![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#921 | |
|
Banneling
|
Citaat:
2 Je hebt geprobeerd om uit te leggen wat volgens jou neutraal is, a.d.h.v. wat voorbeelden. Een definitie heb je niet kunnen geven. En dat is toch nodig. Wat voor jou neutraal is, is dit niet voor een ander. 3 Of een greenpeacespeldje neutraal is, hangt dus af van de persoon die tegenover mij staat? De neutraliteit hangt dus af van persoon tot persoon. Als ik het goed begrijp wil je niet alleen religieuze neutraliteit, maar absolute neutraliteit op alle vlak. En je vertikt het blijkbaar om me te zeggen of een speldje met de vrijzinnigenfakkel neutraal is. Ik vroeg het je al meermaals uitdrukkelijk. 4 Kan je me dan tenminste de link geven naar je bericht waar je dit uitlegde. Wat zou het "maatschappelijk standpunt" zijn? Wie bepaald dit standpunt? 5 Ik toon aan dat je jezelf tegenspreekt. In de ene alinea beweer je dat er verschillende strekkingen zijn, en twee alinea's verder doe je alsof er 1 strekking is. Laatst gewijzigd door artisjok : 15 juni 2008 om 14:21. |
|
|
|
|
|
|
#922 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Pleit je om hier hetzelfde toe te passen? Wil je hier de godsdienstvrijheid en andere vrijheden afschaffen? We gaan toch geen rechten en vrijheden afschaffen, omdat ze in andere landen niet bestaan! |
|
|
|
|
|
|
#923 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het enige dat je kan aanhalen is een artikel uit 2005, overgenomen van "Compass Direct" en "Forum 18", 2 christelijke organisaties. Ze beweren "Die mogelijkheid is reëel als de rechtbank in het voordeel van de moslimbuurman beslist." Dus 1 geval uit 2005, mogelijk een partijdige rechtsgang. En daarop baseer jij je om te zeggen dat Senegal gevaarlijk zou zijn? Ik herhaal dus : "Senegal is nog altijd zeer veilig. Velen willen er wel heen. Je mag je zo geen blaaskes laten wijsmaken. Denk je echt dat een Senegalees eerder zal luisteren naar een geïmporteerde imam, dan naar de mariboe? Als er imams moeten geïmporteerd worden, bewijst dit toch dat er binnen de islam veel verschillende strekkingen, belevingen en beschouwingen zijn. |
|
|
|
|
|
|
#924 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
2 Ik wil zeggen dat als jij met een doek op je kop loopt. Je waarschijnlijk nog eens minder betaald wordt of geen werk vindt. Waarom? Omdat wij werknemers tegen elkaar uitgespeeld worden.
|
|
|
|
#925 | ||
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Knutselen en plakken met zinnetjes, en daarna beginnen lullen over verloren puzzelstukjes, bent u soms kleuterleidster?
|
|
|
|
#926 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
idd. het verklaart veel.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#927 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Bovendien, als je 2 posters citeert zoals in wat ik hierboven aanhaalde, graag dat duidelijk laten blijken.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 juni 2008 om 22:26. |
|
|
|
|
|
|
#928 |
|
|
Nee maar in tegenstelling tot jou wil ik hier niet binnenhalen wat dáár is, ofwel de bestrijders van zulke vrijheden importeren teneide ze de kans te geven "democratisch" hier de nog onvolledige democratie af te schaffen. Het Paard van Troje ....
|
|
|
#929 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Goed Artisjok; voor mij berust deze samenleving op een aantal pijlers, waaronder gelijkheid van man en vrouw en vrijheid van mening.
Die pijlers maken deel uit van onze cultuur en dienen door iedereen gerespecteerd te worden, ongeacht je persoonlijke overtuiging, religieus of niet. Door de jaren heen is deze samenleving divers geworden van ideologie betreft; daarom mag je van o.a ambtenaren verwachten dat zij in hun kleding neutraal zijn uit respect tegenover dezelfde diversiteit. Neutraliteit houdt dus in dat je in je uiterlijk ( en handelen) geen blijk geeft van wat jou persoonlijke overtuiging is, je mag dus een hoofddoek, keppeltje of Palestijnse sjaal dragen in je priveleven maar niet in openbare dienst ; evengoed mag best zelf vinden dat de sociale leefwereld van mannen en vrouwen gescheiden hoort te zijn ,maar niet verwachten dat de samenleving bijvoorbeeld dit standpunt deelt, en dit geldt evengoed voor hoofddoeken, vrouwen zijn niet verantwoordelijk voor het seksuele gedrag van mannen en dus kan dit geen maatschappelijk standpunt zijn ookal kun je hier in je priveleven voor kiezen . Het gedachtegoed waar je dus prive voor kiest is niet gelijk aan dit van de samenleving; de samenleving geeft bijvoorbeeld alle vrouwen recht op seks voor het huwelijk, doet hen vrij kiezen op wie je wel of niet verliefd wordt en geeft het recht een partner te kiezen van een ander geloof, ideologie en origine. Kunt u zo volgen? |
|
|
|
|
|
#930 |
|
Banneling
|
Enkel godsdiensten die oproepen tot geweld moeten verboden worden. Men hoeft daarvoor geen vrijheden af te schaffen. De vrijheid om anderen aan te zetten tot gewelddaden & moord hebben we nooit gehad denk ik. Enkel de overheid mag dat ( = oproep tot mobilisatie tijdens oorlog). Priesters mogen dat niet.
|
|
|
|
|
|
#931 |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Ok we noteren: U vindt het onbelangrijk dat men rekening houdt met andere mensen dan moslims.
|
|
|
#932 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#933 | |
|
|
Citaat:
Ik voel er niets voor om faciliteiten te verlenen aan een "cultuur" die de uitroeiïng van onbekeerbare "ongelovigen" als een voorname doelstelling in haar politiek manifest handhaaft; dat is zelfs de aardolie mij niet waard.
|
|
|
|
#934 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Artisjok; waarom zou je in een Westerse maatschappij jezelf niet Westers mogen kleden?
Dat is pas dictatuur! 'Het dragen van rood verwijst naar een politieke overtuiging', als u geen enstige discussie kunt of wilt voeren verdoe ik mijn tijd met u te antwoorden, dat is regelrechte kinderachtige onzin! Baarden, ja dat klopt maar zoals het straatbeeld laat zien gelden regeltjes vooral voor vrouwen! |
|
|
|
|
|
#935 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#936 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het begint al in de schoolomgeving. Als ik mijn dochters hoor hoe vrouwelijke schoolgenoten soms worden beoordeeld en veroordeeld als seutes en trienen als ze zich niet naar de normen kleden dan kan je je daar ook wel eens vragen bij stellen. Zich kleden om in de gunst te staan is niet zo uitzonderlijk. Idem op de werkvloer, en daar kan ik wel een klein boekje over schrijven. Niet dat ik zal beweren dat er van de vrouwen verwacht wordt dat ze er halfblood bijlopen, maar ik stel toch vast dat heel wat modieuze madammen toch liefst niet worden gezien met voor wie kledij of uiterlijk minder belangrijk is. Wat ik bedoel is dat die druk van buitenuit overal is. En ik stel toch ook vast dat modieus geklede gehoofddoekte moslima ook wordt nagekeken. Wat kledijvoorschriften en uniformiteit in het openbaar ambt betreft. Ik respecteer de mening van anderen. Mij stoort het niet wat iemand aan het loket aan zijn of haar lijf heeft. Als ik informatie wens is het mij in de eerste plaats om de kwaliteit van de informatie te doen, en dat ik die informatie ook zo snel mogelijk krijg. En wie zich enkel focust op kledijvoorschriften en uniformiteit om de hoofddoek in vraag te stellen is volgens mij niet consequent omdat het helemaal niet over kledij gaat, wel om de verwijzing naar een religie die veel tegenstanders kent. |
|
|
|
|
|
|
#937 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Goed verwoord, maar of Alice in Wonderland (en co) het zal willen inzien is iets anders. |
|
|
|
|
|
|
#938 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Armani en Allah lijken me toch verschillende zaken Rudy of moet ik jou het verschil uitleggen?
En natuurlijk zijn er ook vrouwen die onder druk staan om aan een modebeeld te beantwoorden; opnieuw; dit leidt echter niet tot uitsluiting van familie of sociale omgeving en nog minder tot geweld als ze dit niet doen, mode en sociale druk vergelijken met een ideologie die voor ongelijkheid staat tussen mannen en vrouwen is dan ook een misplaatste vergelijking. Ik hoef trouwens niets 'in te zien' ik baseer me op wat ik jaren 'heb mogen zien' en dat is me voldoende een eigen mening te vormen over islam als ideologie. Rudy; peilingen in de media wezen uit de meer dan vijftig procent van burgers het niet eens zijn met de stelling dat hoofddoeken aanvaardbaar zijn in openbare dienst, opnieuw mijn punt; in een diverse samenleving geldt het standpunt van deze mensen ook en wordt een hoofddoek dus niet gezien als een sjaaltje maar een statement. Vandaar om die discussies te vermijden laten ambtenaren die dus achterwege! |
|
|
|
|
|
#939 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#940 |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Neen juist helemaal niet. Ik geef deze voorbeelden om aan te tonen dat absolute neutraltiteit onmogelijk is. Zelfs een mao-pakje is uiteraard niet neutraal.
|