te dragen in je priveleven, maar niet tijdens openbare dienstverlening, of op scholen, het staat de samenleving vrij om van wie werkt in openbare dienstverlening NEUTRALITEIT TE EISEN DOOR EEN DRESSCODE op te leggen aan alle werknemers. Dat een groep zich beroept op vrijheid van godsdienst toont aan hoe een open samenleving waar respect heerst voor iedereen onder druk kan worden gezet door minderheden die zich op individuele vrijheden beroepen om hun standpunt op te leggen aan de samenleving, dat vind ik volslagen fout. Dit is geen Islamitische samenleving; maar een pleuralistische en iedereen die hier zo de mond vol heeft over respect moet eens gaan luisteren wat in organisaties en moskees wordt gezegd; daar leren mensen dat er maar een goed mens is; een moslim en de rest zal branden in de hel!Respect moet van twee kanten komen; zolang moslims leren dat slechts zij degene zijn die boven alle anderen staan komt er van dat wederzijds respect weinig in huis; hoogstens wat we nu zien; groepen die volkomen langs elkaar heen leven omdat van jongs af aan mensen leren dat wie geen moslim is een gevaar betekent voor je geloof. Ik was zondag nog op zo een bijeenkomst; iedere tekst ging erover dat wie niet de weg van Allah volgt zal branden in het eeuwige vuur; vorig jaar stond op de site van ICCEM (Marokkaanse moskee) nog te lezen dat gelovigen vooral onder elkaar moeten blijven, anders loert de duivel( ongelovigen) op hen. Islam leert vaak niet anderen te respecteren; hoogstens anderen met rust te laten of te negeren, en hoe de hoofddoeken bijdraagt tot respect kunnen steeds meer jonge vrouwen die lastig gevallen worden getuigen ; vreemd genoeg hoor je daar de vurige verdedigers van neutraliteit en respect zelden over! Laatst gewijzigd door alice : 14 juni 2008 om 10:41. |
|
|
|
|
|
#885 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
2 Ik sta zowe kritische tegenover vlaams nationalisten als tegenover hoofddoeken. Ik wil beide echter niet verbieden. U wil blijkbaar u wil wel aan iedereen opleggen. Een dicatatuur lifgt waarschijnlijk dichter bij u dan de democratie. Eigenlijk een wonder dat u niet voor hoofddoeken opleggen bent. 3 U haalt keuzevrijheid aan om mensen op te leggen dat ze geen hoofddoek mogen dragen. Dat is mooi. Mooi zo. Als dingen verbieden al keuzevrijheid wordt genoemd. Mischien vodn u Auschwitz ook wel keuzevrijheid... 4 Welke invloed zou het dragen van een hoofddoek op de samenleving hebben. Dat de wereld ten onder gaat mischien? Dat de sociale zekerheid valt? Dat varkens plots geld kakken? 5 Dat koran het woord van God is, staat in de koran. Als je de koran dus niet letterlijk neemt, dan is de koran niet noodzakelijk het woord van God. Anders kan ik evengoed een boek naast de koran leggen en zeggen: tiens, dit is vreemd: hier staat geschreven dat dit boekje ook door god is geschreven en dat de koran niet door god is geschreven. Al bij al, zelfs geloven moslims dat de koran het woord van God is. Dat wil niet zeggen dat dat woord van God in een bepaalde tijd is opgeschreven, dat zij niet dom zijn en merken dat de omgeving veranderd, en dat dus ook het woord van god wel aan die veranderende omgevinng kan aangepast worden. Vele doen dat. Sommige zoals u zijn niet tot zo een complexiteit in staat. 6 Ok als u niet mijn politieke tegenstanderbent, dan verondertstel ik dat u voleldig met mij akkoord bent. Geen tegengestelde mening dus. Einde discussie. 7 Veel moslims mishandelen hun vrouw niet. Veel moslimvrouwen willen vrijwillig een hoofddoek dragen. En ja, sommige vrouwen worden gedwongen om allerlei zaken te doen. Door een hoofddoek te verbieden ga je hen niet helpen. Wel met zoals je zelf aanhaalt opvanghuizen, en met het aanpakken van deze mannen + toekomstkansen voor allochtonen, betere schling voor hen, spreidingsbeleid, meer allochotnen in chiquere wijken zodat ze meer positieve voorbeelden zien, enz. Maar neen, uw oplossing is het afschaffen van een doek, dat veel vrouwen dan nog zelf willen dragen. Daarnaast hebt u nooit een oplossing voor neutraliteit gegeven. Dus u hebt ook nog geen enkele reden waarop u de hoofddoek zou kunnen verbiede...
|
|
|
|
#886 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Poncho's mogen ook al niet meer? mijn vriendin heeft er nochtans een hele mooie... Waarzchijnlijk ook geen amerikaanse sweats meer, want dat is zeker ook onze cultuur niet. Neen, allemaal boeren klompen en ss hemdjes zeker?
|
|
|
|
#887 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Allah bestaat niet. bijgevolg is de koran dus dikke zever. Net zomin als ik een hoofddeksel mag dragen op mijn pasfoto mogen ambtenaren hoofddeksels dragen als ze aan het werk zijn. vwala! zie eens hoe simpel het leven toch wel kan zijn hé. en jij noemt dat "complex"? Oefen nog eens met Assepoester.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
|
|
|
|
|
#888 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nee, je moet niet voor de zoveelste keer schetsen wat de betekenis, volgens jou, is van de hoofdoek. Dus, waarom een verbod? - om de neutraliteit - om de sociale druk weg te nemen - om de moslim ideologie 2 Het is dus om de neutraliteit? Leg me dan eens uit waarom we ons neutraal zouden moeten kleden? Iedereen mag een overtuiging hebben, en iedereen mag die uiten. 3 De vrouw zelf mag daar een andere mening over hebben, maar wij weten het weer beter. 4. Dat bewijst inderdaad dat er verschillende strekkingen, belevingen en interpretaties zijn. En natuurlijk ook verschillende culturen binnen de islam. 5. Alleen als jij denkt dat er maar 1 strekking is, 1 interpretatie. Dat is dus niet het geval. 6. Dragen vrouwen dan nu plots een hoofddoek om op te vallen? 7. Omdat make-up staat voor een vrouwonvriendelijke opvatting, zullen we dit ook best verbieden. 8. Ik begrijp niet waarom er pas enkele jaren zo'n roep is naar neutraliteit. Enkel religieuze neutraliteit. Sedert het VB veroordeeld is voor rassendicriminatie, en ze een beetje moeten oppassen, hebben ze in hun discour het woord "vreemdeling" vervangen door moslim. In plaats van vreemdelingenhaat, kweken ze moslimhaat. In die optiek wordt er nu gestreden voor "religieuze neutraliteit" Als moslims het recht opeisen om een hoofddoek te dragen, leggen ze ons niets op. Ze eisen toch geen hoofddoekplicht? Ik eis ook het recht op om me te kleden zoals ik wil. 9 Onze maatschappij is plurasitisch en dat moeten we zo houden. De moslims die ik ken, weten dat ik en mijn gezin atheïst zijn, en respecteren dit. Ze dringen ons niets op, en met het offerfeest, krijgen wij een schapebout. Je weet wat dit betekent. Zeer aangenaam, dit wederzijds respect. Waarom heb je niet meer geantwoord op mijn argumenten? http://forum.politics.be/showthread....33#post3491333 http://forum.politics.be/showthread....17#post3491417 http://forum.politics.be/showthread....64#post3491464 http://forum.politics.be/showthread....25#post3494425 Laatst gewijzigd door artisjok : 14 juni 2008 om 15:14. |
|
|
|
|
|
|
#889 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Vergeet dus mijn vorig antwoord maar want ik kan er nu zelf geen touw meer aan vastknopen.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 juni 2008 om 15:11. |
|
|
|
|
|
|
#890 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jamas; daar gaan we weer....ja hoor; de achterstelling van moslima's is de schuld van de samenleving zeker?
Er moeten nog meer kansen komen en dan lieft voor deze specifieke groep? Positive discriminatie beidt de oplossing van achterstelling die wel degelijk bvanuit een vrouw onvriendelijke ideogogie vetrekt? Kom nu zeg! daar heb ik dus echt mijn buik van vol! Ik ben dogmatisch als ik stel dat een maatschappelijk standpunt los kan staan van individuele vrijheid? Waar staat dat ik trouwens hoofdoeken wil verbieden???? Ik herhaal; dressscodes voor mensen in openbare functies gelden voor iedereen ongeacht je overtuiging; daar heeft u het precies toch wel moeilijk mee dus waar zit hier een dogmatisch trekje? Of gelden islamitische dogma's voor een vrije samenleving? U bent beledigend met uw verwijzing naar Auschwitz; niets anders dan dat oudbakken excuus om de samenleving de wil van ene minderheid op te leggen? Uw argumenten zijn beledigend voor iedere Vlaming die heel terecht niet wenst dat de samenleving islamitiseert,mag dat nog; mogen vrouwen nog opkomen voor hun rechten zoals zij dit vanuit hun Westers standpunt zien zonder met nazi's vergeleken te worden? Of schaft u die vrijheid af? Als u mij als politieke tegenstander wenst te zien, ga uw gang, ik pleit voor de keuzevrijheid van een open samenleving die ook rekening houdt met standpunten van wie geen moslim is! De invloed van het dragen van hoofddoeken op de samenleving? Leeft u wel op deze planeet?Ga eens praten met jonge vrouwen die amper nog door sommige wjken kunnen na 10.00 uur vanwege het agressief gedrag van jonge moslims die hen behandelen als loslopend wild, kijk naar vrouwen in vluchthuizen, luister naar de verhalen van moslima's zelf!Kijk naar de discussie over kunst, vrije meningsuiting, cartoons, gemengd sociaal verkeer, mannelijke artsen! Dat is het gedachegoed waar hoofddoeken voor staan, u weet blijkbaar amper iets over traditionele islam maar komt wel de les spellen? Tuurlijk; laten we allochtonen in een villa zetten dan verandert de beeldvorming, erg intelligent kan ik uw zienswijze na jaren werken aan beeldvorming over allochtonen helaas niet noemen. Laatst gewijzigd door alice : 14 juni 2008 om 15:12. |
|
|
|
|
|
#891 | ||
|
|
Citaat:
Dit staat op die pagina: Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 juni 2008 om 15:16. |
||
|
|
|
|
|
#892 | |
|
|
Citaat:
Categorisch noemen moslims ons "apen en varkens"; toch wil ik daarom geen moslim vermoorden want ik heb nu eenmaal iets tegen doodmaken en zeer zeker ook tegen doodgemaakt worden.
|
|
|
|
#893 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Artisjok, neutraliteit is nodig omdat we leven in een samenleving waar overtuigingen haaks tegenover elkaar staan; niemand zet dus de zijne boven de andere en daarom ben je neutraal in kleding binnen openbare dienst.Duidelijik zo?
Ja je mag een overtuiging hebben en nee; dat betekent niet dat je die steeds en overal kunt uiten; niet in openbare functies; simpel toch? Wel in je priveleven! Nee we weten niet beter, maar wel zijn er basisprincipes binnen deze cultuur en die dient iedereen te respecteren! Lastig precies voor een groep moslima's en voor degene die individuele vrijheid en maatschappelijk standpunt niet uit elkaar kunnen en willen houden! Ik denk dat er maar een strekking is???? Kom zeg, natuurlijk doet u wie zijn standpunt goed weet te verdedigen liefst af als onwetend, aan me hoela...juist omdat er verschillende standpunten zijn onder moslims vind ik dat je helemaal niet kunt zeggen dat de hoofddoek verplicht is, dat maken sommige groepen er zelf van kunt u niet lezen of zo??? Leuk dat u een schapenbout krijgt, echt het bewijs dat de integratie geslaagd is bravo! Het is niet omdat er aardige moslims zijn dat een kritische houding tegenover islam als ideologie overbodig wordt, als u dit niet eens uit elkaar kunt houden weet ik niet wat er nog te zeggen valt. Vrouwen dragen ene hoofddoek om zich te onderscheiden, jongens toch; waarom denkt u dat Mohammed dit heeft ingesteld omdat hij een vroege Armani was of zo? Het was bedoeld om gelovige vrouwen te vrijwaren van vrijpostige mannen, aangezien de latrines buiten de stadsmuren lagen! Leer eerst eens wat over dit onderwerp voor u de discussie begint? |
|
|
|
|
|
#894 | |
|
|
Citaat:
Onherkenbaar makende vermomming is ooit wel nationaal verboden geweest en tamelijk veel gemeentelijke verordeningen bevatten nog een bepaling terzake, waarvan mijns inziens in de practijk te weinig gebruik wordt gemaakt. Voor moord-promotende "culturen" heb ik geen enkele waardering; opzouten.
|
|
|
|
#895 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, het een zie ik al liever dan het ander. Ik pleit voor niets. Ik vrees wel dat de man met de peniskoker van straat zou worden geplukt.
|
|
|
|
|
|
#896 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar sinds wanneer moeten we nu gaan discrimineren op basis van uw schoonheidsidealen? als de enen hun soepjurken en gehaakte mutsjes mogen blijven dragen, dan mogen de anderen hun peniskokers ook dragen, om de mensen met schoteltjes in hun lippen niet buiten te sluiten. en die laatste twee dragen dat dan geeneens om herkenbaar te zijn zodat hun stamgenoten niet de verkeerde mensen lastigvallen!
|
|
|
|
|
|
#897 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
je etiketteert net als velen ontwetenden mensen. dat er een rotte appel is maakt ons niet allemaal rot.
|
|
|
|
#898 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
dus dit mag wel en dit mag niet accepteer hoe iemand is niet wat die persoon draagt. kortom je accepteert geen moslims. Geef dat maar toe Circe iedereen weet dat jij Circe een bloedhekel aan moslims hebt. er zijn leden die hun mening onderbouwen met argumenten waarin jij Circe niet eens op in gaat, dat laat zien hoe ontwetend je bent wat betreft de Islam. Ik kan nog lang met jou en Alice en Willem HL in discussie gaan maar ik zal er persoonlijk niet veel mee bereiken, dus bij deze zal ik deze draad ook verlaten. Ik hoop voor jou dat er geen ene moslim/moslima met jou in aanraking komt want ik vind je behoorlijk onrespectvol. en erg ongemanierd je kan alleen onderscheid maken en je accepteerd niet hoe een mens van binnen is, het ergste is je bent goed in knippen en plakken en dat niet alleen je komt met koranische teksten waarvan je niet eens weet wat de inhoud betekend. Ik walg van mensen die zomaar dingen roepen zonder bewijs. en het ergste is ze denken dat ze gelijk heben. Nou mens veel succes en ga vooral zo door. btw: vroeg of laat zul je inzien dat je heel erg fout bezig bent.
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain Laatst gewijzigd door undiscovered : 14 juni 2008 om 22:24. |
|
|
|
|
|
|
#899 |
|
Gouverneur
|
Kun je niet QUOTE?
want het is strondvervelend om jou teksten elke keer los te lezen aangezien je het over verschillende leden hebt, en je haalt hierbij alles doorelkaar heen.
|
|
|
#900 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U laat weer eens uw meest verdraagzame kant zien tegenover eerst Circe en nu ben ik weer aan de beurt?
Misschien moet u eens een woordenboek opendoen en de betekenis van respect opzoeken, wie het niet met u en uw onzin eens is moet zowat de brandstapel op! En als u niet wilt lezen wat ik schrijf; waarom maakt u zich dan zo druk? Ik haal niets door elkaar; leer lezen! |
|
|
|