Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is een meerpersoonscel een modern land onwaardig?
ja 23 45,10%
neen 25 49,02%
anders (specifieer) 3 5,88%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2008, 13:02   #161
sfinx666
Banneling

Standaard

[quote=HAMC;3500450]Als het geen sympathieke gasten zijn is er maar èèn oplossing, bruut geweld en je wordt verplaatst.

Edit: in een gevangenis zoals Antwerpen vraag je eerst om een andere cel en dat wordt geweigerd. Dan deel je wat petsen uit en raad eens, een andere cel gaat dan plots wel.[/QUOTE]
Mambo zou zeggen: "dat komt dan op uw dossier, dat ge associaal zijt, en gewelddadig, en dan moet je wat langer blijven"....Maar het is wel de enige oplossing als ze teveel uw strot uithangen. Want de bewakers, die willen niet dat er doden vallen, d�*t komt dan op hun dossier...
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 15:44   #162
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als het geen sympathieke gasten zijn is er maar èèn oplossing, bruut geweld en je wordt verplaatst.

Edit: in een gevangenis zoals Antwerpen vraag je eerst om een andere cel en dat wordt geweigerd. Dan deel je wat petsen uit en raad eens, een andere cel gaat dan plots wel.
Mambo zou zeggen: "dat komt dan op uw dossier, dat ge associaal zijt, en gewelddadig, en dan moet je wat langer blijven"....Maar het is wel de enige oplossing als ze teveel uw strot uithangen. Want de bewakers, die willen niet dat er doden vallen, d�*t komt dan op hun dossier...
Ik heb me de vrijheid genomen om die quote van u te verbeteren om de duidelijk.

Alleszins, natuurlijk komt dat op uw dossier te staan. In mijn geval staat het er reeds lang op, daar moet ik het niet voor laten.

Het is inderdaad zo dat men met geweld iets gedaan krijgt in de gevangenis. In tegenstelling tot braaf zijn, dan krijg je niets gedaan, dan schijt men op uw kop, plastisch gezegd. En die "men" in dit geval bestaat uit zowel gevangenen EN direktie.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 15 juni 2008 om 15:45.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 16:21   #163
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

in feite hamc is dat in het leven buiten de gevangenis niet zoveel anders - vooral deze zin zo
Citaat:
In tegenstelling tot braaf zijn, dan krijg je niets gedaan, dan schijt men op uw kop,
uiteraard zal de boog in die rattenkooi uiteraard nog strakker gespannen staan maar in essentie is er geen verschil
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 16:24   #164
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
in feite hamc is dat in het leven buiten de gevangenis niet zoveel anders - vooral deze zin zo uiteraard zal de boog in die rattenkooi uiteraard nog strakker gespannen staan maar in essentie is er geen verschil
We zouden dus best alle "armen" in e"en gevangenis onderbrengen, maar dan wel een die de vergelijing met Centre Parks kan doorstaan.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 17:01   #165
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
We zouden dus best alle "armen" in e"en gevangenis onderbrengen, maar dan wel een die de vergelijing met Centre Parks kan doorstaan.
Vele armen komen sowieso op één of andere dag in de gevangenis terecht, omdat hen in tegenstelling met rijken weinig tot niets vergeven word. Een rijke mens, en een arme mens, die alletwee bvb aan een politieagent een oorvijg geven , zullen niet op dezelfde manier bestraft worden.
Oud 15 juni 2008, 17:36   #166
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Zoiets is typerend voor Amerikaanse situaties. In Californië heb je de zgn. "three times a felony is life" regel. A felony, een misdrijf, dat gaat van een joint roken tot een bankoverval. Levenslang is daar ook echt levenslang. Ook, zelfs voor de kleinste drugszaken is vervroegd vrijkomen niet mogelijk, i.t.t. aanranding bv.

Natuurlijk geldt deze regel enkel voor armen, Hollywoodsterren kunnen een tijdje gaan relaxen in het Betty Ford centrum, sommigen geraken zelfs weg met moord.

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 15 juni 2008 om 17:39.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 17:50   #167
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Zoiets is typerend voor Amerikaanse situaties. In Californië heb je de zgn. "three times a felony is life" regel. A felony, een misdrijf, dat gaat van een joint roken tot een bankoverval. Levenslang is daar ook echt levenslang. Ook, zelfs voor de kleinste drugszaken is vervroegd vrijkomen niet mogelijk, i.t.t. aanranding bv.

Natuurlijk geldt deze regel enkel voor armen, Hollywoodsterren kunnen een tijdje gaan relaxen in het Betty Ford centrum, sommigen geraken zelfs weg met moord.
Hoe meer dollars u bezit, hoe groter is de tolerantie tegenover uw wandaden. Vroeger was dat niet anders, in de Middeleeuwen werd een uitgehongerde stroper die een konijntje gevangen had opgehangen, terwijl edele heren heelder dorpen en steden uitmoordden en leegplunderden. Zelfs uw plaatsje in het Katoliek Paradijs kon je van meneer Pastoor afkopen met wat "schenkingen aan de Kerk".
Oud 15 juni 2008, 19:55   #168
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
in feite hamc is dat in het leven buiten de gevangenis niet zoveel anders - vooral deze zin zo uiteraard zal de boog in die rattenkooi uiteraard nog strakker gespannen staan maar in essentie is er geen verschil

In essentie is er geen verschil buiten de gevangenis als binnen de gevangenis inderdaad.
Dat heb je goed gezien en opgemerkt.

Alles wat binnen de muren bestaat, bestaat buiten de muren eveneens.

Alleen meer geconcentreerd.
Maar in wezen, hetzelfde.
Oud 15 juni 2008, 19:58   #169
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vele armen komen sowieso op één of andere dag in de gevangenis terecht, omdat hen in tegenstelling met rijken weinig tot niets vergeven word. Een rijke mens, en een arme mens, die alletwee bvb aan een politieagent een oorvijg geven , zullen niet op dezelfde manier bestraft worden.
Vele rijken komen daar ook terecht hoor.
Maar de aard van het misdrijf is anders meestal.
Een arme zal iets gestolen hebben in winkels of zo.
Een rijke zal de btw een miljoen lichter gemaakt hebben of zo.
Oud 15 juni 2008, 20:15   #170
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vele rijken komen daar ook terecht hoor.
Maar de aard van het misdrijf is anders meestal.
Een arme zal iets gestolen hebben in winkels of zo.
Een rijke zal de btw een miljoen lichter gemaakt hebben of zo.
Zelfs in het gevang heeft een rijke het beter: hij krijgt wél een éénpersoonscel. TV, cantine is ook geen probleem...
Oud 15 juni 2008, 20:20   #171
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs in het gevang heeft een rijke het beter: hij krijgt wél een éénpersoonscel. TV, cantine is ook geen probleem...
Dat is doorgaans geen waar.

Kantine zal wel wat beter lukken natuurlijk.

Maar voor de rest is er daar doorgaans geen andere behandeling voor een rijke of een arme.
Oud 15 juni 2008, 21:07   #172
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Rijken hebben toch enigzins een redelijk voordeel.

Een dokter van buiten laten komen die u dan medicatie voorschrijft, waar je in de gevangenis een asprientje krijgt, als je de dokter al ziet.

Beter eten en drinken.

In sommige gevangenissen bijna onbeperkt bellen tijdens de dag. Trouwens, al de zaken die ik opnoem zijn in sommige gevangenissen wel, in andere niet.

Computer op de cel.

Breedbeeld TV.

Playstation.

Een ventilator als het warm is of eventueel airconditioning. (als het wattage van de cel hoog genoeg is weliswaar)

Schrijfmachine, stereo, dagelijks kranten en of tijdschriften, WC-papier, shampo, tandpasta enz...

Wat belangrijk is aan al deze zaken, die verminderen de stress.

Als arme, hebt u niets van dit alles.

En dan wat veel mensen vergeten, de situatie thuis. Bij de rijke, weinig problemen. Bij de arme, dikke miserie.

Verschaeve
Oud 15 juni 2008, 21:44   #173
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rijken hebben toch enigzins een redelijk voordeel.

Een dokter van buiten laten komen die u dan medicatie voorschrijft, waar je in de gevangenis een asprientje krijgt, als je de dokter al ziet.

Beter eten en drinken.

In sommige gevangenissen bijna onbeperkt bellen tijdens de dag. Trouwens, al de zaken die ik opnoem zijn in sommige gevangenissen wel, in andere niet.

Computer op de cel.

Breedbeeld TV.

Playstation.

Een ventilator als het warm is of eventueel airconditioning. (als het wattage van de cel hoog genoeg is weliswaar)

Schrijfmachine, stereo, dagelijks kranten en of tijdschriften, WC-papier, shampo, tandpasta enz...

Wat belangrijk is aan al deze zaken, die verminderen de stress.

Als arme, hebt u niets van dit alles.

En dan wat veel mensen vergeten, de situatie thuis. Bij de rijke, weinig problemen. Bij de arme, dikke miserie.
Ik neem aan dat er nu wel heel veel veranderd is op korte tijd. Wat ik betwijfel trouwens.
Airco, breedbeeld, ventilator, playstation, stereo...allemaal nooit geweten dat ze er waren of kon krijgen.
Een simpel tv'tje dat wel, kopen of duur huren (wat de meeste wel konden betalen van hun karige inkomsten daar)

Een luidsprekertje met 3 posten op dat wel.

Maar misschien is dat allemaal anders nu.

Nou ja, terug keren staat niet in mijn agenda.
Oud 15 juni 2008, 22:38   #174
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is doorgaans geen waar.

Kantine zal wel wat beter lukken natuurlijk.

Maar voor de rest is er daar doorgaans geen andere behandeling voor een rijke of een arme.
Een bepaald soort misdadigers zetten ze niet bij de "gewone" gevangenen: veroordeelde politiemensen , magistraten, politici, witte boorden-criminelen én/of mensen met veel geld, die worden in een aparte afdeling gezet, en zijn doorgaans wél beter gelogeerd. Ze zetten die niet met 4 in één cel.
Oud 16 juni 2008, 00:19   #175
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een bepaald soort misdadigers zetten ze niet bij de "gewone" gevangenen: veroordeelde politiemensen , magistraten, politici, witte boorden-criminelen én/of mensen met veel geld, die worden in een aparte afdeling gezet, en zijn doorgaans wél beter gelogeerd. Ze zetten die niet met 4 in één cel.
En gij gelooft dat?

Dat is niet de ervaring die ik me je deel dan.
Heb er aardig wat tijd gespendeerd in mijn vorig leven en ik kan u garanderen dat dit verhaaltjes zijn.

Trouwens niet iedereen zit met 4 op een cel en bovendien is het meestal ook niet constant dat je met 4 zit.
Je hebt ook open gevangenissen waar je bv in groep leeft en op zalen slaapt, al dan niet met een houten scheidingsmuur tussen.
Je hebt ook tijden dat je alleen zit, of op secreet (afzondering).

Maar als je denkt met geld u een luxe te kopen zoals in good fellows de film dan zit je hier wel aan het verkeerde adres.

Sorry als ik uw droom aan diggelen sla.
Oud 16 juni 2008, 00:31   #176
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alhoewel ik nooit een politici geweten heb.
Maar ja, ik weet wel hoe die dat regelen als daar nood aan is.

Ga ik lekker niet vertellen.
Ben geen klokkenluider.
Oud 16 juni 2008, 09:33   #177
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
En gij gelooft dat?

Dat is niet de ervaring die ik me je deel dan.
Heb er aardig wat tijd gespendeerd in mijn vorig leven en ik kan u garanderen dat dit verhaaltjes zijn.

Trouwens niet iedereen zit met 4 op een cel en bovendien is het meestal ook niet constant dat je met 4 zit.
Je hebt ook open gevangenissen waar je bv in groep leeft en op zalen slaapt, al dan niet met een houten scheidingsmuur tussen.
Je hebt ook tijden dat je alleen zit, of op secreet (afzondering).

Maar als je denkt met geld u een luxe te kopen zoals in good fellows de film dan zit je hier wel aan het verkeerde adres.

Sorry als ik uw droom aan diggelen sla.
In Frankrijk zitten er geregeld politici in de bak. Flikken ook. Rijke oplichters ook. En dan kerels zoals Klaus Barbie en zo. En die gaat ge daar niet tegen komen tussen het gepeupel, de "gewone" dieven, oplichters, dealers, geweldenaars en doodslagers: die zet men op aparte afdelingen, met elk een éénpersoonscel. Kwestie van hun veiligheid te verzekeren zogezegd. Gegarandeerd. Maar wat Belgique betreft hebt u mischien gelijk, daar gaan dat soort mensen waarschijnlijk gewoon NIET de gevangenis in.
Oud 16 juni 2008, 10:49   #178
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat er nu wel heel veel veranderd is op korte tijd. Wat ik betwijfel trouwens.
Airco, breedbeeld, ventilator, playstation, stereo...allemaal nooit geweten dat ze er waren of kon krijgen.
Een simpel tv'tje dat wel, kopen of duur huren (wat de meeste wel konden betalen van hun karige inkomsten daar)

Een luidsprekertje met 3 posten op dat wel.

Maar misschien is dat allemaal anders nu.

Nou ja, terug keren staat niet in mijn agenda.
Je neemt aan maar je twijfeld?

De uitleg is simpel, alles wat verhuurd kan worden daar verdient de gevangenis aan in het zwart.

En het airco geval, bleek dat de cel maar 6 ampere kreeg inplaats van de de vereiste 35. En toch gaf men de man toelating om een airco te kopen.

Verschaeve
Oud 16 juni 2008, 10:50   #179
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politiemensen zet men gewoonlijk apart nadat ze op de wandeling kreupel gestampt zijn.

Zoals die mannen/gangsters/politiemensen een tijd geleden van Rupel, daar vloog een man of veertig op. Zo bloeden dat die deden.

Die dachten echt dat hen niets kon gebeuren.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 16 juni 2008 om 10:53.
Oud 16 juni 2008, 10:54   #180
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Politiemensen zet men gewoonlijk apart nadat ze op de wandeling kreupel gestampt zijn.

Zoals die mannen/gangsters/politiemensen een tijd geleden van Rupel, daar vloog een man of veertig op. Zo bloeden dat die deden.

Die dachten echt dat hen niets kon gebeuren.
Misschien moeten gevangenen dan ook maar beter alleen kunnen gaan wandelen?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be