Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2008, 06:12   #1041
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
En gaat dit nu over de mislimgemeenschap die hier verblijft?
daarom mijn vraag natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 08:46   #1042
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Rudy; voor jou geen rechter met hoofddoek maar ambtenaren wel; en wat met verpleegsters, artsen, politie of andere mensen in openbare dienst?
Ben benieuwd waar je de lijn trekt!
Alice, het is een kwestie van wil om een beetje gezond verstand te gebruiken.
In de juridische wereld lijkt het mij nogal wiedes dat er niet het minste vermoeden is van partijdigheid, al was het maar om de verdediging van de veroordeelde de kans niet te geven dit argument te gebruiken.
Ordehandhavers in uniform dienen de kledijvoorschriften te respecteren, er zijn uniformen voor mannen en vrouwen. Ik zou nog kunnen aanvaarden dat vrouwelijk politiepersoneel dat pure adminstratieve taken vervult een hoofddoek draagt. Voor de rest, uit den boze, wie de orde moet handhaven heeft geen enkele reden het vermoeden te wekken een bepaalde ideologie of religie te verdedigen.

Artsen en verplegers. Als het dragen van de hoofddoek geen beletsel is om de functie uit te oefenen zie ik geen probleem. Belangrijk is dat je goed wordt verzorgd en behandeld.

Maar om terug te keren naar het onderwerp. Ouders met hoofddoek de toegang tot de scholen verbieden creëert enkel een precedent. Binnen de kortst mogelijke tijd wordt gevraagd hoofddoeken op alle openbare plaatsen te verbieden. Belachelijk dus.

Nogmaals, het is allemaal een kwestie van gezond verstand. En spijtig genoeg probeert een partij het gezond verstand te vertroebelen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 09:08   #1043
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Onzin, ik ken meerder VB-ers zelfs een VB-senator die met een vreemdeling getrouwd is.

De huidige linkse regering van Spanje voert nu een terugkeerbeleid voor vreemdelingen. Men wil dat meer dan een miljoen vreemdelingen terugkeren.
Dat wil niet zeggen dat men ALLE vreemdelingrn BUITEN wil.

Waarom voert men hier geen eerlijke discussie?
Spanje heeft ook geen 'Eigen volk eerst'-slogan en voert ook geen hetze tegen al wie anders is .
Ik vind het plan zelf niet slecht.

btw, die vrouw van die vb-er, vanwaar komt ze ? De Alpen ?
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 09:16   #1044
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
om radicale islam te begrijpen moet je met radicale moslims praten; zij halen inderdaad de koran aan als rechtvaardiging voor hun redenering.
Maar ik neem aan dat u Jamas nog nooit met een radicale groepiring aan tafel zat; u ziet liever het 'verdorven Westen' als aanleiding met naakt op tv?
Daarmee geeft u aan echt niet te weten waar radicale islam over gaat. Hun meest gebruikte argument steunt op het letterlijk volgen van de koran als weg van de ware moslim.Iedere 'interpretatie' doen ze af als volksislam en de koran wordt gezien als bron van alle wijsheid ook wetenschap. U zit er echt volkomen naast met uw analyse.
Nee, jij zit er naast.

Diegenen die zo handelen als jij beschrijft zijn radicale moslims. Hun gedrag kan je niet veralgemenen naar alle moslims.
Oud 19 juni 2008, 09:20   #1045
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Dat heeft volgens mij dan weer te maken met socio-economische en demografische factoren. Een bevolkingsgroei zonder economie die meekan, leidt tot enorme werkloosheid. Als je dan een argumentatie vindt om de helft van de potentiële werkbevolking uit te sluiten, is dat een economische factor waardoor mensen teruggrijpen naar religieuze teksten.
Dit kan inderdaad bij sommigen leiden tot radicalisering. Zekere bepaalde wanhopigen die een gemakkelijk prooi zijn voor duistere praktijken van radicalen.
Oud 19 juni 2008, 09:21   #1046
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Wie weet... zoek het anders eens op in je geliefde Koran waarin je alles over de moslims te weten komt. Mischien staat daar wel een antwoord in
Oud 19 juni 2008, 09:27   #1047
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Nee, jij zit er naast.

Diegenen die zo handelen als jij beschrijft zijn radicale moslims. Hun gedrag kan je niet veralgemenen naar alle moslims.
dus volgens jou zijn de niet praktizerende katholieken in feite de "echte" katholieken, terwijl de wèl praktizerende katholieken maar een marginale sekte zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 19 juni 2008, 09:34   #1048
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus volgens jou zijn de niet praktizerende katholieken in feite de "echte" katholieken, terwijl de wèl praktizerende katholieken maar een marginale sekte zijn?
als ze radicaal worden dan zijn het extremisten.

Je kan praktizerend zijn zonder extreem te worden.
Oud 19 juni 2008, 09:39   #1049
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ze radicaal worden dan zijn het extremisten.

Je kan praktizerend zijn zonder extreem te worden.

hoe kan je de koran volgen zonder de koran te volgen?

Of is het toch zo dat ze bepaalde hoofdstukken dan maar gewoon negeren?
bijgevolg was Allah af en toe een beetje fout en dus niet almachtig en alwetend?

Laatst gewijzigd door circe : 19 juni 2008 om 09:40.
Oud 19 juni 2008, 09:50   #1050
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
hoe kan je de koran volgen zonder de koran te volgen?

Of is het toch zo dat ze bepaalde hoofdstukken dan maar gewoon negeren?
bijgevolg was Allah af en toe een beetje fout en dus niet almachtig en alwetend?
Laten we het voorbeeld nemen van Christenen in de US.
Daar heb je zeer liberale en praktizerende Christenen, die in de bijbel geloven zonder alles letterlijk te nemen en alles in de context plaatsen.
Daarentegen heb je ook groeperingen die elk woord in de bijbel letterlijk nemen en ook zo handelen.

hetzelfde vind je bij moslims.
- radicalen die de koran letterlijk nemen en alles uit verklaren
- gematigden die de koran als een spiritueel boek zien, die altijd in de historische context moet geplaatst worden.

Laatst gewijzigd door goodwill : 19 juni 2008 om 09:51.
Oud 19 juni 2008, 09:51   #1051
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om christenen te begrijpen moet je niet hun boeken lezen. Dat doen ze zelf al genoeg, en het is duidelijk dat dat niet altijd even positief afloopt. De bijbel staat immers vol met tegenspraak, en als iets niet in de bijbel staat, dan is er daarna wel een of andere anexering van een of andere christelijke filosoof die weer voor tegenspraak zorgt. Door te proberen christenen te begrijpen vanuit de bijbel , bega je dus eenzelfde fout als chirstenen zelf . Het is dom te denken dat de waarheid van de wereld in 1 boek zou schuilen, eveneens is het dom om te denken dat je alles over christenen te weten kan komen aan de hand van 1 boek.
wat wil 'm hiermee in feite duidelijk maken?

Om de katholieke LEER te leren kennen moet je vooral kijken hoe de "niet praktizerende" katholiek door het leven gaat?
Circe, waar lees jij het woord "LEER" ?

Ik denk hem wel te begrijpen. Hoeveel praktizerende christenen zijn er bij ons ? De kerken lopen leeg. En hoeveel van die christenen, of ze nu praktizerend zijn of niet, zouden er behalve wat ze op school hebben geleerd nog een bijbel in de hand nemen ? Ik denk dus dat je nu niet bepaald die bijbel moet bestuderen, op een paar basisprincipes na misschien, om de christenen te leren kennen of begrijpen. Hier op het forum lees je een pak citaten uit de bijbel of koran waar volgens mij een pak gelovigen zelfs geen weet van heeft.
Oud 19 juni 2008, 09:53   #1052
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we het voorbeeld nemen van Christenen in de US.
Daar heb je zeer liberale en praktizerende Christenen, die in de bijbel geloven zonder alles letterlijk te nemen en alles in de context plaatsen.
Daarentegen heb je ook groeperingen die elk woord in de bijbel letterlijk nemen en ook zo handelen.

hetzelfde vind je bij moslims.
- radicalen die de koran letterlijk nemen en alles uit verklaren
- gematigden die de koran als een spiritueel boek zien, die altijd in de historische context moet geplaatst worden.
ik wist niet dat christenen als basisprincipe hadden dat de bijbel en het NT letterlijk door god was gedicteerd.

kan je me daar wat bronnen van geven?

Oud 19 juni 2008, 09:56   #1053
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Circe, waar lees jij het woord "LEER" ?

Ik denk hem wel te begrijpen. Hoeveel praktizerende christenen zijn er bij ons ? De kerken lopen leeg. En hoeveel van die christenen, of ze nu praktizerend zijn of niet, zouden er behalve wat ze op school hebben geleerd nog een bijbel in de hand nemen ? Ik denk dus dat je nu niet bepaald die bijbel moet bestuderen, op een paar basisprincipes na misschien, om de christenen te leren kennen of begrijpen. Hier op het forum lees je een pak citaten uit de bijbel of koran waar volgens mij een pak gelovigen zelfs geen weet van heeft.
ik heb het steeds over de islamitische LEER, dus ik probeer consequent te zijn.
Ik heb het ook steeds over de nazistische LEER en niet over de duitsers. Als ik een vergelijking wil maken vergelijk ik dus ook met de christelijke LEER.

blijkbaar is dat moeilijk voor sommigen om dat te blijven voor ogen houden.

Oud 19 juni 2008, 10:11   #1054
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het ook steeds over de nazistische LEER en niet over de duitsers. Als ik een vergelijking wil maken vergelijk ik dus ook met de christelijke LEER.

Moeilijk? Daar gaat het niet om. Als je dan toch absoluut de leer wilt vergelijken dan dien je óók consequent te blijven en rekening te houden met de interpretaties, het aantal verdedigers van een interpretatie, en wie leert lezen binnen een historische context. Als jij je absoluut wilt vastpinnen op één radicale interpretatie is dat uw zaak, maar ik denk niet dat je hiermee een beeld krijgt van het totaal aantal gelovigen en de gelovigen hiermee leert kennen, en over dit laatste ging het uiteindelijk.
Oud 19 juni 2008, 11:05   #1055
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als jij de islamitische leer wilt kennen aan de hand van 1 boek,
probeer dan ook maar de tweede wereldoorlog te begrijpen aan de hand van alleen maar 'Mein Kampf'. Of de geschiedenis van het katholicisme aan de hand van de bijbel. Je zal er niet ver met komen...
Oud 19 juni 2008, 11:33   #1056
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
1)1) Spanje heeft ook geen 'Eigen volk eerst'-slogan en
2) voert ook geen hetze tegen al wie anders is .
3) Ik vind het plan zelf niet slecht.
4) btw, die vrouw van die vb-er, vanwaar komt ze ? De Alpen ?
1) In de praktijk dus wel
2) wij ook niet
3) Ik ook niet. Wij zijn dus beide erg verdacht!
4) De Oeral. Draagt dat gebergte je goedkeuring weg?

Waar blijft nu je loze beschuldiging dat het VB ALLE vreemdelingen buiten wil?
Oud 19 juni 2008, 11:36   #1057
luc broes

Standaard

Citaat:
Als jij de islamitische leer wilt kennen aan de hand van 1 boek,
probeer dan ook maar de tweede wereldoorlog te begrijpen aan de hand van alleen maar 'Mein Kampf'. Of de geschiedenis van het katholicisme aan de hand van de bijbel. Je zal er niet ver met komen...
jamás, le moet eens het boek lezen 'Op weg naar Mekka' van Leyers?
Hij sprak er met geleerden uit de Islamwereld. Ze verklaarden dat al de wetenschap uit hun bibliotheek vervat was in de Koran
Oud 19 juni 2008, 11:48   #1058
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
jamás, le moet eens het boek lezen 'Op weg naar Mekka' van Leyers?
Hij sprak er met geleerden uit de Islamwereld. Ze verklaarden dat al de wetenschap uit hun bibliotheek vervat was in de Koran
Inderdaad, maar ik had gehoopt dat jij niet zo dom was als hen,
en zich voor wetenschappelijke feiten zoals over het ontstaan van de radicale islam en waarom mensen islamtisch zijn, niet ging baseren op de Koran.

Het toont alleen maar aan dat extreem rechts en extreme moslims vele gelijkenissen hebben. Beide baseren ze zich op 1 boek om multidimensionele fenomenen te bestuderen...
Oud 19 juni 2008, 12:02   #1059
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moeilijk? Daar gaat het niet om. Als je dan toch absoluut de leer wilt vergelijken dan dien je óók consequent te blijven en rekening te houden met de interpretaties, het aantal verdedigers van een interpretatie, en wie leert lezen binnen een historische context. Als jij je absoluut wilt vastpinnen op één radicale interpretatie is dat uw zaak, maar ik denk niet dat je hiermee een beeld krijgt van het totaal aantal gelovigen en de gelovigen hiermee leert kennen, en over dit laatste ging het uiteindelijk.
nee het ging over een verbod voor gehoofddoekten in vlaamse scholen.

Oud 19 juni 2008, 12:04   #1060
luc broes

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar ik had gehoopt dat jij niet zo dom was als hen,
en zich voor wetenschappelijke feiten zoals over het ontstaan van de radicale islam en waarom mensen islamtisch zijn, niet ging baseren op de Koran.

Het toont alleen maar aan dat extreem rechts en extreme moslims vele gelijkenissen hebben. Beide baseren ze zich op 1 boek om multidimensionele fenomenen te bestuderen...
Beste jam�*s, ik denk dat niet.
Maar islamitische wetenschappers (die jij extreme moslims noemt) die baseren hun wetenschap wèl op de Koran.
En ik weet natuurlijk ook wel dat de radikale islam ook voortkomt uit de frustratie dat de islamwereld in de huidige tijd van technische ontwikkeling hopeloos ten achter is.
Die achterstand is denk ik grotendeels het gevolg van de foutieve gedachte dat alle wetenschap vervat ligt in de Koran.
En zo is de kring gesloten.

Het gaat hier dus niet over 'extreme' moslims en nog veel minder over 'exteemrechts'

Laatst gewijzigd door luc broes : 19 juni 2008 om 12:06.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be